« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ŠKOLSKA GODINA 2024./2025.
Odluka o korištenju drugih obrazovnih materijala
Drugi obrazovni materijali - RAZREDNA NASTAVA
Drugi obrazovni materijali - PREDMETNA NASTAVA
KALENDAR RADA
šk. god. 2023./2024.
_________________________________________________________________________________________
eTwinning projekti Aktiva biologije i kemije u 2021./22. školskoj godini
Autorski projekt Ivane Balić i Tamare Banović - Biram zdravlje
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 15. svibnja 2022.
_______________________________________________________________________________________________________________
Izvor: https://cdn.pixabay.com/photo/2014/10/08/23/12/nature-conservation-480985__340.jpg
DAN PLANETA ZEMLJE 2022.,
Usvojeni su sljedeći obrazovni ishodi:
OŠ PRI B.6.1. Učenik objašnjava međusobne odnose živih bića s obzirom na zajedničko stanište
OŠ PRI B.6.2. Učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
odr A.3.3 Razmatra uzroke ugroženosti prirode, odr A.3.4. Objašnjava povezanost ekonomskih aktivnosti sa stanjem u okolišu i društvu.
Informacijsko-komunikacijska tehnologija: ikt - sve domene
IZVOR: https://www.airowater.com/blog/wp-content/uploads/2020/10/shutterstock_1425076076-small-1200x480.jpg
DAN VODA
Koliko je jednostavno onečistiti vodu?
Svjetski Dan voda obilježava se 22. ožujka svake godine kako bi se skrenula pozornost ljudi diljem svijeta na važnost očuvanja vode za piće.
Svjetskim danom voda slavi se voda i podiže svijest o 2,2 milijarde ljudi koji nemaju pristup sigurnoj pitkoj vodi. Riječ je o poduzimanju mjera za rješavanje globalne krize s vodom. Težište je Svjetskog dana voda podrška ostvarenju 6. cilja održivog razvoja (SDG): pitka voda i higijenski sanitarni uvjeti za sve do 2030. godine.Učenici petih razreda provedbom pokusa i istraživanja usvojili su sljedeće:
Ishodi na razini aktivnosti:
Na sljedećoj poveznici priloženi su radovi učenika petih razreda https://wke.lt/w/s/HkorLm
Pripremila i objavila: Ivana Zemunik
U Omišu, 22.3.2022.
________________________________________________________________________________________________________________________
USPJEH UČENIKA NA MEĐUŽUPANIJSKOJ SMOTRI BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
Učenice naše škole Cvita Stanić, Roza Zemunik i Sara Stanić osvojile su prvo mjesto u kategoriji 5. i 6. razreda, a Roza Stanić, Nina Lucija Horvat i Petra Čagalj također su bile najbolje us kategoriji učenika 7. i 8. razreda.
Video uratke možete pogledati na poveznicama:
Hrana i voda - kako ih učiniti sigurnima?
Zarazne bolesti koje se prenose vektorima?
Mentorice: Ivana Zemunik i Tamara Banović
Objavila: Tamara Banović
Omiš, 16.3.2022.
__________________________________________________________________________________________________________________________
ŠKOLSKI VRT
Više o aktivnostima u školskom vrtu tijekom prvog polugodišta šk.god.2021. /2022. možete pogledati u prezentaciji na poveznici:Školski vrt
Voditeljica: Vedrana Pivčević
Izvor: https://www.centar-logos.hr/brain-gym-metoda-ucenja-pomocu-pokreta-i-vjezbi-za-mozakMISLIM, DAKLE JESAM!
Kroz ishode kurikuluma prirode, biologije I međupredmetnih tema, učenici OŠ Josip Pupačić 21. Tjedan mozga obilježili su kroz aktivnost poznatu pod nazivom Brain Gym. To je metoda učenja pomoću pokreta i vježbi za mozak.
Pokreti predstavljaju niz jednostavnih i ugodnih pokreta koji potiču iskustvo učenja cijelim mozgom. Osobito su učinkoviti u području školskih vještina jer omogućuju pristup ranije nedostupnim područjima mozga. Smatra se da dugotrajno ponavljanje i uvježbavanje gradiva dovodi do isključivanja pojedinih dijelova mozga koji su bitni za cjelovito učenje. Prirodna su i zdrava alternativa napetostima te pomažu u prevlaavanju većine teškoća u procesima učenja.
Vježbe obuhvaćaju tri vrste pokreta, a to su pokreti koji dijele tijelo na lijevu i desnu stranu (lateralizacija), pokreti koji dijele tijelo na prednju i stražnju stranu (fokusiranje) i pokreti koju dijele tijelo na gornji i donji dio (centriranje).
Vježbajte s nama! https://bit.ly/36bcwsv
Pripremila i objavila: Ivana Zemunik
U Omišu, 18.3.2022.
______________________________________________________________________________________________________________________
VAŽNOST PRAVILNE PREHRANE TIJEKOM ŠKOLSKE MARENDE
Kod velikog broja učenika naše škole uočava se nepravilan izbor namirnica za obroke tijekom školske marende kod velikog broja učenika te je napravljena digitalna knjižica s prijedlozima zdravih obroka koje i vi možete pripremiti za školsku marendu.
Na poveznici možete pristupiti digitalnoj knjižici Što je danas na jelovniku?
Mentorica: Tamara Banović
U Omišu, 1. ožujka 2022.
_______________________________________________________________________________________________________________________
EUROPSKA OZNAKA KVALITETE ZA e-TWINNING PROJEKTE
Dva projekta u kojima su vrijedno sudjelovali učenici naše škole pod mentorstvom učiteljice Tamare banović nagrađena su Europskom oznakom kvalitete. To je jedan od preduvjeta da naša škola postane e-Twinning škola te se nadamo da će to prije i postati.
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 30. listopada 2021.
_________________________________________________________________________________________________________________
MAMA, BUDI ZDRAVA! - ružičasti listopad
15. listopada 2021. u Osnovnoj školi Josip Pupačić u Omišu obilježili smo Dan ružičaste vrpce i time upozorili na važnost ranog otkrivanja raka dojke, jer se čak 90%oboljelih žena može izliječiti ako se bolest otkrije u početnom stadiju.
Akciju smo proveli u suradnji s Udrugom žena oboljelih i liječenih od raka dojke SVE ZA NJU, pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti i obrazovanja te podršku Hrvatskog zavoda za javno zdravstvo i Hrvatskog zavoda za zdravstveno osiguranje.
Udruga je osigurala letke za sve učenike naše škole, a letci su namijenjeni mamama učenika u kojima ih se podsjeća i potiče na redoviti samopregled i pregled dojke.
Danas, su svi učenici naše škole nosili na svojim majicama male ružičaste vrpce, prigodno su uredili školske panoe i izradili fotografiju ružičaste vrpce.
Koordinatorice provođenja ovoga projekta u našoj školi predmetne su učiteljice biologije i kemije Tamara Banović i Ivana Zemunik.
Kako smo obilježili ovaj važan dan možete pogledati u e- knjizi.
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 15. listopada 2021.
_________________________________________________________________________________________________________________________
SUDJELOVANJE NA VI. MEĐUNARODNOJ KOFERENCIJI ZA UČITELJE I ODGOJITELJE "OBRAZOVANJE TALENATA I DAROVITIH" u organizaciji MIB d.o.o. in MIB EDU iz Slovenije
Ivama Zemunik i Tamara Banović, učiteljice prirode, biologije i kemije u OŠ Josip Pupačić iz Omiša predstavile su primjer vlastite dobre prakse pod nazivnom "Kako prepoznati potencijalno darovite učenike kroz prirodoslovne predmete".
Konferencija se održala 14. i 15. listopada 2021, a odvijala se online.
Rad je dostupan u objavljenom online zborniku radova.
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 15. listopada 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
NAGRAĐENI e-TWINNING PROJEKTI
Sedam projekata s kojim smo sudjelovali na eTwinning projekata dobilo je nacionalnu oznaku kvalitete! Čestitke svim učenicima i učiteljima koji su svojim doprinosom zaslužili kvalitetu!
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 9. listopada 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
POLAZNICI CENTRA IZVRSNOSTI IZ PRIRODOSLOVLJA
Nakon provedenog testiranja, šest učenika naše škole odabrano je za sudjelovanje u u radionicama Centra izvrsnosti SD županije.
Čestitle svim učenicima koji su svojim znanjem zaslužili mjesto među najboljima u našoj županiji!
To su: Roza Stanić 7.d, Višnja Burić 8.a, Ante Buljević 8.a, Jakov Sovulj 8.b, Sunčica Škorić 8.c i Nina Lucija Horvat 8.c.
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 9. listopada 2021.
_______________________________________________________________________________________________________________________
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
U 2021./22. školskoj godini provodi se INA Biosigurnost i biozaštita. Voditeljica za učenike 5. i 6. razreda je Ivana Zemunik, prof., a za učenike 7. i 8. razreda, učiteljica Tamara Banović, prof.
Na priloženoj poveznici možete pogledati neke od aktivnosti koje se provode u okviru ovoga kurikuluma kao i brojne učeničke radove nastale ovim projektom.
Objavila: Tamara Banović U Omišu, 6. rujna 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
SUDJELOVANJE NA MEĐUNARODNOJ KOFERENCIJI EXPERIENCES AND CHALLENGES OF EDUCATION DURING EPIDEMIC, u organizaciji MIB d.o.o. in MIB EDU iz Slovenije
Ivama Zemunik i Tamara Banović, učiteljice prirode, biologije i kemije u OŠ Josip Pupačić iz Omiša predstavile su na međunarodnoj konferenciji istraž
ivanje koje je provedeno na razini škole, a čiji je naziv "Prednosti i nedostatci školskog modela B tijekom pandemije COVID-19 bolesti."
Konferencija se održala 26. kolovoza 2021, a odvijala se online.
Rad je dostupan u objavljenom online zborniku radova.
Zbornik radova dostupan je na poveznici: https://books.mib.si/sl/publikacije/ostale-publikacije/
Pretentacija istraživanja: https://bit.ly/PrezentacijaSlo
Objavila: Tamara Banović (31.8.2021.)
__________________________________________________________________________________________________________________________
Poveznica na sekciju s kolekcijama e-Twinnig projekata: e- Twinning projekti
U školskoj godini 2020./21. učiteljica prirode, biologije i kemije Tamara Banović, uključila se s učenicima u organizaciju, provođenje i realizaciju e-Twinnig projekata.
Na poveznici e- Twinning projekti se nalazi kolekcija u kojoj možete pogledati aktivnosti koje su se provodile u projektima:
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 11. lipnja 2020.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Prednosti i nedostatci školskog modela B tijekom pandemije COVID-19 bolesti
(istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini)
Autorice: Tamara Banović i Ivana Zemunik
Ključne riječi: online nastava, vrednovanje
Sažetak:
U školskoj godini 2020./2021. nastava se tijekom cijele nastavne godine odvijala prema B modelu, uz povremeni prelazak na C model. Cilj rada bio je ispitati zadovoljstvo učenika online nastavom, ispitati koje su prednosti, a koji nedostatci takvoga rada te kakvo je mišljenje učenika o usvojenosti sadržaja i vrednovanju tijekom on line nastave. Istraživanje je provedeno na 199 učenika od petog do osmog razreda korištenjem anketnog upitnika izrađenog u Google obrascima.
Cjeloviti rad možete pročiteti na poveznici:
Prednosti i nedostatci školskog modela B tijekom pandemije COVID-19 bolesti
U Omišu, 15. lipnja 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
DRŽAVNO NATJECANJE IZ BIOLOGIJE
Učenice 7.d razreda naše škole postigle su veliki uspjeh na Državnom natjecanju iz biologije u kategoriji istraživačkih radova. Učenice Zara Sladojević i Sunčica Škorić napravile su istraživanje na temu svjetlosnog onečišćenja i jako uspješno predstavile svoj rad "Svjetla moga grada sjajite manje" te su osvojite visoko drugo mjesto na Državnom natjecanju u kategoriji istraživačkih radova za učenike sedmih i osmih razreda.
U stopu ih prate, s osvojenim trećem mjestom Nadalina Jerčić i Ema Stanić koje su predstavile rad "Oprezno s baterijama" u kojem su ispitale utjecaj baterija na sastav i svojstva tla te klijavost sjemenki i rast biljaka.
Njihova mentorica bila je njihova učiteljica iz biologije Tamara Banović
Radove možete pročitati na poveznicama, a izgled njihovih digitalnih plakata i samo atmosferu pokušajte dočarati kroz nekoliko fotografija.
Svjetla moga grada sjajite manje - rad
Čestitke Eni, Nadalini, Sunčici i Zari!
Napisala i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 20.svibnja 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
GLOBE NATJECANJE
Na Međužupanijskoj GLOBE smotra - regija JUG (22. ožujka 2021.) učenici naše škole Josip Vilić, Karmen Jelović i Ema Kegalj osvojili su prvo mjesto i plasirali se na Državnu smotru i natjecanje hrvatskih GLOBE škola!
Rad GLOBE grupe OŠ Josip Pupačić predstavili su video prezentacijom koja je dostupna na poveznici:
https://drive.google.com/.../1pi60CxO2RAx.../view...
Na Državnoj GLOBE smotri i natjecanju koja se odvijalo u online okružju 17. i 18. svibnja 2021., učenici su se natjecali u poznavanju sadržaja iz GLOBE programa te su prezentirali jednogodišnji istraživački projekt, "Cetinom nizvodno".
Učenici su usvojili visoko 7. mjesto, a mentori su im bili učitelji Tamara Banović i Ivica Štrbac.
Učenički projekt dostupan je na poveznici: Cetinom nizvodno.
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 26.5.2021.
____________________________________________________________________________________________________________________
SVAKI OTPAD NIJE SMEĆE - KOMPOSTIRAJMO
slika preuzeta s https://zaljepsunasu.hr/kompostiranje/
U svibnju su učenici 5.c razreda sudjelovali radionici KOMPOSTIRANJA i time ostvarili obrazovne ishode kurikula prirode i međupredmetnih tema.
OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.
OŠ PRI B.5.2. Učenik objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića.
odr A.2.1. Razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš.
odr B.2.2. Prepoznaje primjere održivog razvoja i njihovo djelovanje na lokalnu zajednicu.
odr B.2.3. Opisuje kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa.
odr C.2.3. Prepoznaje važnost očuvanja okoliša na opću dobrobit.
Biorazgradivi otpad se sastoji od kuhinjskog i vrtnog otpada i čini otprilike trećinu našeg svakodnevnog kućnog otpada. Ako ga pomiješamo s ostalim otpadom i bacimo, proizvodimo smeće.
Ali, odgovornim pristupom prema odvajanju biootpada učenici su naučili da svi zajedno:
razvijamo zdrave ekološke navike,
proizvodimo korisni kompost za zelene površine,
smanjujemo količine otpada na odlagalištu,
smanjujemo emisije stakleničkih plinova i štitimo okoliš
Učenici petih razreda donijeli su biootpad iz svog kućanstva koji su zajedno s voditeljima ili predmetnim učiteljem prirode razvrstali prema uputama i pokrenuli proces kompostiranja u školskom vrtu.
Dobili su i informativni letak https://peovica.hr/wpcontent/uploads/2019/12/PDF1.pdf
koji će nam koristi u informiranju i radionicama s ostalim učenicima naše škole.
Predavači-edukatori su bili Zvonimir Jukić (diplomski studij Kemijska tehnologija: smjer Zaštita okoliša), Ante Čović-Stanić, mag.ing.cheming, smjer Zaštita okoliša i Beović Marina, mag.oec, viši referent edukacije u komunalnom poduzeću Peovica d.o.o. Omiš.
Edukatori predstavljaju UniCompoST, inicijativu u području gospodarenja otpadom s trenutnim fokusom na jačanje svijesti, edukaciju i razvoj kompostiranja kao tehnike uporabe biorazgradivog otpada.
Mentorice učenicima na projektu "Svako otpad nije smeće" su učiteljice prirode Tamara Banović i Ivana Zemunik.
Slike pogledajte na poveznici https://wke.lt/w/s/PNgKpH
Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 28.5.2021.
________________________________________________________________________________________________________________________
U online okruženju u u prilici smo razvijati digitalnu pismenost korištenjem različitih digitalnih alata. Jedan od njih je i Pixton, jednostavan alat namijenjen izradi stripova s već unaprijed pripremljenim repozitorijem sadržaja. Učenici 6. razreda koristili su ga pri prezentaciji rezultata istraživanja pod nazivom
TEME: Priroda se budi
PODTEME: Životna razdoblja čovjeka
OŠ PRI B.6.3. Učenik objašnjava značenje ciklusa na primjerima iz žive i nežive prirode
OŠ PRI D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja
Povezanost s međupredmetnom temom IKT sve domene, UKU sve domene, ZDRAVLJE B.3.2.D., OSR B.3.3. i C.3.3
Mentorice: Ivana Zemunik i Tamara Banović
Radove možete vidjeti na poveznici https://wke.lt/w/s/hE-nMq
Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 20.4.2021.
___________________________________________________________________________________________________________________________
ATOM LIGA U školskoj godini 2020./21.
I drugu godinu provođenja Atom lige uključili smo se u ovaj vrijedan projekt natjecanja u poznavanju sadržaja matematike, kemije i fizike. Natjecanje je interdisciplinarno, timsko i provodilo se u dva kola u online obliku.
Našu školu zastupala su tri tima:
Detalje o zadatcima i rezultatima natjecanje možete pogledati na stranicama Maje Zelčić, idejne začetnice i organizatorice natjecanja: http://matzelcic.com.hr/atom-liga-2020-2021/
Koordinatorica projekta za našu školu i mentorica za područje kemije je bila učiteljica kemije i biologije Tamara Banović
Slike nastale tijekom natjecanja:
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 20. travnja 2021.
_________________________________________________________________________________________________________________________
Kroz mjesec ožujak, nizom aktivnosti, pokusa i istraživačkih radova učenici petih razreda osvijestili su vrijednost vode u svakodnevnom životu te važnost očuvanja ovog prirodnog resursa
KRUŽENJE VODE U PRIRODI
Kroz istraživačku nastavu prirode, učenici petih razreda proveli su pokuse kojima su ostvarili obrazovne ishode nastavne teme Život u vodi:
OŠ PRI A.5.1. Učenik objašnjava temeljnu građu prirode.
OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.
OŠ PRI B.5.2. Učenik objašnjava međuodnose životnih uvjeta i živih bića.
OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja,
te ishode međupredmetnih tema:
odr A.2.1. Razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš.
odr B.2.3. Opisuje kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa.
odr C.2.3. Prepoznaje važnost očuvanja okoliša na opću dobrobit.
Radove pogledajte na poveznici https://wke.lt/w/s/LVqOoo
Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 22.3.2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
NEOBIČNA SVOJSTVA VODE KROZ POKUSE
materijali za rad s potencijalno darovitim učenicima prvog i drugog razreda srednje škole koji su polaznici Centra izvrsnosti SDŽ, pogodni za rad učenika na dodatnoj nastavi iz kemije i biologije te na GLOBE programu.
Sve upute i materijali za rad dostupni su na poveznici: Tijek rada
Mentorice: Tamara Banović i Ivana Zemunik
Objavljeno: 13. ožujka 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
JE LI JEDNOSTAVNO ONEČISTITI VODU? – PRAKTIČNI RADOVI UČENIKA 5. RAZREDA
Odgojno-obrazovni ishodi:
Razrada ishoda / ishodi na razini teme:
Radove pogledajte na poveznici http://wke.lt/w/s/3oFue9
Pripremila i objavila Ivana Zemunik, u Omišu 5.3.2021.
___________________________________________________________________________________________________________________
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA: EPIDEMIOLOŠKI LANAC
Obrazovni ishodi:
Radove učenika možete pogledati na poveznici https://bit.ly/37YIdmw
Mentori: Ivana Zemunik i Tamara Banović
__________________________________________________________________________________________________________________________
NEOBIČNA SVOSTVA VODE
materijali za rad s potencijalno darovitim učenicima sedmog i osmog razreda Centra izvrsnosti SDŽ, pogodni za rad učenika na dodatnoj nastavi iz kemije i biologije te na GLOBE programu
Dragi učenici, polaznici Centra izvrsnosti iz prirodoslovlja, dodatne nastave i INA
dobrodošli na online radionicu "Neobična svojstva vode".
