Učenici sudjelovali na radionici u suradnji s Odjelom za kroatistiku i Odjelom za izobrazbu odgojitelja i učitelja u Zadru
Autor: Daria Gospodnetić, veronika jurković, 15. 11. 2022.
Danas, posljednjeg dana Mjeseca hrvatske knjige i u susret Međunarodnom danu borbe protiv nasilja nad ženama koji se obilježava 25. studenog, u našoj školi održana je radionica Tijelo boli – emocionološko čitanje silovanja u renesansnoj i postmodernoj hrvatskoj književnosti. Radionica se provela u učionici Gimnazije Vladimira Nazora i u radionici su sudjelovali naši učenici 3. e i 3. f razreda koje ovim putem moramo iznimno pohvaliti za suradnju, aktivnost i motiviranost na radionici. Zahvaljujemo studenticama i profesorici Jeleni Alfirević Franić što su izabrale našu školu za radionicu i prepoznale motiviranost i spremnost za učenje u našim učenicima. Cilj radionice doći je do identifikacije s likovima, žrtvama silovanja i shvaćanja samog čina kao negativnog i društveno neprihvatljivog. Pogledajte kako je izgledala radionica klikom na fotografiju.
Radionica je dio sveučilišnog znanstvenog projekta Tijelo, identitet i emocije u hrvatskoj i slavenskim književnostima 20. i 21. stoljeća, u suradnji s Odjelom za kroatistiku i nositeljicom projekta, red. prof. dr. sc. Kornelijom Kuvač-Levačić, na kojemu je prof. Jelena Alfirević-Franić suradnica. Radionicu su provele studentice 2. godine Učiteljskog studija, odnosno Odjela za izobrazbu odgojitelja i učitelja u Zadru, pod mentorstvom sveučilišne profesorice Jelene Alfirević-Franić, u suradnji s profesoricama hrvatskog jezika Veronikom Jurković, Darijom Gospodnetić i Matejom Perić.
Učenici su potaknuti na čitanje odabranih pjevanja djela Judita te ulomaka djela Bila sam žohar kako bi stvorili vlastiti stav o pročitanim tekstovima i na taj način razumjeli emocije iskazane tekstom, ali i vlastite koje tekst izaziva u njima samima. Učenici su rješavali niz zadataka na tekstovima koji se temelje na iskazanim ili izazvanim emocijama. Različitim bojama obilježavali su dijelove tijela na slikovnom predlošku i imenovali emocije koje su proživjele Judita i Žena-žohar. Pisali su što osjećaju prema navedenim likovima, pisali, bojili i crtali kako se osjećaju na spomen riječi ,,silovanje'', podcrtavali dijelove tekstova koji su ih najviše potresli, navodili emocije koje osjećaju prema navedenim književnim likovima, objašnjavali kako je ljubav prikazana u odabranim djelima te pisali kratki kritički osvrt. Iako radionica progovara o teškoj temi, vjerujemo da su učenici, metodički osmišljenim i modernim zadatcima i pristupom starijem i novijem tekstu, došli do novih spoznaja, a pritom i stvorili određeno kritičko mišljenje.
1.razred - opći i jezični 2024./2025. + Radna bilježnica - 1.razred
2.razred - opći smjer 2024./2025.
2.razred - jezični smjer 2024./2025.
3. razred - opći smjer 2024./2025.
3. razred - jezični smjer 2024./2025.
4.razred - opći smjer 2024./2025. + Radna bilježnica - engleski jezik
4. razred - jezični smjer 2024./2025.
Španjolski jezik - 1., 2. i 3. razred
ODLUKA O NAČINU IZVOĐENJA NASTAVE U OSNOVNIM I SREDNJIM ŠKOLAMA...
UPUTE ZA SPRJEČAVANJE I SUZBIJANJE EPIDEMIJE COVID-19...