preskoči na sadržaj

Osnovna škola Visoka Split

Login
Tražilica
Logo OŠ Visoka

e-Twinning

SafetyNet

CENTAR IZVRSNOSTI

2017. 2018. 2019.

2020. 2021. 2022. 2023.

 

Pojektni dan 2018.

"I mi jedemo odgovorno!"

Projektni dan 2017.

Zdravi i veseli bili!

Projektni dan 2016.

Od otpada do igračke

Projektni dan 2015.

Stari Split

Projektni dan 2014.

Voda - izvor života

Projektni dan 2013.

Godina održive energije

Projektni dan 2012.

Obnovljivi izvori energije

 

Najskockaniji web

Split u ijadu koluri

Facebook škole

Brojač posjeta
Ispis statistike od 26. 9. 2010.

Ovaj tjedan: 197
Danas: 40
Eko škola

https://www.eko.lijepa-nasa.hr/hrvatske-eko-skole

ŠKOLSKI KURIKULUM I GODIŠNJI PLAN I PROGRAM RADA ŠKOLE
Kućni red škole
MATEMATIKA 2023./2024.
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Razina stresa i slobodno vrijeme odgojno-obrazovnih djelatnika
Autor: Marica Brzica, 29. 4. 2024.

Učiteljica Marica Brzica i kolega Luka Femec su osmislili i proveli istraživanje na državnoj razini na temu "Razina stresa i slobodno vrijeme odgojno-obrazovnih djelatnika".

U istraživanju smo uspoređivali stavove odgojno-obrazovnih djelatnika iz redovnih sustava, zaposlenih u Splitsko-dalmatinskoj županiji, sa stavovima kolega koji su zaposleni u posebnim skupinama učenika s teškoćama, a rade u Koprivničko-križevačkoj županiji. Rezultate istraživanja smo objavili na službenim web stranicama naših škola, a i na međunarodnoj konferenciji pod nazivom: IX. international (Croatia, Italy, Macedonia, Montenegro, Slovenia) Employee health promotion in education.

O čemu se radi u istraživanju, možete pročitati pod OPŠIRNIJE.

 

 


Danas kada su pred odgojno-obrazovne djelatnike stavljeni mnogobrojni izazovi suvremenog učenja i poučavanja, neupitno je i povećanje razine stresa te narušavanje mentalnog zdravlja. Vrlo često u razredima postoji veliki broj učenika, a slijedeći trendove inkluzivnog i univerzalnog obrazovanja i velik broj učenika s teškoćama u razvoju i darovitih kojima je potrebna dodatna individualizacija nastavnih sadržaja te prilagodba u skladu s njihovim sposobnostima. S druge pak strane, uloga i zahtjevi roditelja s godinama se mijenjaju te pozitivna suradnja s njima podrazumijeva razvijanje vještina komunikacija kako bi se ostvario željeni partnerski odnos. Nadalje, razvojem digitalnih tehnologija te uvođenjem službenih dokumenata u e oblik, suvremeni nastavnik primoran je slijediti i unaprjeđivati svoje informacijsko-tehnološke kompetencije kako bi mogao pratiti i izvršavati svoje administrativne poslove vezane za vođenje pedagoške dokumentacije. Iz svih navedenih razloga kreiran je anketni upitnik s ciljem ispitivanja trenutnog stanja i mentalnog zdravlja hrvatskih učitelja te aktivnostima slobodnog vremena u kojima sudjeluju, a pomažu im u nošenju sa stresom i jačanju obrambenih mehanizama u svakodnevnim profesionalnim izazovima. Cilj ovog rada je predstaviti rezultate istraživanja koji prikazuju povećanu razinu stresaodgojno-obrazovnih djelatnika, nedovoljnu razinu stručne podrške, izazove u radu s učenicima s posebno odgojno-obrazovnim potrebama, otežanu komunikaciju i nerazumijevanje roditelja te povećanu količinu administrativno-tehničkih i razredničkih poslova. Načini provođenja slobodnog vremena i nošenja sa stresom, vrlo često su povezani s osobnim financijskim mogućnostima, a najčešće aktivnosti su one povezane s članovima obitelji, prijateljima, sportom i rekreacijom. Iz svega navedenog može se zaključiti kako je trenutno mentalno zdravlje suvremenih učitelja narušeno te je potrebno formirati stručne podrške, profesionalnu intervenciju i superviziju te dodatno motivirati učitelje kako ne bi došlo do sindroma profesionalnog izgaranja.

učiteljica Marica Brzica




[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju