Erasmus + mobilnost u sklopu projekta Mythomania In Open Air Museums, Turska (12. - 16.6.2023.)
Osnovna škola Vinica ovih dana privodi kraju svoj Erasmus+ projekt Mythomania In Open Air Museums u kojem je zajedno sa školama iz Estonije, Poljske, Slovenije, Španjolske i Turske. Od 12. lipnja do 16. lipnja 2023. g. odvijala se posljednja mobilnost za koordinatore projekta u školi Çukurova Sanayi Ortaokulu u gradu Tarsusu u Turskoj, a u njoj su sudjelovale ravnateljica škole i koordinator projekta Mirjana Jambriško te učiteljica engleskog jezika i sukoordinator projekta Suzana Mihelčić. Sudionici projekta su razmijenili iskustvo, iznašali primjere dobre prakse, razradili nacrt pisanja završnog izvješća i dogovorili načine kako stečeno znanje i vještine prenijeti kolegama i implementirati u svojoj školi.
Kroz pet dana radna je skupina provela različite aktivnosti. Jedan dio proveli su u školi domaćinu. Nakon programa dobrodošlice, održali su sastanak sa osvrtom na projekt i mobilnosti te aktivnosti u projektu i analizirali su detaljno sve etape projekta. Posjetili su ured ravnateljice i upoznali jedan dio njezinog radnog dana. Posjetili su grad Adana, razgledali džamiju i središnji dio grada - muzej otvorenog tipa te trgovački centar i lokalne trgovine. Da bi bolje upoznali kulturu življenja, isprobali su tradicionalnu hranu tog kraja.
Na radnim sastancima iznijeli su sve glavne zaključke vezane uz provedbu projekta. Uspoređivali su sustave školstva u svim državama koje su sudjelovale u projektu. Razgledali su znamenitosti grada Tarsusa, posjetili bunar sv. Pavla i jednu od najmanjih džamija tog područja. Putem u grad Mersin zaustavili su se i razgledali tamošnju špilju. U Mersinu su posjetili Pomorski muzej i Stari grad Mersin u kojem se nalazi trgovački centar. Obišli su i lokalne trgovine te tržnicu prepunu različitih proizvoda. Sudionici mobilnosti svoje aktivnosti nastavili su u gradu Anamur na obali Sredozemnog mora. Nakon jutarnje vožnje autobusom i ručka održali su radni sastanak na kojem su analizirali izlazne rezultate projekta. Poslijepodne su proveli šetnjom po plaži i gradu uz upoznavanje kulturno-povijesnih znamenitosti te planiranje mogućih novih projekata. Svi su sudionici projekta iznašali svoje nove ideje. Posjetili su i mjesto Anemurium. Taj drevni grad nalazi se na jednoj od najjužnijih obala Turske i smatran je poveznicom s Ciprom zbog svog položaja. Sudionici projekta razgledali su netaknute i dobro očuvane zidine tog antičkog grada te uz stručno vodstvo upoznali njegovu važnu povijesnu ulogu. Nakon povratka u hotel održane su radionice o korištenim digitalnim alatima u sklopu projekta te su detaljno analizirane njihove mogućnosti.
Zadnjeg dana mobilnosti sudionici su se iz Anamura vratili u Tarsus. Putem su posjetili jednu od najvećih špilja u Turskoj, tj. Park prirode "Špilja Gilindire". Poslijepodne su u školi pogledali prezentacije o mobilnostima koje su realizirane u sklopu projekta te video uratke nastale tijekom mobilnosti u svim državama. Uslijedila je podjela certifikata sudionicima ove završne mobilnosti te je zaključeno da su svi ciljevi projekta ostvareni i da je projekt bio vrlo uspješan zahvaljujući angažmanu svih sudionika, kako učenika, tako i pratitelja, a sve su škole, kao domaćini, uspješno organizirale mobilnosti.
:: opširnije ::Erasmus + mobilnost u sklopu projekta Mythomania In Open Air Museums, Španjolska (15. - 19.5.2023.)
Erasmus+ Spain mobility, The trip
Posljednja Erasmus+ mobilnost za učenike održava se u Španjolskoj. Učenici Kevin Levanić, Viktorija Martinjak, Jakov Hrgar, Melani Stanko i Martina Kušinec zajedno sa svojim učiteljicama Adrianom Telebar i Larom Furjan Kralj, okupili su se oko 15 sati ispred škole kako bi krenuli prema zračnoj luci u Zagrebu. Do tamo ih je sigurno vozi član DVD-a Donje Vratno na čemu posebno zahvaljujemo. Nakon ukrcaja u zrakoplov, učenici i učiteljice sretno su stigli u Barcelonu gdje su ih srdačno dočekali domaćini. Nakon toga, krenuli su prema mjestu Sant Andreu de la Barca gdje će boraviti narednih pet dana u sklopu Erasmus+ projekta Mythomania In Open Air Museums.
Erasmus+ Spain mobilnost, Dan 1
Prvi dan mobilnosti u Španjolskoj započeo je u izuzetno radnoj atmosferi u školi Institut de Palau. Učenici su podijeljeni u skupine proučavali španjolsku legendu o sireni Falconeri, a nakon toga izrađivali figurice likova iz legende potrebne za snimanje kratkog animiranog filma kojeg će izraditi koristeći StopMotion tehniku. Nakon kraćeg razgleda škole, učenici iz Španjolske pripremili su kratak prigodni program dobrodošlice za sve sudionike projekta. Glavni dio točke bila je izvedba pjesme pod nazivom „Amigos para Siempre/ Friends for Life” koja će snažnom porukom prijateljstva obilježiti ovotjednu mobilnost, ali i osnažiti nastavak prijateljstava nakon završetka projekta. Poslije su posjetili gradonačelnicu grada Sant Andreu de la Barca koja im je ukratko prezentirala i opisala povijesni nastanak i razvoj grada. Učenici su ubrzo ogladnili, ali ne zadugo! U školi ih je dočekala paella, tradicionalno španjolsko jelo s rižom i morskim plodovima u kojem su uživali. Nakon ručka, učenici su se zajedno sa svojim domaćinima zaputili prema kućama u kojima su smješteni.
Erasmus+ Spain mobility, Dan 2
Drugi dan mobilnosti započeo je odlaskom učenika u katalonski grad Sitges, smješten na obali Balearskog mora. Šetnjom kroz Sitges, detaljno su upoznali likove španjolske legende, a neke su imali prilike vidjeti uživo. Iskoristili su priliku i fotografirali se sa skulpturom sirene Falconere. Zatim su se podijelili u skupine pa su rješavajući zadatke pokušali pronaći sirenino blago. Nakon toga, učenici i učiteljice su se zaputili južnije prema gradu Tarragoni. Grad je povijesno zapamćen kao drugo osnovani grad Rimskog Carstva, a bio je upravno i sudsko sjedište provincije Hispanije. Bio je poznat po pomorskoj trgovini i slovio je za jedan od najbogatijih gradova u tadašnjoj Europi. Danas je poznat po razvijenom turizmu i proizvodnji pjenušca. Tarragona posjeduje predivne pješčane plaže, a jednu od njih su posjetili i sudionici mobilnosti. Proveli su neko vrijeme na plaži, umočili noge u more i upijali sunčeve zrake. Nakon uživanja na plaži, krenuli su u razgled grada. Posjetili su rimske ostatke nekadašnje provincije Tarragona, razgledali centar grada i katedralu. Slobodno vrijeme iskoristili su za degustaciju raznih okusa sladoleda, a zatim se puni dojmova i razgaženih cipela, vratili u domove u kojima su smješteni.
Erasmus + Spain mobility, Dan 3
Sredina tjedna bila je osigurana za dobar provod u najvećem gradu Katalonije. Učenici i učiteljice čitav su dan proveli u Barceloni. Prvo su posjetili Olimpijski stadion koji će uskoro postati stadion nogometnog kluba Barcelone zbog nadolazeće renovacije stadiona Camp Nou. Nakon toga, posjetili su Poble Espanyol (Španjolsko selo), muzej na otvorenome. Muzej sadrži 117 zgrada koje predstavljaju replike različitih mjesta iz Europe. Učenici su podijeljeni po skupinama imali zadatak istražiti i proučiti pojedine zgrade, a zatim ispuniti online ankete. Završetkom upoznavanja Poble Espanyola, učenici su krenuli prema Camp Nou Stadionu, poznatom kao stadionu nogometnog kluba FC Barcelone. Učenicima je predočen povijesni pregled i najznačajniji trenutci od osnutka kluba. U muzeju su se popeli na tribine i uživali u pogledu, a isto tako, iskušali su kako je sjediti na klupi za vrijeme utakmice. Posjet klubu ostaje iskustvo za pamćenje, a nadamo se kako će se jednoga dana u budućnosti vratiti na stadion kako bi odgledali utakmicu i zaokružili cjeloukupni dojam. Dan je završio u centru bučne i užurbane Barcelone gdje su učenici zaključili da je ipak najljepše kod kuće, u udobnosti njihovog rodnog kraja. Puni dojmova vratili su se svojim prebivalištima.
Korisne stranice |
Tražilice i Webmail |
• Gmail |
• Webmail ... @skole.hr |
Svijet oko nas |
• https://vinica.hr/ |
• Moja županija |
• CI iz matematike |
• CI iz informatike |
• Carnet |
• Portal za škole |
• EduHr |
• Učilica |
Prosvjeta |
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |