Jens Sigsgaard: Pale sam na svijetu
Iz školske knjižnice za svakog učenika je posuđeno lektirno djelo. Učenici su tijekom mjeseca veljače, kod kuće, samostalno čitali priču.
Na satu lektire učenici su izražavali svoja zapažanja,misli i osjećaje nakon čitanja priče. Izdvojili su glavni lik (dječak Pale) i izražavali mišljenje o njegovim postupcima. Prepričavali su priču vlastitim riječima i povezivali s vlastitim iskustvom-što bi radili da ostanu sami na svijetu. Prema ponuđenim rečenicama iz priče ,učenici su izrađivali svoju malu slikopriču "Pale sam na svijetu".
U maloj knjižici prelistajte neke od nastalih slikopriča i uživajte!
Od prošle školske godine (2020./2021.) učenici 2.a razreda i učiteljica Željka Babić provode dvogodišnji projekt ČITAJMO ZAJEDNO koji je posvećen poticanju čitanja i razvoju čitalačkih sposobnosti.
Nije lako naučiti čitati, ali čitanjem zajedno otkrivamo novi svijet, učimo nove riječi, bogatimo svoj rječnik. :)
Ciljevi našeg projekta su:
- razvijati interes za knjigu i čitanje
- razvijati čitateljske vještine i navike svakodnevnog čitanja
- potaknuti zajedničko čitanje roditelja i djece (čitanje učenika učeniku i učenika učiteljici) i ukazati na važnost
takvog čitanja za uspješno ovladavanje vještinom čitanja
- razvijati sposobnosti lijepog, izražajnog i točnog izgovora riječi kroz čitanje s razumijevanjem
i dramatizaciju pročitanog
- pratiti osobni napredak u svladavanju čitanja vrednovanjem svojega i tuđega čitanja.
- razvijati komunikacijske kompetencije.
- usmjeravati se prema istraživanju, suradnji, boravku u školskoj knjižnici i druženju s knjigom i
drugim pisanim tekstovima
Naš čitalački kutak
Učenici vrijedno rade na projektu, posjećuju školsku knjižnicu, čitaju, promišljaju, kreativno se izražavaju.... U nastavku pogledajte s kojim knjigama smo se družili u 1. razredu, a što i kako radimo ove školske godine. :)
Nevenka Videk: Pismo iz Zelengrada
Književno djelo Pismo iz Zelengrada, Nevenke Videk obrađeno je analizom sadržaja slikovnice u stihovima i razumijevanja pročitanog. Samostalnim odgovaranjem na pitanja u interaktivnoj radnoj bilježnici Knjigomjer 2 učenici su izdvajali glavne i sporedne likove, vrijeme i mjesto radnje koje su povezivali s redoslijedom događaja. Povezivali su postupke likova ove ekološke priče s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ih okružuju. Formulirali su pouku priče koja govori o čuvanju ljepote i čistoće prirode, šume i potoka. Potaknuti pismom Šumskog vijeća životinja iz priče, osmišljavali su u skupinama pismo stanovnicima svoga naselja uz koje također protječe potok Glogovica. Zajedno s učiteljicom uobličili su pismo Vijeću odraslih stanovnika naselja u kojem učenici žive, dajući prijedloge kako očuvati i uljepšati potok i prirodu oko njega. Rad su završili crtanjem svoga Zelengrada.
Sunčana Škrinjarić: Plesna haljina žutog maslačka
Kao lektirno djelo za čitanje u mjesecu travnju učenici su zajedno izabrali Plesnu haljinu žutog maslačka Sunčane Škrinjarić. Samostalno su kod kuće pročitali priču i ispunjavali zadatke u interaktivnoj bilježnici Knjigomjer 2. Pri tome su pisano izražavali svoja zapažanja ,misli i osjećaje nakon čitanja djela. Na satu su, kao kreativni zadatak izrađivali i popunjavali kartice u bojama na kojima su izdvajani likovi u priči (glavni i sporedni), vrijeme i mjesto radnje, redoslijed događaja-početak,središnji dio i završetak priče, problem u priči i ponuđeno rješenje te pouku priče. Kartice su povezali u obliku tornja i tako prezentirali u razredu svoja saznanja o priči. Oživjeli su sadržaj priče timskim radom - timovi su prema zadanoj vrsti cvijeta iz priče izrađivali štapnu cvjetnu lutku i kreirali likovnim izrazom njezinu haljinu za ples. Potom je priča dramatizirana uz plesne pokrete i skladbu Valcer cvijeća,P.I.Čajkovskog.
Željka Horvat-Vukelja: Reumatični kišobran
Pričokaz Reumatični kišobran zajedno smo čitali u razredu, najprije učiteljica učenicima, a zatim jedni drugima. Slijedilo je rješavanje interaktivnih zadataka u radnoj bilježnici za lektiru (Knjigomjer) uz prepričavanje sadržaja.
Učenici dramsko-recitatorske skupine su dramatizirali igrokaz u učionici. Svi su dobili zadatak izraditi, prema predlošku, papirnati kišobran. Svoje papirnate kišobrane su obojali i ukrasili crtežima kako bismo mogli napraviti razrednu reviju kišobrana.
Karel Čapek: Poštarska bajka
Čitalačku aktivnost učenici su samostalno proveli izvan učionice (kod kuće). Analizirani su odgovori na pitanja promišljanjem o postupcima stvarnih i nestvarnih likova izdvajajući početak, središnji dio i završetak priče te poruku bajke.
Provedena je i aktivnost lektire iz vrećice - učenici su izradili omotnicu za pismo prema predlošku, napisali svoje ime na njoj te ju stavili u zajedničku vrećicu. Potom su izvlačili omotnicu jednog učenika/učenice, napisali kratko pisamce kod kuće toj osobi i na idućem satu uručili pismo izvučenom učeniku/učenici. Neobične situacije i dijaloge učenici su i dramatizirali na dramsko-recitatorskoj skupini.
Sadržaj obrade lektire integriran je i sa satom Likovne kulture gdje su učenici na pripremljenim poštanskim omotnicama ilustrirali motive i pojmove koji se pojavljuju u bajci (igraće karte, srca, likove -patuljke, poštanski ured, poštara Kolbabu, opisane krajolike kojima je prolazio, vozača Franceka, Marženku, automobil...)
Ela Peroci: Maca Papučarica
Tijekom mjeseca siječnja učenici su samostalno čitali književno djelo. Analiza pročitanog izvršena je odgovaranjem na pitanja u interaktivnoj bilježnici za lektiru Knjigomjer. U nastavi na daljinu učenici su rješavali i kreativne zadatke vezane uz priču:
a) da sam ja brižna maca kako bih pomagao/la djeci i nazvala bih se Maca_________;
b) izrada cipele od papira prema predlošku, a zatim prezentacija modela cipela u "postolarskoj radionici" u učionici.
Sadržaj priče povezan je s nastavom Likovne kulture i zadatkom crtanja svoje mace papučarice koristeći različite vrste crta.
Klub Mace Papučarice (razredna slikovnica)
Hans Christian Andersen : Ružno pače
Nakon samostalnog čitanja bajke kod kuće učenici su s učiteljicom razgovarali o bajkama, obilježjima bajki i piscu H.C. Andersenu. Učenici su Izražavali su svoja razmišljanja,osjećaje i zapažanja o opisanim situacijama te postupku glavnog lika. U kraćoj diskusiji uspoređivali su postupke likova s vlastitim postupcima i postupcima osoba koje ih okružuju dajući primjere o prihvaćanju različitosti u svakodnevnom životu. Osmišljavali su i pouku bajke. Prema svom odabiru rješavali su zadatke u interaktivnoj radnoj bilježnici za lektiru (Knjigomjer).
Jens Sigsgaard: Pale sam na svijetu
Iz školske knjižnice za svakog učenika je posuđeno lektirno djelo. Učenici su tijekom mjeseca veljače, kod kuće, samostalno čitali priču.
Na satu lektire učenici su izražavali svoja zapažanja,misli i osjećaje nakon čitanja priče. Izdvojili su glavni lik (dječak Pale) i izražavali mišljenje o njegovim postupcima. Prepričavali su priču vlastitim riječima i povezivali s vlastitim iskustvom-što bi radili da ostanu sami na svijetu. Prema ponuđenim rečenicama iz priče ,učenici su izrađivali svoju malu slikopriču "Pale sam na svijetu".
U maloj knjižici prelistajte neke od nastalih slikopriča i uživajte!
« Svibanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |