"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Učenici 8. c razreda naše škole i ove su godine sudjelovali u eTwinning projektu “Webučionica 4.0”, autorice Sandre Vuk. Kroz mnoštvo aktivnosti usvojili su nove digitalne alate, ali su i unaprijedili svoje vještine suradničkog rada, ishode iz međupredmetne teme Učiti kako učiti te Osobni i socijalni razvoj. Budući da smo projekt provodili u sklopu nastave engleskog jezika učenici su značajno unaprijedili svoje jezične vještine.
Projekt se provodio tijekom cijele nastavne godine od rujna 2023. do lipnja 2024. kad smo proveli evaluaciju i diseminaciju projekta. Pojedine aktivnosti u projektu vezali smo za značajne datume i obilježavanja, kao npr. Međunarodni dan točkica i Dan sigurnijeg interneta. Sve aktivnosti koje smo provodili u projektu detaljnije su opisane u Twinboardu naše podstranice u projektu na ESEP platformi i dostupni su na sljedećoj poveznici:
“Webučionica 4.0” pomogla je učenicima ovladati različitim digitalnim alatima: ThingLink, Power point, Canva, Flip, Teams, Google Forms, Mentimeter, aplikacije DALL-e, AI Up House, Padlet, Google translator i Chat GPT. Posebno zanimanje učenici su pokazali za alat Chat GPT budući da je riječ o alatu umjetne inteligencije koji je učenicima nov i tek trebaju dodatno istražiti sve njegove mogućnosti u nastavi. Uz učenike i mi učitelji koji smo bili uključeni u projekt značajno smo unaprijedili svoja znanja iz područja uporabe digitalnih alata i korištenja moderne tehnologije u svakodnevnom radu i nastavi. Vjerujemo da će učenici 8. c razreda i u svom budućem školovanju uspješno koristiti znanja koja su stekli u ovom projektu.
Ukratko o našim eTwinning projektima pročitajte u novom broju školskog časopisa Šalabahter!
Međunarodni eTwinning projekt News AI Spectrum je novi projekt u koji su se ove školske godine uključili učenici 8. c raz. u sklopu nastave engleskog jezika i sata razrednika. Osnovni cilj projekta je upoznati učenike s medijskom kulturom i u suradnji s projektnim partnerima iz škola u Europi kreirati digitalni materijal u obliku vijesti na odabranu temu. Radni jezik projekta je bio engleski pa su učenici imali priliku i unaprijediti svoje jezične vještine i razmijeniti iskustva s drugim učenicima. Za kreiranje digitalnih materijala učenici su koristili aplikaciju CapCut i najčešće su radili u parovima ili manjim timovima. Posebna vrijednost projekta je i povezivanje s drugim eTwinning školama i učenicima u projektu i stvaranje mreže suradnika na nekom budućem eTwinning projektu.
Kao dio Kurikuluma OŠ V.Nazor Đakovo 15. svibnja 2024. smo obilježili Svjetski dan knjige i autorskih prava te Međunarodni dan engleskog jezika u suradnji s OŠ Dore Pejačević Našice i OŠ A. Kanižlića Požega. Zajednička aktivnost je bila pripremanje, osmišljavanje, sudjelovanje i organizacija javnog događaja vezanog uz obrazovanje na međužupanijskoj razini - virtualni posjet novouređenoj Gradskoj knjižnici Našice. U događaju su sudjelovali učenici 4. a raz, a uključili smo se u videopoziv putem Teamsa. Kroz virtualni obilazak knjižnice provela nas je ravnateljica gđa. Silvija Šokić.
Na satovima engleskoga jezika učenici su učili o najznačajnijem engleskom piscu 16.st. W. Shakespeareu, gledajući kratke British Council video o njegovim djelima. Analizirali smo kratke video uratke „Romeo and Juliet for kids“ i „Hamlet for kids“, pojednostavljene animirane verzije njegovih najpoznatijih djela. Učenici su također istraživali važnost autorskih prava te zašto je jako važno provjeriti koje materijale s interneta smijemo koristiti i pod kojim uvjetima.
Međužupanijsko natjecanje u sricanju na engleskom jeziku Spelling Bee održano je 5. svibnja 2024. u Gradskom vrtu u Osijeku. Ove godine u natjecanju je sudjelovalo 37 škola iz različitih dijelova RH i 167 natjecatelja. Našu školu je predstavljao učenik 4. b raz. Filip Juroš, a mentorica učeniku je prof. I. Hrastović Mandarić. Filip je postigao zapažen rezultat i plasirao se među finaliste ovogodišnjeg natjecanja. Izuzetno smo ponosni na Filipa i želimo mu i dalje puno uspjeha u natjecanjima iz engleskog jezika.
