"Zajedno za zelenu, konkurentnu i uključivu Europu"
"Hrvatska i Norveška snažnije uz STEM"
"RaSTEMo zajedno za prosperitetnu budućnost"
« Srpanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
Učenice 8.b razreda, Eva Drenjančević i Željka Banović, postigle su iznimno visoke rezultate na nacionalnom vrednovanju u školskoj godini 2023./2024.
Najbolje rezultate postigle su u matematici, kemiji, fizici i biologiji, a također su bile izvrsne i u ostalim predmetima povijesti, geografiji i jezicima.
Čestitamo svim učenicima osmih razreda na postignutom uspjehu, a posebno učenicama, Evi i Željki!
Sretno!
Nazorov tjedan obilježavamo i STEM izložbom u našoj školi. Na hodnicima možete pogledati radove naših učenika šestih i osmih razreda. Kreativnost, inovativnost, igrifikacija… jednom riječju STEManje!
Projekt kojim smo povezali Matematiku i Prirodu u šestom razredu donio je različite životne zajednice u hodnike naše škole. Kroz kreativnu igru učenici su izrađivali četverokute (paralelogram, romb, pravokutnik, kvadrat, trapez i deltoid) koje su dijagonalama podijelili na četiri trokuta u koja su potom smjestili životnu zajednicu. Eko sustav i hranidbeni lanac neizostavni su dio ovog projekta. Kreativne radove naših šestaša pogledajte pod opširnije!
Pišu: Ana Maršić i Marijana Matković
Učenici osmih razreda povezali su Kemiju i Matematiku te su u projektu nastali predivni plakati i 3D modeli. Na nastavi Kemije učili su ugljikohidrate, a na nastavi Matematike učili su prizme i piramide. Povezivanjem oba predmeta kroz projekt istraživali su njihovu povezanost u stvarnom životu. Uočili su pravilne veze ugljikovodika (pravilne mnogokute) čije su konstrukcije učili na nastavi Matematike. Kada su dali mašti na volju, nastali su predivni radovi.
Pišu: Ana Maršić i Marijana Matković
Stemovci i ove godine u Nazorovom tjednu pripremaju niz događaja s ciljem popularizacije STEM područja. Tako smo danas proveli, već tradicionalni, STEM kviz. Ove godine su pitanja bila iz Matematike, Fizike, Biologije i Kemije. Natjecali su se učenici od petog do osmog razreda koji su bili podijeljeni u timove (Akavci, Bekavci i Cekavci). Drugu godinu zaredom pobjedu Cekavcima donijela je učenica Lana Bičanić (8.c). Zavidno znanje iz STEM-a pokazale su i učenice Eva Drenjančević (8.b) i Ema Ivić (8.a).
Članovi timova dobili su i nagradu. Ovom prilikom zahvaljujemo svim sudionicima ovogodišnjeg kviza, a posebne čestitke učenicima koji su osvojili prvo mjesto!
Akavci: Toni Zetović, Manuela Češnik, Ema Ivić i Matija Ćurić.
Bekavci: Dorotea Jamnić, Lovroroko Ivanović, Leona Sabljar i Eva Drenjančević.
Cekavci: Lana Bičanić, Leora Soldić, Ana Išasegi i Lucija Ostrogonac.
Kviz su vodili učenici: Luka Tomić i Matej Nikolić.
Učiteljice: Marija Šarić, Ivanka Šarić, Ana Maršić i Marijana Matković
Nastavno na provođenje projekta pod nazivom Naučimo za budućnost kojeg financira Ministarstvo znanosti i obrazovanja, a nositelj je Otvorena računalna radionica „Svi smo protiv“ iz Zagreba, odrađene su radionice Animiranog filma.
Učenici šestog razreda aktivno su sudjelovali u radionicama. Prvo su odslušali predavanja o animiranom filmu, a potom su se i sami okušali u snimanju čak tri filma. Oduševljenju učenika nije bilo kraja, a jesu li dobro odradili posao (za prvi puta), procijenite sami!
U suradnji s Otvorenom računalnom radionicom pod nazivom Svi smo protiv iz Zagreba održane su radionice 3D modeliranje. Učenici 6.a razreda i razrednica Marijana Matković upoznali su jednostavan program za modeliranje i 3D ispis. Pravi izazov bio je modelirati i ispisati zviždaljku koja uistinu zviždi, a također ima i natpis naziva naše škole. Učionicu matematike i fizike tako krasi novi 3D pisač kojeg će učenici koristiti za ispis svojih kreativnih modela.
Što su Platonova tijela? Kako ih možemo povezati s prirodom? Kako znanstvenici tumače poliedre? Koja su matematička svojstva Platonovih tijela?
Na nastavi matematike učenici osmih razreda tražili su odgovore na postavljena pitanja te su na kraju istraživanja izrađivali modele Platonovih tijela: tetraedar (omeđen s 4 jednakostranična trokuta), heksaedar (omeđen sa 6 kvadrata), oktaedar (omeđen s 8 jednakostraničnih trokuta), dodekaedar (omeđen s 12 pravilnih peterokuta) i ikosaedar (omeđen s 20 jednakostraničnih trokuta).
Izrađene modele pogledajte pod opširnije!
Marijana Matković, prof.
U našoj školi proveli smo istraživanje kojim smo željeli istražiti koliko je STEM projekt pod nazivom „Stemovci u borbi za spas planeta Zemlje / STEM for planet Eart“ probudio svijest učenika o važnosti očuvanja planeta Zemlje. Istraživanje su provele učiteljice Marijana Matković i Ana Maršić. Sve o rezultatima i tijeku istraživanja pročitajte pod opširnije.
Provedbom kratke ankete došli smo do saznanja kako učenici vrlo često konzumiraju gazirana pića, ali i ostale sokove koji su ponuđeni na tržištu. Često žeđ gasimo gaziranim sokom umjesto običnom vodom. No, postavlja se pitanje zdravlja! Koliko šećera unesemo u naš organizam u samo jednoj čaši određenog napitka, istražili su učenici 6.a razreda i učiteljica Marijana Matković.
Rezultate istraživanja prezentirali su plakatima koji se nalaze na hodniku naše škole kako bi bili izloženi što većem broju znatiželjnih prolaznika.
Kad si žedan, biraj zdravo! 🫗🥛
Učenici šestog razreda na nastavi Prirode učili su o Nacionalnim parkovima i Parkovima prirode, a na nastavi Matematike učili su cijele brojeve. U provedbi projekta pod nazivom „Parkovi Republike Hrvatske“ imali su zadatak istražiti jedan nacionalni park ili park prirode te virtualno otputovati u izabrani park. Učenici su trebali izračunati ukupan trošak puta cijele obitelji s dvije odmorišne točke do izabranog parka s čime smo povezali MATEMATIKU i PRIRODU. Učenici su ovim projektom razvijali istraživačko učenje otkrivanjem, razvijali financijsku pismenost i pravilno korištenje IKT-a. Učenici su rezultate svoga istraživanja prezentirali izradom plakata i Power Point prezentacija.
Pišu učiteljice: Ana Maršić i Marijana Matković
U nastavku pogledajte učeničke radove!
Učenici osmih razreda na nastavi Biologije učili su o nasljeđivanju, a na nastavi Matematike obrađivali su vjerojatnost i prikaz podataka. U provođenju projekta pod nazivom „Matematika u nasljeđivanju“ imali su zadatak samostalno istražiti nasljedna svojstva koja su naslijedili od roditelja te baka i djedova i prikazati vjerojatnost nasljeđivanja s čime smo povezali BIOLOGIJU i MATEMATIKU. U radu su pokazali izrazitu maštovitost prikaza rezultata, saznali čija su nasljedna svojstva naslijedili više. Učenici su ovim projektom povezali znanje stečeno na satu biologije i matematike, razvijali istraživačko učenje i korištenje IKT-a.
Pišu: učiteljice Ana Maršić i Marijana Matković
U nastavku pogledajte učeničke radove!
Učionicu matematike i fizike krase kreativni radovi učenika osmih razreda koji su svoje matematičko znanje primijenili u konstrukcijama Pitagorina stabla i spirale drugog korijena.
Simetrično Pitagorino stablo nastaje tako da nad jednom stranicom kvadrata konstruiramo jednakokračan pravokutni trokut. Zatim se na njegove katete pridodaju novi kvadrati, a potom opet trokuti. Postupak se ponavlja u beskonačnost. Kod konstrukcije nesimetričnog Pitagorina stabla, nad jednom stranicom kvadrata konstruiramo pravokutni trokut s kutevima 30°, 60°, 90°. Zatim se na njegove katete pridodaju novi kvadrati i tako dalje u nedogled.
Bilo ono simetrično ili nesimetrično, Pitagorino stablo bilo je inspiracija za nastanak predivnih učeničkih radova.
Učenici su također na nastavi Matematike učili o spirali drugog korijena. Spirala kvadratnih-drugih korijena ili spirala Theodorus je spirala koja se sastoji od neprekinutog niza pravokutnih trokuta čije su duljine hipotenuza kvadratni korijeni prirodnih brojeva.
„Kvadrat nad hipotenuzom,
To zna svako dijete,
Jednak je zbroju kvadrata
Nad obje katete.“
Piše: Marijana Matković, prof.
U nastavku pogledajte dio učeničkih radova.
Učenici osmih razreda su na nastavi Biologije učili o ovisnostima. Kako bi svoje znanje prezentirali ostalim učenicima škole, izradili su plakate te ih postavili u učionici biologije i kemije.
Piše: učiteljica Ana Maršić