Učenici, roditelji i poslodavci!
Obavještavamo vas kako Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića, Ploče obavlja poslove posredovanja za povremeni rad redovnih učenika srednjih škola Dubrovačko-neretvanske županije
-UČENIČKI SERVIS-
Potrebni dokumenti
Upisnica
Suglasnost roditelja
Uputnica poslodavca
Evidencijski list poslodavca
Uvjeti poslovanja
Kontakt
ucenickiservisploce@gmail.com
Tel: 020/679-631
« Travanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Godina 2021. |
Godina 2020. |
Godina 2019. |
Godina 2018. |
Godina 2017. |
Godina 2016. |
Godina 2015. |
Godina 2014 |
Godina 2013 |
Godina 2012 |
Godina 2011 |
Godina 2010 |
Godina 2009 |
Vještine za život u Srednjoj školi fra Andrije Kačića Miošića iz Ploča
Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića iz Ploča sudjeluje u trogodišnjem Erasmus+ projektu „Skills4Life“ (Vještine za život). Partnerstvo između škole iz Ploča i škola partnera iz Austrije, Cipra, Francuske, Poljske, Portugala i Španjolske usmjereno je na promicanje transverzalnih vještina kod učenika, poticanje poduzetništva i osobnog uključivanja u događanja u lokalnoj zajednici te razvoj vještina i znanja potrebnih za zapošljavanje i poznavanje uvjeta na europskom tržištu rada. Osim toga, projekt potiče aktivnu suradnju nastavnika s kolegama iz škola partnera u vidu izrade i razmjene materijala za nastavu te potiče sve sudionike na aktivno korištenje digitalnih alata i engleskoga jezika.
Održan drugi transnacionalni sastanak u Portugalu
Tijekom protekloga tjedna (19.-21. listopada 2017.) održan je transnacionalni sastanak u Mealhada, Portugal, na kojem su nazočile koordinatorica projekta nastavnica Maja Bojanović i ravnateljica Ina Žderić. Ovim sastankom obilježen je završetak prve godine provođenja projektnih aktivnosti, predstavljeni rezultati i evaluirani izrađeni proizvodi, a dogovoreni su detalji oko provedbe aktivnosti planiranih za nastavak projekta te aktivnosti učenja i poučavanja. Naime, planirane su još aktivnosti učenja i poučavanja na Cipru (siječanj/veljača 2018.), u Francuskoj (svibanj 2018.), a Srednja škola fra Andrije Kačića Miošića bit će domaćin u listopadu 2018. Posljednja aktivnost učenja i poučavanja organizirat će se u Portugalu u ožujku 2019., a nakon toga završni transnacionalni sastanak koordinatora u Poljskoj u lipnju 2019.
Prva godina projekta
Tijekom školske godine 2016./2017. provedene su različite aktivnosti s ciljem razvijanja vještina učiti kako učiti, socijalnih i građanskih kompetencija te kulturološka osviještenost i izražavanje. Nakon izrade Erasmus+ kutka s najvažnijim podacima o samom Erasmus+ programu, projektu Skills4life te školama partnerima i zemljama u kojima se nalaze, učenici su uz potporu svojih nastavnika (Martin Lukanović, Marijana Dodig, Ana Vlahov, Tina Krstičević Batinović, Darka Dodig, Tina Cvijanović, Maja Štrbić, Maja Bojanović) pripremili materijale i izradili video prezentaciju škole.
Kroz prezentacije o učenju i obrazovanju u Hrvatskoj u suradnji s pedagogicom Marijom Kalabom učenici su učili i promišljali o ključnim događajima iz povijesti obrazovanja naše zemlje te izradili zajedno s učenicima iz škola partnera digitalnu vremensku liniju „Europska povijest obrazovanja“. Popratno uz nju izrađene su križaljke u digitalnom obliku kako bi učenici mogli provjeriti što su naučili o povijesti obrazovanja zemalja u kojima se nalaze škole partneri. Tema o učenju i obrazovanju proširena je dalje kroz izradu portfolija „Ja i moje učenje - Prepoznaj svoje vještine“. Rad na portfoliju trebao je učenike osvijestiti o postojanju različitih stilova učenja, tipova učenika, metoda traženja i prikupljanja informacija i sl.
