DRUGI SUSRET UČENIKA I NASTAVNIKA U ĐAKOVU, HRVATSKA
Autor: Zlata Hrženjak, 1. 5. 2018.
Da škola može učenicima pružiti više od svakodnevih i uobičajenih načina poučavanja, pokazala je Ekonomska škola Braća Radić, Đakovo nizom aktivnosti dvaju projekta programa Erasmus+ kojima je bila domaćin tijekom cijelog proteklog tjedna.
Projekt GEPE čija tema je ravnopravnost spolova prema zakonima i njihova primjena u praksi ulazi u završnu fazu prve godine svoje realizacije, a aktivnosti i mobilnosti se redaju prema predviđenom kalendaru. Neposredno prije drugog susreta pristigli su nam rezultati natječaja za izbor loga projekta. Ne moramo naglašavati koliko smo ponosni bili kad smo saznali da je i ovog puta izabran naš prijedlog, rad Marine Milošević, Nine Vidović i Mateja Blaževića, iste ekipe čiji je rad izabran i za drugi Erasmus+ projekt u kojem sudjelujemo.
Pripreme za drugi susret nastavnika i učeniika kojem je naša škola domaćin, počele se neposredno nakon povratka naših učenika i nastavnica s prvog susreta iz Madida. vremena nije bilo baš puno, nešto više od dva mjeseca. Prije samog susreta svi sudionici su trebali istražiti povijesne osobe značajne za borbu i promicanje ravnopravnosti spolova, njihove uloge, povijesno razdoblje, društvene i prostorne okolnosti u kojima su djelovale, te važne osobe s kojima su se susretale, surađivale ili im se suprotstavljale. Osim povijesnih osoba učenici su pripremali i likove iz djela europske književnosti zemalja koje nisu zastupljene u projektu koja su se bavila istom ili sličnom temom.
Cilj zadatka je bio promišljanje i osvještavanje činjenice da je problem neravnopravnosti spolova prisutan u svim zemljama sudionicama i to od najranije povijesti do danas, te da su se time bavili mnogi umjetnici.
Zadatak radionica tijekom ovog susreta bio je kretivnog tipa, polaznici su u mješovitim skupinama na engleskom jeziku trebali ostvariti literarni izričaj, priču u kojoj će koristiti osobine likova koje su istraživali, te problematiku s kojom su se susretali, oživjeti povijesne osobe, smjestiti ih u vrijeme, prostor i okruženje koje sami odaberu, promijeniti njihove sudbine, utjecati namišljenja njihovih suvremenika, itd. Pri tom su morali voditi računa o literarnim obilježjima i strukturi priče,određibanju naslova, čitateljima, korištenju dijaloga metafora i simbolike, rasponu vokabulara, i točnosti jezičnih struktura. U radionici je sudjelovalo 15 učenika iz partnerskih škola iz Francuske, Španjolske, Poljske i Italije te 23 učenika iz naše škole. Radionicu su pripremile i vodile profesorice Danica Crnov i Zlata Hrženjak.
http://www.radio-djakovo.hr/2018/04/ekonomska-skola-domacin-erasmus-projektima/
Od 1. rujna 2017. Ekonomska škola partner je u novom projektu programa Erasmus +, strateška partnerstva. U projektu sudjeluje pet škola iz pet europskih zemalja; Francuske, koja je nositelj projekta, Italije, Poljske, Španjolske i Hrvatske.
Ravnopravnost spolova je dugo tema u UN i EU. Ravnopravnost spolova i osnaživanje položaja žena i djevojaka su 2015. svjetski lideri usvojili kao najbitniju točku dnevnog reda Ciljeva drživog razvoja do 2030.
Iako se situacija razlikuje u pojedinim zemljama, sa sigurnošću možemo reći da seravnopravnost spolova nije još ostvarila. Primjećujemo u školama stereotipe koji se odnose na različite spolove da još uvijek utječu na stavove, izbore studija , razvoj karijere kao isudjelovanje u životu škole i javnom životu. Osim toga spolno orijentirano zlostavljanje je dio svakodnevnog života.
CILJEVI
· analizirati situaciju o ravnopravnosti spolova kod kuće i inozemstvu, te na europskoj razini
· razumjeti pitanja koja se odnose na ravnopravnost spolova
· shvatiti razloge takve situacije kako bi se moglo djelovati na razloge neravnopravnosti
· učenici i nastavnici trebaju napraviti i testirati šire primjenjive alate
· organizirati aktivnosti kojima će se poticati ravnopravnost spolova na lokalnoj i europskoj razini
AKTIVNOSTI
· sudjelovanje u radionicama za identificiranje stanja u svakoj pojedinoj zemlji, kao i utvrđivanje stanja uuropi
· odabir loga
· sudjelovanja na nastavi u školi domaćinu
· izrada interaktivne web stranice za objavljivanje web dokumentarca
· suradničko pisanje literarnih uradaka temeljenih na povijesnim događajima
· objavljivanje uradaka u obliku eKnjige
· osmišljavanje scenarija za dramsku ili glazbenu predstavu temeljenog na književnim djelima
· izrada mobilne aplikacije za učenike i odrasle za prijavljivanje zlostavljanja temeljenog na spolnim razlikama
· Sudjelovanje u organiziranju obilježavanja Dana borbe protiv nasilja nad ženama , 25.11.2019.
· Seminar za nastavno i nenastavno osoblje
RESULTATI & UTJECAJI
Dugoročno se može promijeniti mišljenje smanjivanjem stereotipa koji se odnose na spolne razlike i poticati na europsko će im pružiti znanje o Europi razviti osjećaj pripadanja europskoj zajednici.
Utjecati na izbor studija i zanimanja
Povećati mogućnosti zapošljavanja kod kuće i u inozemstvu.
Razviti brojne vještine među kojima građanstvo u školi , u svojoj zemlji i u Europi.
Suradnja s drugim partnerima su jezične, IKTi suradničke sposobnosti.
Omogućiti stvaranje alata/priručnika za rješavanje zajedničkog problema u školama svih europskih zemalja koji će se moći primjenjivati lokalno ali i izvan nacionalnih granica
OPIPLJIVI REZULTATI
· Logo
· Web dokumentarac
· e-Knjiga suradničkih priča temeljenih na povijesnim informacijama
· Scenarij temeljen na književnosti
· Predstava , dramska ili glazbena
· Aplikacija za mobilne telefone učenicima za prijavu spolnog zlostavljanja
· Organiziranje GEPE dana
· Letci, bedževi i ostali promocijski materijal
Vodič za nastavnike s materijalima o ravnopravnosti spolova
Priručnik za organiziranje događaja ili aktivnosti s učenicima na temu ravnopravnosti spolova
Bilteni o susretima