Na ovoj stranci ćemo dijeliti primjere dobre prakse, dakle, dio ono što je odrađeno ove školske godine na nastavi informatike ili korelaciji informatike s ostalim nastavnim predmetima, kao i na satu razrednog odjela kojemu sam razrednica.
Autorica sadržaja: Nataša Magdalenić, učiteljica informatike u PN
SAT RAZREDNIKA - ČOVJEK KAO DRUŠTVENO BIĆE
Međupredmeta tema: osobni i socijalni razvoj, 6. razred
Domena B: Ja i drugi
Nastavna tema: Odnosi i veze s drugim ljudima/Način komunikacije
Obrazovni ishodi:
B.3.1.
Obrazlaže i uvažava potrebe i osjećaje drugih
B.3.2.
Razvija komunikacijske kompetencije i uvažavajuće odnose s drugima
B.3.3.
Razvija strategije rješavanja sukoba.
Nastavni listići:
:: opširnije ::
PROGRAMIRANJE - VARIJABLE I NAREDBA PRIDRUŽIVANJA
Nastavna tema za 5. razred - 2 školska sata
Domena: Računalno razmišljanje i programiranje
Nastavna cjelina: Računalno razmišljanje i programiranje
Nastavna jedinica: Varijable i naredba pridruživanja
Odgojno-obrazovni ishodi:
Očekivanja međupredmetnih tema:
MPT Učiti kako učiti
MPT Osobni i socijalni razvoj
Suodnos:
Matematika
Materijali za nastavu:
2. digitalni sadržaj - esfera: https://www.e-sfera.hr/dodatni-digitalni-sadrzaji/9a2409fe-ab01-47e6-9735-a71589a95365/
3. kahoot kviz: https://create.kahoot.it/details/d63b63f7-917b-411d-82bf-0a880fca7920
:: opširnije ::
STVARANJE I UREĐIVANJE DIGITALNOG TEKSTA
INFORMATIKA - 5. RAZRED, 1. godina učenja
NAZIV NASTAVNE TEME/AKTIVNOSTI:
Stvaranje i uređivanje digitalnog teksta
OBRAZOVNI ISHOD:
C. 5. 3 učenik osmišljava plan izrade digitalnog rada, izrađuje ga, pohranjuje u mapu digitalnih radova (e-portfolio) i vrednuje ga
Ovaj se materijal može iskoristiti za nastavu na daljinu, ili pak za ponavljnaje i utvrđivanje znanja.
Video lekcija 1 - Stvaranje i uređivanje digitalnog teksta u oblak okruženju - Office 365 za škole, Ms Word
Video lekcija 2 - Stvaranje i uređivanje digitalnog teksta na stolnoj verziji programa Ms Word
:: opširnije ::
UVOD U TABLIČNE PRORAČUNE I PROGRAM MS EXCEL
INFORMATIKA 7 - IZBORNA NASTAVA
Domena: Informacije i digitalna tehnologija
Obrazovni ishod:
A. 7. 3 učenik prikuplja i unosi podatke kojima se analizira neki problem s pomoću odgovarajućega programa, otkriva odnos među podatcima koristeći se različitim alatima programa te mogućnostima prikazivanja podataka
:: opširnije ::
OBILJEŽAVANJE MJESECA BORBE PROTIV OVISNOSTI - REZULTATI ISTRAŽIVANJA
Tema vezana za obilježavanje Mjeseca borbe protiv ovisnosti - odrađena na Satu razrednika, U 6.b razredu, šk.god. 2020./2021.
Provedena je anonimna anketa u 6.b razredu, rezultate ankete možete vidjeti u priloženoj prezentaciji, sadržaj je snimljen glasovno.
Anketu osmislila i provela: Nataša Boj, razrednica 6.b razreda
Zanimalo me je, između ostalog, postoji li kod učenika osvještenost opovezanosti ovisnosti i zdrvalja.
Rezultati istraživanja - Veza ovisnosti i zdravlja
:: opširnije ::
ORGANIZACIJA PODATAKA NA RAČUNALU - 5. RAZRED
NASTAVA NA DALJINU, 24.11.2020.
