Čitamo mi, u obitelji svi! – nacionalni projekt za poticanje čitanja
Čitanje je višeslojan i složen proces. Različite komunikacijske potrebe traže poznavanje različitih vještina i strategija čitanja. Čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, matematike, povijesti, geografije, kemije…
A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko roditelja, braće i sestara, djedova, baka… čita?
Već sedam godina nacionalni projekt Čitamo mi, u obitelji svi! želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju.
Sudjelovali smo u projektu 2011. godine, a iskustva su bila pozitivna i ohrabrujuća. Zbog toga smo ove godine ponovo dio velike obitelji (135 škola i 4329 učenika diljem Republike Hrvatske) u kojima će učenici trećih i četvrtih razreda svojim kućama svaki petak nositi ruksak sa sedam knjiga. Projekt provodi školska knjižničarka Nataša Šporčić uz potporu i suradnju ravnateljice Snježane Cohe, učiteljice Sonje Markanović, učenika i roditelja 3.b razreda.
Ruksak kreće na „putovanje“ 19. siječnja 2018. godine. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati i prenijeti svoje dojmove i osjećaje o obiteljskom čitanju. Roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu na za to predviđeno mjesto.
Volonteri i članovi strukovne udruge Hrvatske mreže školskih knjižničara provode i koordiniraju projekt na nacionalnoj razini.
Škola je financirala kupnju knjiga, a nakon završetka projekta knjige će postati dio knjižnog fonda naše knjižnice tako da će i svi drugi učenici te knjige moći posuditi i pročitati.
Od školske godine 2016./2017. projekt je uvršten u Europsku kampanju za poticanje čitanja ELINET-a (Europske mreže za poticanje pismenosti) na stranici: http://www.eli-net.eu/…/…/detail/project/family-reading-time, kao jedan od primjera dobre prakse poticanja čitanja i pismenosti.
Pozitivno mišljenje i potporu projektu dalo je Ministarstvo znanosti i obrazovanja i Agencija za odgoj i obrazovanje.
.