GODINA ČITANJA
Početak je školske godine i odlično vrijeme za čitanje.
Jesi li već čuo/ čula? Ako želiš znati i želiš osjećati - čitaj!
AKTIVNOSTI:
18.10. u Gradskoj knjižnici učenici 8.r. HRVATSKI PISCI- životopis
nastavljamo s projektom bajki u 6.r. u Mjesecu hrvatskih knjižnica
Nastavljamo s čitanjem u razredu, na klupama kraj škole, u sjenici...Čitat ćemo sami, s prijateljima, s učiteljicama i učiteljima, s roditeljima, jedni drugima. O aktivnostima će vas obavijestiti učitelji i knjižničarka. Svi su dobrodošli!
LISTOPAD - MJESEC ŠKOLSKIH KNJIŽNICA
Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta
Nitko nije prestar za bajku… Za priču u kojoj svaki cvijet ima svoju vilu… Za mjesto u kojem vjetar priča priče… Jer što li su vjetri do li božanske huke… Tako kaže pjesnik! A mi znamo da je svaka je knjiga u stvari bajka, zamišljeni svijet koji ponekad postaje stvarniji od bilo kojeg drugog… Knjižnica je mjesto u kojem svi ti svjetovi žive i susreću se.
Odbor Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica pozvao je još u lipnju sve mlade umjetnike da podijele svoj originalni umjetnički rad na temu Bajke i narodne predaje iz svih kutova svijeta, a rad učenice Eme Dujmović kojim je predstavila Šumu Striborovu Ivane Brlić-Mažuranić, samim time i Hrvatsku, odabran je da postane sastavnim dijelom službenog plakata i straničnika Međunarodnog mjeseca školskih knjižnica 2021.
ZAVRŠETAK PROJEKATA
Čitajmo naglas- čitajmo zajedno zaboravljene knjige
U OŠ braće Radića Pakrac ove su godine u projektu sudjelovali učenici i učenice 4.c razreda (19 uč.), njihova učiteljica Maria Nemec i knjižničarka Anita Pavlečić. Odabrale smo dječji roman Džeki zvan Simpa Maje Gluščević. Projekt smo proveli s veseljem. Učenici su čitali jedni drugima a oni koji još nisu vješti čitači nosili su knjigu kući da bi naučili izražajno čitati ulomak koji je slijedio. O pročitanom smo razgovarali, izmijenili iskustva i saznali imena kućnih ljubimaca prijatelja iz razreda ali i bavili se raznim aktivnostima. Učenici su istraživali o psima, izrađivali umne mape, ilustrirali likove, pripovijedali i prepričavali zanimljive dijelove i na kraju se uz kviz prisjetili likova, mjesta i događaja. Preporučujemo i drugima da izaberu knjigu i čitaju naglas u školi.
Projekt 3. razreda- Čitajmo zajedno, obiteljski!
Razvoj čitalačke vještine ključan je za razvoj svih drugih pismenosti. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanomu tekstu.
Ovisno o težini teksta, roditelj će poticati dijete da zajedno čitaju tekstove i da o njima razgovaraju. Ako učenici u nižim razredima ne usvoje dovoljno dobro tehniku čitanja, kasnije je veoma teško nadoknaditi propušteno te redovito imaju problema s učenjem, a ne samo s čitanjem (lektire).
Projektom roditeljima skrećemo pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima ne skrećemo samo pozornost na važnost čitanja, već ih veoma efikasno pridobivamo da tijekom 5 dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti.
U vrećici je nelektirna knjiga hrvatskog književnika za djecu- Vodič kroz šumu za nebodere, strip Borovnica, priručnik za odgoj djece Disciplina bez straha i knjiga Sabrane pjesme (za roditelje), knjige za kvalitetno provođenje slobodnog vremena Priče iz meteorološke škrinjice i Priča o pobjedi
Projekt se provodi s učenicima trećih razreda tijekom drugog polugodišta. Svake srijede učenik koji je čitao s obitelji ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige. Svaki petak vrećicu s knjigama dobiva jedan od zainteresiranih učenika. U vrećici se nalaze knjige i bilježnica u koju učenik sa svojim ukućanima upisuju doživljaje, crta ili lijepi svoj uradak.
