Sve o projektu Centra izvrsnosti i radu možete pročitati na poveznici:
https://centarizvrsnostiosijek.eu/
OŠ „Tin Ujević“ kao partner projekta predstavlja radionicu Kreativnog pisanja koju vodi prof. Jasminka Vrban, naša učiteljica u zvanju savjetnice.
U privitku je predstavljeno 12 radionica, svaka u trajanju od 180 minuta, kao ogledni primjeri zahtjevnog, ali plodonosnog rada na subotnjim radionicama Kreativnog pisanja u radu s darovitom djecom.
Kreativno pisanje
Literarna stvaraonica
KURIKUL
Aktivnosti:
- upoznati učenike s različitim načinima izražavanja u lirskim i kratkim epskim vrstama
- istraživanje jezika pisanja različitih vrsta tekstova
- analiza teksta i uočavanje osobina pojedinih tekstovnih vrsta
- upoznati učenike s nekoliko književnika i njihovim pristupom pisanju
Cilj:
- osposobiti učenike za samostalno izražavanje i stvaranje
- njegovati stil pisanja, razvijati kreativnost te dati učenicima slobodu u stvaranju
- bogaćenje rječnika
- saznati koji je proces nastanka knjige od početka do kraja
Namjena: darovitim učenicima od 5. do 8. razreda u Gradu Osijeku
Nositelj aktivnosti: Grad Osijek, OŠ „Tin Ujević“ kao partner, daroviti učenici, profesorice Ivana Šunjić i Jasminka Vrban
NARATIVNI OPIS RADIONICE
Skupina darovitih učenika - budućih pjesnika i pisaca bavila bi se njegovanjem stila pisanja, bogaćenjem rječnika te bismo u našoj literarnoj stvaraonici osposobljavali djecu za izražavanjem pjesničkim slikama i sredstvima stilskog izražavanja, okušali se u sva tri književna roda i u brojnim vrstama te saznali kako nastaje knjiga od ideje do same kupovine knjige i čitanja kroz 15 zanimljivih radionica.
Darovitim je učenicima posebno izazovno stvarati nove riječi i novim metodama i načinima doći do produkta – pjesničkog ili proznog teksta. Vizualnim zapažanjem i analitičkim promatranjem detalja naučit će kreirati potpuno novu priču, unoseći nove pojedinosti. Kreativnim mišljenjem igrat će se u opisima riječima, bojama, osjećajima i tempom. Poigravanjem s interpunkcijskim znakovima u literarnom uratku osvijestit će intonacijsku i emocionalnu obojanost teksta, što u suštini i jest BRZINA i BOJA. Osposobit ćemo učenika za samostalno pisanje raznih vrsta pisanog izražavanja. Na konkretnom dramskom tekstu izradit će Freytagovu “piramidalnu strukturu teksta” prema zadanim smjernicama. Nakon toga uslijedit će razrada kratkog dramskog teksta. Svaki će učenik biti jedan lik i ispisivati svoj put do katastrofe, što i čini izazov darovitoj djeci u literarnom izričaju. Posebna će pozornost biti posvećena leksiku slavonskoga dijalekta te frazeološkom bogatstvu.
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |