05 Awesome-Badge

CARNET

Energetika

E-knjižnica

Naučili smo kako trebamo cijeniti svoju domovinu

Dojmovi učenika nakon terenske nastave osmih razreda u Vukovaru:

8.a razred

Kada smo došli, imali smo kratko predavanje s najvažnijim pojedinostima nakon kojih smo razgledali stvari koje su korištene u ratu uključujući i zrakoplov u koji smo ušli i slikali se.

Lea Jakopec

Uputili smo se u dvorac Eltz. Na drugom katu dočekala nas je tamna prostorija i na platnu video koji pokazuje Vukovar za vrijeme rata i nakon rata. Posjetili smo vukovarsku bolnicu. Srce mi se slomilo kada sam čula tužne priče o hrabrim ranjenicima koji su odvezeni na Ovčaru gdje su mučeni i ubijeni. Zahvaljujem svim hrabrim ljudima koji su borili za našu državu, za našu budućnost, za nas.

Maria Vlašić

Otišli smo u grad koji je dao sve da se obrani ne samo on nego i cijela Hrvatska. Vukovar-grad heroj pretrpio je takvu katastrofu i užase da je to nezamislivo jednom čovjeku. Od gubitaka do ratnih zločina. Vukovar se stvarno časno branio.

Max Zeba

Dočekao nas je vojnik vodič koji nam je ispričao kako je rat započeo. Odveo nas je do replike logora Stajićevo i Begejci. Vidjeli smo kako je bilo ljudima u logorima i kako nisu imali hranu i WC. U susjednoj prostoriji bila su svakakva oružja i ručno rađene bombe od limenki i drugih stvari. Hodajući do garaže, gledali smo tenkove sa strane.

Krešimir Vajdić

Na redu je bio dvorac Eltz. Jako mi se svidio muzej i njegova uređenost. Vodič je bio zanimljiv i sve nam je lijepo objasnio. U hangaru na Ovčari vidjeli smo sva imena žrtava i njihove pronađene stvari. Tamo samo osjetila neku žalosnu energiju. Uputili smo se na Memorijalno groblje gdje smo se slikali i dobili dojam koliko je bilo zapravo puno žrtava.

Ovaj izlet bio mi je najdraži i rado bih ga ponovila.

Marta Tatarović

U Muzeju vučedolske kulture zadivilo me koliko su ljudi bili napredni. Najviše mi se sviđao dizajn njihovih kuća i njihova odjeća. Na Ovčari mi se raspoloženje skroz promijenilo. Prolazila me neka nelagoda. Imala sam potrebu stati i pomoliti se za sve te ljude.

Vukovar je jedan hrabar grad i grad pravih heroja. Uvijek ću zbog svega ovoga biti ponosna Hrvatica.

Ana Jezerčić

Došli smo do Memorijalnog groblja. Vidjeli smo bijele križeve, grob Blage Zadre. Poslije svih tih tužnih prizora išli smo na Trpinjsku cestu i „groblje tenkova“. Nakon svega slijedio je kviz. Našu školu predstavljali su Jelena i Domagoj. Osvojili smo 3. mjesto. Ova terenska bila mi je predivno iskustvo. Vukovar je propatio, ali opet oživio. Taj grad s razlogom nosi ime grada heroja.

Karla Pavlović

Došli smo pred hostel „Dubrovnik“. Nismo išli ostaviti stvari, već nas je vojnik poveo u razgledavanje. Imali smo predavanje o napadu na Vukovar. Vidjeli smo oružje koje se koristilo u Domovinskom ratu. Ja sam učio o Domovinskom ratu prije negoli smo išli u Vukovar i znao sam 90% predavanja. Odgovorio sam točno na svako postavljeno pitanje.

Domagoj Sertić

Vidjeli smo oružja koja su se koristila u Domovinskom ratu. Neka smo imali priliku i držati. Mogli smo vidjeti granate i rane koje su zadobili branitelji. Jako je tužno vidjeti kako su ti ljudi patili i koliko je njih poginulo za našu domovinu.

