U školsku ste knjižnicu dobrodošli:
utorkom od 11:30 do 17:30
ostale dane od 8:30 do 14:30
knjižničarka: Ani Grbin Janović, prof. (ani.grbin-janovic@skole.hr)
tel.: 01 3484 963
Pretraživanje fonda knjižnice
U elektroničkom katalogu možete pretraživati knjižni fond naše knjižnice.
Osnovni podaci o knjižnici
Knjižni fond broji: 4968 knjiga i 54 jedinice neknjižne građe. Knjižnica ima 14 sjedećih mjesta za učenike i jedno računalo za potrebe korisnika. Korisnici su učenici i zaposlenici škole.
Poveznica na Virtualnu knjižnicu Osnovne škole Gornje Vrapče:
Izvadak iz "Pravilnika o radu školske knjižnice"
Učenici mogu posuditi najviše tri knjige odjednom i to na rok od 20 dana (posuđuju najviše jedan lektirni naslov u isto vrijeme). Za sve knjige, osim lektirnih, moguće je produžiti rok posudbe. U slučaju kašnjenja za učenike od petog do osmog razreda može se naplatiti zakasnina.
Što možemo raditi u školskoj knjižnici?
U školskoj je knjižnici pored posudbe knjiga moguće tražiti pomoć u različitim školskim zadacima, sudjelovati na pričaonicama priča, likovnim radionicama i projekcijama filmova te provoditi vrijeme u izradi domaćih zadataka. Moguće je i služiti se računalom, ali isključivo za potrebe učenja.
Što ukoliko je traženi naslov posuđen?
Na portalu eLektire https://lektire.skole.hr/ možete pronaći 74 lektirna naslova za osnovnu školu s puno dodatnih sadržaja i različitih formata prikladnih za čitanje na različitim uređajima. Za učenike s teškoćama u čitanju postoje audio snimke (iako ne svih djela). Potrebna je prijava s AAI@EduHr identitetom.
Popise književnih djela za cjelovito čitanje u predmetnoj nastavi možete vidjeti u priloženim dokumentima.
Knjizevna djela za cjelovito citanje - 6. razred.docx
Knjizevna djela za cjelovito citanje 7.a 2024.-2025..doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje 7.b 2024.-2025..doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje 5. a.doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje 5. b.doc
Knjizevna djela za cjelovito citanje - 8. razred.docx
ČITANJE U OBITELJI
Autor: Ani Grbin Janović, 3. 5. 2018.
U drugom polugodištu započeli smo projekt za poticanje čitanja u trećim razredima "Čitamo mi, u obitelji svi". Učenici svakog petka donose u obitelji naprtnjaču sa sedam naslova za različite uzraste i ukuse. Knjige su na raspolaganju pet dana. Srijedom se vraćaju u školu kada učenici čitaju svoja zapažanja iz bilježnice dojmova. Ove godine u projektu sudjeluju 33 učenika trećih razreda. Po završetku projekta izabrali smo najljepši učenički dojam. U 3. a razredu bili su to dojmovi učenice Tie Novosel, a u 3. b razredu najljepša zapažanja o obiteljskom čitanju napisla je učenica Iva Orlović. Pohvaljujemo Tiu i Ivu! Moja obitelj i ja čitali smo, ama baš sve knjige. Došli su mi baka, djed, teta, tetak i moj bratić Vili. Kako nije bili dosta knjiga, sjeli smo u krug i tako su svi mogli doći na red za sve knjige. Moja mama Ivana čitala je „Nekoliko ptica i jedno nebo“. Tata Tomo je čitao „Tom Gates“. Kako smo išli u krug i ja sam morala čitati „Tom Gates“, „Nekoliko ptica i jedno nebo“, „Sirup protiv mačjeg kašlja“ i tako dalje. Mama, Tata…ma, svi su se lijepo zabavili. Mamina poruka: Jako mi je drago što postoji taj naš mali ruksak jer iz njega možeš jako puno naučiti. Pozdravljam cijeli naš razred! Tia Novosel, 3. a Kad sam ove školske godine čula za projekt „Čitamo mi u obitelji, svi“, odmah sam se razveselila. S ovakvim čitanjem se susrećem treći put. Moj brat Ivan ide u šesti razred I Luka u peti razred. Kad su oni bili treći razred, donijeli su ruksak s knjigama pa smo čitali svi u obitelji. Tada sam bila mlađa i čitala sam slikovnice. Svaki su put bile drugačije knjige u ruksaku, ali svatko je mogao izabrati nešto za sebe.Kad sam donijela knjige u petak svatko je nešto izabrao i počeo čitati. Ja sam pročitala: „Genijalne ideje Toma Gatesa“, „Iluminatura“ i „Velika pustolovina miša zrakoplovca“. Brat Ivan je pročitao „Tom Gates“. Luka je pročitao „Dinosaure“ i „Sirup protiv mačjeg kašlja“. Moja sestra Mirta ide u treći razred gimnazije nije pročitala ništa jer ima puno učenja u školi. Mama je pročitala „Nekoliko ptica i jedno nebo“. Tata je pročitao „Montessori – priprema za život: Odgoj neovisnosti i odgovornosti“. Tako su svi u obitelji lijepo čitali i uživali. Nešto smo novo i naučili. Iva Orlović, 3. b
Nacionalna kampanja za poticanje čitanja (2017. - 2022.) potiče ovakve međugeneracijske programe koji uključuju čitanje u obitelji. U projekt su uključene 33 obitelji učenika trećih razreda, a podupiru ga učiteljice Sanja Juroš I Gordana Štimac.