« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Prelaskom u peti razred, događaju se mnoge promjene za naše učenike; tu su novi predmeti, novi učitelji. Kako bi se lakše prilagodili i savladavali nove izazove, u prosincu smo imali ciklus pedagoških radionica na temu komunikacije i metoda učinkovitog učenja.
U nastavku možete preuzeti listiće za učenike i roditelje te pogledati što su naši učenici naučili o učenju.
Učenje je usvajanje novih znanja, vještina i sposobnosti koje rezultira kvalitetnom i raznolikom primjenom usvojenog u realnom životu. Pritom govorimo o kvalitetnom učenju, odnosno o učenju sa razumijevanjem koje nam omogućava da primjenjujemo logičko razmišljanje, da povezujemo sadržaje i stvaramo analogije. Ovakvo učenje je primjenjivo i dugoročno.
Suprotno ovome, djeca često uče napamet, a da su roditelji manje ili više svjesni toga. To znači da uče bez jasnog plana, uče sadržaje koji im nisu do kraja razumljivi (i ne traže od odraslih objašnjenje), uglavnom uče tako da prepričaju lekciju od početka do kraja. Ovakvo učenje ne razvija kritičko razmišljanje djece, već osigurava tek reprodukciju sadržaja, bez povezivanja činjenica, uzroka i posljedica.
Ako je “sve u redu” i učenici izvršavaju svoje školske zadatke, reći ćemo da su naša djeca dobra, bistra, pametna, pa čak i da nas slušaju (jer smo im mi rekli da moraju učiti). Međutim, spominjući učenje, učenici još uvijek ne znaju kako učiti. Na satovima radionica učenici ili ne znaju koje su strategije učinkovitog učenja, ili ih znaju, ali ih ne primjenjuju u potpunosti. Stoga smo kroz razne aktivnosti zajednički obradili međupredmetnu temu kurikuluma Učiti kako učiti.
Kako učiti - listić za učenike Koraci učinkovitog učenja - listić za roditelje