« Prosinac 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
Upute: klik na sličicu gore
Upute za slučaj potresa: https://civilna-zastita.gov.hr/UserDocsImages/CIVILNA%20ZA%C5%A0TITA/PDF_ZA%20WEB/POTRESI_UPUTE_2.jpg
Upute za građane: https://civilna-zastita.gov.hr/upute-za-gradjane/82
Petaši – matematičari u Arheološkom muzeju
Učenici 5.razreda bili su 22.studenog na terenskoj izvanučioničkoj nastavi iz matematike u Splitu zajedno sa svojom učiteljicom matematike Meri Mošić i učiteljicom Senkom Zrilić.
Detaljan opis terenske nastave i pripadne fotografije pogledajte klikom na "Opširnije".
U trajektu do Splita, djevojčice su se zabavile igrajući „Čovječe, ne ljuti se“, a dječaci su igrali sličice sa svojim omiljenim nogometašima. Nismo se ni okrenuli, a već smo bili u Splitu.
Prije muzejsko-edukativne radionice pod nazivom „Istražimo Pitagorine figurativne brojeve“ prošetali smo lapidarijem muzeja i vidjeli mnogobrojne eksponate, poput sfinga i mozaika.
U unutrašnjosti muzeja, od arheologinje Jelene Jovanović, učenici su doznali tko su arheolozi, kustosi, što je numizmatika, što znači „aversus“ i „versus“, tko je Demetra, tko je Pitagora, tko su bili pitagorejci i mnoge druge zanimljivosti. U numizmatičkoj zbirci Arheološkog muzeja u Splitu čuva se više od 70 000 primjeraka grčkog, rimskog i srednjovjekovnog novca. I na našem otoku Braču, pronađen je primjerak novca.
U učionici muzeja učenici su se bavili matematikom i doznali da postoje prijateljski, savršeni i figurativni brojevi. Znanje o djeljivosti prirodnih brojeva, sa sata primijenili su i danas. Koristeći replike grčkih kovanica, slagali su trokutaste brojeve i to redom brojeve: 1, 3, 6, 10, 15, … Profesorica Željka Zorić s Prirodoslovno-matematičkog fakulteta u Splitu naučila ih je tko je Carl Friedrich Gauss i ispričala im njegovu dosjetku koje se dosjetio kada je imao samo sedam godina. Pomoću Gaussove dosjetke učenici su prvo izračunali 50.trokutasti broj. Nakon toga su računali proizvoljne trokutaste brojeve i pritom pokazali umijeće množenja i dijeljenja prirodnih brojeva.
Nakon poučne i zanimljive radionice pozdravili smo se s domaćinima i krenuli na fritule. Nakon ukusne marende, posjetili smo kip Grgura Ninskog, splitski peristil i polako krenuli prema trajektnoj luci. 15 16
Pozdrav Splite od mladih matematičara!
Tekst:
Meri Mošić, profesorica matematike
Fotografije:
Senka Zrilić i Meri Mošić