Provedbeni plan za organizaciju nastave od 7.9.2020.
Ove epidemiološke mjere vrijede za učenike Osnovne škole „Braća Seljan“ za vrijeme nastave
u školi od 7. rujna 2020. godine. Mjere su izrađene prema uputama Hrvatskog zavoda za
javno zdravstvo i preporukama Ministarstva znanosti i obrazovanja uz suglasnost Osnivača.
OŠ „Braća Seljan“ radi po modelu A što sve učenike obvezuje na redovito pohađanje nastave.
Svi zaposlenici škole upoznati su s navedenim uputama HZJZ i Preporukama MZO koje su objavljene i na mrežnim stranicama škole . Roditelji će biti upoznati s ovim Planom za organizaciju nastave preko mrežnih stranica škole te na prvom roditeljskom sastanku koji će razrednici održati online. Učenici će prvi dan škole biti upoznati sa svim navedenim mjerama .
S učiteljima i zaposlenicima škole održan je sastanak kako bi se detaljno raspravio Provedbeni plan i definirale obaveze.
OBVEZE RODITELJA/UČENIKA PRIJE DOLASKA U ŠKOLU
- Roditelji/skrbnici imaju obavezu izmjeriti tjelesnu temperaturu djetetu svaki dan prije dolaska u školu, te u slučaju povišene tjelesne temperature ne smiju dovoditi dijete u školu već se javljaju telefonom ravnatelju škole i izabranom pedijatru/liječniku obiteljske medicine radi odluke o testiranju i liječenju djeteta. Učenici viših razreda mogu sami izmjeriti temperaturu.
- Osigurati djetetu 1 paketić papirnatih maramica za nos, masku i staviti sve u školsku torbu.
DOLAZAK UČENIKA I RODITELJA U ŠKOLU
- Poželjno je da djeca u školu dolaze sama.
- Roditelji/skrbnici koji dovode i odvode djecu u školu to čine na način da ne ulaze u školu, osim ako je to neophodno zbog iznimno opravdanih razloga ili je roditelj učenika 1. razreda ili je roditelj učenika s teškoćama u razvoju, već dolaze do ulaza u školsko dvorište pri čemu zadržavaju distancu od najmanje 1,5 metra u odnosu na druge roditelje/skrbnike i djecu. Roditelj koji ulazi u školu obvezan je držati razmak od 1,5 metra u odnosu na druge učenike/djelatnike škole i u školu obvezno ulazi s maskom.
- Na ulazima u školu nalaze se otirači za dezinfekciju obuće kao i dezinficijensi za ruke koji će učenici i svi djelatnici škole upotrijebiti.
- Učenik dolazi i odlazi iz škole sa školskom torbom te svoju opremu i pribor ne dijeli s drugim učenicima.
BORAVAK UČENIKA U ŠKOLI
- Djeca bi trebala što je više moguće održavati distancu (fizičku udaljenost) od druge djece i odraslih (preporučeno 1,5 m). Kako imamo dovoljno velikih učionica to se može ispoštovati.
- Tijekom boravka u školi učenik isključivo boravi u svojoj odgojno-obrazovnoj skupini (razredu) i ne miješa se s djecom iz drugih odgojno-obrazovnih skupina.
- Odmore učenici provode u svojoj učionici i prostoriju u kojoj boravi odgojno-obrazovna skupina smiju napustiti samo u slučaju odlaska na toalet, pranje ruku ili izlaska u dvorište škole radi aktivnosti na otvorenom i to isključivo na način da se ne miješaju s djecom iz drugih razreda. Prolazak kroz zajedničke prostorije (hodnik škole) treba izbjegavati i svesti na minimum osim pri dolasku I odlasku iz škole.
- Djeca trebaju redovito i pravilno prati i sterilizirati ruke s dezinficijensom koji će se nalaziti u svakoj učionici i u toaletu toplom vodom i tekućim sapunom.
- Učionice će se provjetriti i dezinficirati prije početka nastave i nakon odlaska učenika iz škole o čemu brine spremačica.
- Djeca užinu/jelo konzumiraju u prostoriji u kojoj boravi njihova odgojno-obrazovna skupina. Užinu u razred donose dva redara uz pratnju učitelja.
