Raspored za završni rad jesenski rok, te za popravne ispite pismeni i usmeni dio preuzmite u prilogu
« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Petrovo u Kutini - projekt "Instructions for living a life"
EKO-ŠKOLA: DIJAMANTNI STATUS
DAN PLANETA ZEMLJE
SVJETSKI DAN VODA 2021.
- VREDNOVANJE VODA
pogledajte izložbu i riješite kviz
ZELENA KEMIJA
27.06. Podignuta Zelena zastava
22.05. Međunarodni dan biološke raznolikosti
Predavanje
"Očuvanje staništa sliva rijeke Save kroz međunarodno upravljanje invazivnim vrstama"
Nove vijesti školske knjižnice
Radno vrijeme: ponedjeljak - petak 7.00-14.00
E-KNJIŽNICA TŠK
https://sites.google.com/view/e-knjiznica/home
Iz: P R A V I L N I K o nazivu, djelokrugu, ovlastima i sastavu pomoćnih tijela Hrvatskog povjerenstva Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš
....
e) Regionalni koordinatori Eko-škola
Članak 17.
Regionalni koordinatori Eko-škola nadziru i usmjeravaju rad Eko-škola. Regionalni koordinatori Eko-škola dužni su u obavljanju nadzora Eko-škole pridržavati se Naputka (metodologije) za provedbu programa međunarodne Eko-škole, smjernica međunarodnog i nacionalnog koordinatora i općih pravila pedagoške struke. Regionalni koordinatori Eko-škola imenuju se iz redova ravnatelja i školskih koordinatora Eko- škola, te drugih istaknutih prosvjetnih djelatnika koji su dobro upoznati s ovim programom. Regionalni koordinatori Eko-škola dužni su, prije imenovanja, proći tečaj osposobljavanja za regionalne koordinatore.
Članak 18.
Regionalni koordinatori Eko-škola dužni su popuniti Izvješće o obavljenom nadzornom posjetu Eko-školi i dostaviti ga Hrvatskom povjerenstvu Zaklade za odgoj i obrazovanje za okoliš u pisanom obliku ili putem elektronske pošte u roku od 7 dana nakon obavljenog nadzornog posjeta.
Članak 19.
Školama koje stječu ili obnavljaju status međunarodne Eko-škole dužni su regionalni koordinatori napraviti nadzorni posjet jedanput početkom školske godine i jedanput uoči podnošenja prijave za stjecanje ili obnovu statusa. Školama koje utvrđuju status međunarodne Eko-škole dužni su regionalni koordinatori napraviti nadzorni posjet jedanput tijekom školske godine (najbolje polovicom prvog polugodišta ili na Projektni dan Eko-škole). Iznimno, kada ocijeni da je to potrebno, učiniti će regionalni koordinator dodatni nadzorni posjet pojedinoj Eko-školi. Ostale kontakte sa školskim koordinatorom-ima i ravnateljem Eko-škole održavati će regionalni koordinator putem telefona/faksa, pismeno ili putem elektronske pošte.
Članak 20.
Predsjedništvo Lijepe naše, posebnim zaključkom, imenuje regionalne koordinatore Eko-škola i određuje područje koje nadzire pojedini koordinator.
....
Područje:
Sisačko-moslavačka županija
EKO- ŠKOLA |
GENERACIJA |
STATUS (BROJ OBNOVA) |
NAPOMENA VEZANA UZ STATUS |
OŠ STJEPANA KEFELJE, KUTINA |
I |
DIJAMANTNI STATUS (6 obnova) |
|
OŠ 22. LIPNJA, SISAK |
II |
ZLATNI STATUS 2012. (5x obnova) |
-Dijamantni status 2016. |
OŠ IVANA KUKULJEVIĆA, SISAK |
III |
ZLATNI STATUS 2013. (5x obnova) |
-Dijamantni status 2017. |
OŠ ZVONIMIRA FRANKA, KUTINA |
III |
ZLATNI STATUS 2013. (5x obnova) |
Dijamantni status 2017. |
SŠ IVANA TRNSKOG, HRVATSKA KOSTAJNICA |
IV |
ZLATNI STATUS 2014. (5x obnova) |
- Dijamantni status 2018. |
OŠ IVO KOZARČANIN, HRVATSKA DUBICA |
VI |
SREBRNI STATUS 2014. (4x obnova) |
- Zlatni status u 2016. |
OŠ GLINA, GLINA |
VI |
SREBRNI STATUS 2014. (4x obnova) |
- Zlatni status u 2016. ISKLJUČILI SE IZ PROGRAMA 2014. GODINE |
OŠ LUDINA, VELIKA LUDINA |
VI |
SREBRNI STATUS 2014. (4x obnova) |
- Zlatni status u 2016. |
TEHNIČKA ŠKOLA KUTINA, KUTINA |
VII |
SREBRNI STATUS 2015. (4X obnova) |
- Zlatni status u 2017. |
DV SISAK STARI, SISAK |
VII |
SREBRNI STATUS 2015. (4X OBNOVA) |
- Zlatni status u 2015. |
OŠ BANOVA JARUGA, BANOVA JARUGA |
VIII |
BRONČANI STATUS 2014. (3x obnova) |
- Srebrni status u 2016. |
SREDNJA ŠKOLA TOPUSKO, TOPUSKO |
IX |
BRONČANI STATUS 2015. (3X obnova) |
- Srebrni status u 2017. |
OŠ JOSIPA KOZARCA, LIPOVLJANI |
X |
|
- obnovljen status 2.puta: 2014. - Brončani status u 2016. |
DV KUTINA, KUTINA |
X |
|
- obnovljen status 2. puta: 2014. - Brončani status u 2016. |
DV POPOVAČA, POPOVAČA |
XI |
|
obnovljen status 2. puta: 2015. |
OŠ VLADIMIRA VIDRIĆA, KUTINA |
XI |
|
obnovljen status 2. puta: 2015. |
OŠ IVAN GORAN KOVAČIĆ, GORA |
XI |
|
obnovljen status 2. puta: 2015. |
OŠ VLADIMIR NAZOR, TOPUSKO |
XI |
|
obnovljen status 2. puta: 2015. |
DV PETRINJČICA |
XV. |
|
uspostava statusa: 2015. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bjelovarsko-bilogorska (općine Sirač, Hercegovac i Veliki Grđevac)
EKO- ŠKOLA |
GENERACIJA |
STATUS (BROJ OBNOVA) |
NAPOMENA |
OŠ SIRAČ, SIRAČ |
V |
ZLATNI STATUS 2015. (5X obnova) |
- Dijamantni status u 2019. |
OŠ SLAVKA KOLARA, HERCEGOVAC |
V |
ZLATNI STATUS 2015. (5X obnova) |
- Dijamantni status u 2019. |
OŠ MATE LOVRAKA, VELIKI GRĐEVAC |
V |
ZLATNI STATUS 2015. (5X obnova) |
- Dijamantni status u 2019. |
Nove činjenice u provedbi međunarodnog programa Eko-škole- NEMA TRAJNOG STATUSA |
Škole svake dvije godine moraju obnoviti status međunarodne Eko-škole što vrijedi za najmanje prvih 10 godina sudjelovanja u programu. |
Eko-škole nakon trećeg obnavljanja statusa (nakon 6 godina) stječu brončani status međunarodne Eko-škole, nakon četvrtog obnavljanja statusa (nakon 8 godina) stječu srebrni status međunarodne Eko-škole, a nakon petog obnavljanja statusa (nakon 10 godina) stječu zlatni status Eko-škole. |
Nakon 14. godina kontinuirane provedbe, prilikom šestog obnavljanja statusa, stječe se dijamantni status Eko-škole. |
Nakon 20. godina kontinuirane provedbe, prilikom sedmog obnavljanja statusa stječe se platinasti status Eko-škole. |
Stjecanjem platinastog statusa stječe se i status škole mentora, što je dodatno priznanje i omogućuje školi mentoru pružanju svekolike pomoći u provedbi ovog programa Eko-školama s područja iste općine, grada ili županije, a detaljnija ovlaštenja i obveze određuju se na razini međunarodne i nacionalne koordinacije. |
Odluku o prestanku provedbe programa (istupanju iz programa) donosi isključivo škola na razini svojih upravljačkih tijela, o čemu pismeno obaviještava nacionalnog koordinatora programa. |
Istupanjem iz programa škola je dužna ukloniti sve dokumente s znakovljem FEE, Eko-škola i druge Lijepa naša (zastave, certifikati, priznanja i sl.) sa zidova učionica, zbornica, hodnika i sl., te sa web stranice kako ne bi došla u sukob s nacionalnim i međunarodnim propisima kojima je regulirano intelektualno vlasništvo i njegovo korištenje. |
Udruga Lijepa naša, nacionalni koordinator programa, 2013. |
AKTIVNOSTI REGIONALNOG KOORDINATORA (priloženi prilozi):
OBILJEŽAVANJE DANA DANA ZAŠTITE VLAŽNIH STANIŠTA U OSEKOVU
(Krapje, 25. siječanj 2007.)
BUDUĆNOST NA RUBU MOČVARE
Osekovo, 2.veljače 2008.
12:00 iz središta Osekova kočijama u Lonjsko polje
14:30 Pučki dom Osekovo
Stjepan Šajnović i etnološko blago Moslavine
(prikaz uz etnološke izloške – Slavica Moslavac)
15:00 Područna škola
Osekovo – moslavačka riznica antičke kulture
(arheološki Ana Bobovec – filmski Josip Gobac)
Što s turističkom ponudom?
(Andrija Rudić o realizaciji CARDS programa – Zdenko Cvetko - planovi općine Popovača)
16:00 kočijama do crkve sv. Ane
Umjetničke vrijednosti crkve
(prikaz Mladen Mitar)
18 – 20 sati Pučki dom – središnji dio programa
REGIONALNI SUSRET MEĐUNARODNIH EKO-ŠKOLA HRVATSKE, 2009.
ZBORNIK MOSLAVINE / ISSN 1330-0199 Muzej Moslavine u Kutini pokrenuo je 1968. g. svoje periodično glasilo "Zbornik Moslavine" radi objavljivanja priloga o Moslavini. U šest svezaka objavljena su 133 članka 79 autora - muzealaca, povjesničara, arheologa, etnologa, povjesničara umjetnosti i dr. Najnoviji, sedmi svezak godišnjaka "Zbornik Moslavine" (br. 11/12) donosi priloge 27 autora unutar tematskih rubrika "Povijest", "Arheologija", "Etnologija", "Gospodarstvo", "Biljni svijet", "Bibliografija", "Turizam", "Sport" i "Prilozi". Rubrika "Povijest" donosi tekst Ane Bobovac o Gjuri Szabi u povodu 65. obljetnice njegove smrti te Jasmine Urode o hajdučiji u Moslavini u drugoj polovici 19. st. Među arheološkim temama je i izvješće Vjekoslava Štrka o arheološkim istraživanjima Gradskoga muzeja Čazma u 2008. g., a među etnografskim temama je tekst Vere Šarac-Momčilović o nošnjama iz Moslavine u Zbirci narodnih nošnji Etnografskog muzeja u Beogradu, Slavice Moslavac o božićnim običajima u Moslavini, Mirjane Pavetić o postupcima restauracije tekstilnih tradicijskih predmeta. Dalibor Sumpor predstavio je Moslavačku goru - prvi regionalni park u Hrvatskoj, Josip Gobac opisao je rad kutinskoga Hrvatskog sokola, a Ana Bobovac autorica je Bibliografije svih objavljenih priloga "Zbornika Moslavine". Tekstovi su popraćeni crno-bijelim ilustracijama i sažecima na engleskome jeziku. |
http://www.matica.hr/Vijenac/Vijenac430.nsf/AllWebDocs/Hrvatska_revija_3_2010
STRUČNI SKUP ZA ŠKOLSKE KOORDINATORE EKO-ŠKOLA SMŽ I BBŽ, 2010.
Teme:
Predavač: Aljoša Duplić, profesor biologije i kemije,
Državni zavod za zaštitu prirode
Osim rastućeg broja izvora onečišćenja i učinci klimatskih promjena – poput učestalih/dugih razdoblja poplava i suša - predstavljaju dodatan izazov za kvalitetu vode. Povećani broj stanovnika, kao i promjenjivi obrasci proizvodnje i potrošnje doveli su do snažnog rasta industrijskih procesa, rudarenja, poljoprivrede i urbanizacije, što za posljedicu ima odlaganje teških metala, radioaktivnih elemenata, organskih toksina, te odbačenih lijekova u okoliš. Na primjer, duga razdoblja suša, naročito u krhkim ekosustavima poput suhih i polusuhih regija, smanjuju sposobnost ekosustava da razrijede onečišćene vode kako bi se održala ravnoteža prirodnih funkcija. Na obalnim područjima zbog onečišćenja vode alarmantnom brzinom nestaju ekosustavi poput morske trave i koraljnih grebena. Time pogođeni ekosustavi ne mogu se nositi s dodatnim pritiskom kao što je onaj koji uzrokuje promjena klime. Time je dodatno smanjena njihova sposobnost da služe kao mjesta za razmnožavanje i mriještenje, skloništa od oluja i plava skladišta ugljika. U nekim je regijama više od 50 posto autohtonih slatkovodnih vrsta riba u opasnosti od istrebljenja, a očekuje se da će učinci promjene klime to još više pogoršati.
Predavač: Marija Vizner, dipl. ing. agron., Hrvatske vode
Voda je temelj života na Zemlji. Kvaliteta života izravno ovisi o kvaliteti vode. Dobra kvaliteta vode omogućuje zdrave ekosustave, čime se poboljšava zdravlje ljudi. Međutim, loša kvaliteta vode pogađa okoliš i zdravlje ljudi. Na primjer, zbog bolesti koje se prenose vodom svake godine umre više od 1,5 milijuna djece. Kvaliteta vodnih resursa sve je više ugrožena onečišćenjem. Ljudske aktivnosti u posljednjih 50 godina uzrok su rekordnog onečišćenja vodnih resursa. Procjenjuje se da više od 2,5 milijarde ljudi širom svijeta nema odgovarajuću odvodnju otpadnih voda. Svakoga se dana u svjetske vode ispušta 2 milijuna tona otpadnih voda i ostalih efluenata. Taj je problem još istaknutiji u zemljama u razvoju, gdje se u površinske vode ispušta više od 90 posto nepročišćenih otpadnih voda i 70 posto neobrađenog industrijskog otpada. Mnoge od tvari koje onečišćuju vode imaju dugoročne negativne učinke na kvalitetu vode, što predstavlja opasnost za ljudsko zdravlje. Posljedica toga je ozbiljno smanjivanje količina slatkih voda. Drastično se smanjuje i sposobnost funkcioniranja ekosustava, ponekad s nepovratnim učincima. Zbog toga se stanje okoliša narušava smanjenom produktivnošću biomase, gubitkom biološke raznolikosti i osjetljivošću na druge pritiske.
Predavači: Lidija Vuković, dipl. ing. biol., Hrvatske vode
Nitko od nas ne razmišlja kako je naš životni stil prožet sviješću o dostupnošću pitke vode bez ograničenja. Iako je 70 posto Zemlje prekriveno vodom što je impresivna brojka, samo 0,52 posto su slatke vode. Naglašeno je kako čista voda znači život i da naši životi ovise o tome kako štitimo kvalitetu svojih voda. Svi živimo u blizini vode, pa smo stoga svi dužni štititi izvore vode od onečišćenja. To ne može biti dužnost samo državnih tijela. Već posjedujemo znanja i vještine potrebne za upravljanje vodama, samo nam treba još veća volja jer ZAŠTITA JE PUNO JEFTINIJA OD NJIHOVE SANACIJE NAKON ONEČIŠĆENJA. Zaštitom i očuvanjem vodnih okoliša osigurava se održivost funkcija njihovih ekosustava, odnosno koristi kao što su voda za piće, ribolov, rekreacija i turizam. Na primjer, prirodna močvarna područja u punoj funkciji djeluju kao filtar kojim se iz vode izdvajaju hranjive i toksične tvari.
4. Demonstracija modela pročišćivača vode
Predavač: Lidija Vuković, dipl. ing. biol., Hrvatske vode
Prezentiran je model pročišćivača vode sa različitim vrstama šljunka, zemlje i aktivnim ugljenom što se može vrlo praktično primijeniti i u školskim uvjetima.
5. Obilazak pročišćivača u Kutini i
predavanje ''Sustavi za pročišćavanje otpadnih voda''
Predavač: Goran Varat, dipl. ing. kem. tehn., Hrvatske vode, VGO Sava
Završni dio je obuhvatio obilazak i objašnjenje funkcioniranja kutinskog pročišćivača vode koji se temelji na mehaničkoj fazi i finom rešetarenju, uz naglasak na skoru izgradnju biokemijske faze pročišćivača.
PROMOTIVNA EDUKATIVNA RADIONICA ZA SREDNJE ŠKOLE, 2011.
Ove je godine, kao važna aktivnost iz suradnje HV i DZZP usmjerena prema obrazovnim ustanovama rezultirala prvom terenskom edukativnom radionicom za učenike dviju srednjoškolskih ustanova iz Grada Kutine. Unatoč grmljavinskim pljuskovima od samog jutra, djelatnici iz Glavnog laboratorija Hrvatskih voda nisu se pokolebali i došli su odraditi planiranu radionicu sa srednjoškolcima u Kutinu. Ispred Hrvatskih voda nazočila je gospođa Marija Vizner zadužena za Jadranski projekt, projekte Okoliš i promotivne aktivnosti HV, dr.sc. Ivan Vučković, koji se u Glavnom laboratorij Hrvatskih voda bavi biološkim uzorkovanjem i analizom makrozoobentosa, te dipl. ing. kemije Krešimir Maldini. U kratkotrajnim trenucima razvedravanja učenici su uspjeli izaći na teren pored Tehničke škole Kutina da bi uzorkovali dio toka rijeke Kutinice, upoznali metodologiju uzorkovanja, terenskog određivanja dijela fizikalnih i kemijskih parametra vezanih uz analizu vode, a ostatak kemijske analize vode Kutinice, promatranja preparata makrozoobentosa obavili su u biološkom kabinetu unutar škole. Kako se radi i o edukativnoj radionici, na kraju je uslijedilo predavanje mr. sc.I. Vučković o raspodjeli i stanju voda u Republici Hrvatskoj, slivnim područjima, važećim zakonskim propisima i hidrološkim katastrofama. Nastavak ovakvog programa suradnje očekuje se u jesen početkom slijedeće školske godine, kada će se izraditi i prijedlog dinamike i održavanja radionica za osnovne i srednje škole diljem Hrvatske. Obrazovanje, osobito mladih naraštaja, preporučuju i smatraju stručnjaci iz HV, prvi je korak u procesu socijalne promjene koji vodi do razumijevanja ovisnosti vode i ekosustava, a potom i do promjena stavova i ponašanja, kao i preuzimanja odgovornosti i uključivanja u zaštitu vodnih resursa i biološke raznolikosti. Za očekivati je da će se tijekom provođenja projekata kod učenika i nastavnika pobuditi zanimanje za daljnjim aktivnostima i projektima koji bi uključivali i širu lokalnu i regionalnu zajednicu. Jačanjem pak suradnje Hrvatskih voda sa institucijama obrazovanja postići će se osnova za razvijanje novih programa i planova od značaja za Republiku Hrvatsku, kao i potaknuti bolje razumijevanje sektora vodnoga gospodarstva i zaštite prirode. ''Ovom prilikom želimo istaknuti zadovoljstvo uspostavljenom suradnjom regionalnog koordinatora Eko- škola D. Sumpor i školskih ustanova sa Hrvatskim vodama i njene važnosti u tome što nam otvara drugačiji pogled na zaštitu vodnih resursa i važnosti posla kojeg obavljaju Hrvatske vode. To ne može biti dužnost samo državnih tijela. Već posjedujemo znanja i vještine potrebne za upravljanje vodama, samo nam treba još veća volja jer zaštita je puno jeftinija od njihove sanacije nakon onečišćenja'', rekla je M. Vizner. Gospodin Dževlan Ante, ravnatelj Tehničke škole Kutina kao domaćin ovih programa, prepoznao je značaj ovakve suradnje za kojeg smatra kako može potaknuti širu javnost i mlade da teoretska znanja primjenjuju u svakodnevnom životu čime će se potaknuti i razvijati svijest o potrebi zaštite i očuvanja vodnih resursa.
http://www.voda.hr/Default.aspx?art=1557&sec=611
http://www.voda.hr/Default.aspx?art=1556&sec=611
http://www.ivanje.hr/index.php/vijesti-mainmenu-2/695-novosti-s-moslavake-gore
1. MEĐUNARODNI PARLAMENT MLADIH
Proslava Dana rijeke Save započela je 2012. prvim Međunarodnim Parlamentom mladih pod sloganom ''Mladost danas za Savu sutra'' koju je organizirala Savska komisija u Krapju (PP Lonjsko polje) 1. i 2. lipnja 2012. godine, a predstavnici Hrvatske bili su učenici Tehničke škole Kutina/ Srednje škole Tina Ujevića Kutina uz voditelja D. Sumpor i učenici VII gimanzije iz Zagreba uz voditelja V. Kuhar.
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/10788/oamid/519/Default.aspx
RADIONICA PROJEKTA ''NATURA 2000 ZA UČENIKE'', 2012.
http://issuu.com/muzejmoslavine/docs/zbornik_moslavine_13_final
14.11.2012. ZELNI BISER MOSLAVINE edukativni film
1. PEACE WEEK- MEĐUNARODNI EDUKACIJSKI PROJEKT
Grad Kutina će u rujnu ove godine sudjelovati u međunarodnom obrazovnom projektu ''Tjedan mira'' koji je pokrenuo glasnik mira/ borac za zaštitu okoliša i svjetski putnik Yuji Miyata u Sofiji od 13. do 21. rujna ove godine. Svrha projekta je podiči svijest mladih ljudi o potrebi zalaganja za mir i zaštitu okoliša kroz razne aktivnosti kao što su gosti predavači, rasprave o budućim planovima, kulturna razmjena, edukacija učenika o tome kako poduzeti različite aktivnosti i organizirati priredbe na kojima će se širiti poruka mira i zaštita okoliša. Glavni cilj je osposobiti mladu generaciju da promišlja o miru, djeluje za mir, širi mir pojedinačno ili zajednički surađuje i ujedinjuje razne zemlje i ljude da djeluju prema miru i većoj zaštiti okoliša, sve kako bi naš svijet bio ljepše mjesto za život svih ljudi i živih bića. Ciljana grupa su učenici 15-18 godina, osobito učenici članovi grupa za zaštitu okoliša ili volonteri koji provode razne aktivnosti za mir i zaštitu okoliša iz Srbije, Slovenije, Bugarske i Republike Hrvatske, čiji je jedini predstavnik Grad Kutina. Našu ekipu čine 6 učenika iz obje srednje škole iz Kutine s voditeljem D. Sumpor.
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/12984/oamid/519/Default.aspx
3. PARLAMENT MLADIH
Jedan od aspekata proslave Dana Save je Parlament mladih koji predstavlja prikladan institucionalni oblik rada mladih i s mladima i kojemu je glavni cilj intenziviranje suradnje između učenika srednjih škola sliva rijeke Save, jačanje svijesti mlade populacije iz savskih država o izuzetnim ekološkim vrijednostima i potencijalima sliva Save, kao i o mogućnostima korištenja tih potencijala uz istodobno očuvanje postojećih ekoloških vrijednosti. Do sada su održana dva Parlamenta mladih, prvi u Parku prirode Lonjsko polje u Hrvatskoj 2012., a drugi u Posebnom rezervatu prirode Zasavica u Srbiji 2013. Zbog iskazane velike podrške, održavanje Parlamenta mladih se nastavio i u 2014. godini. U okviru organiziranja 3. Parlamenta mladih sa sliva rijeke Save 2014. Međunarodna komisija za sliv rijeke Save raspisala je za učenike svih srednjih škola iz država sliva rijeke Save kreativni natječaj pod nazivom „Vode u slivu rijeke Save - razvoj i zaštita“. Predmet natječaja bila je izrada scenarija za crtani film namijenjen djeci u dobi od 4-8 godina, čija bi osnovna poruka trebala biti jačanje svijesti o održivoj upotrebi voda te važnosti razvoja i zaštite rijeke Save. Natječaj se provodi u suradnji s UNESCO-om koji u okviru svog projekta „H2Ooooh!“ izrađuje kratke crtane filmove na osnovi scenarija koji dostavljaju škole te koordinira njihovo prikazivanje u globalnim razmjerima. Tako će i na temelju scenarija koji budu izabrani na ovome natječaju, UNESCO financirati izradu crtanog filma i njegovo prikazivanje. Crtani film koji bude izrađen na temelju najboljih scenarija imat će za cilj poticati ideju razvoja te istodobno razvijati svijest o prirodnim ljepotama rijeke Save, potaknuti kritičko mišljenje prema tendencijama koje narušavaju prirodnu ravnotežu te osvješćivati potrebu života i razvoja u suglasju s prirodom. Stručni ocjenjivački žiri pregledao je i ocijenio sve pristigle radove te odabrao po 1-2 najbolja scenarija iz svake države, sveukupno 8. Članovi timova koji su izradili izabrane scenarije, pozvani su da zajedno s mentorom oforme tim učenika koji će sudjelovati na 3. Parlamentu mladih u Ljubljani 30. i 31.5.2014. Iz Hrvatske izabrani su scenariji tima učenika Srednje škole Tina Ujevića i Tehničke škole iz Kutine (mentor Dalibor Sumpor, prof.mentor biol.) kojima je ovo drugo sudjelovanje na Parlamentu mladih i Ekonomske i trgovačke škole Čakovec (mentor Iva Novak, prof. biol.). Održavanje Parlamenta mladih 2014. odgođen je zbog tragičnih događaja uzrokovanih poplavama i održan 19. i 20.09.2014. (Ljubljana), a sudjelovalo je osam škola iz država sliva rijeke Save. U radu Parlamenta mladih sudjelovali su i stručnjaci iz sliva rijeke Save i suorganizatora Instituta Lutra iz Ljubljane koji su mladima Parlamenta putem edukativnih aktivnosti i predavanja ukazivali na Plan upravljanja slivom rijeke Save, prirodna bogatstva rijeke i sliva Save a u cilju upoznavanja s integralnim planiranjem, uređenjem, korištenjem i zaštitom vodnih resursa na razini slivnog područja rijeke Save, te omogućavanja rasprave o sadašnjim i budućim prioritetima glede korištenja i zaštite vodnih resursa u slivu Save. Prvog dana Parlamenta riječi dobrodošlice uputili su Sekretar Savske Komisije, gospodin dr. Dejan Komatina, predstavnici suorganizatora i sponzora (Coca-Cola Hellenic, UNDP i Grada Ljubljana). Gospodin Komatina ukratko je ukazao na aktivnosti Savske komisije tijekom protekle godine i zahvalio bivšoj učenici srednje škole iz Kutine Maji Brozović izabranoj na 1. Parlementu mladih, na izvrsnom predstavljanju Deklaracije mladih na međunarodnoj ministarskoj konferenciji održanoj 2013. u Sarajevu (http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/11742/oamid/519/Default.aspx). Uslijedilo je predstavljanje prvo svih sudionika i potom programa 3. Parlamenta mladih, a zatim su mladi iz četiri države u miješanim timovima obavili orijentacijsko trčanje ''Poznavanje rijeke Ljubljanice'' čime su se na zanimljiv način međusobno upoznali kao i Grad Ljubljanu, te mnoge zanimljivosti rijeke Ljubljanice. Drugog dana predstavnici škola sudionika uspostavili su tijela Parlamenta u skladu sa Statutom Parlamenta mladih usvojenom u Zasavici 2013. Izabrani su novi predsjednik Parlamenta mladih za idući jednogodišnji mandat- predstavnik iz države domaćina Parlamenta, te tri potpredsjednika iz ostalih država (nedomaćina), među koje je kao predstavnik Hrvatske izabrana učenica iz Tehničke škole Kutina, Antonija Fitnić. Sudionici su potom predstavljali svoje scenarije i projekte kojima su konkurirali na natječaju, a najburniji i posebno intersantan dio bila je vođena rasprava na odabranu temu Bioraznolikost i održivo upravljanje vodnim izvorima nasuprot potrebi industrijskog razvoja s naslovom Riječ je moć – za rijeku Savu. U raspravi moderiranoj na engleskom jeziku predstavnicima Instituta Lutra iz Ljubljane sudjelovali su po jedan predstavnik svake države sudionika bilo u negacijskoj, bilo u afirmacijskoj grpi. Debatirali su za i protiv gradnje hidrolektrana duž rijeke Save ili zaštita prirodne baštine rijeke Save. Hrvatski predstavnik, bivša učenica srednje škole iz Kutine, Vlatka Marković odlučila se za afirmacijsku grupu i branila stavove prvenstveno o potrebi zaštite biološke raznolikosti i održivog gospodarenja rijeke Save, a kako je ova grupa prema ostalim sudioncima skupštine Parlamenta imala najbolje argumente, ista je i ponijela pobjedu u debati. Parlament je završio donošenjem nacrta osnovnih poruka i upoznavanjem Grada Ljubljanje kroz perspektivu plovidbe brodom.
http://www.savacommission.org/index.php?filterId=10&idevent=320&l=hr&page=event_detail&subFilterId=29
http://www.lijepanasasava.hr/vijesti/2014/09/22/u-ljubljani-odrzan-treci-parlament-mladih-iz-sliva-rijeke-save/
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/14150/oamid/519/Default.aspx
DANI ZAHVALNOSTI ZA PLODOVE ZEMLJE 2014., GRADSKA SMOTRA
http://www.kutina.hr/Kalendardogadjanja/tabid/71/ModuleID/873/ItemID/2757/mctl/EventDetails/Default.aspx
SCIENTIX CONFERENCE 2014, BRUSSELS, BELGIUM
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/14306/oamid/519/Default.aspx
PROMOVIRANIM EKO ŠKOLAMA GRADA KUTINE_2015.
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/16993/oamid/519/Default.aspxhttp://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/16993/oamid/519/Default.aspx
4. PARLAMENT MLADIH SLIVA RIJEKE SAVE
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/16976/oamid/519/Default.aspx
Svake godine 1. lipnja u četiri države u slivu rijeke Save- Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj, Sloveniji i Srbiji, obilježava se Dan rijeke Save u cilju promocije izuzetne ekološke vrijednosti i privrednih potencijala u slivu rijeke Save, održivog razvoja, te važnosti dobre regionalne saradnje koja doprinosi boljem stanju voda i vodenih ekosustava, a time i višem kvalitetu života stanovništva u slivu Save. U sklopu obilježavanja ovogodišnjeg Dana Save Međunarodna organizacija International Sava River Basin Comission (Međunarodna komisija za sliv rijeke Save) s ministarstvima četiri savskih država (Slovenija, Hrvatska, Bosna i Hercegovina, Srbija) i u partnerstvu s drugim međunarodnim ustanovama (UNDP u BIH, Grad Bihać, Nacionalni park Una) i sponzora (Coca-Cola HBC za Srbiju, Hrvatsku i Sloveniju) organizirala je Parlament mladih kao institucionalni oblik rada mladih i s mladima kojemu je glavni cilj intenziviranje suradnje između učenika srednjih škola sliva rijeke Save, jačanje svijesti mlade populacije iz savskih država o izuzetnim ekološkim vrijednostima i potencijalima sliva Save, kao i o mogućnostima korištenja tih potencijala uz istodobno očuvanje postojećih ekoloških vrijednosti. Prije organiziranja 4. Parlamenta mladih sa sliva rijeke Save Međunarodna komisija za sliv rijeke Save raspisala je za učenike srednjih škola kreativni natječaj pod nazivom „Život s rijekom i na rijeci“ na kojem mogu sudjelovati sve srednje škole država sliva rijeke Save. Stručni ocjenjivački žiri pregledao je i ocijenio sve pristigle radove, te odabrao prijave 6 srednjih škola iz 4 države sliva tijeke Save koje su sudjelovale na Parlamentu mladih 2015 u Bihaću. Učenici i škole izabrani su na temelju rezultata kreativnog foto natječaja na temu ''Život s rijekom i na rijeci'' koji je Savska komisija organizovala s ciljem da, kroz formu fotografije, potakne jačanje svijesti o prirodnim ljepotama rijeke Save i njenih pritoka, kritičko mišljenje o tendencijama koje narušavaju prirodnu ravnotežu, te osvješćivanje potrebe života i razvoja u saglasnosti s prirodom. Kao predstavnici Hrvatske na 4. Parlamentu mladih sliva rijeke Save sudjelovali su učenici Tehničke škola iz Kutine: Jelena Medić, Antonija Fitnić, Josipa Radman, Matea Matoš i Matea Todorić sa mentorom Dalibor Sumpor kojima je ovo treće sudjelovanje na Parlamentu mladih. Prvog dana Parlamenta riječi dobrodošlice uputili su Sekretar Savske komisije, gospodin dr. Dejan Komatina, predstavnik Vlade SAD Raffi Balian, regionalni koordinator UNDP-a za regiju Bihać, gospodin Vahidin Ogrešević, te predstavnica Nacionalnog parka Una. Gospodin Komatina ukratko je ukazao na aktivnosti Savske komisije tijekom protekle godine i zahvalio bivšem predsjedniku Parlamenta mladih iz Slovenije. Učenici su potom predstavili svoje radove različitih tematskih okvira čije je smjernice zadao ISRBC: fotografije pogleda na vode i biološku raznolikost rijeke Save i njenih pritoka; fotografije okruženja porječja; fotografije ljudi i različitih kultura u porječju, te fotografije aktivnosti i prizora iz svakodnevnog života u porječju (turističkih, poljoprivrednih, industrijskih i sl.), koje obogaćuju ali također i one koje umanjuju ekološke vrijednosti u porječju. Timovi učenika svih 6 izabranih srednjih škola predstavljanjem svojih fotografija pokazali su svoje viđenje zadane teme, kao i kreativne sklonosti za razvoj modernih komunikacijskih tehnika (web stranice, društvene mreže, dizajn, publikacije) s ciljem širenja informacija o Parlamentu mladih i jačanju regionalne suradnje u području voda. Nakon uvodnog dijela, prvi radni dan nastavljen je obilaskom i upoznavanjem prirodnih i ekoloških vrijednosti Nacionalnog parka Una. Drugog dana odvijanja Parlamenta prisutni učenici izabrali su nove članove Parlamenta mladih- predsjednika Parlamenta za idući jednogodišnji mandat- predstavnik iz države domaćina Parlamenta, te tri potpredsjednika iz ostalih država (nedomaćina), među kojima je i učenica Tehničke škole Kutina, Jelena Medić. Uslijedile su potom poruke predstavnika Vlade SAD o važnosti jačanja inicijative mladih u zaštiti vodenih resursa, te foto radionice, radionica o razvoju strategije i akcijskog plana za sljedeću godinu rada Parlamenta mladih, te unapređenju komunikacija mladih u slivu korištenjem modernih komunikacijskih tehnologija. Parlament je završio donošenjem nacrta osnovnih poruka i aktivnostima za narednu godinu kada se Parlament mladih bude održavao u Hrvatskoj, te izložbom pobjedničkih fotografija na središnjem trgu Grada Bihaća. Parlamentu mladih Bihać 2015. prisustvovali su, osim izabranih škola i 15 članova izaslanstva srednjoazijskih država i predstavnica Mladinskega parlamenta alpske konvencije iz Slovenije.
http://www.kutina.hr/Naslovnica/Onlinevijesti/tabid/139/ArticleId/17061/oamid/519/Default.aspx