Virtualni svijet na III. osnovnoj školi Varaždin
Autor: Tomislav Leček, 9. 5. 2023.
U utorak 9. svibnja u sklopu redovne nastave iz informatike učenici su imali priliku kroz projektnu nastavu izraditi vlastite virtualne interaktivne svjetove ili pak proširiti stvarnost učenjem programiranja i to, zapravno, igrajući se. Igru su izrađivali u web-baziranoj aplikaciji obogaćene stvarnosti pod nazivom CoSpaces EDU uz pomoć svojih mentora tj. učitelja informatike Tomislava Lečeka (III. osnovna škola Varaždin) i mr.sc. Tamare Ređep (I. osnovna škola Varaždin). CoSpaces EDU aplikacija omogućuje učenicima da pokažu svoje znanje na nov način izgradnjom jednostavnih ili složenih virtualnih interaktivnih svjetova te proširenjem stvarnost – umetanjem digitalno stvorenih sadržaja u stvarni svijet upotrebom vlastitog mobitela ili tablet računala gdje taj isti uređaj proizvodi holografske slike za gledanje odnosno interakciju s digitalnim sadržajem. Aplikacija CoSpaces Edu omogućuje širok raspon učenja. Ne samo da su učenici vježbali logiku kodiranja već su oni taj proces primjenjivali na priču koja može biti iz bilo kojeg nastavnog predmeta. U ovom projektnom zadatku cilj je bio učenje programiranja učiniti zanimljivim, svrsishodnim s "opipljivim" rezultatima, a to je stvaranje vlastite igre koja može biti dio virtualnog interaktivnog svijeta ili proširena stvarnost poput svjetski popularne igre Pokemon GO. Uporabom implementiranog vizualnog programskog jezika, koji je vrlo sličan programu Scratch, učenici su kreirali program grafički, a ne tekstualno što im je ublažilo probleme vezane uz sintaksu programiranja (strukturu pisanja koda) i semantiku (značenje programskih elemenata). Zadatak je bio izraditi igru kojom će se kretati po pokretnim platformama tako da dosegnu najzadnju platformu, a da pritom ne padnu jer se tada igra vraća na početak. Cilj je proći cijelu igru u najkraćem vremenu, odgovarajući na pitanja (iz nastavnog predmeta po želji) koja su implementirana u igru. Dodatni zadatak za učenike bio je umetnuti različite zvučne efekte kao i izraditi više nivoa (levela). Ovaj projektni zadatak odrađen je s pedesetak učenika 6. razreda tijekom tri blok sata nastave informatike. Prednost je ta što su učenici mogli izrađivati tj. dorađivati zadatak i kod kuće budući da je sve bazirano na web aplikaciji. Kako je protekao nastavni sat pogledajte u fotogaleriji.
Prošećite našom školom sa svog pametnog mobilnog uređaja, računala, tableta, neovisno o vašoj lokaciji.
Poveznice na
virtualne učionice 2023./2024.
1. a | 1. b | 1. c |
2. a | 2. b |
3. a | 3. b |
4. a | 4. b | 4. c |
5. a | 5. b | 5. c |
6. a | 6. b |
7. a | 7. b | 7. c |
8. a | 8. b | 8. c |
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Ukupno: 835145
Ovaj mjesec: 7662
Ovaj tjedan: 862
Danas: 34