DOMENA – DIGITALNA PISMENOST I KOMUNIKACIJA
OBRAZOVNI ISHODI
C. 5. 1 učenik/ca prilagođava korisničko sučelje operacijskoga sustava svojim potrebama, samostalno otkriva i pokazuje dodatne mogućnosti operacijskoga sustava
C. 5. 2 koristi se mogućnostima sustava za pohranjivanje i organizaciju datoteka
Ova nastavna tema pripremljena je za vrijeme nastave na daljinu, za učenike 5. razreda, u šk.god, 2020./2021.
Tip sata: Ponavljanje i utvrđivanje znanja, vježba
Nakon obrade u školi, uživo, snimila sam video lekciju za ponavljanje, a dio se odnosi na nove sadržaje.
Jedan manji dio sadržaja koji se nalazi u prezentaciji, pruzela sam od izdavača udžbenika po kojem radimo (Školska knjiga)
Video lekcija - ovdje
Formativno vrednovanje - tablica procjene
Kviz za ponavljanje i utvrđivanje znanja - kviz sam izradila u alatu Socrative, ovdje ću ga staviti u pdf formatu - kviz
:: opširnije ::
Grafičko prikazivanje podataka - korelacija informatike i matematike
Provedeno je malo istraživanje među učenicima 7.a i 7.b razreda, 10.12.2019.
Učenike je zanimalo slijedeće:
1. Koji su omiljeni glumci učenika?
2. Koja je omiljena glazba koja se sluša?
3. Kojuvrstu hrane preferiraju?
4. Kojim se sporotvima (ne)bave učenici?
5. Koje se apliakcije najviše koriste za online komunikaciju?
Podaci su prikupljeni preko digitalnog anketnog upitnika i obrađeni na 2 načina. Na satu matematike, ručno, olovkom i bilježnicom, a na satu Informatike koristeći tablični kalkulatror Ms Excel.
Učenici sur adili u timovima. U svakom timu je bilo 4 učenika.
Dokumenti:
Ms Excel - tablice za unos podataka
Ms PowrPoint: primjer - rad učenika
Ms PowerPoint_radovi_matematika
logo
Mentorice učenicima:
Nataša Boj, uč. informatike i Aleksandra Tonković, uč. matematike
:: opširnije ::
Probno natjecanje iz geografije
:: opširnije ::Računalno razmišljanje i programiranje - priprema za izvođenje nastave za 6. razred
Nastavna cjelina: Računalno razmišljanje i programiranje - Python
PRIPREMA JE NASTALA ZA VRIJEME IZVOĐENJA NASTAVE NA DALJINU
Tema 1: Ulazna i izlazna naredba - ponavljanje 5. razreda
Tema 2: Narebe grananja (IF, IF....ELSE, IF...ELIF...ELSE) - novo, tema za 6. razred
Tip sata: obrada/vježba, 2 školska sata
Nastavu pripremila: Nataša Boj, učiteljica Informatike
Prilozi:
Prezentacija
Video lekcija
Problemski zadatak - primjer
Problemski zadaci
Kviz - socrative
Primjer povratne informacije - odgovori_kviz
Listić za samovrednovanje
:: opširnije ::
SAT RAZREDNIKA 5.B - Obilježavanje Svjetskog dana nepušenja
Trening životnih vještina je univerzalni preventivni program koji se provodi u školskom okruženju a namijenjen je populaciji učenika 4. , 5. i 6. razreda. Radi se o programu novije generacije temeljenom na znanosti čiji je cilj umanjiti rizične te ojačati zaštitne faktore u podlozi niza rizičnih ponašanja i nepovoljnih razvojnih ishoda.
Interaktivnim radom pod vodstvom razrednika i školskog stručnog suradnika, dodatno educiranih za provedbu, učenici razvijaju niz vještina koje ih čine kompetentnijim i spremnijim za djelotvorno suočavanje sa životnim izazovima (osobne vještine samoregulacije, komunikacijske i socijalne vještine te vještine odupiranja).
CILJ JE cjelovitom i redovitom primjenom programa (program promocije zdravlja i jačanje samopouzdanja itd.) , u skladu s predviđenim tehnikama, dovesti do jačanja samopouzdanja, smanjenja anksioznosti, boljih komunikacijskih vještina, smanjenja eksperimentiranja sredstvima ovisnosti te drugih ciljanih ishoda.
Učenici 5.a i 5.b razrednog odjela su svojim završnim aktivnostima obilježili i Svjetski dan nepušenja koji se obilježava svake godine, 31. svibnja, a time ujedno i završavamo i obilježavamo Projekt na kojem marljivo i aktivno radimo cijele godine.
Učenici su napravili digitalni uradak na temu Svjetskog dana nepušenja koji možete pogledai na poveznici Video.
Koordinatorice projekta Treninga životnih vještina u III. OŠ Čakovec su, Marina Korunek za 5.a i Nataša Boj, za 5.b razredni odjel.
Nastavu pripremila: Nataša Boj, učiteljica Informatike, razrednica 5.b
:: opširnije ::
Mnogokuti - znanje i kreativnost na djelu
Projektna nastava u korelaciji Matematike i Informatike
Tema: Mnogokuti - znanje i kreativnost (praktični rad) - primjer dobre prakse
Razred: 7
Vrijeme realizacije: siječanj 2020.
Nastavu pripremile: Nataša Boj, učiteljica Informatike i Aleksandra Tonković, učiteljica Matematike
Izrada mnogokuta pomoću različitog materijala (vuna, konac, žica)
Ključni pojmovi: mnogokut (n-terokut), stranice, vrhovi, kutovi mnogokuta, dijagonala mnogokuta, pravilni mnogokut, konstrukcija pravilnog mnogokuta, opseg i površina mnogokuta, teorija
:: opširnije ::
KRITIČKO PRETRAŽIVANJE INFORMACIJA NA INTERNETU
Naziv teme: Pretraživanje informacija na internetu
Prikladno za nastavu na daljinu
Razred: 6.
Predmet: Informatika
Međupredmetna tema: Održivi razvoj
Ključni pojmovi: internet, web preglednik, kritičko pretraživanje informacija, poveznica, ee otpad, recikliranje, 3R koncept (Reuse, Reduce, Recycle)
Nastavne metode: razgovor, upute, demonstracija
Nastavna sredstva i pomagala: računalo, internet, edukativni video, alat Google Forms, program za pisanje, oblak okruženje Office 365
Obrazovni ishodi:
C.6.1 izrađuje, objavljuje te predstavlja digitalne sadržaje s pomoću nekoga online i/ili offline programa pri čemu poštuje uvjete korištenja programom te postavke privatnosti
C.6.2 koristi se online pohranom podataka i primjerenim programima kao potporom u učenju i istraživanju te suradnji
C.6.3 surađuje s drugim učenicima u stvaranju online sadržaja.
C.5.2 koristi se mogućnostima sustava za pohranjivanje i organizaciju datoteka
C.5.3 osmišljava plan izrade digitalnog rada, izrađuje ga, pohranjuje u mapu digitalnih radova (e-portfolio) i vrednuje ga
C.5.4 upotrebljava multimedijske programe za ostvarivanje složenijih ideja u komunikacijskome ili suradničkome okruženju.
:: opširnije ::
Mjerne jedinice - ponavljanje i utvrđivanje znanja
Učenje kroz igru:
Igra 1 - Kratice za mjerne jedinice - pronađeno na portalu Worwall
Igra 2 - Pretvaranje mjernih jedinica - autor: Dominik Vugrinec, učenik 7.a
Igra 3 - Mjerne jedinice za duljinu - pronađeno na portalu Worwall
:: opširnije ::
Projektni zadatak - Izrada i dijeljenje digitalnog sadržaja - anketnog upitnika
Zadatak za učenike:
Napraviti digitalnu anketu za učenike 7. i 8. razreda III. OŠ Čakovec kojom se želi saznati:
:: opširnije ::
« Travanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
III. OŠ Čakovec-eTwinning škola
Državno natjecanje iz Informatike 2018.
Dorja Vincek - nova dječja gradonačelnica
Uspješna suradnja škole i udruge MIS
Glas mladih III. OŠ na radjiu Hrčak
Najbolji informatičari u Međimurju
Eko projekt - "Otpad zaista nije smeće!"
Hrvatske vode - rezultati nagradnog natječaja
Predlažemo: |
• Grad Čakovec |
• Međimurska županija |
• Mzo |
• Agencija za odgoj i ... |
• Carnet |
• Web stranica učenika... |