« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja bio je domaćin 63. IEA Opće skupštine koja se održavala u Splitu 3.- 5. listopada 2022. godine. U sklopu ove međunarodne konferencije, naša škola je bila domaćin radnog posjeta sudionika konferencije. Tom prilikom smo za naše goste iz područja obrazovanja pripremili prigodan program dobrodošlice, a kasnije smo prezentirali odgojno-obrazovni rad škole u Republici Hrvatskoj neposredno kroz učionice i centre aktivnosti.
Navedeno su gosti najbolje vidjeli u direktnom nastavnom procesu, u velikoj mjeri odmaknutoj od tradicionalne frontalne nastave. Odgojno-obrazovni rad s učenicima prezentirale su naše učiteljice razredne nastave Petra Boljat, Daniela Kuić i Ana Domazet, a potom učiteljica biologije i kemije Nela Sikirica te učiteljica likovne kulture i voditeljica učeničke zadruge Ivona Mustapić-Jelavić. Uvaženi gosti su tako imali priliku vidjeti nastavu utemeljenu na novim smjernicama obrazovne politike i reforme, a u području likovne i glazbene kulture, matematike te poduzetništva i kreacije u projektnoj i iskustvenoj nastavi. Odgojno-obrazovni sustav su kroz razgovor s gostima prezentirali ravnatelj škole Željko Jurin i pedagoginja Anita Dujela koja je nešto više govorila o integraciji učenika s posebnim zahtjevima i potrebama, izvannastavnim aktivnostima STEAM područja te produženom boravku kao prijelaznom modelu prema konceptu cjelodnevne nastave.
Više pod opširnije!
Opća skupština je središnje tijelo koje upravlja IEA-om, a čine je predstavnici institucija zemalja članica IEA-e. Održava se jednom godišnje te okuplja preko 60 zemalja članica koje većinom predstavljaju istraživački instituti, ispitni centri, sveučilišta i/ili ministarstva obrazovanja iz cijeloga svijeta. Na Općoj skupštini oni zastupaju svoje nacionalne obrazovne sustave – istraživače, kreatore politika te praktičare iz svojih zemalja. Na otvorenju skupu su se pozdravnim govorima obratili g. Vinko Filipović, ravnatelj Nacionalnoga centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja i gđa Vesna Šerepac, ravnateljica Uprave za odgoj i obrazovanje Ministarstva znanosti i obrazovanja. Govornici su istaknuli važnost obrazovnih istraživanja za donošenje obrazovnih politika temeljenih na dokazima te zadovoljstvo dosadašnjom suradnjom Republike Hrvatske s međunarodnim institucijama i partnerima u ovome području.
Kroz službeni razgled škole, vanjskih terena, igrališta i školske dvorane ravnatelj škole govorio je i o uključenosti lokalne zajednice te suradnji na promociji zdravih životnih navika s udrugama i sportskim klubovima, a govoreći o ekologiji, razgledali smo procese sadnje i brige o zelenim površinama, voćkama i biljkama u školskom vrtu. Zaključno smo pogledali i prostorije kuhinje, energetska skladišta i kompostište, jer smo na koncu htjeli naglasiti važnost procesa samoodrživosti. Unatoč modernizaciji, kod učenika želimo buditi svijest o povratku tradicionalnim načinima proizvodnje i očuvanju prirode i okoliša.
Na kraju ovog radnog posjeta, naša knjižničarka Jelena Poljak nam je prezentirala knjižnično-informacijski rad škole u knjižnici, gdje smo neslužbeno nastavili razgovor s gostima koji su došli iz raznih zemalja cijelog svijeta (najzastupljenije iz Danske, Njemačke, Ukrajine, Estonije, Irana, zemalja SAD-a i Bliskog Istoka te Novog Zelanda). Tu smo razmjenjivali iskustva, uz našu učiteljicu engleskog jezika Deanu Đuričić koja je bila službeni prevoditelj cijelog susreta.
Naravno, osim pozitivnih dojmova svi sudionici su iznosili i prepreke u odgoju i obrazovanju učenika, kako u Hrvatskoj tako i u svijetu. OŠ Žnjan-Pazdigrad ne predstavlja ogledni primjer školovanja u Hrvatskoj, no svakako predstavlja put kojim želimo graditi bolji odgojno-obrazovni sustav za našu djecu koja su najbolje ulaganje u zajedničku budućnost.
Osnovna škola Žnjan-Pazdigrad s radom je počela 04. rujna 2017. godine i prva je osmoljetka koja se izgradila u Splitu od 1990. godine. Dugo smo čekali školu, ali vrijedilo je čekati jer smo dobili jednu od najsuvremenijih i najopremljenijih škola, i to ne samo u Republici Hrvatskoj, već i u ovom dijelu Europe. Tijekom vrlo kratkog vremena škola je zaživjela kao prostor zajedništva te značajno podigla društveni i urbani standard čitavom okruženju. Lijepu građevinu ljepšom čine naši učenici te učitelji i djelatnici bez kojih zgrada ne bi imala smisao ni funkciju. Suvremeno okruženje postaje na neki način zadatost i za nastavni proces koji se nastoji osuvremeniti u najboljem smislu te riječi, a da ne postane sam sebi svrhom. Učenicima je lijepo u novoj školi, sudjeluju u uređenju, osmišljavanju projekata, aktivni su u nastavnom procesu te se u okviru izvannastavnih aktivnosti nastoje kreativno izraziti i što uspješnije predstaviti svojim radovima. U takvom suodnosu između učenika i učitelja, te pozitivnoj atmosferi u školi, nastojimo izgraditi samopouzdane i kompetentne učenike spremne za izazove koji ih očekuju u budućnosti.
Pripremila: Anita Dujela