EDUKACIJA -STRUKTURIRANI DIJALOG ZA VIJEĆA UČENIKA I NASTAVNO OSOBLJE
Autor: Natalija Siladjev, 6. 2. 2019.
U Zadru smo, od 30.1.2019. do 2.2.2019. sudjelovali na trodnevnoj edukaciji strukturiranog dijaloga za školsko osoblje i predstavnike Vijeća učenika srednjih škola. Na edukaciji sudionici uče što je to strukturirani dijalog i kako ga mogu koristiti unutar svojih srednjih škola, kako funkcioniraju Vijeća učenika iz perspektive školskog osoblja i samih predstavnika Vijeća učenika.
„O strukturiranom dijalogu
Strukturirani dijalog je metoda uključivanja mladih u procese donošenja odluka i dijalog s
onima koji odluke donose. Radi se o metodi koja je osmišljena unazad 10-ak godina na razini
Europske unije s ciljem uključivanja najšireg kruga mladih u procese odlučivanja na europskoj
razini. Danas se strukturirani dijalog primjenjuje i na nacionalnoj, regionalnoj i lokalnoj razini,
a predstavlja koristan alat i u školskom okruženju kako bi se prikupila mišljenja učenika o tome
što im je važno u njihovoj školskoj i lokalnoj zajednici. Zajednički dijalog mladih i donositelja
odluka odvija se kroz strukturirani proces u tri faze, a konačni ishod takvog procesa su
prijedlozi zajedničkih rješenja u područjima od važnosti za mlade, osmišljena na mišljenju i
prijedlozima mladih koji su sudjelovali u strukturiranom dijalogu.
Mreža mladih Hrvatske koordinira rad Nacionalne radne skupine za strukturirani dijalog u
Hrvatskoj te je prošle godine dobila i verifikaciju programa edukacije o korištenju istog u
školama. Prošle godine je educirano 10 srednjih strukovnih škola. Uslijed velikog interesa
(80 škola prijavljenih) te daljnje potrebe osnaživanja Vijeća učenika kao kanala uključivanja
mladih u procese u školi i pripremanje mladih na odgovorno uključivanje u demokratske
procese u svojoj zajednici, uz podršku programa Erasmus+ ove godine provodimo dva kruga
edukacija za 15 škola u svakom terminu.
Što smo naučili ?
- nove informacije o ulozi i radu Vijeća učenika;
- stekli znanja o strukturiranom dijalogu, njegovoj ulozi, provedbi i relevantnosti za
sve razine na kojima se provodi;
- važnost zagovaranja za implementaciju preporuka strukturiranog dijaloga na lokalnim
razinama
- informacije o mogućnostima provedbe i financiranja projekata strukturiranog dijaloga kroz
program Erasmus + na lokalnim razinama i u lokalnim zajednicama;
- upoznali prakse i načine rada Vijeća učenika drugih škola u Hrvatskoj.
S obzirom da strukturirani dijalog prije svega pretpostavlja metodu kroz koju dolazi to
razmjene mišljenja i diskusije između mladih i donositelja odluka, sudjelovanje u projektu
imat će utjecaja i na razvoj komunikacijskih vještina, doprinijeti razvoju metoda slušanja,
uvažavanju drugačijeg mišljenja te razvoju vještina artikulacije mišljenja i formulacije
argumenata.
Program edukacije je prošao kroz postupak verifikacije pri
Ministarstvu znanosti i obrazovanja, kao i Agencije za odgoj i obrazovanje.
Nakon završetka edukacije sudionici će znati:
➢ nabrojati i objasniti načine na koje mladi sudjeluju u donošenju odluka;
➢ definirati što je Vijeće učenika, prava i obaveze njegovih članova te njegovu ulogu
unutar škole;
➢ različite načine rada s Vijećem učenika;
➢ objasniti što je, kako funkcionira i tko su glavni akteri u procesu strukturiranog
dijalog
➢ elemente demokratske škole te prepoznati koje od tih elemenata njihova škola
primjenjuje u svom djelovanju
➢ kako korištenje strukturiranog dijaloga pomaže u demokratizaciji škole i aktivnom
uključivanju mladih;
➢ prepoznati mogućnosti koje strukturirani dijalog nudi kao alat za promjene u
lokalnoj zajednici i školi.
51495622_10157053037082138_7729221943290757120_o.jpg (285.18 KB)
51644438_10157053038727138_2293235145601187840_o.jpg (178.67 KB)