preskoči na sadržaj

Srednja škola Biograd na Moru

 

 Koja je uloga školskog Povjerenstva za kvalitetu?

Školsko Povjerenstvo za kvalitetu čine suradnici čiji je temeljni cilj osigurati što kvalitetnije uvjete kako samog nastavnog procesa, tako i cjelokupnog školskog ozračja.

Osnovna mu je zadaća usustaviti  proces  samovrednovanja kao permanentnog promišljanja nad:

  • Uvjetima rada škole
  • Rukovođenjem  školom
  • Kvalitetom nastave
  • Kvaliteta nastavnog plana i nastavnog programa-razredne i predmetne nastave
  • Podrškom učenicima
  • Postignućima učenika

Budući da ne postoji legislativa koja propisuje strogu strukturu Povjerenstva i unaprijed zacrtan plan aktivnosti, rad školskog Povjerenstva temelji se na inicijativi članova čija je zadaća samostalno istraživanje, napredovanje i kontinuirano unaprjeđenje škole.

Jasno je da se proces samovrednovanja razlikuje od škole do škole, stoga se od školskoga Povjerenstva očekuje da proces samovjednovanja prilagodi potrebama i specifičnostima svoje škole te da samostalno procijeni, planira i sudjeluje u provedbi aktivnosti kako bi se unaprijedio rad škole.

Svrha procesa samovrednovanja  je  unaprjeđenje kvalitete obrazovanja, odnosno unaprjeđenje kvalitete rada škola.

U europskoj se obrazovnoj politici započelo s provedbom samovrednovanja 90-ih godina prošloga stoljeća.

Pritom su ključnu ulogu odigrala dva dokumenta: Kvaliteta vrednovanja obrazovnog rada u školama (1998) i Preporuke Europskog parlamenta i Europskog savjeta (2001).

Uvođenje vanjskoga vrednovanja i samovrednovanja škola u obrazovni sustav Republike Hrvatske započelo je školske godine 2006./2007.

Škola je provela samovrednovanje na Nastavničkom vijeću, a sudjelovali smo i u Pilot projektu NCVVO u vanjskom vrednovanju.

Uspješno samovrednovanje škole je proces unaprjeđenja kvalitete koji se planira i ostvaruje unutar škole, a temelji se na uzajamnom povjerenju, vjeri u snagu vlastitoga razvoja i spremnosti djelatnika na samokritičnost bez vanjskih pritisaka (Bezinović, 2007).

Samovrednovanje je znanstveno i stručno osmišljen postupak koji omogućuje nastavnom osoblju da na temelju sustavnog praćenja, analiziranja i preispitivanja samostalno unaprijedi vlastiti odgojno-obrazovni rad.

Pritom je važno samostalno odrediti smjer i intenzitet djelovanja koji je određen odgovorima svih subjekata škole na sljedeća pitanja (Priručnik za samovrjednovanje srednjih škola, 2010):

 • Koliko je učinkovita naša škola, tj. koliko ostvaruje svoj program, zadatke i ciljeve?

• Kako se u školi osjećaju i koliko u radu i razvoju napreduju naši učenici?

• U čemu je naša škola izvrsna, odnosno čime se možemo ponositi?

• Koliko ja kao ravnatelj ili ja kao nastavnik doprinosim ugledu škole

• Koje su najveće slabosti naše škole? Što bismo u radu trebali mijenjati?

Naše Povjerenstvo za kvalitetu djeluje u sljedećem sastavu:

  1. Davorka Demo, prof., v.d. ravnateljica 

  2. Kornelija Peraić,prof., predstavnica Nastavničkog vijeća

  3. Lorena Rašin, predstavnik roditelja   

  4. Roko Prtajin, predstavnik učenika     

  5. Šime Mršić, predstavnik dionika na prijedlog osnivača

 

Rad školskog Povjerenstva za kvalitetu, prema hrvatskom modelu samovrednovanja škola temelji se na odgovorima na tri ključna pitanja:

Koliko je dobra naša škola?- koliko smo zadovoljni radom škole u odnosu na postavljene ciljeve, te koliko nam je potrebno i korisno samovrednovanje

Kako to znamo?- opisujemo korištenje objektivnih mjerila u procjeni stanja

Što učiniti da budemo bolji?- objašnjavamo pripremu i sadržaj izvještaja i plana razvoja u svrhu unaprjeđenja kvalitete.

 

Za operativnu provedbu procesa za samovrednovanje prema odredbama Statuta škole imenovan je školski tim za samovrednovanje, koji se sastoji od tri člana iz reda nastavnika i stručnih suradnika.

Školski tim za samovrednovanje naše škole čine:

1. Roberta Vitlov, pedagoginja,

2. Anita Dominis Šestan, prof.

3. Marin Banović, prof.

 

Školski tim za samovrednovanje:

– koordinira proces samovrednovanja u suradnji s Povjerenstvom za kvalitetu,

– planira provedbu procesa samovrednovanja u suradnji s Povjerenstvom za kvalitetu,

– upravlja aktivnostima koje se provode u procesu samovrednovanja,

– daje stručnu podršku za provedbu procesa samovrednovanja,

– o rezultatima aktivnosti koje se provode u procesu samovrednovanja izvješćuje Povjerenstvo za kvalitetu,

– sastavlja izvješće o samovrednovanju i dostavlja ga Povjerenstvu za kvalitetu na usvajanje,

– koordinira provedbu planiranih unapređenja u suradnji s Povjerenstvom za kvalitetu.

 


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Korisni linkovi
Lista linkova je prazna
POPIS UDŽBENIKA 2024./2025.
Raspored informacija
Priloženi dokumenti:
RASPORED INFORMACIJA 2023 2024.docx

KALENDAR
Studiji.hr

Portal "Nikola Tesla"

Postani student!!

CMS za škole logo
Srednja škola Biograd na Moru / Augusta Šenoe 29, HR-23210 Biograd / ss-biogradnamoru.skole.hr / ured@ss-biogradnamoru.skole.hr
preskoči na navigaciju