„Netoksične kule“
Razrednica 2.e razreda, Sanja Zrilić, održala je radionicu u na Satu razrednog odjela pod nazivom „Netoksične kule“.
Cilj ove radionice bio je osvijestiti štetnost “toksičnog ponašanja” u online video igrama i drugim kooperativnim okruženjima te razviti strategije za konstruktivnu komunikaciju u grupnom okruženju. Radionica je provedena u 3 faze u kojima su učenici nakon brainstorminga o online video igrama koje vole, osvijestili neke primjere komunikacije ili ponašanja tijekom igranja video igara koje ih sprječavaju ili ometaju u suradnji i dolasku do cilja te su za kraj u parovima slagali kulu od 7 karata pri čemu svaki sudionik smije koristiti samo jednu ruku. Cilj je ove igre pokušati primijeniti neke taktike koje će pomoći ne iskaljivati ljutnju i frustraciju prema sebi ili prema okolini.
Sanja Zrilić, mag.oec
„Dijeli pažljivo…“ i „Od promatrača do pomagača“
Stručna suradnica školska knjižničarka Marija Bratonja održala je u 1.c, 1.d, 1.g, 1.h, 2.c i 2.h razredu radionicu „Dijeli pažljivo…“. Učenici su kroz interaktivnu radionicu naučili što je to digitalni identitet, koje sve tragove za sobom ostavlja korisnik interneta, svjesno ili nesvjesno, aktivno ili pasivno, dok pretražuje, piše poruke, koristi društvene mreže i putem povezanih uređaja, kako i koji digitalni tragovi utječu na odnos privatnosti, javnog i profesionalnog života, kako provjeriti svoje digitalne tragove te kako kontrolirati svoje digitalne tragove. Učenici, koji su aktivno sudjelovali u radionici, su se iznenadili brojem osoba koje bi potencijalno mogle vidjeti njihovu poruku/mail/objavu/fotografiju upućenu prijatelju, a koji smo dobili izračunavajući njihove digitalne otiske listićem Dijeljeno....na kvadrat. Pregledali smo i neke zanimljive videouratke, ali i dali neke prijedloge za gledanje: Pažnja mladi profesionalci!, Vidoviti Dave, Top Tips: Social Media, Tko se to šali s mojim podacima.
U 2.a razredu održana je radionica „Od promatrača do pomagača“. Učenici su vježbali kako identificirati četiri uloge u situaciji nasilja: zlostavljač, žrtva nasilja, promatrač i pomagač, što učiniti ako oni sami postanu promatrač ili žrtva elektroničkog nasilja te prepoznati uznemiravanje ili nasilje na internetu. Ciljevi radionice bili su procijeniti što znači biti promatrač ili pomagač na internetu, naučiti kako prepoznati i reagirati na nasilje te znati kako se ponašati ako primijete uznemiravanje. Učenici su rješavajući radne listiće i sami došli do zaključka kako postoje brojni načini kako nekoga zaštititi: biti uz tu osobu, prijaviti problem ili ignorirati ružne poruke i obraćanje. Što je od toga najbolje učiniti, ovisi o situaciji. Malo ljubaznosti i dobrote može puno značiti i pomoći preokrenuti lošu situaciju, a u životu, školi ili na internetu, uvijek je dobro imati pomagača.
Obje su radionice održane u sklopu projekta Budi Internet genijalac.
Marija Bratonja, školska knjižničarka
"Cyberbulling"
Ovogodišnja tema Dana sigurnijeg interneta bila je Nasilje na internetu. Koje sve vrste nasilja i neželjena ponašanja vrebaju u online svijetu? Ponovili smo pojmove koje smo znali i naučili neke nove, navodili primjere i osobna iskustva. Razgovarali smo o mjerama opreza kojih se trebamo pridržavati pri online aktivnostima, kako i zašto trebamo čuvati svoju privatnost i osobne podatke. Dok sjedimo za računalom u sigurnosti svoje sobe, jesmo li svjesni da online svijet ne nudi geografsku udaljenost kao zaštitu? Jesmo li svjesni koliki broj (poznatih i nepoznatih) ljudi u sekundi može vidjeti naše riječi? Govorili smo o tome kakav stav trebamo zauzeti kao (potencijalna) žrtva nasilnika i kome se obratiti za pomoć, te što nikako ne smijemo raditi drugima jer se smatra nasiljem.
Nevena Varga, prof.