« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
U srijedu, 11. listopada 2017., nakon duge i naporne vožnje, stigli smo u Strasbourg. To poslijepodne imali smo pregršt vremena za razgledavanje grada.
Nakon kratke šetnje s vodičem i zajedničke fotografije ispred gotičke katedrale Notre Dame, najhrabriji od nas popeli su se na zvonik odakle smo mogli uživati u panorami grada.
Sam centar grada oduševio nas je tradicionalnim građevinama od drva poput zgrade Kammerzell, kao i romantičnim mostovima i kanalima u dijelu grada Mala Francuska.
Nakon razgledavanja, smjestili smo se u udoban hotel Ibiy Style, gdje nas je dočekala ukusna večera od većinom francuskih specijalitetima.
Nakon večere prosetali smo obližnjim ulicama, obišli nekoliko mjesta gdje izlaze mladi te se ubrzo vratili kako bismo bili odmorni i produktivni za sutrašnji radni dan u Europskom Parlamentu.
ČETVRTAK – EUROPSKI PARLAMENT
U četvrtak, 12. listopada 2017., pospani smo napustili hotel te se uputili prema zgradi Europskog parlamenta. Vozeći se u ranim jutarnjim satima gradom, još nije bilo svanulo kad smo došli pred zgradu Europskog parlamenta u Strasbourgu. Morali smo proći sigurnosnu provjeru kako bismo mogli ući. Okupili smo se u kantini gdje su nam podijelili kartice prema kojima smo zastupali jednu od šest određenih tema.
U 10 sati započela je sjednica. Najprije su nam predstavnici Parlamenta ukratko predstavili svoj način rada, a zatim smo imali prijenos uživo sa sadašnjim potpredsjednikom Europskog parlamenta Dimitriosom Papadimoulisom. On nam je govorio o aktualnim temama s kojima se suočava Europska unija, poput stanja u Kataloniji, porasta desničarskih stranaka, nuklearne i terorističke prijetnje i mnogih drugih. Učenici su se javljali kako bi mu postavljali pitanja, no nažalost, zbog velikog broja sudionika (njih preko 400) naši gimnazijalci nisu uspjeli doći do riječi u tom jutarnjem dijelu programa. kojem smo postavljali pitanja.
Nakon ove diskusije započeli su jednominutni govori predstavnika svih zemalja Europske Unije, a našu školu i zemlju uspješno je predstavila naša Tea Obšivač. Sljedeća na programu, provedena je vrlo uzbudljiva anketa u kojoj smo glasovali na isti način kao što to rade europarlamentarci.
Naši profesori (prof. Gordana Nikolić i prof. Branka Vladimir) sudjelovale su u posebnom programu predviđenom za profesore, na temu projekta Škole ambasadori Europskog parlamenta, a naše aktivnosti u plenumu aktivno su pratile zajedno s ostalim profesorima u zadnjim redovima.
Nakon jutarnjeg programa imali smo ručak poslije kojeg smo trebali sastaviti ekipu od četvero ljudi iz različitih zemalja Europske Unije da bismo mogli odgovoriti na pitanja za kviz “Eurogame”. Pitanja su bila na svim jezicima Europske unije te nam je vrijeme bilo ograničeno do 14 sati. U simulaciji rada parlamentarnih odbora, svaki tim išao je prema zastupanoj temi u određenu dvoranu gdje smo iznosili svoje ideje i prijedloge predstavnicima našeg tima. Također smo odabrali predsjednika i predsjedavajućeg koji su u 16 sati u glavnoj dvorani predstavili izvješće o našim tezama. Radilo se o slijedećim temama: Budućnost Europe, Zaštita okoliša, Sigurnost i ljudska prava, Nezaposlenost mladih, Razvojna pomoć te Migracija i integracija. Nakon što je za svaku temu izneseno izvješće, imali smo priliku postavljati pitanja predstavnicima te prihvatiti, odbiti ili ostati suzdržani na njihove teze. Naši učenici Ana Maslać i Lovre Jerković dobili su priliku postaviti pitanje na toj plenarnoj sjednici, a i ostali su imali vrlo dobre ideje i komentare, koje nažalost zbog vremenskog ograničenja nisu mogli iznijeti.
Nakon debate najuspješniji timovi nastavili su se javno natjecati u “Eurogame” kvizu znanja o općoj kulturi, gdje je i publika imala priliku sudjelovati. Naši učenici Ivan Raguž i Domagoj Lojpur sudjelovali su na suprotnim stranama i pokazali vrlo dobro znanje.
Nakon pljeska timu pobjednika, predstavnici europskih zemalja koji su držali govore iznijeli su zastave Europske Unije i svih država članica. U točno 18 sati je svečano objavljen završetak Euroscole.
Pozdravivši se s kolegama iz raznih zemalja koje smo upoznali na tom uzbudljivom druženju, uputili smo se prema autobusu koji nas je doveo do shopping centra u kojem smo imali još nešto slobodnog vremena i večeru. Puni dojmova, doživljaja i suvenira, u 21:30 krenuli smo kući, prema našoj voljenoj Hrvatskoj.
PROGRAM ŠKOLA AMBASADOR EUROPSKOG PARLAMENTA
Republika Hrvatska kao članica Europske unije ima brojne mogućnosti sudjelovati u raznim projektima. Jedan od takvih projekata započet je 2011. godine u Nizozemskoj s ciljem podizanja razine osviještenosti među mladima u Europi kroz aktivno učenje o EU i upoznavanja uloga koje EU ima u našim svakodnevnim životima. Europski parlament u tu svrhu odlučuje pokrenuti obrazovni program „Škola ambasador Europskog parlamenta" i u Republici Hrvatskoj.
Tijekom provođenja ovoga projekta učenici – mlađi ambasadori dobiti će mogućnost izraziti se kroz razne načine. Neki od tih načina su: izradba web stranice, raznih animacija, brojnih videa, a neki učenici dobili su priliku prezentirati svoj rad kroz zanimljiva predavanja i radionice te na taj način približiti sugrađanima važnost EU. Za što lakše provođenje projekta učenici i nastavnici dobili su materijale pod nazivom „Europski nastavni moduli". Tim pripremama obuhvaćeni su ciljevi radionice. Moduli ističu: Kratku povijest EU, Europske vrijednosti, Donošenje odluka, Europa bez granica, Vaš glas u Europi i Europska unija i ti. Prvi od modula upoznaje nas s nastankom EU i ukratko nam prikazuje događaje koji su prethodili stvaranju EU. Također ovaj modul se bavi ulaskom Hrvatske u EU i pokazuje nam današnji rad i ciljeve EU. Europske vrijednosti su tema o kojoj govori drugi modul, objašnjavajući nam kako se EU zalaže za slobodu, solidarnost i jednakost svih ljudi. Ljudska prava u EU utvrđena su Ugovorom iz Lisabona i sve članice moraju ga se pridržavati, no EU također nastoji postići poboljšanja i sa zemljama izvan granica EU. Treći modul je modul koji govori o tome na koji način zapravo funkcionira EU i objašnjava pet glavnih tijela EU. Isto tako, ovaj modul nam daje odgovor na pitanje tko u EU donosi odluke i zakone. Naime, svako od ovih pet tijela zaduženo je za određeno područje djelovanja. Četvrti modul kazuje nam o Europi bez granica te opisuje začetke europske suradnje u područjima zaštite okoliša, terorizma, energije i borbe protiv droge. Također, prepoznaje svakodnevni utjecaj Europe na život i nabraja uloge svakoga građanina EU. Temeljni cilj petoga modula je podignuti razinu svijesti i znanja o glasačkom, odnosno biračkom pravu i važnosti odabira. Osim toga, govori i o pravima glasa u smislu iznošenja vlastitih ideja, mišljenja i prijedloga. Ističe se važnost demokracije i uvažavanja različitih mišljenja. Šesti i posljednji modul naziva se „Europska unija i ti", baš iz toga razloga što prikazuje utjecaj EU na naš život, odnosno na život svakoga pojedinca. Obrazlaže nam naša prava i pruža nam uvid u razne prednosti u svim aspektima života. Program "Škola ambasador Europskog parlamenta" učenicima srednjih škola nudi aktivno znanje o Europskoj uniji, osobito o Europskom parlamentu te podiže razinu osviještenosti među mladima o Europi općenito.
U programu ove školske godine 2017./2018. sudjeluje čak 11 novih srednjih škola iz svih krajeva Hrvatske, odnosno ukupno sljedećih 25 srednjih škola: VII. gimnazija Zagreb, II. gimnazija Zagreb, IV. gimnazija Split, Škola za dizajn, grafiku i održivu gradnju, Split, Isusovačka klasična gimnazija s pravom javnosti, Osijek, Gimnazija Karlovac, Elektrostrojarska škola, Varaždin, Dubrovačka privatna gimnazija, Dubrovnik, Gimnazija Metković, Metković, Srednja škola Krapina, Srednja škola "Hrvatski kralj Zvonimir", Krk, Gornjogradska gimnazija, Zagreb, 1. tehnička škola ''Tesla", Zagreb, Gimnazija Vukovar, Ekonomska škola Sisak, Sisak, Srednja škola Tina Ujevića, Kutina, Gimnazija i strukovna škola Bernardina Frankopana, Ogulin, Srednja škola Delnice, Hotelijersko-turistička škola , Ekonomska škola Mije Mirkovića, Rijeka, Gimnazija Matija Mesić, Slavonski Brod, Gimnazija Jurja Barakovića, Zadar, Gimnazija Gospić, Gimnazija Antuna Vrančića, Šibenik, Športska gimnazija, Zagreb.