NASTAVA U MUZEJU
Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.
Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej. Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.
Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“
Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:
„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i niz po dijagonali.
Igra se sastoji od 3 faze.
1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati.
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu.
2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke. U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje".
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre.
3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure, on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja.
Partija se u drugoj fazi igre može završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „
NASTAVA U MUZEJU
Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.
Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej. Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.
Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“
Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:
„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i niz po dijagonali.
Igra se sastoji od 3 faze.
1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati.
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu.
2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke. U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje".
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre.
3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure, on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja.
Partija se u drugoj fazi igre može završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „
NASTAVA U MUZEJU
Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.
Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej. Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.
Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“
Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:
„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i niz po dijagonali.
Igra se sastoji od 3 faze.
1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati.
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu.
2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke. U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje".
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre.
3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure, on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja.
Partija se u drugoj fazi igre može završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „
NASTAVA U MUZEJU
Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.
Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej. Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.
Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“
Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:
„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i niz po dijagonali.
Igra se sastoji od 3 faze.
1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati.
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu.
2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke. U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje".
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre.
3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure, on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja.
Partija se u drugoj fazi igre može završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „
NASTAVA U MUZEJU
Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.
Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej. Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.
Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“
Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:
„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i niz po dijagonali.
Igra se sastoji od 3 faze.
1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati.
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu.
2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke. U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje".
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre.
3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure, on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja.
Partija se u drugoj fazi igre može završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „
NASTAVA U MUZEJU
Autor: Natali Miletić, 22. 10. 2020.
Izvanučionička nastava i suradnja škole s institucijama lokalne zajednice oduvijek je učenicima bila vrlo zanimljiva. Poučavanje latinskog jezika osim gramatike i prevođenja tekstova ima za domenu civilizaciju i baštinu. Grad Zadar pruža brojne mogućnost terenske nastave jer su upravo stari Rimljani prije dvije tisuće godina urbanizirali zatečeno naselje i ostavili nam veliko nasljeđe. Potpuni prikaz svakog arheološkog lokaliteta možemo vidjeti jedino ako posjetimo i arheološki muzej. Naša priča počinje na forumu gdje određujemo položaj glavnih gradskih ulica, bazilike, taberni, nimfeja, termi, insula. U Arheološkom muzeju učenici drugih razreda se dijele u dvije grupe zbog distance i epidemioloških mjera u zatvorenom prostoru. Prva grupa razgledava antičku zbirku uz stručno vodstvo kustosa koji provode interaktivnu nastavu (učenici čitaju tekstove uklesane u kamenu - rimska kapitala, uspoređuju način života starih Rimljana s današnjim, analiziraju prikaze na kamenim reljefima, novcu). Za to vrijeme druga grupa učenika igra rimsku igru Tria (trlja, mlin). Međusobno proučavaju pravila igre koja ih podsjeća na igru Križić- kružić.
Dojmovi učenice Tare Lučić Porenta, 2b : „Prolazeći kroz antičku zbirku arheologinja nam je opisala život Rimljana. Prošli smo put od rođenja čovjeka, njegovog način življenja, rada, funkcioniranja s okolinom te do načina kako su pojedini staleži bili pokapani. Prof. Natali Miletić pokazala nam je sve ono o čemu smo učili, na jedan vrlo poučan, adekvatan i nama u konačnici najzanimljiviji način (van školskih zidova). Iako su mnogi od nas već bili u tom muzeju, sigurno nismo te predmete gledali istim očima kao što smo ih gledali danas. Prepoznali smo ukrasne kopče, pisače pribore i sve ostale predmete koje smo crtali i opisivali u bilježnici. Sa zadovoljstvom mogu konstatirati kako smo danas uspješno spojili teoriju iz škole i praktičan dio na terenu. Poseban dojam ostavile su nam igre iz davne antike, koje se igraju i danas na isti način.“
Učenik Ivan Kobaš, 2 b, opisao nam je pravila igre Tria:
„To je zabavna i jednostavna društvena igra. Mogu igrati dva igrača ili dva para. Svaki igrač dobiva 9 figurica iste boje (grah, kamenčići…) koje naizmjence stavlja na tablu na bilo koje križanje ili u kut nacrtanih linija. Cilj je postaviti tri figure na susjedne točke povezane linijom (niz od 3 figure postavljene vodoravno ili okomito). Moguća je verzija u kojoj su na tabli ucrtane i dijagonale pa se tada računa i niz po dijagonali.
Igra se sastoji od 3 faze.
1. Najbolje je bacati kocku i odrediti koji će igrač započeti igru. Postavljaju se uvijek nove figure, a one na ploči se još uvijek ne smiju pomicati.
Ako igrač u ovoj fazi formira "mlin", odmah uklanja jednu protivničku figuru s ploče. Kad se nakon 9 poteza (9 figura) , sve figure uvedu u igru, prelazi se na sljedeću fazu.
2. Igrači naizmjenično pomiču po jednu svoju figuru, duž linija, do susjedne točke. U ovoj fazi, može se pomaknuti jedna figura iz formiranog "mlina", a u sljedećem potezu vratiti, formirati ponovo i iznova ukloniti protivničku figuru. Za rasformiranje formiranog "mlina", koristi se termin "otvaranje", a za ponovno njeno formiranje, termin "zatvaranje".
Čim igrač ostane na tri figure, samo on ulazi u treću fazu igre.
3. Igrač koji ostane s tri figure, ima pravo bilo koju od njih prebaciti na bilo koje slobodno križanje. Ako u međuvremenu i protivnik ostane s tri figure, on tog trenutka ulazi u 3. fazu igre. Znači, i njegove figure sada mogu skakati od polja do polja, bez obzira na linije spajanja.
Partija se u drugoj fazi igre može završiti "blokiranjem". Ako bilo tko na svom potezu nema što odigrati - gubi partiju. „
POTVRDE O REDOVNOM ŠKOLOVANJU
E - POTVRDE ZA UČENIKE
COVID - INFORMACIJA ZA RODITELJE DJECE U SAMOIZOLACIJI