Zašto učimo? Za ocjene ili za sebe?
Autor: Petra Kutija, 19. 12. 2022.
Bliže nam se tako dugoiščekivani praznici i kraj prvog polugodišta, a kod naših učenika osim želje za odmorom jača i stres vezan za provjere znanja i vrednovanje istoga. Užurbanost u kojoj živimo, trčanje za dobrim poslom, odličnim ocjenama, upisom fakulteta i polaganjem mature potiče u mladim ljudima potrebu za briljiranjem i nema se milosti prema greškama. U dobu kada, više nego ikada, imamo podjelu na "dobre" i "loše" učenike, potrebno je jasno reći: postoje i druge ocjene osim tako željenih "petica". Biti dobar učenik znači biti redovan, truditi se, izvršavati svoje školske obveze i dati svoj maksimum koliki god on bio. Biti dobar učenik ne znači nužno biti odlikaš! Ocjenom se vrednuje trenutna razina usvojenog znanja, a ne učenik kao osoba ili njegove karakterne osobine. Kako bismo olakšali sebi učenje, organizaciju vremena, u privitku su priložene upute kako lakše i bolje učiti, ne za ocjenu već da NAUČIMO. Crnogorska umjetnica naziva Zombijana, tako je lijepo sročila ono što se učenicima danas pokušava reći, a njezine slike nalaze se u tijelu ovog teksta!