Mnogi roditelji smatraju da je škola isključivo briga djece i učitelja. Roditelji bi trebali shvatiti kako je za uspjeh djeteta u školi od presudne važnosti bolja komunikacija roditelja i djece, a isto tako i komunikacija roditelja i učitelja. Većina roditelja strahuje kada dijete završava četvrti razred i prelazi u takozvane više razrede. Postoje i opravdani razlozi tih strahova.
Više u nastavku.
Što se zapravo događa u višim razredima?
-
Novi predmeti (geografija, povijest, tehnička kultura, informatika).
-
Novi učitelji (svaki sa svojim zahtjevima).
-
Više sati provedenih u školi.
-
Veća količina gradiva za učenje.
-
Veći zahtjevi u smislu samostalnosti u učenju.
-
Dijete više vremena provodi samo dok roditelji rade, odlazi na razne aktivnosti i sl.
No, ne izgleda sve tako strašno. Što je važno?
Na prvom mjestu je komunikacija roditelja s vlastitim djetetom, prepoznavanje njegovih osjećaja i razumijevanje njegovog ponašanja.Tijekom četvrtog razreda potrebno je dijete osamostaljivati u pisanju domaćih zadaća i učenju. Nemojte umjesto njega čitati, rješavati zadatke i govoriti mu što je važno u određenom gradivu. Potičite ga na samostalno učenje koje će te vi nadgledati i kontrolirati (dok se dijete ne osamostali). Važno je da to dijete učini samo. Ako vaše dijete ima određene teškoće u učenju, vaša pomoć mu je neophodna.
Kako pomoći djetetu pri učenju?
-
Rasporediti gradivo učenja.
-
Rasporediti vrijeme učenja.
-
Uputiti ga u neke metode bržeg i lakšeg zapamćivanja (podvlačenje u tekstu, bilježenje bitnoga, naslovljavanje, izrada sažetaka ili umnih mapa, povezivanje s prijašnjim znanjem, traženje primjera, prepričavanje svojim riječima itd.)
Izvor: Zbornica
Autor: Sanja Horvat Sinovčić, defektolog, OŠ Brezovica, Zagreb
Ovdje možete pogledati i letak sa savjetima roditeljima kako pomoći djetetu da postane (ili ostane) dobar učenik.