U sklopu projekta Webučionica 4.0 učenici 8. c razreda već su koristili nekoliko zanimljivih digitalnih alata: Google forms, Power point, Padlet, Mentimeter, a tijekom ožujka i travnja kao dio projektnog zadatka iz engleskog jezika učenici 8. c razreda izradili su infografike u alatu Canva. Sljedeći izazov za učenike je istražiti napredne mogućnosti koje se nude u alatu Canva, a jedna od zanimljivih je svakako aplikacija DALL-e uz pomoć koje učenici mogu dizajnirati sliku koju generira umjetna inteligencija. Na satu engleskog jezika učenici su isprobali aplikaciju DALL-e i izradili kolekciju fotografija za grad budućnosti. U uputama koje su učenici navodili za generiranje fotografije naglasak je bio na gradovima budućnosti, obnovljivim izvorima energije, zelenim površinama, zgradama koje su prilagođene osobama s poteškoćama i dr. Trenutni nedostatak aplikacije DALL-e u sklopu alata Canva je ograničen broj generiranih uradaka u besplatnoj verziji.
U sklopu nastave engleskog jezika učenici 8. c razreda izradili su infografike u alatu Canva na temu Sustainable Development Goals 2030. Scenarij poučavanja podigli smo na zajednički Padlet, a na kraju su učenici i podijelili svoje uratke na Padletu. Svaki tim trebao je istražiti jedan SDG cilj i prikazati ga u obliku infografike koristeći Canvu. Učenicima se ovaj zadatak jako svidio jer su mogli koristiti različite opcije dizajna i predloške koje nudi Canva. Naslovna infografika je rad učenica Lane Bičanić i Lucije Blekić iz 8. c razreda i prikazuje cilj broj 16. Scenarij poučavanja i radovi učenika dostupni su na Padletu na poveznici:
Međunarodni eTwinning projekt Languages open doors to new worlds ili u prijevodu Jezici otvaraju vrata novim svjetovima je još jedan novi projekt za našu školu. Osnovni cilj ovog projekta je unaprjeđenje jezičnih kompetencija učenika mlađe školske dobi, promocija učenja stranih jezika i povezivanje s drugim školama u Europi u kojima se njeguje jezična različitost. Sve je češća pojava da su razredne zajednice multikulturalne te da učenici dolaze iz različitih
zemalja, ali i iz različitih kulturoloških i vjerskih sredina. Ovim projektom su učenici učili da znanje jezika u tom slučaju može biti ključna poveznica u stvaranje tolerantnih i pozitivnih razrednih zajednica u kojima svaki učenik ima svoju priliku za samoostvarenje i uspjeh. U uspješnoj realizaciji ovog projekta sudjelovali su učenici 4. a raz. s učiteljicom engleskog jezika Ivanom Hrastović Mandarić.
Evaluaciju projekta 100. dan škole odradili smo na samom kraju projekta, a odgovore i dojmove naših učenika možete pročitati na evaluacijskim obrascima koje smo objavili na zajedničkoj digitalnoj stranici Padleta na sljedećoj poveznici: https://padlet.com/suzana6988/obilje-ili-smo-100-dan-kole-kcgo7m2uit7bfd7h
Veliko hvala svim učenicima koji su nam dali ideje i za iduću proslavu 100. dana škole!
Vaše učiteljice Suzana i Ivana!
Projekt 100. dan škole Udruge Zvono proveli smo tijekom mjeseca veljače 2024. i u projekt su bili uključeni učenici razredne nastave: 1. a raz. zajedno s učiteljicom Suzanom Vujinović i 2.a, 2. b, 2. c, 4.a, 4. b i 4. c raz. s učiteljicom Ivanom Hrastović Mandarić. Učenici prvih razreda ostvarili su planirane ishode projekta kroz sve predmete razredne nastave, a učenici drugih i četvrtih razreda u sklopu nastave engleskog jezika. Sve aktivnosti su bile zanimljive i zabavne učenicima, ali i učiteljicama koje su nakon provedenih aktivnosti poslale izvješće Udruzi Zvono i zaprimile zaslužene potvrde. Posebna vrijednost projekta je nagalasak na igrifikaciji kao inovativnoj pedagoškoj metodi poučavanja, u kojoj se isprepliću glazba, ples, igra, crtanje i učenje u opuštenoj atmosferi. Za uspješnu realizaciju planiranih aktivnosti primijenili smo i suradničke oblike rada i potaknuli učenike na kreativnost. Čestitke učiteljicama i učenicima na aktivnom sudjelovanju u realizaciji ovog projekta!