Provedbom ovog projekta roditeljima se skreće pozornost na važnost svladavanja tehnike čitanja, motivira ih se i upućuje da pomognu svojoj djeci u svladavanju tehnike čitanja. Ovaj projekt promiče važnost školske knjižnice u odgoju i obrazovanju učenika, u izgradnji njegove osobnosti i estetskog užitka koji proizlazi iz čitanja.
S knjigama budite pažljivi i nemojte u njih ništa bilježiti jer ih treba posuditi još mnogo učenika. Izaberite jednu ili više knjiga i čitajte svakodnevno bar 15 minuta!
Vjerujemo da će boravak ponuđenih knjiga u vašoj obitelji biti ugodno iskustvo koje ćete pamtiti i nadamo se da ćete nas podržati u akcijama za poboljšanje čitanja.
Učiteljice i knjižničarka
ZAVRŠNI KVIZ IZ LEKTIRE ZA 4.r.
ZAVRŠNI KVIZ IZ LEKTIRE ZA 3.r
SVIBANJ U STIHOVIMA
Dan je očaranosti biljkama! Idealno za učiteljicu i knjižničarku koje vole cvijeće i za učenike 1.b koji svakodnevno njeguju ljubav prema biljkama. Budući da prvašići čitaju i Plesnu haljinu žutog maslačka, porazgovarali smo i o slikovnici. Odlično smo iskoristili sat za prepoznavanje cvijeća, igru (anagram- imena cvjetova) i glasno čitanje pjesme Tulipan ima rođendan.
Uoči Majčinog dana učenici četvrtog razred čitali su pjesme o majkama razgovarali o mamama i stvarali stihove preoblikovanjem pjesama poznatih pjesnika. Sa zanimanjem su slušali novonastale pjesme. Blackout poeziju učenici su prvi put iskušali i s uživanjem su stvarali stihove koje su kasnije i likovno osmislili i obojali.
3. 5. Dan Sunca
Pjesmicu Vladimira Halovanića "Sa Suncem "pokušaj naučiti napamet. Zamoli prijatelja da i on nauči koji stih pa recitirajte zajedno.
Bliži nam se Noć knjige 2021.- 10-a godišnjica
Čitajte i liječite se pričama!
https://view.genial.ly/607ff31981ec650d3bc018d6/interactive-image-interactive-image
Za starije učenike- čitateljski izazov (Hrvatsko čitateljsko društvo predložilo je da svatko odabere naslovnicu knjige koja je na njega imala ljekoviti učinak; izabere fotografiju i zalijepi ju u Padletu)
Za Noć knjige nije nam bilo rano ni dopodnevno čitanje. Učenicima drugog razreda pročitala sam slikovnicu Vuk koji je ispao izknjige, Thierry Robberecht, Grégoire Mabire. Razgovarali smo o bajkama, prisjetili se Crvenkapice i učenici su obojali pripremljeni crtež police s knjigama. Čitanje je uživancija!
Svjetski Dan glasa, 16. travnja
Logopedinja Ivana Bukvić- Belac danas je osmašima izražajno pročitala ulomak iz knjige, pokazala power point prezentaciju o glasu, čuvanju glasa, vježbama koje bi trebali raditi, posljedicama pušenja na glasnice kako bi učenici postali svjesni čuvanja svoga glasa.
Smanjenje glasovnih mogućnosti može znatno utjecati na učinkovitost i jasnoću govora i dovesti do teškoća, a ponekad može smanjiti ili čak ugroziti i radnu sposobnost.