ORGANIZACIJA NASTAVE U ŠKOLI
- Nastava se u školi organizira u dvije smjene i sva djeca su je obvezna pohađati. Jutarnja smjena nastavu započinje u 8:00 h i to su učenici predmetne nastave ( 5. do 8. razredi A smjena). Popodnevna smjena počinje u u 14:00 h i to su učenici razredne nastave ( 1. do 4. razredi B smjena).
- Učenici pred školu dolaze 5- 10 minuta prije početka nastave i grupiraju se sa svojom razrednom skupinom.
- Razredni učitelji , odnosno predmetni učitelji koji održavaju prvi sat u tom razredu ,dužni su 15 minuta prije početka nastave izići iz prostora zgrade, dočekati djecu te ih odvesti do njihove učionice.
- Nastavni sat traje Odlukom MZO 40 minuta kako bi se osiguralo vrijeme za dezinfekciju prostora između smjena.
- Učenici ulaze u školu prema točno utvrđenom rasporedu koji se radio ovisno o veličini učionice i veličini razrednog odjela i broja učenika u njemu.
A smjena (učenici od 5. do 8. razreda) - prvi tjedan UJUTRO – 7.9.2020.
5.a - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 3, kat desno)
5.b - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 4, kat desno)
6.a - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 9, kat lijevo)
6.b - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 10, kat lijevo)
7.a - ulazak u školu s dvorišne strane- ulaz MIOŠ (učionica broj 1, prizemlje MIOŠ)
7.b - ulazak u školu s dvorišne strane – ulaz MIOŠ (učionica broj 3 , prizemlje MIOŠ)
8.a - ulazak u školu s dvorišne strane desno (učionica broj 15 , prizemlje lijevo)
8.b - ulazak u školu s dvorišne strane lijevo (učionica broj 25, prizemlje desno)
B smjena (učenici od 1. do 4. razreda) - prvi tjedan POSLIJEPODNE
1.a - ulazak u školu s dvorišne strane- ulaz MIOŠ (učionica broj 1 , prizemlje MIOŠ)
1.b - ulazak u školu s dvorišne strane - ulaz MIOŠ (učionica broj 3, prizemlje MIOŠ)
2.a - ulazak u školu s dvorišne strane desno (učionica broj 15 , prizemlje lijevo)
2.b - ulazak u školu s dvorišne strane lijevo (učionica broj 25 , prizemlje desno)
3.a - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 1, kat desno)
3.b - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 2, kat desno)
4.a - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 9, kat lijevo)
4.b - ulazak u školu na glavni ulaz (učionica broj 10, kat lijevo)
Kombinirani razredni odjel- razredi C (učitelji rehabilitatori) ulaze na glavni ulaz.
- PRVI NASTAVNI DAN
Učenici prvih razreda dolaze u pratnji jednog roditelja koji treba imati masku,u školsko dvorište u 14 satii odmah će im biti dana informacija koja im je razredna učiteljica.
S njom odlaze u učionicu gdje će se održat 1. RODITELJSKI sastanak i dobit sve potrebne informacije. Također će preuzet udžbenike pa je potrebno donijeti praznu školsku torbu.
Svi ostali učenici imaju 2 školska sata s razrednom učiteljicom,razrednikom.
Svi će preuzet udžbenike te je potrebno donijeti školske torbe.
Prvog dana nastave nema školske prehrane ni produženog boravka.
Školska prehrana i produženi boravak bit će osigurani od utorka, 8.rujna.
- Tijekom nastave učenici jedne obrazovne skupine ne miješaju se s učenicima druge obrazovne skupine.
- Učenici sjede svatko u svojoj školskoj klupi na određenoj distanci i zbog prostornih uvjeta ne trebaju nosit maske osim ako to žele u učionici gdje borave ili je to potrebno iz zdravstvenih razloga.
- Učenici i učitelji nose maske prilikom ulaska i izlaska iz škole te prilikom kretanja školskim hodnicima i odlaska u sanitarni čvor.
Ukoliko učitelji ostvaruju bliži kontakt s učenicimamoraju koristit masku.
- Nakon održane nastave učitelji koji su održali zadnji sat dužni su učenike po istom planu, kao pri ulasku, izvesti iz škole.
- U predmetnoj nastavi s učenicima borave predmetni učitelji i to tako da je što manji broj predmetnih učitelja tijekom dana u jednoj odgojno-obrazovnoj skupini ( blok satovi ) .
