PROJEKT: Š k o lj k a
Autor: Ivan Piria, 16. 11. 2015.
NOSITELJI PROJEKTA: -Slavka Soptija: knjižničarka /učiteljica hrvatskoga jezika -učenici 6.razreda i polaznici dodatne nastave iz hrvatskoga jezika -Anita Res: učiteljica likovne kulture -učenici 5. 6. i 7. i 8. razreda -učenici članovi učeničke zadruge VRIJEME REALIZACIJE: tijekom drugog polugodišta nastavne godine 2014./2015. MJESTO REALIZACIJE: učionice hrvatskoga jezika i likovne kulture te školska knjižnica -na satovima hrvatskoga jezika, dodatne nastave, keramičko-grafičke skupine i likovne kulture Na linku "više" možete saznati opširnije o provedenom projektu kao i pogledati priloženu prezentaciju.
OSTVARENI CILJEVI:
Kod učenika razvijati ljubav i pozitivan odnos prema književnosti i likovnoj umjetnosti
- poticati učenike na čitanje, pisanje i likovno izražavanje
- poticati estetske, društvene i moralne vrednote kod učenika
- odgajati učenike za odgovorne,tolerantne i istinoljubive osobe
- poučiti učenike za življenje prema načelima poštivanja različitosti
- razvijati kod učenika istraživački duh, stvaralački interes,
samopouzdanje, samostalno i kritičko mišljenje
-razvijanje sposobnosti i vještina u likovnom izražavanju grafičkim
tehnikama, modeliranjem gline-izradom keramičkih uradaka sa
motivom školjke
-uspostavljanje korelacijske veze sa sadržajima drugih nastavnih
predmeta (hrvatski jezik, likovna kultura,priroda) i buđenje
interesa za jezik, likovnu kulturu,prirodu te kulturnu i prirodnu
baštinu.
OSTVARENI ZADACI:
OBRAZOVNI ZADACI: -upoznati učenike s poezijom hrvatskih pisaca i s
( H RVATSKI JEZIK ) lirskim vrstama koje su pisali
-književni rodovi i književne vrste. Odnos teme i motiva u književnom djelu
te izdvajanje motiva u tematskom kontekstu
-učenik će uočiti temu i pouku pjesme te pjesnička izražajna sredstva
-uočit će i znati objasniti pojam lirskog subjekta
-uočiti raspoloženje u pjesmi
-učenici će prepoznati vrste stiha prema broju slogova i razlikovati vrste rima
-prepoznati haiku pjesme, objasniti obilježja istih i napisati haiku pjesmu
-izražajno čitanje stihova ( krasnoslov )
-saznati zanimljivosti o školjki u istraživačkom radu
( LIKOVNA KULTURA)
-načini likovnog izražavanja ( crtanje, grafika. modeliranje)
-uočiti i izraziti sklad i harmoniju likova u različitim kompozicijama
( horizontalnoj dijagonalnoj, ovalnoj…)
-uočiti povezanost između stvarne,opipljive teksture i prikazane teksture
na likovnom uradku
-usvajanje pojmova iz područja grafike:visoki tisak, kolografija, linorez,
matrica, otisak, grafički list
-uočavanje i spoznavanje različitih odnosa mase i prostora u modeliranju
-oblikovanje gline s različitim stupnjem izbočenosti u prostoru
FUNKCIONALNI : -razvijanje senzibiliteta za književnu riječ i likovno stvaralaštvo,
-razvijanje čitateljskih potreba,
-literarni i likovni pokušaji učenika,
-razvijati sposobnost analiziranja, uspoređivanja i zaključivanja,
-poticati maštovitost u razmišljanju o svijetu,
-razviti vještine uspoređivanja lirskih pjesama,
-razviti kreativnost pisanjem stihova,
-razvijanje motorike i spretnosti u radu,
-razvijanje taktilnih i vizualnih sposobnosti,
-razvijanje divergentnog mišljenja,
-osmišljavanje i postavljanje izložbe (školjke, likovni i literarni
radovi učenika, tekstovi književnika s motivom školjke) -u školskoj knjižnici
ODGOJNI ZADACI: -razviti osjećaj za estetsku i umjetničku vrijednost književnoga
djela,
-učenici će razviti ljubav i proširiti znanja o poeziji,
-razviti ljubav i poštovanje prema nematerijalnoj baštini svoga ali i
drugih naroda,
-učenik će promišljati o osjećajima ljudi u svijetu i spoznati da su samo
slobodni ljudi istinski kreativni,
-tolerantnost spaja različitosti u suživot dostojan čovjeka,
- razvijanje senzibiliteta za estetske vrijednosti likovnog djela,
-razvijanje pozitivnog odnosa prema radu.
TROŠKOVNIK: potrošni materijal : papir,trošak fotokopiranja; keramika: glina,engobe,
glazura.
grafika: grafička boja; struja pri pečenju gline ( oko 200 kuna)
NAČIN VREDNOVANJA:- na satovima hrvatskoga jezika i likovne kulture
- na izložbi učeničkih uradaka ( u školskoj knjižnici) za učenike,učitelje
roditelje i druge posjetitelje povodom Dana škole 29.5.2015.godine
- samovrednovanje ( učenici )
NAČIN KORIŠTENJA:Estetsko uređenje školskog prostora te prezentiranje uradaka na
izložbama Učeničke zadruge