preskoči na sadržaj
Osnovna škola Antuna Augustinčića Zaprešić
KONTAKT

01/ 3310 161 - centrala, birati broj 7

Katalog
Radno vrijeme
Knjižnica

Za sve čitatelje, nešto o njihovim pravima (da, da, imate ih).  Prije nego što sljedeći put nešto pročitaš, prouči ih dobro. Napiši nešto o pravu koje ti se čini posebno zanimljivim i svoje objašnjenje ostavi u školskoj knjižnici.

NAPOMENA!!!

Naravno da uvijek postoje iznimke od pravila. U ovom slučaju neka se od prava ne primjenjuju  na čitanje lektire:)))

 

10 PRAVA ČITATELJA  (prema Danielu Pennacu) yes

1. Pravo da ne čitamo

2. Pravo da preskačemo stranice

3. Pravo da ne dovršimo knjigu

4. Pravo da ponovno čitamo

5. Pravo da čitamo bilo što

6. Pravo na zanos

7. Pravo da čitamo bilo gdje

8. Pravo da pabirčimo (oni koje zanima što znači glagol pabirčiti mogu to saznati u Rječniku hrvatskog jezika - zamolite knjižničarku za pomoć)

9. Pravo da čitamo naglas

10. Pravo na šutnju

 




Stilovi učenja

Svatko od nas je drugačiji pa su tako i drugačiji i načini na koje svatko od nas uči. Saznanje o tome kojim stilom najlakše učimo može nam pomoći da gradivo savladamo brže i kvalitetnije. Provjeri kojem tipu pripadaš te pokušaj učiti u skladu s tim (naravno, stil učenja mora se uvijek djelomično prilagoditi sadržaju učenja i okolnostima u kojima se uči).

VIZUALNI STIL UČENJA

a) osobine  vizualnih tipova

- moraju vidjeti da bi zapamtili, uredni su i organizirani, "vide" riječi, vole čitati i dobro čitaju, uočavaju detalje, šaraju za vrijeme razgovora ili predavanja, uglavnom im buka ne smeta te su često mirniji po prirodi

b) savjeti za bolje učenje vizualnih tipova

- zapiši da bi zapamtio, gledaj osobu koja ti priča, često se služi bojama za obilježavanje važnog u tekstu, uči sam,  služi se crtežima, ilustracijama, dijagramima i sl.

AUDITIVNI STIL UČENJA

a) osobine  auditivnih tipova

-  moraju čuti da bi zapamtili, uče slušajući i prije zapamte ono o čemu se govori nego ono što se napiše, "pričaju" sami sa sobom za vrijeme izvođenja neke aktivnosti, često miču usnama dok čitaju u sebi, buka ih ometa u učenju, vole čitati naglas i slušati kad im se čita, pričljivi su i vole raspravljati

b) savjeti za bolje učenje auditivnih tipova

- pokušavaj učiti s prijateljima ili glasno ponavljajući, čitaj i uči naglas kada god je to moguće

KINESTETIČKI TIPOVI

a) osobine kinestetičkih tipova

- orijentirani su na tjelesnu aktivnost i često su u pokretu, vole izrađivati stvari, često mašu rukama dok govore, dobro se orijentiraju u prostoru, rado sudjeluju u izvođenju pokusa, kada čitaju, često tekst prate prstom

b) savjeti za bolje učenje kinestetičkih tipova

- kada učite kod kuće, ponavljaj glasno gradivo hodajući ili izvodeći određene pokrete, pokušaj učiti s glazbom u pozadini, za vrijeme učenja radi češće, kraće odmore, izrazi se kroz ples, sport ili glumu

 

 

 

Savjeti za bolje učenje
  • Ponovi ono što ste učili toga dana u školi. Usporedi gradivo iz udžbenika sa svojim bilješkama. Podcrtaj ono što je bitno.
  • Označavaj gradivo flomasterima, bojicama i papirićima u različitim bojama. Često se koriste različite boje markera koji označavaju stupanj važnosti gradiva (npr. žuta: najmanje važno, zelena:važno, crvena: najvažnije). Ti možeš sam/a sebi odrediti koje ti boje što znače.
  • Izradi kratke podsjetnike pomoću kojih ćeš brže zapamtiti gradivo i kasnije ga lakše ponoviti.
  • Izbjegavaj učiti napamet, jer je puno teže a i brzo ćeš zaboraviti gradivo što si učio/la te ćeš ga opet morati učiti kada ti bude trebalo.
  • što više ponavljaš ono što si naučio/la veća je vjerojatnost da ćeš gradivo zapamtiti na duže vrijeme.
  • Slušaj na satu! Što više toga zapamtiš u školi, manje ćeš morati učiti kod kuće.
  • Obavezno zapiši što je nastavnik zadao za domaću zadaću.
  • Ponekad je dobro učiti zajedno s nekim- kroz međusobno ispitivanje i razjašnjavanje nejasnog gradiva povećava se motivacija za učenjem, a ujedno se provjerava i ponavlja ono što si naučio/la; važno je pronaći osobu koja ima sličan stil učenja kao i ti.
  • Koristi različite «medije» pri učenju- neke informacije koje su ti potrebne za školu možeš pronaći i u novinama, na televiziji ili Internetu. Npr. na Internetu postoje različite elektroničke enciklopedije (npr. www.wikipedia.org) koje sadrže brojne informacije, slike, kratki filmovi koje ti mogu pomoći pri učenju. Posjet muzeju, zološkom vrtu, odlazak na koncert klasične glazbe ponekad ti može pomoći u učenju, jer ono što učiš u knjizi vidiš i u stvarnosti. (npr. ukoliko učiš o nekom klasičnom glazbenom djelu pomoći će ti ukoliko to djelo možeš uživo i poslušati)

 

Prema tekstu objavljenom na Hrabrom telefonu

 

 

PEDAGOŠKA LITERATURA

Preporuke za čitanje

Brigitte Trankien: Stres u razredu

Knjiga se bavi stresom u razredu obazirući se na sve sudionike. Kako funkcioniramo? Kako pamtio? Što možemo učiniti da budemo smireniji i učinkovitiji?

Ludger Bruening i Tobias Saum: Suradničkim učenjem do uspješne nastave

Spoznaje i vještine koje mogu poboljšati  interakciju učenika u razredu.

Jasna Cvetković - Lay:  Darovito je, što ću sa sobom?

Prepoznavanje i rad s darovitom djecom u obitelji, vrtiću i školi.

Judy Galbraith: Kako prepoznati darovito dijete

Knjiga savjetuje kako prepoznati i potaknuti djetetovu darovitost.

Bože Klapež: Živjeti bez droge

Knjiga u kojoj se u radu s ovisnicima primjenjuju teorija izbora i realitetna terapija.

Andrew Fuller: Zahtjevno dijete

Analiza tipova zahtjevne djece i pristupa svakom od njih kako bi se prevladali sukobi i pomoglo djetetu.

John F. Taylor: Djeca s ADD i ADHD sindromom

Savjeti za djecu s ADD i ADHD sindromom.

 




preskoči na navigaciju