Carnet Users Conference 2022. – Otvaranje u zatvorenom svijetu
Autor: Elvisa Sekulić, 2. 11. 2022.
U Šibeniku se u sklopu hotela „Solaris“ održala 24. CARNET-ova konferencija za korisnike CUC2022 pod nazivom „Otvaranje u zatvorenom svijetu: postdigitalna znanost i obrazovanje" od 26. do 28. listopada 2022. godine. Pitanja otvorenosti, pristupa, povezanosti, umjetne inteligencije i identiteta bile su teme ovogodišnje trodnevne konferencije koja je okupila više od 2 000 sudionika, od kojih je 1 500 fizički sudjelovalo , dok ih je 700 pratilo konferenciju putem online platforme. Ove je godine bogat program obuhvatio 100 interaktivnih izlaganja, 11 otvorenih panela, 50 radionica, 15 pozivnih, 5 plenarnih izlaganja te znanstveni dio koji je privukao više od 70 stranih autora iz cijeloga svijeta.
Dvije učiteljice naše škole, Elvisa Sekulić i Zvijezdana Žigolić Južvak, imale su priliku sudjelovati u zanimljivim i inovativnim radionicama te interaktivnim predavanjima.
Ova je međunarodna znanstveno-stručna konferencija godišnje okupljanje CARNET-ovih korisnika i suradnika, uključujući učitelje, nastavnike te ravnatelje u osnovnim i srednjim školama, profesore na fakultetima, CARNET sistem inženjere i koordinatore, članove znanstveno-istraživačke zajednice, kao i informatičke stručnjake te gospodarstvenike iz područja informacijsko-komunikacijske tehnologije (IKT).
Učiteljice su prisustvovale plenarnim predavanjima na kojima su predstavljeni rezultati različitih istraživanja u Hrvatskoj i svijetu o primjeni digitalne tehnologije te njenom utjecaju na živote djece i odraslih, a bilo je i riječi o e-infrastrukturi, mentorstvima, digitalnoj zrelosti škola, robotima, digitalizaciji, postdigitalnom obrazovanju itd.
Prof. dr. sc. Vernesa Smolčić, svjetski priznata astrofizičarka te redovita profesorica na Fizičkom odsjeku Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, na samom je otvorenju održala predavanje „Otvorenost, pristup, povezanost i identitet u znanosti“. Navodeći primjere iz svoje karijere te područja astronomije i astrofizike, govorila je o važnosti otvorenosti, timskog rada i povezanosti u znanosti, programiranju u radu s velikim bazama podataka te otvorenog pristupa podacima i znanju na svim razinama, naglasivši i važnost svestranih identiteta znanstvenika te znanstvenica.
Boris Jokić, ravnatelj Instituta za društvena istraživanja, u predavanju "Ulovljeni između Tik-Toka i školskog igrališta – perspektive djece i mladih o korištenju digitalnih tehnologija“ predstavio je po prvi put rezultate istraživanja o iskustvima djece i mladih u digitalnom okružju i njihovim stavovima o utjecaju digitalnih tehnologija na živote i društvo. U istraživanju, koje je financirala Hrvatska zaklada za znanost, sudjelovalo je više od 16 000 učenika petih i sedmih razreda osnovnih te trećih razreda srednjih škola iz 165 hrvatskih škola. Poseban je naglasak u predavanju posvećen utjecaju pandemije bolesti COVID-19 tijekom boravka u digitalnom okružju te strukturi aktivnosti učenika različitih generacija.
Učiteljica Elvisa Sekulić prisustvovala je radionicama: „Hologram u obrazovanju“ (izrada jednostavnog holograma i njegove mogućnosti u nastavi), „Virtual tour for free“ (demonstracija procesa izrade virtualne šetnje kroz školu), „Izrada mobilnih aplikacija uz MIT App Inventor Edu“ (upoznavanje upotrebe umjetne inteligencije i izrada mobilne aplikacije u MIT App Inventoru), „Održivost u svemiru uz Scientix!“ (radionica koja potiče sudionike na promišljanje o održivom razvoju i potrebom za promišljanjem o klimatskim promjenama). Također je prisustvovala interaktivnim izlaganjima: „Što se promijenilo - što kad aplikacije koje koristimo više nisu besplatne?“, „Strojnim učenjem do uspješnijeg učenja“, u kojem je predstavljen projekt Carnet Dana, „Forenzika - interdisciplinarni, inovativni i izazovni pristup nastavi“, „Što je Ban bez brkova?“ u kojem je prikazan rad učeničke zadruge i povezivanje škole s lokalnom zajednicom, „Kaleidoskop sjećanja - zaboravljene stranice života nestajuće židovske zajednice“, projekt kojemu je cilj podizanje svijesti o suvremenim oblicima rasizma, antisemitizma i svim oblicima mržnje u svrhu promicanja poštivanja ljudskih prava, „Tajna škola čarobnjaštva“ - projekt koji se temelji na korelaciji nastavnih sadržaja iz predmeta Engleski jezik i Kemija.
Učiteljica Zvijezdana Žigolić Južvak sudjelovala je na radionicama vezanim za robotiku, programiranje, umjetnu inteligenciju, proširenu stvarnost te sigurnost na internetu. Na radionici „3, 2, 1, Lego!“ upoznala se s osnovnim principima uvođenja učenika razredne nastave u svijet robotike i programiranja upotrebom Lego robota. Na radionici naziva „STEAM AR Laboratorij“ voditeljice su sudionike upoznale s platformom Assemblr Studio i njegovom upotrebom u nastavi u obliku potrage za blagom. Voditeljice radionice „Pošalji mi sliku… seksting u tijeku“ iznijele su zapanjujuće podatke vezane za dijeljenje sadržaja djece i mladih na internetu kao i koje su posljedice za osobe koje ugrožavaju dječja prava. Također su uputile sudionike na zakone i brošure koje mogu pomoći učenicima, roditeljima i učiteljima. Voditelji radionice „Umjetna inteligencija u edukacijskoj robotici“ sudionicima su praktičnom upotrebom robota, kamere i njihovo programiranje pokazali kako se robotom može upravljati koristeći umjetnu inteligenciju. Uz radionice, učiteljica je prisustvovala i interaktivnim izlaganjima: „Digitalna demencija“, „Primjena tehnologije u radu s potencijalno darovitim učenicima“, „Cobie AI – Artificial Assistant“, „Virtualno putovanje“, „Roboti, škola STEAM: RoboGirls projekt – jednake prilike za sve“, „Kako upotrijebiti Tik-Tok u (izvan)nastavnim aktivnostima?“ i „STEAM-C obrazovanje u vrtićima i razrednoj nastavi“.
Na svečanom zatvaranju konferencije Rachel Lowenstein, svjetska voditeljica inkluzivnih inovacija u Mindshareu, u kojem vodi strategiju i inovacije za način na koji robne marke koriste marketing, medije i tehnologiju za preoblikovanje društva, govorila je o sve većem utjecaju algoritama tzv. „crne kutije“, odnosno onih u kojima korisnik ne može vidjeti način na koji oni funkcioniraju i koje aspekte uzimaju u obzir. Mark West iz UNESCO-va Sektora za obrazovanje opisao je promjene koje su se dogodile nakon što smo se u pandemiji prvi put oslonili isključivo na tehnologiju u pristupu obrazovanju i dao preporuke kako će nam to iskustvo pomoći da idemo naprijed.
Stečena će znanja učiteljice primijeniti u svom radu s učenicima i razmijeniti svoja iskustva s ostalim učiteljima iz naše škole.
Izvor: https://cuc.carnet.hr/2022
Predstavljanje tableta (CC BY-NC-SA).pdf
Postavljanje APN-a na tablet ure aju.pdf
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Obrazovni portali |
> CarNet |
> Dabar |
> Loomen |
> EMA |
> eTwinning |
> Ettaedu |
> Agencija za odgoj i ... |
> Open schools for ope... |