Na sljedećoj poveznici možete pregledati video uratke učenika 8. c raz. u zajedničkoj aktivnosti Obilježavanja Međunarodnog dana točkica tj. International Dot Day 2024. u sklopu nastave engleskog jezika: https://flipgrid.com/groups/15000336/topics
Aktivnost je realizirana u suradnji s učenicima OŠ Dore Pejačević Našice i učiteljicom A.Taslak. Učenici 8. c razreda su nakon čitanja priče The Dot trebali osmisliti i izreći na engleskom jeziku poruku priče i kako su je oni doživjeli. Učenici su uspješno realizirali aktivnost, a uz pomoć alata Flip smo sve video uratke mogli vrlo brzo podići na jedno mjesto i podijeliti s učenicima partnerima. Posebna vrijednost ovog Kurikuluma je što su aktivnosti zamišljene na način da potaknu samopouzdanje učenika, toleranciju i prihvaćanje različitosti.
U sklopu Kurikuluma OŠ V.Nazor , Đakovo od 25. do29. rujna 2023. učenici naše škole obilježili su već Europski dan jezika. Aktivnosti smo proveli kao javni događaj na županijskoj razini u suradnji s OŠ D. Pejačević Našice, OŠ Hinka Juhna Podgorač te OŠ Franje Krežme Osijek. Učenici i učiteljice naše škole pripremili su, sudjelovali i organizirali javni događaj vezan uz obrazovanje na županijskoj razini, a sve aktivnosti podijelili smo u obliku kratkih videa u alatu Flip na poveznici: https://flip.com/272c368f
(nakon otvaranja poveznice potrebna je registracija gmailom).
Učenici su se predstavljali I pozdravljali na različitim europskim jezicima I bojali zastave europskih zemalja. Ujedno su naučili i kako pojedine zemlje izgovaramo na engleskom jeziku.
Javni događaj organiziran je 26.9. 2023. (utorak) kada su učenici naše škole u pratnji prof. Ivane Hrastović Mandarić posjetili Osijek I zajedno s učenicima i učiteljicama iz OŠ Dore Pejačević Našice proveli kratki upitnik s prolaznicima o Europskom Danu jezika. Pri tomu smo prolaznicima dijelili letke o EDL danu i pitali ih da kažu nešto na nekom stranom jeziku.
Međunarodni projekt Webučionica 4.0 provodio se ove školske godine s učenicima 7. c razreda tijekom cijele školske godine u sklopu nastave engleskog jezika i sata razrednika. Projekt je također bio planiran u Kurikulumu Osnovne škole V. Nazor Đakovo i dobio je podršku roditelja na prvom roditeljskom sastanku. Autorica projekta je Sandra Vuk, a u našoj školi projekt je vodila učiteljica engleskog jezika Ivana Hrastović Mandarić. Osnovni cilj projekta je razvijanje digitalnih kompetencija učenika i učitelja uključenih u projekt te međusobna suradnja i učenje kroz dijeljenje iskustava. Ove nastavne godine učenici su aktivno u nastavi i u svojim projektnim zadacima koristili različite digitalne alate: Mentimeter, Power point za izradu prezentacija, Canvu za izradu plakata i infografike te digitalnih razglednica, Google Forms, uključili smo se i u aktivnosti Code Weeka, učili smo o sigurnosti na internetu i obilježili Dan sigurnijeg interneta, isprobavali smo različite alate za pisanje npr. Capitalization Tool, Word Counterm Remove background, ali i poem generator i dr. Iskustav učenika i evaluacija projekta su pozitivni i rezultate ćemo ukratko predstaviti roditeljima na zadnjem roditeljskom sastanku. Vjerujemo da ćemo se i iduće školske godine uključiti u ovaj izvrstan projekt! O svim našim realiziranim aktivnostima možete pročitati i pogledati na sljedećoj poveznici: https://padlet.com/ivanahrastovicmandaric1/webu-ionica-4-0-3i5w734fqaq2uddf
Uspješno smo odradili sve planirane aktivnosti u projektu I'm Eco, and You? i ostvarili planirane ciljeve. Rezultati projekta vidljivi su na Twinspaceu projekta na novoj ESEP platformi, a aktivnosti projekta predstavili smo i u Padletu na sljedećoj poveznici:https://padlet.com/ivanahrastovicmandaric1/croatia-presentation-our-school-and-pupils-s4haeud42sixb4da U projektu su sudjelovali učenici 3.a razreda s učiteljicom engleskog jezika Ivanom Hrastović Mandarić. U završnom dijelu projekta sudjelovali smo u obilježavanju Svjetskog dana šuma i učenici su u grupama izrađivali plakate na engleskom jetiku sa zanimljivim porukama o važnosti očuvanja prirode i šuma. Odradili smo i Clean up Day i tijekom zelene akcije očistili prostor oko škole i naš školski park i igralište. Učenici su tijekom te akcije ponovili što sve treba reciklirati i osvijestili važnost čistog okoliša. U evaluaciji projekta učenici su iznosili svoje dojmove i što im se najviše svidjelo u projektu, a svi su dojmovi bili pozitivni. Znanja stečena u projektu I'm Eco, and You? učenici će moći koristiti u svom daljnjem školovanju, ali i u svakodnevnom životu budući da je ekologija i očuvanje okoliša jedna od ključnih tema u današnjem svijetu.