Sljedeća aktivnost povezala je temu učenja s drugom ključnom temom - tradicija i kultura. Učenici su istraživali i održali prezentacije o tradicijama u našem kraju, tradicionalnim jelima, obrtima koje učimo od predaka ili događajima važnim za održavanje kulturne tradicije. Od učeničkih prezentacija odabrane su dvije teme – neretvanska kuhinja i maraton lađa – i predstavljene u tekstualnom i slikovnom obliku u knjižici „Povratak kroz vrijeme“. Knjižica tako sadrži prikaz kulturnih događanja ili tradicija važnih za područja u kojima se nalaze škole partneri.
Prikupljanjem podataka i izradom zbirke filmova u kojima po dolasku u stranu zemlju netko doživljava kulturni šok i prilagođava se novoj kulturi, učenike se potaknulo na promišljanje o tome što je kulturni šok i kako se manifestira, a gledanjem tih istih filmova uz popratnu radionicu učenici će učiti kako se nositi s njim ili kako smanjiti njegove simptome. Tema je dalje proširena prezentacijom o razlikama među kulturama, a učenici su kroz crteže ili stripove prikazivali neugodne situacije do kojih može doći zbog kulturoloških razlika. Crteži će biti predstavljeni na izložbi tijekom aktivnosti učenja i poučavanja u Hrvatskoj.
Jedan od najzanimljivijih događaja za učenike bio je posjet Lučkoj upravi Ploče te razgledavanje Luke Ploče i njenih sastavnica u travnju ove godine. Učenici su za vrijeme posjeta Lučkoj upravi Ploče sudjelovali na prezentaciji poslovanja same Uprave te su organiziranim prijevozom razgledali dijelove Luke Ploče u pratnji predstavnika Lučke uprave Ploče. Tijekom prezentacije razgovarali su s predstavnicima, vidjeli u praksi načine prezentiranja, novosti iz industrije i poslovanja Lučke uprave Ploče te su prikupili informacije potrebne za popunjavanje upitnika o posjeti lokalnoj tvrtki. Prikupljene informacije će dalje služiti da se zajedno s ostalim partnerima iz projekta izradi dnevnik o posjetima lokalnim tvrtkama, te priručnik o zapošljavanju. Ovaj dnevnik i priručnik dva su ključna proizvoda (rezultata) projekta Skills4Life.
Ukratko o našem sudjelovanju na prvom transnacionalnom sastanku u Španjolskoj
Prvi transnacionalni sastanak održan je od 07. do 09. prosinca 2016. u Las Palmasu, Gran Canaria, Španjolska, na kojem su prisustvovale koordinatorice projekta, nastavnice Maja Bojanović i Ana Vlahov. Tijekom trodnevnog boravka koordinatori iz škola partnera na radnim su sastancima postavljali smjernice za provedbu projektnih aktivnosti, raspodijelili odgovornosti međusobno za pojedine rezultate odnosno proizvode koji trebaju nastati iz projektnih aktivnosti, određivali rokove te kroz različite aktivnosti u kojima su sudjelovali u poslijepodnevnim i večernjim satima dogovarali kako treba organizirati pojedine događaje u sklopu projektnih aktivnosti, odnosno aktivnosti učenja i poučavanja kad učenici i nastavnici borave kod pojedinih škola partnera.
Nakon svečanog prijema i programa uz tradicionalne zvuke i ples održano je predstavljanje škola partnera uz prikazivanje video uradaka o školama. Uslijedio je posjet gradskoj vijećnici te šetnja starim dijelom grada. Jedna od važnijih aktivnosti u projektu je posjet lokalnim tvrtkama, a kako bi koordinatori zajednički odredili kako s učenicima organizirati ove posjete, koordinatorica španjolske škole organizirala je posjet hotela Villa del Conde Maspalomas te konvencijski centar ExpoMeloneras koji pripadaju hotelskoj grupaciji Lopesan. Predstavnici hotela i centra proveli su sudionike kroz objekte, predstavili njihov način poslovanja te suradnju sa školama odnosno organizaciju prakse za učenike i studente. Radi dogovora oko provedbe aktivnosti i ciljeva vezanih uz znanja i vještine kulturološke osviještenosti i tradicija, sudionici su razgledali pješčane dine u Maspalomasu, a drugi dan posjetili ribarsko naselje Agaete te arheološki park Maipes. Osim toga, kušali smo tradicionalna jela poput tapasa i paѐlje s plodovima mora.
Aktivnosti učenja i poučavanja u Austriji
Prva mobilnost učenika bila je u sklopu aktivnosti učenja i poučavanja u Wolfsbergu, u Austriji, od 01. do 05. svibnja 2017. Sudjelovale su učenice drugog razreda Lorena Marević i Sunčica Matić te nastavnice Ana Vlahov i Maja Bojanović. Grad Wolfsberg smješten je u austrijskoj pokraniji Koruškoj. HTL Wolfsberg je strukovna škola koja obrazuje učenike u smjerovima mehatronika, robotika i automatizacija, poslovna informatika te strojarstvo. Za školu su karakteristične velike učionice s kabinetima bogato opremljenima za praktični dio nastave, a potiče se timski rad među učenicima kroz praktičnu izradu različitih projektnih ideja. Najdojmljivija učionica je tzv. NICE Room (N – NICE Wall, I – Innovative Products, C – Creativity, E – Entrepreneurship) koja je opremljena najsuvremenijom multimedijskom interaktivnom opremom i namještajem.
U sklopu aktivnosti posjete lokalnim tvrtkama organiziran je posjet tvornici kruha i pekarskih proizvoda Knusperstube. U pratnji voditelja poslovanja učenici su tijekom razgleda tvornice ispunjavali upitnik o tvrtki i njenom poslovanju, odnosu prema učenicima i praksi, a potom zajednički sastavili dnevnik o posjetu koji će kasnije s ostalim dnevnicima i podacima biti uključen u priručnik o zapošljavanju. Nakon razgledavanja tvornice sudionici su se počastili tradicionalnim kolačem s grožđicama, cimetom i šećerom, koji se u ovoj regiji često poslužuje uz uskršnji doručak – Kärntner Reindling.
Austrijski partner bio je zadužen za konačnu izradu digitalne vremenske linije „Europska povijest obrazovanja“ – proizvoda koji prikazuje ključne trenutke i događaje u povijesti obrazovanja zemalja iz kojih dolaze škole partneri. Aktivnost je proširena izradom križaljki s ključnim pojmovima iz povijesti obrazovanja u alatu HotPotatoes te radionicama na temu učenje jučer i danas.
S ciljem razvijanja građanskih i socijalnih, odnosno kulturoloških kompetencija, učenici i nastavnici posjetili su gradsku vijećnicu gdje je organiziran svečani prijem uz ručak od lokalnih mesnih i mliječnih specijaliteta iz Haus der Region in Wolfsberg. U lokalnoj gostionici Pollheimer, St.Michael im Laventtal kušali su domaće suhomesnate proizvode te Kärtner Nudeln (vrsta tjestenine). Posjetili su i grad Klagenfurt – administrativni centar savezne pokrajine Koruške, te Pyramidenkogel – najviši vidikovac Koruške (920 m nadmorske visine) odakle se pruža prekrasan pogled na jezero Wörthersee (Vrbsko jezero) i ostalih pet ledenjačkih jezera na tom području. Tijekom izleta kušali su Wiener Schnitzel (bečku šniclu) u restoranu Karawankenblick Restaurant, odakle se pruža pogled prema Alpama. Posljednji dan boravka sudionici su tijekom poslijepodneva posjetili i grad Graz – glavni grad savezne pokrajine Štajerske, uživali u njegovim kulturnim znamenitostima i bogatom izboru trgovina.
Više o našem sudjelovanju na drugom transnacionalnom sastanku u Portugalu
Kako je već spomenuto, od 19. do 21. listopada održan je drugi transnacionalni sastanak koordinatora i to u gradu Mealhada u Portugalu. Pored radnih sastanaka, program je bio bogat aktivnostima koje kao primjeri služe za organizaciju budućih projektnih događaja odnosno aktivnosti prilikom boravka učenika i nastavnika u školama partnerima.
Grad Mealhada smješten je u regiji Centro, u blizini gradova Aveiro i Coimbra. Škola Escola Profissional Vasconcellos Lebre privatna je škola i kao takva u Portugalu ima dva ravnatelja – generalnog i pedagoškog. Učenici se obrazuju u tehničkim (informatika, grafički dizajn i multimedija, automatika, elektronika) i ugostiteljskim (kuhar, konobar, ugostitelj) smjerovima. Nakon prijema kod ravnatelja, sudionicima je predstavljena škola, posjetili su učionice i radionice te dobili uvid u organizaciju nastave u toj školi. Ugostiteljska struka ima praktični kabinet – pedagoški restoran gdje je sudionicima upriličen svečani ručak s izborom specijaliteta i vina po kojima je regija poznata. U poslijepodnevnim satima sudionici su posjetili grad Coimbru, gdje su uživali u glazbenoj večeri uz Fado serenade.
Sljedeći dan nakon sastanka sudionici su u Bussaco park šumi posjetili samostan Santa Cruz Convent, gdje je Vojvoda od Wellingtona boravio tijekom bitke kod Bussaca protiv Napoleona. Kasnije je samostan oduzet redovnicima i nadograđena je palača, gdje se sada nalazi Palace Hotel. U sklopu aktivnosti posjeta lokalnim tvrtkama organiziran je obilazak tvornice porculana Vista Alegre i muzeja u sklopu tvornice. Muzej prikazuje povijest tvornice i proizvodnje porculana – od prvih eksperimenata da dobiju pravu formulu i postignu pravu čvrstoću, do modernih primjeraka dizajniranih od strane portugalskih umjetnika. Sudionici su posjetili radionicu gdje se oslikavaju porculanske figure i vidjeli majstore na djelu, koji se inače u tvrtki školuju od svoje petnaeste, šesnaeste godine. Izlet je završio razgledavanjem grada Aveiro, grada koji leži na brojnim slanim kanalima pa ga nazivaju i Venecijom zapada. U centru se mogao probati lokalni specijalitet, kolač Ovos moles, tradicionalni portugalski kolač u obliku školjaka od hostije punjenih filom od jajeta i šećera.
Treći dan boravka bio je rezerviran za posjet gradu Portu. Nakon radnog sastanka, sudionici su autobusom krenuli na izlet u Porto, gdje su panoramski razgledali grad iz autobusa, sa stajanjima uz geografske i kulturne znamenitosti poput obale Atlantskog oceana, ušća rijeke Douro, Igreja dos Clérigos (Crkve klerika), Palače burse, Ribeire itd. U naselju na suprotnoj strani rijeke Douro od Porta, Vila Nova de Gaia, posjetili su vinske podrume Sandeman gdje dozrijeva desertno vino Porto. Za vrijeme obilaska sudionici su saznala više o proizvodnji samog vina Porto te povijesti i poslovanju tvrtke. Obilazak Porta završio je vožnjom brodom po rijeci Douro te šetnjom i kupovinom po trgu Ribeira.
Što nas još očekuje u ovoj školskoj godini?
U ovoj školskoj godini učenici će organizirati dobrotvorni događaj kojim trebaju pokušati riješiti neki problem ili situaciju u svojoj lokalnoj zajednici, a potom će o tome snimiti kratki dokumentarac „Mogu pomoći“. Taj će događaj biti uvod u temu poduzetništva koja će se dalje razvijati kroz aktivnosti izrade video prezentacija o najistaknutijim poduzetnicima Europe „Tko je tko“ te prikupljanja pojmova, definicija i primjera koji će biti objavljeni u knjižici „Abeceda poduzetništva“. Prikupljanjem informacija i gledanjem filmova s izvrsnim lekcijama iz poduzetništva pripremit će se učenici na daljnje teme iz projekta, a to su zapošljavanje i samozapošljavanje.
Vrhunci događanja u ovoj školskoj godini za učenike i nastavnike bit će mobilnosti – aktivnosti učenja i poučavanja na Cipru krajem siječnja, odnosno početkom veljače 2018. te u Marseillu, Francuskoj, sredinom svibnja 2018. Za Srednju školu fra Andrije Kačića Miošića iz Ploča velik izazov i veselje predstavlja organiziranje aktivnosti učenja i poučavanja sredinom listopada 2018. kada će oni biti domaćini sudionicima iz škola partnera u sklopu projekta Skills4Life.
Projekt Skills4life (Vještine za život), sufinanciran iz programa Europske Unije Erasmus+, spada pod ključnu aktivnost 2 - Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse, a trajat će 3 godine (rujan 2016. – kolovoz 2019.).
Škole partneri: Secondary School Guanarteme, Las Palmas de GC, Španjolska (Škola koordinator projekta); Zespol Szkol w Karczmiskach, Karczmiska, Poljska; HTBLA Wolfsberg, Wolfsberg, Austrija; Escola Profissional da Mealhada, Lda, Mealhada, Portugal; Perifereiako Gymnasio Akakiou, Ακάκι Λευκωσία, Cipar; PROVENCE FORMATION, Marseille, Francuska.
