ENTREPRENEURIAL YOUNG CITIZENS OF MODERN EUROPE
Autor: Zlata Hrženjak, 17. 11. 2018.
Društvena inkluzija sve više postaje važna potreba u današnjoj stvarnosti. Promatramo probleme radikalizma, nezaposlenosti imigracije i nezadovoljstva u Europi koji dotiče svaku europsku zemlju. Da bi se moderna Europa širila, potrebno je jačati međunarodnu suradnju i pronači načine za bolje promicanje građanstva i europskih vrijednosti koje potiču društvenu inkluziju. Projekt je u kojem sudjelujuIES Pablo Picasso iz Malage, Španjolska kao koordinacijska institucija, Budapesti Gazdasági Szakképzési Centrum Szent István KözgazdaságiSzakgimnáziuma és Kollégiuma Budimpešta, Mađarska, Hungary, Zespol Szkol – III Liceum Ogolnosztalcace im.dr. Wl. Bieganskiego Czestochowa, Poljska i Ekonomska škola Braća Radić, Đakovo, Hrvatska
Dvije godine partnerske škole iz Hrvatske, Mađarske, Španjolske i poljske će razmjenjivati primjere dobre prakse za promicanje društvene inkluzije razvijajući ključne kompetencije; građanstvo i poduzetništvo. obje su neposredno povezane s društvenom inkluzijom. Prva kao sredstvo poticanja učeničkog osjećaja pripadnosti ( lokalnoj kao i široj Europskoj zajednici), a druga za isticanje njihovog osjećaja vrijednosti i korisnosti.
Projekt će se razvijati kroz formiranje mini kompanija u svakoj partnerskoj zemlji, inovativnom praktičnom poduzetničkom iskustvu temeljenom na metodama usmjerenim na učenika. Učenici će raditi u timovima koje će usmjeravati nastavnici, imati mogućnost formirati i upravljati mini kompanijom koja će se baviti društvenom djelatnošću, razvijat će poduzetničke vještine dok budu pokušavali pronaći načine da nešto promijene u svojoj lokalnoj zajednici. Njihov rad će se razviti u stalnu komunikaciju s njihovim međunarodnim kolegama i podijeljen na eTwinningu.
Naša metodologija će se usmjeriti na učenje usluga jer će rad u mini kompanijama kombinirati upute i odraz usluga u zajednici i uključivat će pomoć, učenje od vršnjaka i iskustva iz stvarnog života. Engleski jezik i alati informacijskih tehnologija bit će temeljni dijelovi tog procesa.
Sudionici organizirani u mini kompanije će provoditi aktivnosti integrirane u naše godišnje školske planove na lokalnoj i međunarodnoj razini, razvijati građanske kompetencije, poticati dijalog i promišljanja o našim kulturnim različitostima i slinostima, te o zajedničkim europskim vrijednostima
Suradnja s neformalnim sektorom je bitan dio našeg projekta. U tom smislu učenici će biti stalno izloženi primjerima dobre prakse društvenog poduzetništva i bit će uključeni u neprofitne volonterske organizacije.
Međunarodne aktivnosti učenja će biti mjesta susreta mini kompanija koje će se aktivno uključiti u njihove pripreme, implementaciju i evaluaciju.
Mini kompanijeće se sastati u Hrvatskoj, Poljskoj i Mađarskoj sa zajedničkim ciljem, implementirati svoje vještine u stvarnom kontekstu. One će morati pronaći način kako utjecati na odabranu skupinu. Posljednji međunarodni susret u Španjolskoj, sudjelovanje na sajmu društvenohg poduzetništva, će predstavljati implementaciju njihovih stečenih vještina.