Projekt SCOOLFOOD
Autor: Antonia Pantelić, 26. 3. 2024.
Tijekom drugog polugodišta, početkom veljače u našoj se školi počeo provoditi projekt sCOOLFOOD koji provode voditeljice projekta pedagoginja Valentina Habunek Mrazović i učiteljica Suzana Kućar. Projekt organizira i financira Nacionalna zaklada za razvoj civilnog društva, a provodi se na Satu razrednika u 3. b razredu. Ciljevi projekta su upoznavanje učenika s globalnim ciljevima održivog razvoja, uočavanje da su prehrana, poljoprivreda, energija, životni stilovi i smanjenje otpada povezani s okolišem te poticanje timskog rada, zajedničkog učenja i rješavanja problema. U Modulu 1 koji se do sada provodio učenici su učili što je kvalitetna hrana (hranjiva, čista, dobra i pravedna), što je to Fair Trade ili poštena trgovina, što znači da je hrana ,,pravedna” i sl. Također, naši su učenici naučili čitati etikete proizvoda, uočavati hranjivost i kvalitetu proizvoda prema etiketama te razlikovati kvalitetu proizvoda čitajući etikete. Zanimljivo je bilo prepoznati oznake i kodove otisnute na jajima prema kojima točno znamo jesu li ta jaja iz kaveznog, podnog ili slobodnog uzgoja. Mnoge su proizvode učenici na satu kušali i uspoređivali kako bi ih mogli procijeniti te su donosili odlična zapažanja i zaključke. Npr. uočili su da su Bio banane okusom bolje od konvencionalnih banana, ali da se i brže kvare. 100% narančin sok manje je sladak, ali zdraviji od običnog pića naranče ili 50% soka naranče. Učenicima su naboljeg okusa bile bučine koštice prelivene čokoladom lokalnog OPG proizvođača te energetske pločice istog proizvođača. Učenici su također učili kako razlikovati i prepoznati lokalnu hranu od hrane koja je došla iz dalekih krajeva te su uočili i osvijestili kojim sve mnogobrojnim prijevoznim sredstvima neke namirnice putuju do nas i kako prelaze dalek put. Najveću nepravdu učenici su uočili na satu u kojem su spoznali da najmanju zaradu imaju dva kontinenta (Afrika i Južna Amerika) iz kojih dolazi najviše kakaovca i kave, a najveću zaradu imaju Azija, Sjeverna Amerika i Europa upravo zbog toga jer svi nisu pošteno plaćeni za posao koji rade. To smo zorno predstavili tako da su učenici bili podijeljeni u skupine i svaka je skupina bila jedan kontinent. Skupina Azija je dobila 8 keksa, Sjeverna Amerika 6 keksa, Europa 5 keksa, a Afrika i Južna Amerika svaka po pola keksa… Distribucija keksa istaknula je distribucijsku razliku i nepravdu između kontinenata. U projektu su predviđene mnoge zanimljive aktivnosti (dječji fitness, posjet eko imanju, radionica pripreme zdravog doručka, komunikacijska radionica i sl.), a najveća je vrijednost što su učenici aktivni sudionici projekta koji svoja znanja prenose svojim ukućanima te pridonose zdravim navikama u prehrani, kupovanju, održivom razvoju i zdravijem životnom stilu svojih obitelji i zajednice. Kako je bilo možete vidjeti u fotogaleriji te videozapisima (video 1, video 2, video 3).
Prošećite našom školom sa svog pametnog mobilnog uređaja, računala, tableta, neovisno o vašoj lokaciji.
Poveznice na
virtualne učionice 2023./2024.
1. a | 1. b | 1. c |
2. a | 2. b |
3. a | 3. b |
4. a | 4. b | 4. c |
5. a | 5. b | 5. c |
6. a | 6. b |
7. a | 7. b | 7. c |
8. a | 8. b | 8. c |
« Lipanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |
10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 |
17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 |
24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Ukupno: 835138
Ovaj mjesec: 7655
Ovaj tjedan: 855
Danas: 27