Za sve čitatelje, nešto o njihovim pravima (da, da, imate ih). Prije nego što sljedeći put nešto pročitaš, prouči ih dobro. Napiši nešto o pravu koje ti se čini posebno zanimljivim i svoje objašnjenje ostavi u školskoj knjižnici.
NAPOMENA!!!
Naravno da uvijek postoje iznimke od pravila. U ovom slučaju neka se od prava ne primjenjuju na čitanje lektire:)))
10 PRAVA ČITATELJA (prema Danielu Pennacu)
1. Pravo da ne čitamo
2. Pravo da preskačemo stranice
3. Pravo da ne dovršimo knjigu
4. Pravo da ponovno čitamo
5. Pravo da čitamo bilo što
6. Pravo na zanos
7. Pravo da čitamo bilo gdje
8. Pravo da pabirčimo (oni koje zanima što znači glagol pabirčiti mogu to saznati u Rječniku hrvatskog jezika - zamolite knjižničarku za pomoć)
9. Pravo da čitamo naglas
10. Pravo na šutnju
Svatko od nas je drugačiji pa su tako i drugačiji i načini na koje svatko od nas uči. Saznanje o tome kojim stilom najlakše učimo može nam pomoći da gradivo savladamo brže i kvalitetnije. Provjeri kojem tipu pripadaš te pokušaj učiti u skladu s tim (naravno, stil učenja mora se uvijek djelomično prilagoditi sadržaju učenja i okolnostima u kojima se uči).
VIZUALNI STIL UČENJA
a) osobine vizualnih tipova
- moraju vidjeti da bi zapamtili, uredni su i organizirani, "vide" riječi, vole čitati i dobro čitaju, uočavaju detalje, šaraju za vrijeme razgovora ili predavanja, uglavnom im buka ne smeta te su često mirniji po prirodi
b) savjeti za bolje učenje vizualnih tipova
- zapiši da bi zapamtio, gledaj osobu koja ti priča, često se služi bojama za obilježavanje važnog u tekstu, uči sam, služi se crtežima, ilustracijama, dijagramima i sl.
AUDITIVNI STIL UČENJA
a) osobine auditivnih tipova
- moraju čuti da bi zapamtili, uče slušajući i prije zapamte ono o čemu se govori nego ono što se napiše, "pričaju" sami sa sobom za vrijeme izvođenja neke aktivnosti, često miču usnama dok čitaju u sebi, buka ih ometa u učenju, vole čitati naglas i slušati kad im se čita, pričljivi su i vole raspravljati
b) savjeti za bolje učenje auditivnih tipova
- pokušavaj učiti s prijateljima ili glasno ponavljajući, čitaj i uči naglas kada god je to moguće
KINESTETIČKI TIPOVI
a) osobine kinestetičkih tipova
- orijentirani su na tjelesnu aktivnost i često su u pokretu, vole izrađivati stvari, često mašu rukama dok govore, dobro se orijentiraju u prostoru, rado sudjeluju u izvođenju pokusa, kada čitaju, često tekst prate prstom
b) savjeti za bolje učenje kinestetičkih tipova
- kada učite kod kuće, ponavljaj glasno gradivo hodajući ili izvodeći određene pokrete, pokušaj učiti s glazbom u pozadini, za vrijeme učenja radi češće, kraće odmore, izrazi se kroz ples, sport ili glumu
Prema tekstu objavljenom na Hrabrom telefonu
Preporuke za čitanje
Brigitte Trankien: Stres u razredu
Knjiga se bavi stresom u razredu obazirući se na sve sudionike. Kako funkcioniramo? Kako pamtio? Što možemo učiniti da budemo smireniji i učinkovitiji?
Ludger Bruening i Tobias Saum: Suradničkim učenjem do uspješne nastave
Spoznaje i vještine koje mogu poboljšati interakciju učenika u razredu.
Jasna Cvetković - Lay: Darovito je, što ću sa sobom?
Prepoznavanje i rad s darovitom djecom u obitelji, vrtiću i školi.
Judy Galbraith: Kako prepoznati darovito dijete
Knjiga savjetuje kako prepoznati i potaknuti djetetovu darovitost.
Bože Klapež: Živjeti bez droge
Knjiga u kojoj se u radu s ovisnicima primjenjuju teorija izbora i realitetna terapija.
Andrew Fuller: Zahtjevno dijete
Analiza tipova zahtjevne djece i pristupa svakom od njih kako bi se prevladali sukobi i pomoglo djetetu.
John F. Taylor: Djeca s ADD i ADHD sindromom
Savjeti za djecu s ADD i ADHD sindromom.