Kreativnom radionicom izrade LED diorama prošle subote nastavljene su aktivnosti u okviru školskog projekta Daroviti.LAB.
U kratkom uvodu učenici su saznali da je diorama zapravo uprozorenje neke scene pomoću modela ili figura, pozadinske slike i ambijentalnog svjetla, te da su izumljene početkom 19. stoljeća. Diorama se smatra pretečom kinematografa, te je njezino otkriće iniciralo je brojna istraživanja na području fotografije, a time neposredno i filmu.
Nakon uvoda naši daroviti učenici primili su se praktičnog rada. Od prethodno pripremljenih elemenata tijekom tri školska sata izrađivali su jednostavne modele diorame. Kao temu smo izabrali scenu iz svog susjedstva, odn. vizure Karlovca iz pravca Turnja.
Za izradu su koristili različite alate i materijale; ljepenku, škare, skalpele i ljepljivu traku a nakon što je diorama izrađena učenici su je osvijetlili sklopom napravljenim od LED-dioda i baterijskog napajanja. Svaki rad je jedinstven i prikazuje vlastiti pogled svakog pojedinog učenik/ce na vizure grada.
Kroz ovakav pristup koji povezuje timski i samostalni rad, te teorijska znanja i prakse učenici su dobili uvid u dio povijesti važan za razvoj filmske i scenske tehnologije, kao i inspiraciju za daljnje bavljenje tehničkim odgojem i istraživanjem praktičnog bavljenja tehničkim produkcijskim rješenjima.
Radionica je održana u partnerstvu s karlovačkom udrugom Ka-Matrix.
Projekt Daroviti.LAB održava se u partnerstvu sa: CircuitMess d.o.o., Zagreb, Nikola Tesla Experience Center, Karlovac i udrugom Ka-Matrix, Karlovac.
Projekt 'Daroviti.LAB - Razvijanje STEM vještina kod darovitih učenika OŠ Turanj' provodi se uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja u iznosu od 2616,88 eura.
Učiteljica Ljiljana Mikšić