16. travnja Svjetski dan glasa
Izazov za travanj: Po koricama se knjiga poznaje - predložite i pohvalite vama posebno dragu, lijepu, zanimljivu i vrijednu naslovnicu u mjesecu travnju u kojem se obilježava Svjetski dan dječje knjige, Svjetski dan knjige, Noć knjige te Svjetski dan grafičkog dizajna https://bit.ly/
Čitateljski izazov Hrvatskog čitateljskog društva osmišljen je program kao doprinos Godini čitanja. Svaki mjesec na mrežnoj stranici Društva (http://hcd.hr/djelovanje/
LITERARNI NATJEČAJ LJEKOVITA LEKTIRA za ljubitelje pisanja
U povodu manifestacije Noć knjige 2021., možete sudjelovati na nagradnom natječaju Ljekovita lektira.
Pravo sudjelovanja imaju svi učenici osnovnih i srednjih škola u Republici Hrvatskoj, a provoditelji natječaja su stručni suradnici školski knjižničari.
Ovogodišnja tema Noći knjige Ljekovita moć knjige, a mi smo odlučili da tema našega uobičajenog natječaja za učenike osnovnih i srednjih škola bude Ljekovita lektira!
Tijekom odrastanja mnogi učenici u lektirama pronalaze lijek za stvarnost u kojoj se nalaze – lijek za prvu ljubavnu bol, za poneki bolan nesporazum ili životno iskustvo s kojim se u trenutku bore. Odrastanje je stalni rast, svladavanje vremenskoga tijeka koji od nas uvijek traži više i više… Mogu li nam knjige u tome pomoći? Upravo one koje možda ne bismo sami odabrali, ali su nam došle pod ruku jer su bile propisana lektira, i uvukle nam se u dušu i tamo napravile nježne, ali nama vidljive i znane promjene? O tim promjenama želimo saznati iz vaših radova, upravo o tome tihom i dugotrajnom, a ponekad i o munjevitom i snažnom učinku koji su u nama i na nama izazvale knjige, i to upravo one s lektirnoga popisa.
Zamislite da ste nevidljivi liječnici duša učenika koji dolaze. Koju biste im lektiru prepisali kao lijek – i zašto? Može li se svakom vremenu preporučiti neka knjiga kao lijek? Zavirite u svoje kućne i školske knjižne apoteke i u njima potražite ljekovitu literaturu.
Postavili smo vam mnoga pitanja, na vama je da nam pošaljete svoje odgovore u prozi ili stihu. O detaljima pitajte knjižničarku.
Nagrade čini poklon-paket knjiga namijenjen učeniku autoru rada te poklon-paket namijenjen školskoj knjižnici.
Nagrađeni radovi bit će predstavljeni na mrežnoj stranici Noći knjige i Hrvatske udruge školskih knjižničara, društvenim mrežama, a prema mogućnostima i na drugim promidžbenim materijalima manifestacije.
Ni to nije sve!
Možete naslikati/nacrtati naslovnu ilustraciju knjige koju ste odabrali u bilo kojoj likovnoj tehnici ili snimiti fotografiju, reklamu (radijsku ili televizijsku), nacrtati strip…
Radujemo se stvaranju zajedničke knjižne apoteke!
Učenik četvrtog razreda, motiviran Natječajem napisao je priču koja će vam zasigurno pobuditi maštu... Čitajte i maštajte!
"Čitanje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju, razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek mjerljive, vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice."
Čitajmo da ne ostanemo bez riječi.
PRIPREME U TIJEKU. ČITAJTE SVAKODNEVNO!
3.2. Čitala je naglas učiteljica 4.c sa učenicima i knjižničarka. Likovi i dogodovštine iz romana Maje Gluščević Džeki zvan Simpa plijenili su pažnju svima a užitak je bilo slušati čitanje.
I vjeroučiteljica Ivana podržala je Akciju i promovirala je čitanje naglas sa učenicima šestih i osmih razreda.
Prvašići ovaj mjesec slušaju priču Hektor i Leopoldina. Priča je to o nezadovoljnom mišiću koji je na kraju priče postao sretan i zaljubljen.
15. listopada- 15.studenog 2020.
Prigodni likovni rad učiteljice likovne kulture Nikoline Zanetti krasi pano u holu škole.
KVIZ ZA POTICANJE ČITANJA ZA UČENIKE VIŠIH RAZREDA
ISTRAŽIVAČI PLANETA Z
riješite do petka, 23.10.2020.
Nacionalni kviz za poticanje čitanja 2020. pod nazivom Istraživači planeta Z. nudi 15 pitanja s odgovorima s temom planeta Zemlje.
Svako pitanje sadrži poveznicu u kojoj se krije točan odgovor, stoga treba otvoriti predloženu poveznicu (kliknuti na riječ ili skupinu riječi koje su istaknute plavom bojom), proučiti je i nakon toga odgovoriti na pitanje.
U pitanju koje nudi poveznicu s digitaliziranom knjigom, treba prolistati knjigu da bi se došlo do točnog odgovora.
U pitanju s interaktivnom kartom treba pronaći traženo mjesto na karti, kliknuti na njega i u tekstu pronaći točan odgovor.
Minuta za čitanje
U organizaciji Hrvatskog čitateljskog društva 23. listopada odvijat će se maraton čitanja pod nazivom Minuta za čitanje.Hrvatsko čitateljsko društvo poziva knjižnice da se uključe u akciju čitanja naglas, animirajući svoje korisnike da od 15. do 22. 10. na njihove adrese elektroničke pošte šalju svoje videozapise čitanja u trajanju od jedne minute. Pročitani tekstovi trebaju biti povezani s temom Mjeseca hrvatske knjige, a knjižničari mogu pomoći korisnicima da svoju snimku naprave u knjižnici.
Cilj je ove online akcije poticanje čitanja i pismenosti kroz popularizaciju čitanja iz užitka, kao temeljnog preduvjeta za razvoj spomenutih vještina, ali i kao neizostavnog kulturnog sadržaja u životu svakog pojedinca.
Dana 23. listopada knjižnice će na svojim mrežnim stranicama, Facebooku, Instagramu, Twitteru i Youtube kanalu objaviti pristigle materijale uz obvezne ključne riječi:
#minutazacitanje
#mhk
#hcd
#razlistajse
Učenici 5.d.: Lovro Sić, Fran Bralo, Erika Mercluft i Paula Lucić izražajno čitaju pjesme Grigora Viteza uz mentorstvo nastavnice Vesne Nemet .Poslušajte klikom na sliku:
https://sway.office.com/3BiDHujTJnkTszbd?ref=Link
Prvašići uz Dan jabuka slušali priču koju im je čitala knjižničarka i utvrdili izreku Jedna jabuka na dan tjera doktora iz kuće van.
5. listopada
obljetnica osnivanja Leksikografskog zavoda Miroslav Krleža
na čijim online stranicama nam je svakodnevno dostupno pouzdano tumačenje činjenica iz hrvatskog nasljeđa i društvene zbilje. Koristimo njihove leksikone i enciklopedije.
dolje u privitku pogledajte prezentaciju Lzmk
U NOVOJ ŠKOLSKOJ GODINI 2020./21.
BUDITE ZDRAVI, SRETNI I VESELI
I ČITAJTE...
Prema Smjernicama za rad školskih knjižnica u uvjetima bolesti COVID-19 privremeno se nećemo viđati u knjižnici.
Knjige možete ostaviti u svom razredu na učiteljskom stolu ( sa imenom i prezimenom onoga koji vraća) a ja ću na kraju dana knjige prenijeti u knjižnicu.
Stariji učenici koji prolaze kraj knjižnice mogu knjige ostaviti u kutiji na stoliću ispred knjižnice (s imenom i prezimenom na papiriću u knjizi).
Popisi lektire čekaju vas kod učitelja. Zajedno smo odabrali ovogodišnja lektirna djela. Za sve one koji vole i dodatno čitati mogu se javiti učiteljima i knjižničarki pa ćemo odabrati baš nešto za vas.
O posudbi ovogodišnje lektire saznat ćete od učitelja.
Nadam se da ste spremni za nove čitateljske izazove.
Knjižničarka Anita
MEĐUNARODNI DAN PISMENOSTI, 8. rujna
Na dnu stranice pogledajte prezentaciju o Danu pismenosti 2020.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |