SNAGA SE KRIJE U RAZLIČITOSTIMA NOSITELJ PROJEKTA: Jasmina Maltarić Rašetina SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Tanja Bedeković CILJ AKTIVNOSTI: Senzibilizacija učenika o osobama s invaliditetom, informiranje i educiranje o različitim teškoćama i preprekama s kojima se osobe susreću u svakodnevnom životu. Poticanje suradničkog učenja, tolerancije i razvijanje komunikacijskih vještina. |
UPOTREBA GLAZBENIH INSTRUMENATA U EDUKACIJSKO REHABILITACIJSKOM RADU NOSITELJ PROJEKTA: Andreja Jež Rogelj CILJ AKTIVNOSTI: Razvoj svijesti o sebi, o svojem tijelu, razvoj percepcije, razvoj kreativnosti, razvoj emocionalnog izražavanja, razvoj interakcije s vršnjacima, razvoj motorike i glazbenog stvaralaštva. |
GODIŠNJA DOBA U NAŠEM GRADU NOSITELJ PROJEKTA: Martina Prelog Poletto CILJ AKTIVNOSTI: Doživjeti i uočiti promjene u prirodi kroz godišnja doba |
GOVORIMO RUKAMA NOSITELJ PROJEKTA: Martina Prelog Poletto, Boris Damjanović CILJ AKTIVNOSTI: Upoznati osnove znakovnog jezika kako bi učenici unutar razreda međusobno lakše komunicirali. |
ZDRAVE NAVIKE NOSITELJ: Vlatka Bahor Haraminčić, prof. reh. CILJ AKTIVNOSTI: Usvajanje zdravstveno-higijenskih navika. Stvoriti naviku primjene zdravih navika u svakodnevnom životu. |
ČITANJE BEZ GRANICA NOSITELJ: Vlatka Bahor Haraminčić, prof. reh. CILJ AKTIVNOSTI: Poticanje čitanja od najranije dobi Promoviranje vrhunskih književnih djela hrvatskih i stranih autora koja prate ilustracije Poučiti učenike da stvaraju pozitivan odnos prema knjizi i čitanju Suradnja knjižničara, učitelja i učenika. |
PRIČE ZA V. NOSITELJI: Tatjana Pleskot Čvek, Tihana Doskočil CILJ AKTIVNOSTI: Integrirati priču, bajku, basnu i stihove kroz sva odgojno obrazovna područja, te tako utjecali na cjelovit razvoj učenika uz njegovu aktivnu ulogu, podržavajući prirodu učenja djeteta projektnim pristupom rada. Izrađivanje i prilagođavanje materijala vezanih za zadanu temu svim dobnim skupinama, sposobnostima i mogućnostima učenika kako bi svi učenici škole mogli sudjelovati u radionicama. |
IGRA, UČENJE I ČITANJE UZ TERAPIJSKOG PSA NOSITELJ: III. OŠ Bjelovar, učiteljica Nataša Brekalo, mag. prim. educ., terapijski pas Luna CILJ AKTIVNOSTI: • razvijanje solidarnosti i empatije prema ljudima, odgovornosti prema svim živim bićima i okolišu te motivacije za djelovanje na dobrobit okoliša i svih ljudi. • stjecanje znanja o raznolikosti prirode • Prepoznavanje, izražavanje i kontroliranje svojih osjećaja i ponašanja • Prehrana i kretanje • Opisivanje i prihvaćanje sebe i svojih osobina Sve se aktivnosti provode uz podršku i sudjelovanje terapijskog psa |
JOGA ZA MLADE NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Martina Hautman Matijaš, prof.reh. Ana Dragičević, mag rehab. educa., Tatjana Pleskot Čvel, prof. reh. Petra Đopar, mag. rehab. educa CILJ: Imenovati godišnja doba, domaće i divlje životinje, ponoviti obrađene priče, razlikovati godišnja doba, zimske od ljetnih sportova, opisati blagdane nekih drugih zemalja, razlikovati novogodišnje običaje Kine od običaja naše zemlje, definirati pojam ekologije… Poboljšati biotička motorička znanja (puzanje, hodanje, trčanje, skakanje, bacanje, hvatanje, dizanje, nošenje, guranje, vučenje, upiranja i višenje, dodavanje, bacanje, vođenje, žongliranje) Procijeniti potencijalno negativne situacije koje bi učenika mogle uznemiriti te ih pravodobno zaustaviti pronalaskom unutarnjeg mira. |
ŠKOLSKO SPORTSKO DRUŠTVO NOSITELJ: Zoran Ćuić CILJ AKTIVNOSTI: Zadovoljavanje biopsihosocijalnih potreba djeteta za kretanjem |
NAŠA MALA KNJIŽNICA NOSITELJ PROJEKTA: Tihana Doskočil CILJ AKTIVNOSTI: • Poticanje kritičkog čitanja već od najranije dobi • Promoviranje vrhunskih književnih djela hrvatskih i stranih autora koja prate ilustracije izrađene prema najvišim umjetničkim standardima • Poučiti učenike da stvaraju pozitivan odnos prema knjizi i čitanju • Suradnja knjižničara, učitelja i učenika |
ČITAJMO ZAJEDNO! NOSITELJ PROJEKTA: Tihana Doskočil CILJ AKTIVNOSTI: • poticanje emocionalnog i društvenog razvoja polaznika; • stvaranje pozitivnog odnosa prema radu; • čitanje s razumijevanjem; • poučiti učenike da stvaraju pozitivan odnos prema knjizi i čitanju; • poticanje kritičkog čitanja od najranije dobi i praćenje polaznika tijekom rada na projektu |
ŠETNJA KROZ GODIŠNJA DOBA NOSITELJ: Lora Krčmar, bacc.rehab.educ. CILJ AKTIVNOSTI: Razvoj samostalnosti u aktivnostima brige o sebi ( hranjenju, higijeni). Učenje kroz igru. Upoznavanje, povezivanje, razlikovanje, usvajanje i imenovanje pojmova vezanih za godišnja doba, svakodnevne aktivnosti, vremenske prilike i odjevne predmete. Upoznavanje, povezivanje, razlikovanje i imenovanje voća, povrća, životinja. Poticanje senzorne integracije ( toplo- hladno). Upoznavanje okusa i mirisa. Usvajanje običaja vezanih uz blagdane, aktivnosti vezanih uz godišnja doba i obilježavanje važnih datuma. 31 Razvoj grube i fine motorike. Razvijanje općih motoričkih sposobnosti kroz aktivnosti. Usvajanje ponašanja kao što su dijeljenje igračaka i aktivno sudjelovanje u grupnim aktivnostima. |
PROJEKT: TAKTILNE PRIČE NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: 3.S., razrednica Ivana Jančić SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Branka Mikačević, knjižničarka dječjeg odjela knjižnice „Petar Preradović“ Bjelovar |
PROJEKT: Čitajmo zajedno! NOSITELJICA PROJEKTA: Tihana Doskočil SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Svi učenici škole |
PROJEKT: Naša mala knjižnica NOSITELJICA PROJEKTA: Tihana Doskočil SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: S2, Vlatka Bahor Haraminčić i 2.,3.,4. i 5. razred, Kornelija Panza Janda, IBIS GRAFIKA |
PROJEKT: JOGA ZA MLADE NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Martina Hautman Matijaš, prof.reh. SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: SA1, razrednica Ana Dragičević, mag.educa.rehab. |
Škola provodi 19 projekata u školskoj godini 2018./2019.:
PROJEKT: I JA VOLIM SLUŠATI PRIČE NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Vlatka Bahor Haraminčić, prof. reh. |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Tihana Doskočil, stručni suradnik knjižničar Dječja knjižnica „Petar Preradović“ Bjelovar |
PROJEKT: PRIBOR ZA JELO NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Andreja Jež Rogelj (V. OŠ Bjelovar) Martina Sikra (V. OŠ Bjelovar) |
PROJEKT: KUHAMO ZAJEDNO NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Jasmina Maltarić Rašetina, Tanja Bedeković, učenici V. Osnovne škole ( 6., 7., i 8. razred) i učenici Turističko- ugostiteljske i prehrambene škole Bjelovar |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar |
KURIKUL: PETA U DJEČJOJ KNJIŽNICI NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: V. OŠ, DJEČJI ODJEL NARODNE KNJIŽNICE „PETAR PRERADOVIĆ“ BJELOVAR |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: V. OŠ i DJEČJI ODJEL NARODNE KNJIŽNICE „PETRA PRERADOVIĆA“ BJELOVAR |
PROJEKT: DOMOVINSKI RAT I DJEČJI SAT – FAZA II |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Udruga hrvatskih branitelja liječenih od posttraumatskog stresnog poremećaja Grada Bjelovara, IV. OŠ Bjelovar, Ante Delija, časnik Hrvatske vojske |
PROJEKT: MOBLINI TIM-PILOT PROJEKT NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: V. OŠ, REDOVNE ŠKOLE BJELOVAR |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: MOBILNI TIM V. OŠ, UČITELJI REDOVNIH ŠKOLA, RAVNATELJI REDOVNIH ŠKOLA I V. OŠ, STRUČNE SLUŽBE SVIH ŠKOLA |
PROJEKT: IZRADA KALENDARA ZA 2019. GODINU NOSITELJI/PROJEKTNI TIM: IVANA JANČIĆ, prof.reh. |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: MK White City Riders Bjelovar, foto studio Labirint, Happy home gift & fashion store, frizerski salon Style, dom za starije osobe Bjelovar, PU Bjelovar, bjelovarsko kazalište |
PROJEKT: POVIJEST MOG ZAVIČAJA -E TWINING PROJEKT – NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Martina Hautman Matijaš (V. osnovna škola Bjelovar) Tihana Doskočil (COOR Križevci) Ivana Đikić (COOR Podravsko sunce Koprivnica) |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: djelatnici gradskog muzeja |
PROJEKT: „ČITAJMO ZAJEDNO!“ NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Tihana Doskočil, stručni suradnik knjižničar |
PROJEKT: ZAJEDNO U RAZLIČITOSTI NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Tatjana Pleskot Čvek, Martina Prelog Poletto, Ana Dragičević, Dorotea Klasić |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Udruga osoba s intelektualnim teškoćama – OSIT Bjelovar, Udruga za autizam Bjelovar |
PROJEKT: TIM ZA IZRADU UKRASNIH PREDMETA NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Tatjana Pleskot Čvek, Martina Prelog Poletto |
PROJEKT: Prijatelji cvijeća NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Đopar, P., Ljubičić, K., Maltarić Rešetina, J. , učenici |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Poljoprivredna apoteka“ KTC“, Cvjećarna, OPG Ravenšćak |
PROJEKT:EKO PATROLA NOSITELJI/PROJEKTINI TIM: Tatjana Pleskot Čvek, Martina Prelog Poletto, Katarina Ljubičić, Davor Ljubičić, Petra Đopar |
SURADNICI I VANJSKI SURADNICI: Reciklažno dvorište – Komunalac d.o.o.; Tržnica Bjelovar; Grad Bjelovar |
Program „Učimo o zdravlju“, voditeljica Jasmine Maltarić i Kornelije Hudine, provodi se s učenicima 4. razreda Medicinske škole Bjelovar i grupom učenika naše škole koji su u produženom stručnom postupku - „niži turnus“. Program obuhvaća sljedeće teme: uvodna radionica, „Moje tijelo“, “Šmrc, prehlađen sam“, „ Dignuli su mi tlak“, „Porezao sam se“, „Opekao sam se“, „Krvarim iz nosa“, „Pao sam u nesvijest“, „ Zamotaj me“ te završna radionica.
U radu se primjenjuju različite metode i tehnike kao što su: igranje uloga, praktični radovi, likovno izražavanje, čitanje slikovnica…
Nakon svakog susreta učenici (pomoću posebno kreiranih lista za obje skupine učenika) daju povratnu informaciju vezanu uz sadržaje susreta i atmosferu. Program će se realizirati u periodu od studenog do lipnja školske godine 2014./2015.
Evo što smo do sada radili...
Roditelji su pozvani na suradnju sa školom prema kurikulumu škole na temu "Pomozimo im da to učine sami!". Voditeljice radionice na jednostavan su način kroz razgovor upoznali roditelje kako dijete može steći radne navike, samostalnost, odgovornost i pojam o sebi. Roditelji su iznosili svoje poteškoće u pojedinim fazama razvoja djeteta i traženju stručne pomoći.
Zaključak: Dijete u konačnici mora samo izvršiti svoj zadatak.
I ove školske godine započeli smo projekt pod nazivom "Sačuvajmo zdrave zube!" u svrhu educiranja učenika o važnosti higijene zubi. Tako su učenici 1./2. i 3./4. razreda prvo imali kratku interaktivnu radionicu u školskoj knjižnici, a idućeg dana, u utorak, 24.9., posjetili su stomatologinju dr. Zrinku Blažeković Milić koja ima je pregledala zube te uputila na eventualno daljnje lijećenje.
I u drugom polugodištu projekt "Škole za Afriku" se nastavlja!
U utorak, 21. svibnja 2013., postavili smo prodajnu izložbu učeničkih radova na bjelovarskoj tržnici kako bi prikupili novac za djecu Afrike. Bilo je tu nakita, ukrasnih i uporabnih predmeta od keramike... i bilo je uspješno jer smo prikupili 246,00 kn :)
Suradnja sa Srednjom glazbenom školom se nastavlja... u četvrtak, 14.3.2013., održana je druga radionica na kojoj su srednjoškolci naučili naše učenike svirati na staklenim bocama koje su prethodno napunili vodom. Učenicima je bila vrlo zanimljiva činjenica da se i na običnim bocama mogu odsvirati njihove omiljene pjesmice. Na radionici su sudjelovale i gošće psihologinje iz Poljske koje su u posjeti Glazbenoj školi Bjelovar.
15. studenog 2012. učiteljice J. Vuković i V. Bahor Haraminčić sa svojim razredima obilježile su Međunarodni dan tolerancije prvom u nizu radionica o toleranciji. Cilj istih je utvrđivanje vlastitih pozitivnih osobina i osobina drugih učenika, razumijevanje za osjećaje i potrebe drugih ljudi i sposobost empatije, oslobađanje od predrasuda, smanjenje diskriminacije, poticanje učenika na međusobno prihvaćanje i uvažavanje različitosti.
Ove školske godine naša škola priključila se Unicefovom projektu Škole za Afriku. Učenike smo kroz uvodnu radionicu upoznali s načinom života djece u Africi, uvidjeli razliku između naših uvjeta življenja i njihovih, naših škola i njihovih... a cilj nam je kroz različite aktivnosti skupiti novčana sredstva kako bi se djeca iz Afrike mogla školovati. Te aktivnosti tek slijede...
Voditeljice radionice bile su pedagoginja Martina, učiteljica Silvija i knjižničarka Tihana.
U suradnji s Foto klubom Bjelovar, grupa učenika naše škole sudjelovala je na prvoj od nekoliko radionica pod nazivom "Slikanje svjetlom". Kroz te radionice učenici će se upoznati s fotografijom, fotoaparatom te će steći nova znanja i vještine.
Evo nekoliko fotografija što smo radili i naučili na prvoj radionici...
28. rujna 2012. s roditeljima i učenicima I. i II. razreda obilježili smo Svjetski dan srca. Obzirom da su vlastiti dom i škola najbolja mjesta za učenje, podsjetili smo se kako preventivnim mjerama i dobrim životnim navikama možemo utjecati na naše zdravlje. Naučili smo što i koliko često trebamo jesti, zašto je važno kretati se, a ne sjediti za TV-om ili računalom i što od hrane trebamo izbjegavati. Mjerili smo tjelesnu težinu i visinu, izračunali naše indekse tjelesne mase i zadovoljni rezultatima počastili se svježim i suhim voćem, orasima i bademima.
Voditeljica radionice bila je Tanja Filipec-Lovasić, prof. defektolog.
Tijekom blagdanskog razdoblja, u dane pred Uskrs, roditelji učenika naše škole pozvani su na kreativne radionice pod nazivom „Šarenilo Uskrsa“. U opuštenoj i toploj atmosferi, uz vodstvo razrednica, zajedno su ukrašavali pisanice raznim tehnikama te izrađivali prigodne čestitke.
Kako je to izgledalo, pogledajte u Foto – galeriji.
U ožujku su za učenike svih razreda i odgojno – obrazovnih skupina pripremljeni mnogobrojni sadržaji poput kreativnih radionica izrade uskršnjih čestitki i motiva proljeća, nastanka stripa o Šegrtu Hlapiću, organiziranja natjecanja u mini golfu, „talent show-a“, animacijskih sadržaja itd..
Pozitivno uzbuđenje zbog „Dana bez rasporeda“ osjećalo se i nekoliko dana prije te su učenici bili nestrpljivi i iskazivali svoju znatiželju za planiranim aktivnostima.
Kako nam je bilo, pogledajte u Foto – galeriji.
I ove školske godine u našoj se školi provode brojni te raznoliki
projekti i odgojno – obrazovne aktivnosti
opisani u Školskom kurikulumu.
O svakom će projektu ili aktivnosti koje smo proveli u prvom polugodištu u nastavku biti malo više riječi, kao i o tome kako nam je bilo…
“Edukativna šetnja Bjelovarom povodom Dana grada“
Ova aktivnost imala je za cilj upoznavanje učenika s osnovnim obilježjima Bjelovara (grada u kojem žive) kako bi naučeno koristili u svakodnevnom životu te njihovo spoznavanje važnosti kulturnih spomenika u gradu.
Aktivnost se realizirala kroz šetnju gradom te imenovanjem institucija i kulturnih spomenika u gradu.
Nositeljica ove aktivnosti bila je stručna suradnica knjižničarka Tihana Doskočil.
Kako nam je bilo...
Povodom Dana grada Bjelovara, knjižničarka Doskočil je organizirala ovu aktivnost za učenike viših razreda i odgojno – obrazovnih skupina. Prilikom nje, učenici su se na zanimljiv i interaktivan način upoznali s gradom u kojem žive, određenim institucijama (javnim, obrazovnim…) te kulturnim znamenitostima u njemu.
Dječji tjedan
Kroz obilježavanje Dječjeg tjedna, učenici su imali priliku izražavati osobno mišljenje pomoću likovnih uradaka, pisanih poruka itd.. Na taj način, poticala se njihova kreativnost i inovativnost, međusobna pomoć, suradnja te tolerancija.
Kako nam je bilo...
U suradnji s Društvom naša djeca Bjelovar, učenici (nižih i viših razreda te odgojno – obrazovnih skupina) sa svojim razrednicama sudjelovali su u obilježavanju Dječjeg tjedna u razdoblju od 3. do 9. listopada. Odraslima su pisali poruke na teme poput „Što bih želio/la biti?“, „Da sam predsjednik/ca države…“, „Ljubav je…“, „Kad odrastem želim biti…“, „U školi volim…“, „Sreća je…“, „Odraslima bih poručio/la…“ i mnoge druge. Također, crtali su prema vlastitom izboru.
Svi uradci (pismeni i likovni) našli su svoje mjesto tj. stavljeni su u gradske izloge (na Gradskoj ljekarni i slastičarnici „Zagorje“) zbog čega su učenici bili izuzetno zadovoljni i ponosni.
“Hranom do zdravlja“
Kroz ovaj projekt učenike se htjelo poučiti o zdravim namirnicama i važnosti uravnotežene prehrane, potaknuti promjene u navikama hranjenja – usmjerenost na zdravi način života te razvijati odgovornost učenika za vlastito zdravlje.
Planirani rad na ovom području se odvijao kroz radionice uz kombinaciju raznih interaktivnih i igrovnih aktivnosti, čitanje edukativnih priča i sadržaja, odlazak na gradsku tržnicu, zajedničke diskusije…
Voditeljice ovog projekta bile su stručne suradnice, Sanja Radić Bursać, socijalna pedagoginja i Tihana Doskočil, knjižničarka.
Kako nam je bilo...
Za učenike nižih razreda i odgojno – obrazovnih skupina pripremljena je radionica (dana 25. listopada) na temu zdrave prehrane s mnogobrojnim interaktivnim sadržajima. Učenici su rado sudjelovali u njima te su im se posebno svidjele aktivnosti u kojima su samostalno crtali i bojali te izrezivali sličice namirnica. Voditeljice (pedagoginja i knjižničarka) su ih tijekom cijele radionice poučavale o vrstama namirnica, raznolikoj prehrani i njenoj ulozi na zdravlje, udjelima pojedinih namirnica u obrocima itd.. Radionica ja završena zajedničkom zakuskom tj. „grickanjem zdrave i nezdrave“ hrane čime su učenici bili oduševljeni. Također, uradak nastao suradnjom („Piramida zdrave prehrane“) predstavljen je njihovim razrednicama koje su ga i pohvalile.
Kao zadnja aktivnost ovog projekta bio je odlazak na Gradsku tržnicu gdje su učenici imali priliku vidjeti brojne vrste voća i povrća, imenovati ih te odrediti pripadaju li te namirnice kategoriji zdrave ili nezdrave prehrane. Mnoge informacije s radionice o zdravoj prehrani su učenici zapamtili te naučeno primjenjivali, pokazali i tijekom ove šetnje. Po povratku, u školskoj knjižnici su nacrtali što su vidjeli na tržnici ili što bi voljeli ručati taj dan. Vladala je opuštena i topla atmosfera tijekom zajedničkog rada.
“Dan bez rasporeda“
Navedeni projekt imao je za ciljeve razvoj pozitivnih odnosa prema školi, poticanje pozitivnih međusobnih odnosa učenika i učitelja te razvoj maštovitosti i kreativnih sposobnosti učenika.
Kroz isti, radilo bi se i na boljem prihvaćanju škole kao pozitivnog okruženja – za učenje i rast na mnogim područjima razvoja.
Nositelji ovog projekta su stručne suradnice, Sanja Radić Bursać, socijalna pedagoginja i Tihana Doskočil, knjižničarka uz sve učitelje defektologe razredne nastave.
Kako nam je bilo...
Za učenike svih razreda i odgojno – obrazovnih skupina pripremljeni su mnogobrojni sadržaji poput kreativnih radionica izrade čestitki i božićnih ukrasa, pisanja pisama i ukrašavanja čizmica za sv. Nikolu, oslikavanja Šume Striborove, radionice o prijateljstvu i suradnji itd..
Cijelom školom je vladala opuštena i pozitivna atmosfera, prožeta smijehom učenika i djelatnika, a brojni uradci nastali na radionicama pronašli su svoje mjesto u učionicama, hodnicima i panoima.
„Dan bez rasporeda“ je proveden 23. studenog za učenike velikog, a 29. studenog za učenike malog turnusa.
“Tulumijada“
Kako bi se obilježio kraj prvog polugodišta te se nagradilo učenike za uspješan završetak istoga, i ove godine osmišljena je „Tulumijada“. Uz navedeno, imala je za ciljeve poticanje pozitivne atmosfere u školi te razvoj maštovitosti djece.
Voditeljice ove aktivnosti bile su stručne suradnice Sanja Radić Bursać, socijalna pedagoginja i Tihana Doskočil, knjižničarka.
Kako nam je bilo...
„Tulumijada“ je provedena 19. prosinca za sve učenike te je sadržavala brojne igrovne, interaktivne i animacijske aktivnosti. One su bile osmišljene u „Čarobnoj potrazi“ kroz koju su učenike vodile „poruke Djeda Mraza“ uz mnoštvo pjesme i plesa.
Učenici su spremno sudjelovali te je vladala opuštena i vesela atmosfera, pozitivno školsko ozračje.