Osnovna škola Vladimir Nazor Đakovo dobitnica je titule eTwinning škole za razdoblje 2023. – 2024! Oznaka "eTwinning škola" znači prepoznatljivost i vidljivost škole na nacionalnoj i europskoj razini. Ovo važno priznanje rezultat je uspješno provedenih eTwinning projekata u prethodnom razdoblju, dodijeljenih nacionalnih i europskih oznaka kvalitete za najbolje projekte, uspješno provedenih stručnih usavršavanja učitelja putem portala eTwinning i u organizaciji Agencije za mobilnosti i programe EU. Priznanje je ostvareno prvenstveno iznimnim zalaganjem učenika i učitelja naše škole, članova eTwinning tima koji su svojim predanim radom i inovativnim projektima dokazali kvalitetu u provedbi i realizaciji međunarodnih projekata. Škole kojima je dodijeljena oznaka eTwinning škole aktivne su u implementaciji i promicanju eTwinningovih vrijednosti, ostvaruju uspješnu suradnju s lokalnom zajednicom i predstavljaju model za ostale škole u svom okruženju. Poseban naglasak je na timskom radu i podjeli uloga u provedbi projekata, uključivanje učenika kao aktivnih sudionika u život i rad škole, inkluzija učenika s poteškoćama i darovitih učenika te uvođenje inovativnih metoda rada. Misija eTwinningovih škola kompas je svih eTwinningovih škola. Misijom se ističu elementi kao što su:
Zajedničko vodstvo
Suradnja i timski rad
Slobodna volja učenika
Uključivost i inovacije
Primjer ostalim školama.
Čestititke svim učiteljima i učenicima koji su aktivni u provedbi eTwinning projekata i zaslužni za ovu prestižnu nagradu!
U srijedu 10. svibnja 2023. godine učenici sedmih razreda naše škole posjetili su katedralu i Strossmayerov trg sa svojim razrednicama i profesorima u pratnji. Obilazak katedrale osmišljen je kao manji istraživački zadatak u kojem su učenici odgovarali na pitanja i proširili svoja dosadašnja znanja o povijesti grada Đakova. Bilo je to uistinu zanimljivo putovanje u prošlost i učenje o životu i djelu biskupa Josipa Jurja Strossmayera. Koliko je visoka naša katedrala? Koliko godina se zidala katedrala, a koliko godina je trajalo uređenje unutrašnjosti katedrale? Što je triptih? Što karakterizira arhitektonski stil neoromanike? Koliko oltara ima u katedrali i koje biblijske motive prikazuju freske na svodu katedrale? Koji je svetac zaštitnik katedrale? Na ova i još mnoga zanimljiva pitanja pokušali su odgovoriti naši učenici sedmih razreda, a posebno uspješni u znanju bili su sljedeći učenici: Marko Radoš(7.a), Duje Plavčić (7.a), Niko Klemen (7.c), Erik Lučić (7.b), Petar Vuletić (7.c) i Tara Rechner (7.b). Predstavljanje svoje škole i grada jedan je od ciljeva i međunarodnog eTwinning projekta Turistička razglednica, a koordinatori projekta za našu školu su Sanja Vidović, prof. i I.Hrastović Mandarić, prof. Tijekom provedbe projekta učenici će imati priliku pobliže upoznati različite institucije i znamenitosti u gradu Đakovu, ali i razmijeniti svoja iskustva i znanja s učenicima iz partner škola.