Petar Markanović

Krenuli smo za Zagreb. Svi su bili toliko umorni da je pola autobusa spavalo. Na putu sam razmišljao koliko je grozno bilo ljudima tada. Bilo mi je žao što nisam ponio svijeću da im zahvalim zato što su se borili za našu predivnu Hrvatsku.

Noa Kovač

8.b razred

U Vukovar smo krenuli 8. siječnja 2024. Bio je to dvodnevni put s jednim noćenjem, a smisao putovanja bio je da uživo vidimo kako su izgledale bojišnice u Bitki za Vukovar. Čuli smo priče izravno od preživjelih ljudi. Ovaj izlet bio je predivan. Sigurna sam da ću se opet vratiti.

Jelena Kajzer

Pri dolasku u Vukovar išli smo na predavanje. Govorili su nam o prošlosti Vukovara i o svemu što se u njemu dogodilo. Povijest Vukovara je tužna, ali je bitno da je svaki Hrvat zna.

Tamara Octenjak

Prvi muzej koji smo obišli bio je Muzej vučedolske kulture. Saznali smo informacije o životu Vučedolaca, kakve su predmete koristili, kako su se odijevali, što su radili u svakodnevnom životu. U Muzeju grada Vukovara saznali smo o povijesti grada. Moj najdraži dio bio je odlazak na Vodotoranj. Kako bismo došli do njegova vrha, morali smo prijeći 198 stepenica, no bilo je vrijedno toga jer je pogled bio predivan.

Lucija Vlahov

Ovo mi je bio najbolji izlet do sada. Upoznali smo neke druge ljude iz drugih škola i naučili kako trebamo cijeniti svoju domovinu i što u njoj živimo. Ovaj bih izlet opet ponovio.

Vito Gašparić

U bolničkom podrumu dočarano nam je stanje ranjenika i osoblja u ratu. Nakon razgledavanja otišli smo na Ovčaru, mjesto mučenja i pogubljenja tih istih ranjenika i osoblja. Čim sam zakoračila, s prvim me korakom obuhvatila jeza. Otišli smo do mjesta masovnog ubojstva i mogu vam reći da mi nije bilo svejedno. Osjećaj je bio jako težak i tužan. Sretna sam što su svi osmaši imali priliku posjetiti Vukovar i naučiti sve što sam i ja.

Petra Dujić

Svako predavanje me dirnulo na poseban način. Ovaj izlet na mene je ostavio velik dojam. Nakon svega što sam doživjela, zaista smatram da je Vukovar grad heroja.

Nika Dobrić

Otišli smo u crkvu sv. Filipa i Jakova. Svećenik nam je pokazao crkvu i održao nam predavanje. Na Memorijalnom groblju svi smo se pomolili, a neki su zapalili i svijeće.

Iva Grgurić

Drugi dan bio mi je vrlo zanimljiv, ali i tužan. Teško mi je bilo gledati bolnicu i Ovčaru. Osjećao sam se jako emocionalno.

Filip Krnjajić

Poslije ručka su nas rasporedili po sobama i mi cure smo se odmah počele spremati za disko. U disku smo plesali, pjevali i zabavljali se. Kada smo se vratili u hostel, spremili smo se za spavanje, ali nismo išli spavati nego smo se svi družili i zabavljali.

Tena Brtan

Na 4. katu hostela bili smo na predavanju gdje smo malo dublje ušli u Domovinski rat i stvarno se zapitali kako je tada bilo tim ljudima. Svidio mi se ovaj izlet u Vukovar i voljela bih da se takvo što ponovi.

Nina Savić

Zadnja lokacija bila je Trpinjska cesta. Saznali smo da je dio na kojem smo bili nazvano“ groblje tenkova“.

Laura Majstorović

8.c razred

Kad smo stigli, prvo smo razgledali Memorijalni centar uz vodiča koji nam je sve detaljno objašnjavao. Vidjeli smo razna oružja, mine, avione, bombe. Nakon obilaska imali smo predavanje o Domovinskom ratu koje je vodila profesorica povijesti.

