U školsku ste knjižnicu dobrodošli:
utorkom od 11:30 do 17:30
ostale dane od 8:30 do 14:30
knjižničarka: Ani Grbin Janović, prof. (ani.grbin-janovic@skole.hr)
tel.: 01 3484 963
Pretraživanje fonda knjižnice
U elektroničkom katalogu možete pretraživati knjižni fond naše knjižnice.
Osnovni podaci o knjižnici
Knjižni fond broji: 4968 knjiga i 54 jedinice neknjižne građe. Knjižnica ima 14 sjedećih mjesta za učenike i jedno računalo za potrebe korisnika. Korisnici su učenici i zaposlenici škole.
Poveznica na Virtualnu knjižnicu Osnovne škole Gornje Vrapče:
Izvadak iz "Pravilnika o radu školske knjižnice"
Učenici mogu posuditi najviše tri knjige odjednom i to na rok od 20 dana (posuđuju najviše jedan lektirni naslov u isto vrijeme). Za sve knjige, osim lektirnih, moguće je produžiti rok posudbe. U slučaju kašnjenja za učenike od petog do osmog razreda može se naplatiti zakasnina.
Što možemo raditi u školskoj knjižnici?
U školskoj je knjižnici pored posudbe knjiga moguće tražiti pomoć u različitim školskim zadacima, sudjelovati na pričaonicama priča, likovnim radionicama i projekcijama filmova te provoditi vrijeme u izradi domaćih zadataka. Moguće je i služiti se računalom, ali isključivo za potrebe učenja.
Što ukoliko je traženi naslov posuđen?
Na portalu eLektire https://lektire.skole.hr/ možete pronaći 74 lektirna naslova za osnovnu školu s puno dodatnih sadržaja i različitih formata prikladnih za čitanje na različitim uređajima. Za učenike s teškoćama u čitanju postoje audio snimke (iako ne svih djela). Potrebna je prijava s AAI@EduHr identitetom.
Popise književnih djela za cjelovito čitanje u predmetnoj nastavi možete vidjeti u priloženim dokumentima.
Knjizevna djela za cjelovito citanje - 6. razred.docx
Knjizevna djela za cjelovito citanje 7.a 2024.-2025..doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje 7.b 2024.-2025..doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje 5. a.doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje 5. b.doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje - 8. razred.docx
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI
Autor: Ana Budojević, 19. 1. 2017.
ČITAMO MI, U OBITELJI SVI Škola je ustanova kojoj je temelj postojanja poticati čitanje pa tako čitamo na nastavi hrvatskog jezika, stranog jezika, povijesti, geografije… Mi u toj školi stalno nešto čitamo. :) Tu je još i knjižnica i knjižničarka koja stalno spominje neke nove knjige, zabavno štivo, poučno štivo, lektiru… A što je s obitelji? Domom? Koliko djece čita kod kuće knjige po slobodnom izboru? Koliko majki i očeva, braće i sestara čita? Djedova, baka, stričeva, tetki i tetaka? Već šest godina nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ upravo želi unutar obitelji osvijestiti potrebu za čitanjem, dobrobiti koje ono donosi i za obitelj kao zajednicu i za dijete kao mladu osobu čije se čitalačke navike tek formiraju. Zbog toga smo se i ove godine uključili u projekt poticanja čitanja u obitelji. Dio smo velike obitelji od 128 škola diljem Republike Hrvatske u kojima će ove školske godine učenici trećih razreda svojim kućama nositi ruksak napunjen knjigama. Učiteljice trećeg razreda Vlatka Makarun (3. a) i Željka Čorhodžić (3. b) u suradnji s knjižničarkom Kristinom Ivošević provode projekt u našoj školi. Projekt započinjemo 20. siječnja 2017. kada će prvi učenik ili učenica trećeg razreda svojoj kući ponijeti ruksak s knjigama. U ruksaku se osim knjiga nalazi i Bilježnica dojmova. U Bilježnicu dojmova svaki će učenik napisati kraći sastavak u kojem će prenijeti svoje dojmove, osjećaje o obiteljskom čitanju. Možda se dogodio kakav zanimljiv događaj, nešto smiješno, nešto zabavno; a možda dijete voli pisati pjesme? I pjesme su dobrodošle. Roditelji mogu fotografirati jedan trenutak zajedništva te fotografiju zalijepiti u Bilježnicu dojmova. Djeca najbolje uče oponašanjem, iako ona toga nisu svjesna, stoga iskoristimo to da bismo ih usmjerili prema knjizi. Koristi su višestruke: zajedničko provedeno vrijeme – neprocjenjivo, poboljšanje kvalitete čitanja, stečena nova znanja, razvijanje mašte, poboljšanje komunikacijskih vještina i vokabulara… Da bi se projekt mogao provesti, potrebna je i suradnja nakladnika koji su prepoznali kvalitetu projekta te njegov doseg. Ove godine sudjeluju: Alineja, Fraktura, Hrvatsko društvo književnika za djecu i mlade, Knjiga u centru, Mentor, Mozaik knjiga, Naklada Semafora, Planetopija, Planet Zoe i Školska knjiga. Hrvatska mreža školskih knjižničara udruga je čiji članovi volonteri provode i koordiniraju ovaj projekt na nacionalnoj razini.