- Nastava TZK odvija se kad god je to moguće u vanjskim prostorima, odnosno u školskom dvorištu iza škole na sportskom igralištu i to na način da ne dolazi do spajanja ili kontakta razrednih odjeljenja niti u svlačionici, niti u dvorani niti u vanjskom prostoru. Kod održavanja nastave u zatvorenom prostoru primjenjuju se Preporuke za treninge i športsko-rekreativne aktivnosti u zatvorenim športskim objektima.
- Produženi boravak bit će organiziran u prostoru bivšeg MIOŠ-a , Domobranska 2 na prvom katu gdje su osigurani prostorni uvjeti kako se učenici različitih odgojnih skupina ne bi miješali (3 - 4 učionice). S dvorišne strane roditelji dolaze po djecu iz boravka.
Boravak se organizira za učenike 1. i 2. razreda.Tijekom rujna će se utvrditi potrebe roditelja
za učenike 3. i 4. razredai sukladno tome organizirat će se boravak za te učenike u skladu s prostornim mogućnostima
- Svaki razredni odjel ima osiguran svoj sanitarni čvor koji je vrlo uredan jer su sve sanitarije novonapravljene s dovoljnom količinom tople vode, sapuna, papira za ruke i dezinficijensa
( ukupno 9 sanitarnih čvorova ) .
- Učiteljima će svaki dan biti izmjerena tjelesna temperatura pri ulasku u školu o čemu se redovito vodi evidencija.
- Tjelesna temperatura će se mjeriti i svakoj osobi koja uđe u školu / dostava robe za školsku kuhinju i sl. iako će se nastojati da osobe koje ne rade u školi ne ulaze u školsku zgradu.
POSTUPANJE U SLUČAJU SUMNJE U ZARAZU KOD DJETETA
- Kod pojave znakova bolesti koji upućuju na moguću zarazu COVID-19 (povišena tjelesna temperatura – 37,2, simptomi respiratornih bolesti – kašalj, poteškoće u disanju, grlobolja, poremećaj osjeta njuha i okusa i gastrointestinalne smetnje – proljev, povraćanje i bol u trbuhu) dijete/učenik ostaje kod kuće i javlja se najprije telefonom izabranom liječniku obiteljske medicine koji odlučuje o testiranju. O tome roditelj telefonom mora obavijestiti školu.
- Ako djeca razviju simptome COVID-19 tijekom boravka u ustanovi, učitelj odmah obavještava roditelje, koji u najkraćem mogućem roku trebaju doći po dijete. Do dolaska roditelja dijete se izolira u prikladnoj prostoriji. Odmah po utvrđivanju simptoma djetetu je potrebno osigurati masku za lice, a učitelju koji prati dijete do prostorije za izolaciju i boravi s njime treba osigurati vizir, masku i jednokratnu pregaču. Po odlasku djeteta dezinficira se prostorija u kojoj je dijete bilo izolirano. Poseban prostor za izolaciju, djelatnike koji su zaduženi za brigu o bolesnom djetetu do dolaska roditelja i poseban protokol propisuje se mjerama za djelatnike škole.
- Ravnatelj nadležnom epidemiologu/školskom liječniku javlja svako grupiranje osoba sa sumnjom na COVID-19 i svaku pojedinačnu infekciju koju roditelj ili djelatnik moraju najhitnije prijaviti ravnatelju.
- Kod pojedinačnog slučaja pojave simptoma koji mogu upućivati na zarazu COVID-19, razredni odjel u pravilu nastavlja dalje s radom, dok se kod prijavljenog grupiranja osoba sa znakovima bolesti postupa sukladno mišljenju liječnika.
- Kad se kod djeteta/učenika utvrdi zaraza COVID-19, postupa se sukladno odluci nadležnog epidemiologa. Za sve osobe kod koji se utvrdi da su bile u bliskom kontaktu sa zaraženom osobom u vrijeme kad je osoba mogla biti zarazna izriče se mjera samoizolacije.
Provedbeni plan nastave za OŠ „Braća Seljan“ izradile su:
- Jasmina Budinski, ravnateljica
- Željka Laić, učiteljica razredne nastave
- Ana Franko, učiteljica predmetne nastave