Začetak nove prakse
Autor: Marija Bratonja, 27. 8. 2017.
Ekonomska škola Vukovar obrazuje učenike u smjerovima ekonomist, upravni referent i komercijalist. Kao škola posvećeni smo tome da učenike, ne samo podložimo teorijskim znanjima, nego da im pokažemo i kako u praksu prenijeti ono što su teorijski savladali u učionici. Povezivanje teorije i prakse, ponekad i prilagođavanje teorije suvremenim praksama, postaje sve potrebnije u obrazovanju budućih mladih stručnjaka. Naši su nastavnicu struke posvećeni tome da učenicima daju odgovor na pitanje koje se sve češće čuje – „A što će to meni?“
Navedeno nam je lakše izvedivo s učenicima koji pohađaju smjerove komercijalist i upravni referent jer u svojem kurikulu imaju ugrađeno odrađivanje stručne prakse izvan škole, dakle kod poslovnih subjekata kod kojih imaju prigodu vidjeti na koji način ono što u školskim klupama uče, korespondira sa stvarnim poslovanjem. Učenici koji pohađaju smjer ekonomist, nažalost, tu prigodu nemaju (bez obzira na to što kroz predmete Vježbenička tvrtke i Poduzetništvo mogu oživotvoriti stvarno poslovanje, ipak su to predmeti čija je nastava učionička, odnosno nastava se provodi u školi). Upravo iz tog razloga, zamisao je naše ravnateljice Mire Majstorović, škola kreće s projektom „Ekonomisti – praksa kod poduzetnika“. Bit je novopokrenutoga projekta, koji donosi novi pristup praksi učenika ekonomista, umrežiti školu, kao obrazovnu instituciju koja zajednici u kojoj djeluje može ponuditi znanje, i poduzetnika, koji zajednici/školi može ponuditi priliku da učenik praktično potvrdi svoja znanja. Riječ je o projektu koji na umu ima obostranu korist dionika i iza kojega je svijest da strukovna znanja kumulirana u našoj školi (u nastavničkom kadru, a posljedično i u učenicima) treba disperzirati poduzetniku koji će uključivanjem u projekt steći novu vrijednost za svoju tvrtku, ali i školi dati vrijednost jer će njegova tvrtka biti radilište našim učenicima te im tako omogućiti da u praksi primijene kroz školovanje stjecana teorijska znanja. Posljedično, učenici koji na takav način upoznaju stvarnost poslovanja, na tržište rada izlaze potpuno spremni odmah se uključiti u konkretan rad.
Projekt je zamišljen kao fakultativni dio programa obrazovanja što znači da će ga zainteresirani učenici moći samostalno odabrati, a moći će ga birati učenici 3. i 4. razreda. Projekt učenicima nudi mogućnost prakticiranja znanja iz poduzetništva i to kroz 14 tema razdijeljenih na tematiku funkcija upravljanja te ključnih mekih vještina, a jedan od rezultata njihove aktivnosti bit će i izrada završnoga rada temeljenoga na stečenom znanju i iskustvu.
Dio će se aktivnosti provoditi u školi, a dio kod poduzetnika uključenih u projekt.
U školskom dijelu projekta, kojim rukovodi ravnateljica kao voditeljica, nositelji će biti nastavnici kao projektni menadžeri, zainteresirani/odabrani učenici te stručnjaci iz područja upravljanja kao vanjska podrška. Svima im je zadaća ovladati unaprijed određenim temama kako bi se što djelatnije mogli uključiti u drugi dio projekta koji se provodi kod poduzetnika. Cilj je projekta potpuno pripremiti učenika, ali i tvrtku za ugrađivanje znanja i vještina s kojima učenik dolazi u svoje poslovanje.
Nadamo se da će ovakav projekt donijeti novu vrijednost strukovnom obrazovanju koja će se moći brendirati i/ili pretočiti na širu razinu primjene. Naša je nakana vući najbolje iz onoga što hrvatski obrazovni sustav nudi, ali isto tako nabolje mijenjati hrvatski obrazovni sustav. Uvjereni smo se da ćemo i učenicima, i poduzetnicima, i nastavnicima dati priliku za rast i razvoj kroz zajednički rad na ovom projektu.
Ovo je prva javna informacija o projektu i vjerujemo kako će učenici, profesori, roditelji, poduzetnici i brojni vanjski čimbenici pratiti razvoj i provedbu projekta i prema svom interesu se aktivno uključiti u projekt u ulozi sudionika.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |