preskoči na sadržaj

Osnovna škola Žnjan-Pazdigrad

Login

Kalendar
« Rujan 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
26 27 28 29 30 31 1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 1 2 3 4 5 6
Prikazani događaji

eSavjetovalište

Brojač posjeta
Ispis statistike od 24. 5. 2018.

Ukupno: 596584
Ovaj mjesec: 10384
Ovaj tjedan: 1641
Danas: 162
Lokalna zajednica

Vremenska prognoza

Korisni linkovi

Školski kurikulum

E-Dnevnik

Virtualna knjižnica

SRS kutak

Upisi u srednju školu

Pretežno vedro

Memory igra

Edit CodeSchool

Prometna učilica

Safety net

Poštanski pretinac

Vijesti
Povratak na prethodnu stranicu Ispiši članak Pošalji prijatelju
Festival znanosti u našoj školi
Autor: Jelena Poljak, 25. 4. 2024.

Rijetko koji pojam danas izaziva toliko zanimanja kao inteligencija. Riječ inteligencija potječe od latinske riječi inteligere i znači razumjeti, shvatiti. Inteligencija se definira kao mentalna karakteristika koja obuhvaća: sposobnost  za učenje iz iskustva, prilagodbu na nove situacije, razumijevanje i korištenje apstraktnih pojmova i upotrebu znanja za snalaženje u okolini. Pojednostavnjeno rečeno pod pojmom inteligencije danas se uglavnom smatra skup različitih, pojedinačnih nezavisnih intelektualnih sposobnosti. 

Upravo je INTELIGENCIJA središnja tema ovogodišnjeg Festivala znanosti koji se od 22. do 27. travnja 2024. odvija na čak 36 lokacija širom Hrvatske. 

Kako smo ovu manifestaciju obilježili u OŠ Žnjan - Pazdigrad, pogledajte pod OPŠIRNIJE.  


Festival znanosti manifestacija je koja se u Hrvatskoj kontinuirano organizira od 2003. s ciljem približavanja znanosti javnosti kroz informiranje o procesima, aktivnostima i rezultatima na području znanosti, poboljšavanja javne percepcije znanstvenika, te motiviranja mladih za istraživanje i stjecanje novih znanja.  Rađamo se znatiželjni i, stalno propitujući svijet oko sebe, odrastajući postajemo produktivni članovi zajednica.

Upravo s tim ciljem, stručna suradnica psihologinja Marina Bakota, je učenicima 7.a i 7.b razreda održala radionicu tijekom koje su mogli saznati opću definiciju inteligencije kao i različite modele prikaza inteligencije koji su se razvijali tijekom povijesti psihologije. Učenici su saznali kako se inteligencija normalno raspodjeljuje u općoj populaciji, na koji način se mjeri, koje sve kategorije inteligencije postoje. Također, saznali su razliku između općeg i specifičnog faktora inteligencije te koji svi specifični faktori inteligencije postoje ovisno o prikazanom teoretskom modelu. Saznali su razliku između fluidne i kristalizirane inteligencije, važnost školovanja u razvijanju kristalizirane inteligencije te općenito kako se inteligencija razvija za života. Učenici su saznali da je u životu, pored standardnog (društveno poznatijeg) IQ-a, gotovo jednako važan EQ kao pokazatelj emocionalne  inteligencije.

Za kraj, učenici su se imali prilike više upoznati s Gardnerovim modelom višestrukih inteligencija tako da su samostalno ispunjavali upitnik kako bi saznali koje vrste inteligencije su kod njih osobno najviše razvijene. Učenicima je istaknuto kako svatko od nas ima jedinstven "set" višestrukih inteligencija koji objašnjava našu jedinstvenost. Ujedno nas ta jedinstvenost poziva na važnost prihvaćanja tuđih posebnosti s naglaskom na međusobno poštivanje, uvažavanje različitosti i ostvarivanje suradnje s ciljem zajedničke dobrobiti u zajednici. 

 

 

 





[ Povratak na prethodnu stranicu Povratak | Ispiši članak Ispiši članak | Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju ]
preskoči na navigaciju