Nikolas Sladić

Prvo smo otišli do hangara u kojem su hrvatski branitelji mučeni prije nego su nemilosrdno ubijeni i bačeni u masovnu grobnicu. Obišli smo i Trpinjsku cestu koja se još naziva i „groblje tenkova“ zato što su na njoj uništena 83 neprijateljska tenka. Meni se ovo putovanje jako svidjelo zato što smo imali priliku vidjeti što su ljudi proživjeli da bismo mi danas živjeli u miru. Vukovar će mi ostati u lijepom sjećanju, a pogotovo predivan pogled s Vodotornja na snježni grad heroja.

Ivan Vidić

Najtužnije bilo mi je vidjeti bolnicu, pogotovo zid na kojem pišu imena djelatnika koji su poginuli spašavajući druge živote.

Tjaša Vujnović

U crkvi sv. Filipa i Jakova govorili su nam o stvarima koje su našli napola čitave, kao npr. Isusov kip bez jedne ruke.

Rafael Djok

Vodotoranj ću zauvijek pamtiti jer sam napokon doživjela kako on zapravo izgleda u stvarnosti. Doći i popeti se na vrh bilo je jako lijepo iskustvo. Na vrhu su se nalazile dvije stope koje simboliziraju dvojicu vojnika koji su svakoga dana dolazili postaviti hrvatsku zastavu kao znak da Vukovar nije pao. Zahvalna sam što se naš narod izborio pravednim putem za ono što je od nas oteto. U Vukovaru je svatko od nas imao prilike osjetiti onu jezu koja je prolazila među nama. Sjećat ću se ovog izleta jer me potresao i potaklo da budem ponosna na svoju državu i svoj jezik.

Edina Seferagić

Stigli smo na Ovčaru i slušali kratko predavanje. U hangaru su tukli i mučili naše branitelje. Taj hangar postao je nešto poput muzeja sjećanja za sve koji su ubijeni na Ovčari. Sjećam se osjećaja i jeze kada sam prolazila kraj jame i to neću nikada zaboraviti. Ovo putovanje u Vukovar bilo je jako poučno i lijepo.

Dorja Dalić

Ova dvodnevna terenska nastava bila je zanimljiva i puno sam toga naučio što prije nisam znao. Prvi sam put bio u Vukovaru i na svim potresnim odredištima kao što su vukovarska bolnica, Ovčara, Vodotoranj… Mislim da je bilo vrlo poučno. Ova terenska nastava ostat će mi dugo u sjećanju i neću je nikada zaboraviti.

Sven Ivakić

Posjetili smo dva muzeja. Meni osobno draži je bio Muzej vučedolske kulture U njemu smo mogli naučiti i vidjeti mnogo toga o povijesti Vučedola. Drugi muzej nalazio se u dvorcu Eltz… Ovo putovanje jedno mi je od najdražih na kojima sam bila. U Vukovaru smo naučili puno toga, zabavili se, družili, ali i napravili jako lijepe uspomene.

Zrinka Jularić

Izlet u Vukovar mi je preokrenuo mi je cijeli pogled na rat i na ljude koji su u njemu sudjelovali. Mogla sam osjetiti njihovu bol i tugu na sebi. Izlet je bio predobar. Zbližila sam se sa svima i dobila nove prijatelje.

Lorena Majcen

Potakla me želja za služenjem vojnog roka jer sam spreman dati život za dom i domovinu.

Bruno Šepak

objavio: Matea Štefanac   datum: 12. 2. 2024.

Kontakti

Školski list

Upisi

Upisi u 1. razred OŠ Vjenceslava
Novaka u školskoj godini 2024./2025.

Upisnica

Upisno područje

Zamolba za upis izvan upisnog
područja

9:00 - 15:00

utorak, četvrtak
11:00 - 17:00

Fond školske knjižnice možete pretražiti
i online na poveznici.

Natjecanja

Osiguranje

Ambidekster

Obrazovanje

Free counters!

Ispis statistike od 1. 2. 2012.