Ciljevi projekta: (1) poboljšati mogućnosti zapošljavanja kroz usvajanje transverzalnih vještina: učiti kako učiti, socijalne i građanske kompetencije, smisao za inicijativu i poduzetništvo, kulturološka osviještenost i izražavanje; (2) pružiti učenicima pregled vještina potrebnih za zaposlenje u EU unutar priručnika Europske vještine za život; (3) osnažiti učinak učenja potičući samo-refleksiju i kritičko razmišljanje o primjeni ovih vještina te nudeći alate koje učenici mogu koristiti u svom budućem poslovnom životu; (4) razviti svijest o raznolikosti lokalnog/nacionalnog/međunarodnog tržišta rada i prilika zapošljavanja, opremajući učenike s istraživačkim sposobnostima, a povećavajući motivaciju učenika kroz suradnju, dijeljenje, kreativnost te vršnjačko vrjednovanje; (5) poduprijeti nastavnike u radu u interdisciplinarnim i multinacionalnim timovima s izravnim učinkom na kvalitetu poučavanja kroz razmjenu metoda, strategija ideja; (6) kreirati praktične aktivnosti vezane uz razgovor za posao, pisanje životopisa i prijave za posao te rada na stranom jeziku.
Aktivnosti za ispunjenje ovih ciljeva i očekivani rezultati projekta: digitalna vremenska linija – povijest poučavanja i učenja, različite metodologije poučavanja i stilova učenja – savjeti za različite stilove učenja; izrada portfolija – Ja i moje učenje. Prepoznaj svoje vještine; objava knjižice – Povratak kroz vrijeme – tradicije, što učimo od predaka; zbirka filmova – u kojima po dolasku u stranu zemlju netko doživljava kulturni šok i prilagođava se novoj kulturi; galerija kartica – skup prikaza međukulturalnih incidenata kroz karikature; dokumentarac – Mogu pomoći – dobrotvorni događaj; video – Tko je tko – najistaknutiji poduzetnici Europe; digitalni radni listovi i evaluacijski listovi – web 2.0 alati; knjižica s rječnikom – Abeceda poduzetništva; zbirka naslova, trailera i kratkih opisa filmova s izvrsnim lekcijama iz poduzetništva; knjižica i prezentacija – O nezaposlenosti – s podacima o nezaposlenosti u zemljama partnerima, razlozima, traženim poslovima, intervju sa savjetnikom HZZ-a; vodič – Priprema za zapošljavanje – savjeti o razgovoru za posao, prijavi za posao, životopisu; priručnik – Europske vještine za život – najvažniji podaci prikupljeni/naučeni kroz projekt, rezultati ankete prilikom posjete lokalnim tvrtkama; dnevnik o posjetima lokalnim tvrtkama – problem i uspjesi, marketing, pitanja zapošljavanja, radni uvjeti; brošure i plakati za promociju i diseminaciju projekta; blog o projektu i aktivnostima.
Projekt uključuje i tri transnacionalna sastanka koordinatora, i to u Španjolskoj 2016., u Portugalu 2017. te Poljskoj 2019. Vrlo važan dio suradnje s partnerima čine kratkoročne aktivnosti osposobljavanja, poučavanja i učenja na kojima sudjeluje i nekoliko učenika održat će se u Austriji 2017., Cipru 2018., Francuskoj 2018., Hrvatskoj 2018. (kada ćemo mi biti domaćini skupini od 20-30 nastavnika i učenika iz škola partnera) i Portugalu 2019.
Najava projekta ovdje
Na Portalu Rogotin ovdje
Aktivnosti u projektu
Izbor za logo i slogan ovdje
Radionice o razvoju obrazovanja u Hrvatskoj - vijest, prezentaciju s radionice možete pronaći u pedagoškom kutu
Kao rezultat aktivnosti vezanih uz temu povijest učenja i poučavanja u Europi (History of teaching and learning in Europe) nastala je digitalna vremenska crta koju možete pogledati klikom na poveznicu. - Digital Timeline
Iz stranih medija:
Sufinancirano sredstvima programa Europske unije Erasmus+ / Co-funded by the Erasmus+ Programme of the European Union |
Ova publikacija odražava isključivo stajalište autora publikacije i Komisija se ne može smatrati odgovornom prilikom uporabe informacija koje se u njoj nalaze. |