Na poveznici se nalaze upute za rad. Planirano je da danas radimo u četiri dijela:
1. Istraživački rad: Mpemba efekt
2. Escape room: Otkrijmo neobična svojstva vode
3. Prilaganje prezentacija vaših istraživačkih radova - https://wakelet.com/wake/rRbIcQHQWnj8S_NtYDgV4
4. Anketni upitnik za kraj - samovrednovanje
Na samom početku, klikom na poveznicu - "Dobrodošli - uvodni pozdrav!" koja je nalazi ispod ove objave, pristupite uvodnom video sastanku!
Puno uspjeha u radu žele vam vaši mentorice: Tamara Banović i Ivana Zemunik
Pripremila i objavila: Tamara Banović 18. siječnja 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
ADVENTSKI KALENDAR: RADUJMO SE BOŽIĆU
Za učenice 7. d razreda pripremila je razrednica: Tamara Banović.
https://calendar.myadvent.net/?id=6d21ef1b9689e63c4f804468f9075ef5
U Omišu, 1. prosinca 2020.
____________________________________________________________________________________________________________________
ADVENTSKI EKO-KALENDAR
U okviru eTwinning projekta "Start the right action - Time to move", učenici naše škole pripremili su materijale za izradu adventskog eko - kalendara.
Rad je nastao zajedničkim radom velikog broja učenika i učitelja (Banović, Čudić-Zrnić, Pešić, Štrbac i Zemunik), a cilj mu je kod svih učenika osvijestiti važnost pravilnog odnosa prema okolišu s ciljem očuvanja istog.
Zavirite svakoga dana u adventski eko - kalendar, koji je dostupan na poveznici:
Počevši od 1. prosinca pa do Božića, svaki dan zavirite u jedan prozorčić adventskog kalendara, naučite nešto novo i promijenite na bolje svoj odnos prema prirodi.
Adventski kalendar napravila i tekst objavila: Tamara Banović
Omiš, 1. prosinca 2020.
___________________________________________________________________________________________________________________
MEDITERANSKI DAN OBALE 2020 - NAGRAĐENI UČENICI
Svečanost obilježavanja Mediteranskog dana obale: https://www.youtube.com/watch?v=yagzq6GMuG4
Nagrađeni radovi:
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 8. studenog 2020.
_____________________________________________________________________________________________________________
SVE BOJE JEDNOG LISTA (2. dio)
Mentori: Tamara Banović, Ivica Štrbac i Ivana Zemunik
Materijali su korušteni u Centru izvrsnosti SD Županije i mogu se koristiti za rad s potencijalo darovitim učenicima - za dodatnu nastevu iz STEM područja.
Objavila: Tamara Banović (7.11.2020.)
_____________________________________________________________________________________________________________
GLOBE Virtual Regional Meeting of Europe and Euroasia 2020
GLOBE voditelji naše škole Ivica Štrbac i Tamara Banović predstavili su rad OŠ Josip Pupačić na Regionalnom GLOBE susretu koji se od 26. do 29. listopada 2020. g. održao virtualno.
Predstavljen je učenički projekt „Sanitarna ispravnost morske vode i školjkaša u omiškoj gradskoj luci“.
Prezentacija je dostupna na poveznici.
Učenici naše škole također su sudjelovali u Virtualnoj konferenciji i to prekrasnim video uratkom kojega su pripremili pod mentorstvom svojih nastavnika Tamare Banović i Ivice Štrbca.f
Video je dostupan na poveznici.
Više o sudjelovanju učenika na konferenciji, kao i o samom radu GLOBE grupe možete pročitati u članku Slobodne Dalmacije.
https://www.dalmacijadanas.hr/ucenici-osnovne-skole.../
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 2. studenoga 2020.
____________________________________________________________________________________________________________
MEDITERANSKI DAN OBALE 2020
Kreativni natječaj za osnovnoškolce "Mediteranski dan obale 2020", povodom obilježavanja Mediteranskog dana obale 25. rujna 2020.
Organizatori: Splitsko-dalmatinska županija, udruga Mala filozofija i Priority Actions Programme/Regional Activity Centre
Sudjeluju: učenici 7.d razreda Osnovne škole Josip Pupačić iz Omiša pod mentorstvom učiteljice biologije i kemije Tamare Banović
Radove učenika pogledajte na poveznici:
https://read.bookcreator.com/Jd--Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/C-bHMWS9RNSP7U9X1ZFcDg
Objavila: Tamara Banović (24. 10.2020.)
______________________________________________________________________________________ MENTORI U CENTRU IZVRSNOSTI
Drugu godinu za redom, radionice učitelja naše škole (Tamara Banović, Ivica Štrbac i Ivana Zemunik) odabrane su za rad s učenicima u Centru izvrsnosti prirosloslovlja Splitsko-dalmatinske županije. Tako je na sami dan otvaranja Centra izvrsnosti u 2020./21. školskoj godini , 24. listopada, učenicima prvih i drugih razreda srednje škole održanja radionica pod nazivom "Sve boje jednog lista". Učenici su proučavali fenološke promjene smokve i kroz postavljene aktivnosti proširili su svoja znanja iz biologije, a upoznali su se i s GLOBE protokolima za fenološka motrenja.
SVE BOJE JEDNOG LISTA (1. dio)
Materijale za rad možete iskoristiti na dodatnoj nastavu ili na nekoj STEM izvannastavnoj akrivnosti (za potencijalno darovite učenike):
Objavila: Tamara Banović (24.10.2020.)
___________________________________________________________________________________________________________________
BIOSIGURNOST I BIOZAŠTITA
Voditeljice projekta: Tamara Banović i Ivana Zemunik
Izbijanjem pandemije virusa SARS-CoV-2 uočena je važnost dodatne edukacije učenika, učitelja, nastavnika i stručnih suradnika o navedenom problemu. Važnost promicanja vrijednosti očuvanja ljudskog zdravlja i prevencije zaraznih bolesti bio je glavni poticaj za pokretanje ovog projekta kako bi se u osnovne i srednje škole u Republici Hrvatskoj uvelo poučavanje o sadržajima vezanih uz biosigurnost i biozaštitu. Nositelji projekta su: Klinika za infektivne bolesti „Dr. Fran Mihaljević“, Zagreb, Hrvatsko društvo za biosigurnost i biozaštitu u partnerstvu s OŠ Vijenac, Osijek. Voditeljica projekta je prof. dr. sc. Alemka Markotić, dr. med., a nacionalni koordinator za osnovne i srednje škole je mr.sc. Maja Kassa, prof.
Pilot-projekt se provodi u osnovnim i srednjim školama u Republici Hrvatskoj u sklopu izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita od 35 sati godišnje. Namijenjen je kombiniranim skupinama učenika 7. i 8. razreda osnovne škole te trogodišnjim i četverogodišnjim srednjim školama. Učenici zajedno sa svojim učiteljima – mentorima, putem digitalne platforme, obrađuju sadržaje i svladavaju planirane ishode koji se nalaze u sklopu Kurikuluma izvannastavne aktivnosti Biosigurnost i biozaštita.
U našoj školi projekt će se provesti s učenicima 7c i 7d razreda kroz satove razrednika te dodatnu i redovnu nastavu kemije i biologije, a sve u dogovoru s voditeljima projekta.
Na kraju nastavne godine planirano je natjecanje u stečenim vještinama te prezentacija rezultata istraživačkih radova i postera.
Poveznica na projekt https://bit.ly/2Xy2ydh
objavila: Tamara Banović (U omišu, 7.rujna 2020.)
__________________________________________________________________________________________________________
UČENJE U VIRTUALNOM OKRUŽENJU
(istraživanje iz podrčuja obrazovanja na školskoj razini)
UVOD
Pandemija COVID-19 utjecala je na sve sfere života pa tako i na obrazovanje. U vrlo kratkom vremenu, od svega nekoliko dana, nastava je iz razreda prebačena u virtualno okruženje. U OŠ Josip Pupačić kao platforma za rad odabrana je Classroom Google platforma, svim učenicima osigurana je tehnička podrška. Neiskustvo korištenja tehnologije u velikom obimu, utjecalo je na brojne poteškoće u samim početcima on line nastave. Cilj ovog istraživanja je anketnim upitnikom ispitati kako su se učenici snašli u školu na daljinu, kako im je ranije iskustvo učenja Informatike u školi i korištenje tehnologije u svakodnevnom životu koristilo u radu, koje su prednosti, a koji nedostatci takve nastave. Istraživačka pitanja na koja će se pokušati dobiti odgovor ovim radom su: Je li učenje informatike olakšalo rad u virtualnoj učionici? Je li korištenje tehnologije u svakodnevnom životu olakšalo snalaženje u virtualnoj učionici? Je li rad u virtualnoj učionici omogućio učenicima bolji uspjeh u odnosu na klasičnu nastavu i je li taj uspjeh realan? Pretpostavka je da su se učenici koji kao predmet u školi uče Informatiku, lakše i uspješnije snašli u virtualnoj nastavi. Također, pretpostavka je da je korištenje tehnologije u svakodnevnom životu pomoglo u radu u on line nastave. Smatram da je veći broj učenika u virtualnoj nastavi postizao bolji uspjeh u nastavi na daljinu, ali da taj uspjeh nije nužno uvijek i realan.
METODE ISTRAŽIVANJA
Istraživanje je provodila predmetna učiteljica Tamara Banović, u razdoblju d 1. do 10. lipnja 2020. Istraživanje je provedeno među 155 učenika od 5 do 8. razreda OŠ Josip Pupačić. Za ispitivanje je korišten anketni upitnik izrađen u alatu Google Forms (Obrasci). Pitanja je 27, višestrukog su izbora. Na pitanja su ispitanici odgovarali označavanjem jednoga ili više odgovora ili upisivanjem odgovora otvorenog tipa. Anketa je anonimna, izvor podataka su osobni iskazi i mišljenja ispitanika na postavljena pitanja. Alat automatski obrađuje odgovore. Rezultate prikazuje pomoću pie-charts dijagrama.
REZULTATI I RASPRAVA
Rezultati su dostupni na poveznici: https://forms.gle/rMdQEuqUNyFztwPa8
Od ukupnog broja ispitanika, najzastupljeniji su učenici sedmog razreda (48,4%), potom petih, osmih pa šestih. Nastavu Informatike pohađa nešto više od polovice ispitanika (52,3%), od čega 56 % smatra da mu je učenje Informatike pomoglo u radu u virtualnoj nastavi. Njih 28% smatra da im učenje Informatike pomoglo u radu, a li nije bilo presudno, a ostali učenici (16%) misli da im učenje Informatike nije pomoglo u radu.
Više od 75% učenika se više sviđa klasična nastava uz različita obrazloženja koja su vidljiva na priloženoj poveznici. Iz rada je vidljivo da su učenici tijekom nastave na daljinu procijenili (njih 62%) da im je korištenje tehnologije i različitih medija u svakodnevnom životu pomoglo u snalaženju u nastavi na daljinu. Uporaba digitalnih alata i učestalost njihovog korištenja jako je porasla tijekom nastave na daljinu te većina učenika kao prednost virtualne nastave ističe razvoj digitalnih vještina.
Tijekom nastave na daljinu čak 80% učenika smatra da postiže bolji ili isti uspjeh u odnosu na klasičnu nastavu, a 65,8% ispitanika smatra da je u nastavi na daljinu lakše dobiti dobru ocjenu. Visoki postotak, čak 72,3% učenika smatra da tijekom nastave na daljinu ne razumije sadržaje na jednak način kao i učenjem u razredu. Kao glavni nedostatak u nastavi na daljinu, učenici često ističu nedostatak
društva, loše tehničke uvjete i veliki broj sati provedenih ispred ekrana.
ZAKLJUČAK
Učenje nastavnog predmeta Informatika, kao i korištenje različitih medija i tehnologije u svakodnevnom životu većini učenika je olakšala snalaženje i rad u virtualnoj nastavi. Tijekom nastave na daljinu učenici su znatno povećali korištenje različitih digitalnih alata čija je primjena višestruka: mogućnost suradničkog učenja, dostupnost elektronskih resursa koji se nalaze na mrežnim stranicama, uvažavanje interesa učenika i njihovih potreba. Mnogi su od njih besplatni i svima dostupni te se kao takvi mogu uspješno koristit kao dopuna klasičnoj nastavi i svim oblicima izvannastavnih aktivnosti. Na taj način učenje prestaje biti samo konzumiranje sadržaja, odvija se kroz suradnju i stvaranje vlastitog znanja uz pomoć raznovrsnih resursa i korisnika. Pomoću Web 2.0 alata učitelj ima uvid u aktivnost učenika, a učenici, osim što mogu koristit nastavne materijale koje nastavnik postavi, mogu postaviti i svoje radove na mrežne stranice, mogu međusobno komunicirati, rješavati projektne zadatke i još mnogo toga. Osim na računalima, brojni alati se mogu koristiti i na pametnim telefonima i tabletima. Može se zaključiti da su ocjene tijekom nastave na daljinu većem broju učenika porasle i smatraju da ih je lakše ostvariti, dok znanja usvojena ovakvim radom lošija u odnosu na ona koja stječu u redovnoj nastavi u učionici.
Autorica: mr. sc.Tamara Banović, prof.
U Omišu, 15. lipnja 2020.
_______________________________________________________________________
Kako metode rada utječu na usvojenost kemijskih koncepata
(istraživanje iz područja odgoja i obrazovanja na školskoj razini)
Autor: mr.sc.Tamara Banović, prof.
Ključne riječi: kemija, praktični rad, individualni rad, rad u skupini
Sažetak:
Kemija je eksperimentalna znanost te je središnja nastavna aktivnost izvođenje pokusa. Aktivne strategije učenja smještaju učenika u središte učenja, a iskustveno i istraživačko učenje ima za cilj ostvarivanje trajnih znanja i razvijanje praktičnih vještina koja učenicima ostaju trajno. Cilj rada bio je usporediti uspjeh učenika koji su pokuse radili suradnički u stalnim, heterogenim grupama i onih koji su pokuse radili samostalno. Nakon deset identičnih praktičnih radova koje je skupina učenika radila suradnički, a skupina učenika individualno, kroz pisanu provjeru znanja i provjeru praktičnih vještina provjerena je usvojenost obrazovnih ishoda. Najbolje rezultate postiže skupina koja je bila kontrolna, koja je radila i jedan i drugi oblik rada, dok su najlošije rezultate imali učenici koji su učili i pokuse radili isključivo individualno. Bez obzira, na način rada, u svakoj skupini učenici su postizali bolje rezultate kod provjere praktičnih vještina nego na pisanoj provjeri znanja.
https://drive.google.com/file/d/1FGmvkF6eqJkEb-opiBH-XVv6rlyVQqva/view?usp=sharing
U Omišu, 13. lipnja 2020.
_______________________________________________________________________________________________________________________
ISTRAŽIVAČI RAD U NASTAVI PRIRODE U PETOM RAZREDU
Aktivnim učenjem učenici stječu trajna znanja i razvijaju vještine potrebne za usvajanje ishoda učenja u prirodoslovlju. Učenici petih razreda su imali zadatak izraditi istraživački rad na zadanu temu i postavljeno istraživačko pitanje. Sukladno upitama, slijedili su načela znanstvene metodologije pisanja istraživačkoga rada, samostalno su osmišljavali pokuse kako bi dobili odgovore na postavljene hipoteze, voili su bilješke, pisali izvješća, a na samom kraju su izradili prezentacije i predstavili svoje istraživačke radove. Obzirom na nastavu na daljinu, samostalnost i kretivnost učenika je još i više došla do izražaja. Neke od najusješnijih istraživačkih radova učenika 5.e i 5.f razreda možete pogledati na priloženim poveznicama.
Hladni i topli zrak - https://bit.ly/2NDgygE
Gustoća zraka - https://bit.ly/3i9yTzT
Gustoća zraka 2 - https://bit.ly/2NDPX2Z
Površinska napetost - https://bit.ly/2VplDgQ
Hodanje po vodi - https://bit.ly/3dHl6wQ
Zaleđivanje vode u cijevima - https://bit.ly/31phE7C
Morska voda - https://bit.ly/2NB3MiD
Plivaći mjehur - https://bit.ly/3eGmtgx
Zrak u tlu - https://bit.ly/2YyEHtH
Ovakvim načinom rada učenici su ostvarili sljedeće ishode učenja
OŠ PRI B.5.1. Učenik objašnjava svojstva zraka, vode i tla na temelju istraživanja u neposrednom okolišu.
OŠ PRI D.5.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
OŠ PRI D.5.2. Učenik objašnjava cilj i ulogu znanosti te međuodnos znanosti i društva
Upute za rad i rubrika za vrednovanje istraživačkih radove dostupni su na poveznicama:
Upute: https://bit.ly/2CGAkW6
Rubrika za vrednovanje: https://bit.ly/2Bkw52j
Objavila i mentorirala: Tamara Banović
U Omišu, 10. lipnja 2020.
_________________________________________________________________________________________________________________________
PREZENTACIJE ISTRAŽIVAČKIH RADOVA IZ KEMIJE U 7. RAZREDU
KIŠNICA: https://prezi.com/p/edit/0jdfz2bopcd2/
TOPLI I HLADNI ZRAK:https://docs.google.com/presentation/d/1ev_tIRvOB8tactt_Ncg-JJWw3KcvdnbgAmFJOZYnalg/edit?usp=sharing
ANOMALIJA VODE: https://bit.ly/3hunLgr
NAFTA U MORU: https://bit.ly/3cZe5XR
ZRAK U TLU: https://bit.ly/2YyEHtH
KOLIKO JE TEŽAK ZRAK?: https://sway.office.com/tEIKgZNcUKmYXFer?ref=Link&loc=play
Mentorirala i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 10. lipnja 2020.
_______________________________________________________________________________________________________________________
DIGITALNI FOTOHERBARIJ 6.d razreda - BILJKE PRIMORSKIH TRAVNJAKA
U nemogućnosti organizacije terenske nastave i sakupljanja primjeraka biljaka za izradu herbarija, u on line okružju učenici 6.d razreda izradili su zajednički fotoherbarij koristeći digitalni alat BookCreator.
Nastavu prirode oživjeli smo prekrasnim fotografijama koje su učenici sami napravili u svom okružju i proširili svoja znanja o biljkama koristeći dostupnu literaturu. Iz toga suradničkog rada, nastala je ova prekrasna knjižica: „Biljke primorskih travnjaka“.
Njihova mentorica je učiteljica Prirode, Tamara Banović
https://read.bookcreator.com/Jd--Xz6PKyVroC4XtSw2aslwtdDon9ihCplgktvIB30/kiJXjW07QICsnNGDg6vJqw
Mentorirala i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 8. lipnja 2020.
__________________________________________________________________________________________________________________________
SAT RAZREDNIKA U NASTAVI NA DALJINU - 6. d RAZRED
U danima kada smo fizički odvojeni, vrlo je važno zadržati zajedništvo i važno je da smo potpora jedni drugima. Kako to rade učenici 6.d pogledajte na priloženim poveznicama:
1. Udaljenost nam je probudila nostalgiju za danima kada smo normalno išli u školu, bezbrižno učili, družili se, igrali i pjevali te smo napravili uspomenu na peti razred izradili Spomenar 5.d u Bookcreatoru. Zanimljivo je bilo prisjećati se lijepih uspomena i zajedničkim radom svatko od svoje kuće izraditi spomenar: https://bit.ly/34L3iy6
2. Poslali smo poruku #ostani doma na lino-ploči, a sve s očuvanjem zdravlja nas i naših bližnjih: http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/Ostani%20doma
3. Na lino-ploči uputi smo jedni drugima čestitku povodom Uskrsa i priložili fotografije naših simola Uskrsa: http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/Uskrs%20u%206.d
4. Moć pozitivnih poruka - radionica koja u nastavi na daljinu jako pomaže da ostanemo jaki i da ostanemo zajedno. Lijepo je pročitati kada prijatelji iz razreda o vama lijepo pišu i kada prepoznaju vaše dobre osobine, njih treba isticati i razvijati: https://padlet.com/tamarabanovic/6d
5. Naša škola s ponoson nosi ime našeg zavičajnog pisca, hrvatkog pjesnika Josipa Pupačića. Hvala ti Bepo za sve lijepe stihove koje si nam ostavio. Ove godine obilježili smo Dan grada Omiša recitirajući poeziju Josipa Pupačića. Radili smo to svatko iz svoga doma, snimajući video uratke, dodali glazbu i sve naše uratke objedinili u jedan zajednički rad. Pokazali smo kako se voli svoj Grad! https://bit.ly/2VrcuUX
6. Obilježili smo i Dan državnosti Republike Hrvatske1 http://linoit.com/users/tamarabanovic/canvases/MOJADOMOVINA
Mentorirala i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 30. svibnja 2020.
__________________________________________________________________________________________________________________________
DIGITALNI FOTOHERBARIJ
Dragi učenici šestih razreda.
pred nama je izrada fotoherbarija našeg zavičaja u kojem će sudjelovati svi šestaši naše škole.
Na poveznicama pogledajte prezentaciju s uputama za rad i rubriku po kojoj će se vrednovati vaši radovi.
Puno uspjeha u radu žele vam učiteljice Tamara i Ivana
Pipremile: Tamara Banović i Ivana Zemunik
U Omišu, 16. svibnja 2020.
_________________________________________________________________________________________________________________________
ISTRAŽIVAČKA NASTAVA PRIRODE TIJEKOM NASTAVE NA DALJINU
U nastavi prirodoslovlja izvorna stvarnost i praktični radovi od neizmjerne su važnosti. To je jasno i učenicima petih razreda koji za usvajanje obrazovnih ishoda o svojstvima vode, prema dobivenim uputama, u svojim domovima rade jako zanimljive pokuse i ispituju svojstva vode. Više o neobičnim svojstvima vode možete doznati ako pogledate prezentaciju radova učenika 5.e i 5.f razreda pod mentorstvom učiteljice Tamare Banović.
Važna metoda u razumijevanju prirodoslovnih zakonitosti je i istraživački rad. Učenici slijede znanstvenu metodologiju istraživanja na vrlo jednostavnim istraživačkim pitanjima i na taj se način pripremaju da jednoga dana budu veliki znanstvenici. Svoj istraživački rad predstavio nam je Petar Vilić, učenik 5.f razreda.
Pripremila: Tamara Banović
U Omišu, 20. travnja 2020.
__________________________________________________________________________________________________________________________
POZIVNICA ZA SUDJELOVANJE U OBILJEŽAVANJU DANA PLANETA ZEMLJE U OŠ JOSIP PUPAČIĆ
22. travnja svake godine obilježavamo Dan planeta Zemlje kako bismo podigli svijest o važnosti očuvanja našega okoliša i zaštiti prirode. Ove godine smo nažalost razdvojeni no ni to nas neće spriječiti da ovaj datum u našoj školi kreativno obilježimo!
Sve vas pozivam da pridonesete obilježavanju Dana planeta Zemlje svojim kreativnim radovima!
Možete napisati poruku, priču ili pjesmu, nacrtati strip, naslikati Zemlju, oblikovati Zemlju, osmisliti znak zabrane onečišćenja Zemlje, načiniti logo u nekom web alatu, fotografirati komadić prirode ili sebe kako činite dobro djelo čuvajući i čisteći prirodu, osmisliti koreografiju dok u pozadini svira Earth song, poslati videozapis s porukom.
Oslobodite maštu, budite kreativni i stvarajte! Pozovite i članove svoje obitelji da sudjeluju u aktivnosti!
Svoje radove šaljite na mail: tamara.banovic@skole.hr , pokušajte ih poslati do srijede, 22. travnja 2020.g. Nagrada neće izostati!
Pogledajte video zapise te razmislite vi možete učiniti za spas Zemlje.
https://www.youtube.com/watch?v=cKaEIpOD_8w
https://carnet-my.sharepoint.com/:v:/g/personal/tamara_banovic_skole_hr/EaiQa65xahNNo0l45Hc2dDUBfRefr0qhh_IbOvrNQ_C47w?e=4xMnAP
Učiteljice: Tamara Banović i Ivana Zemunik
Tekst pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 10. travnja 2020.
________________________________________________________________________________________________________________________
UČENJE NA DALJINU - RAD U VIRTUALNIM UČIONICAMA
Nastava iz prirode, biologije i kemije od 18.ožujka 2020.g. će se održavati u virtualnim učionicama na platforni Classroom Google prema tjednom rasporedu učenika. Učiteljice će u radu koristiti vlastite materijale, digitalne obrazovne sadržaje objavljene na Edutoriju, platformama Izzi, e-sfera i Mozabook te dostupne materijale na stranicama Škole za život!
Svima želimo puno uspjeha u radu i učenju, a što je najvažnije puno zdravlja!
Učiteljice prirode, biologije i kemije
ESCAPE ROOM: U POTRAZI ZA BLAGOM
ESCAPE ROOM: U POTRAZI ZA BLAGOM
U Tjednu znanosti koji se ove godine organizirao četvrti put za redom veliki interes bio je za Escape room. Natjecalo se 20 mješovitih ekipa, svaka ekipa uključivala je mješovite grupe, po jednog učenika petog, šestog, sedmog i osmog razreda, a peti učenik po izboru. Sadržaji su vezani uz prirodoslovlje (priroda, kemija i biologije), namijenjeni mješovitoj skupini učenika od petog do osmog razreda. Uključuje zadatke različitog tipa: od matematičkih izračuna, preko mozgalica, korištenja tehnologije i izvođenje praktičnoga rada.
Koraci rada i zadatci koji su korišteni u Escape room radionici:
Dragi učenici, pred Vama je zadatak u kojemu ćete kao skupina rješavati postavljene zadatke, pokazati znanje i vještine kako bi uspješno pronašli "zakopano blago". Vrijeme rješavanja zadatka je 45 minuta. Cilj je u što kraćem vremenu završiti sve postavljene zadatke, pri tome koristiti uvijek istu boju papira, na kojem su napisane i ove upute. Pripazite, pri kreiranju linkova digitalnih zadataka, treba izbjeći kvačice na slovima (č, ć, š, ž). Preskakanje zadataka ili nepotpuna rješenja, kao i korištenje papira različite boje uvjeti su za diskvalifikaciju. Sretno!
|
Pod QR kodom se nalazio zadatak:
Ta bezbojna tekućina važna je za normalno funkcioniranje našeg organizma. Neki su zapisali da je ona izvor i preduvjet postojanja života. Koja je to tekućina? Napišite vaš odgovor i donesite ga voditeljici kako bi dobili sljedeći zadatak. Odgovor: _________________________
|
Zadatak 2. Potraži po učionici materijal potreban za sljedeći zadatak! Pronađi 10 pojmova vezanih za svojstva vode u priloženoj osmosmjerci.
10.pojam: ________________________ Jedan od pojmova možete odrediti koristeći pribor na radnom stolu. Odgovor upišite u sljedeći link tako da umjesto ? upišete traženi pojam. https://padlet.com/ivana_zemunik1/?
|
Osmosmjerka korištena u radu izrađena je u Wordwallu:
Zadatak 3. Pomozi Mati izračunati masu zaručničkog prstena. U menzuru s 50 mL vode ubacio je zlatni prsten. Razina vode u menzuri se podigla na 52,488 mL. Kolika je masa prstena ako je gustoća zlata 19,3 g/cm3?
|
Zadatak na panou (svaki zadatak je na papiru određene boje, za svaku grupu različiti zadatak):
Vaš je zadatak otići pred učionicu čija su prva dva slova ista kao i simbol kemijskog elementa koji je dobio naziv po starom imenu za plemena koja su naseljavala današnje područje Njemačke. To je sivobijeli, jako krhak polumetal koji se koristi kao poluvodič. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.
|
Vaš je zadatak otići pred učionicu u školi, čija su prva dva slova ista kao i simbol najlakšeg metala. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom. |
Vaš je zadatak pronaći pano na kojem jedna školska, izvannastavna aktivnost objavljuje novosti, smotre i istraživačke radove iz područja zraka, vode i tla. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom. |
Vaš je zadatak otići pred učionicu u školi, čija su prva dva slova ista kao i simbol kemijskog elementa, metala koji je dobio ime po velikoj državi u Aziji. Tamo pronađi omotnicu s novim zadatkom.
|
QR čitačem skenirajte kod koji će vas izvesti iz škole. Sa sobom ponesite i ključ koji će otključati sljedeći zadatak.
|
Zadatak 5.
Koristeći ponuđeni pribor i kemikalije odredi vrstu tla prema kiselosti. Odgovor upišite u sljedeći link tako da umjesto ? upišete traženi pojam. https://padlet.com/ivana_zemunik1/?
|
Radionicu osmislile, pripremile i provele učiteljice prirode i biologije Tamara Banović i Ivana Zemunik.
U Omišu, 5. ožujka. 2020.
________________________________________________________________________________________________________________________
4. TJEDAN ZNANOSTI U OŠ JOSIP PUPAČIĆ
Četvrtu godinu za redom u OŠ Josip Pupačić pripremamo Tjedan znanosti. Kako je bilo ove godine, pogledajte na priloženoj poveznici.
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 4. ožujka 2020.
_________________________________________________________________________________________________________________________
PRIMJER IDENTIFIKACIJE POTENCIJALNO DAROVITIH UČENIKA U PRIRODOSLOVLJU
Rad Tamare Banović i Ivane Zemunik pod nazivom " KAKO PREPOZNATI POTENCIJALNO DAROVITE UČENIKE KROZ PRIRODOSLOVNE PREDMETE" uvršten je u program 4. međunarodne konferencije "Izazovi u radu s darovitom djecom i mladima 2020", koju organizira Centar izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Nastavnice imaju izlaganje 20. ožujka 2020, a u prilogu je prezentacija kojima će prikazati kao u našoj školi pomoću različitih tipova zadataka identificiraju potencijalno datovite učenike u sklopu dodatne nastave i tako ih dalje usmjeravaju u razvijanje različitih prirodoslovnih vještima i kompetencija.
KAKO PREPOZNATI POTENCIJALNO DAROVITE UČENIKE KROZ PRIRODOSLOVNE PREDMETE
Tamara Banović i Ivana Zemunik
OŠ Josip Pupačić Omiš
Ključne riječi: darovitost, prirodoslovlje, istraživačko učenje
Sažetak:
Nedostatak identifikacije darovitih učenika u osnovnim školama i nedostatak načina rada s njima, potakao nas je da pokušamo same prepoznati takve učenike i osmislimo različite aktivnosti kojima bi se potencijali učenika razvijali. Početkom 7. razreda, učenicima ponudimo jedan posebno osmišljen i izrađen test. Koristeći dostupnu literaturu, kombiniramo različite zadatke više razine iz polja prirodoslovlja i kombiniramo ih sa zadacima koji se rješavaju na različitim testovima inteligencije. Takav test nam po generaciji (od 100 do 120 učenika), istakne dva do četiri učenika s kojima radimo dodatno, volonterski, u pravilu do kraja osmog razreda.
Zbog njihovih osobnosti i osobitosti s takvim učenicima radimo najčešće individualno, dva sata tjedno, izmjenjujući sadržaje i aktivnosti iz biologije i kemije.Takvi učenici uče aktivnim pristupom, istraživački dolaze do odgovora na različita istraživačka pitanja, koriste dostupne digitalne alate u radu, sudjeluju na natjecanjima iz kemije, biologije i GLOBE programa. Naši, potencijalno daroviti učenici su i polaznici Centra izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije. Rad s njima potakao nas je da se ove godine i same okušamo kao predavačice u Centru izvrsnosti iz prirodoslovlja. Pokazalo se da su materijali koje pripremamo za rad s našim učenicima bili jako dobro prihvaćeni i kod ostalih darovitih učenika, polaznika CI.
Literatura:
Cvetković-Lay, J., Sekulić Majurec, A. (1998) Darovito je, što ću s njim? Zagreb: Alineja.
Winner, E. (2005) Darovita djeca - mitovi i stvarnost. Lekenik: Ostvarenje
Balažinec, M. (2019) Svojstva i važnost tla - priručnik za učitelje. Varaždin: OŠ Varaždin.
https://drive.google.com/file/d/1Xr1zbarQEhOLw8cEjfQ4cVN7BXVB1zjA/view?usp=sharing
U Omišu, 1. ožujka 2020.
____________________________________________________________________________________________________________________
SURADNJA S DIJABETIČKIM DRUŠTVOM
Dijabetičko društvo Omiš i OŠ Josip Pupačić realizirali su još jednu uspješnu suradnju. Pod mentorstvom učiteljica biologije i kemije Tamare Banović i Ivane Zemunik kroz projekt "Živjeti zdravo, zdravlje je moj odabir" ukazali se na važnost pravilne prehrane. Za sami kraj projekta učiteljice su provele radionicu o skrivenim masnoćama i šećerima s roditeljima učenika koji su bili podrška provedbi ovoga projekta u svakoj njegovoj fazi.
U Omišu, 20. velječe 2020.
Objavila: Tamara Banović
___________________________________________________________________________________________________________________________
FOSILNA GORIVA (suradničko učenje)
Na nastavi kemije njeguje se suradničko učenje i istraživački rad. Učenici su radili suradnički, podijeljeni u grupe i svoje radove prezentirali su na satu koristeći digitalne alate po izboru.
ODGOJNO OBRAZOVNI ISHODI:
OČEKIVANJA MEĐUPREDMETNIH TEMA:
Učiti kako učiti:
uku A.3.1. Učenik samostalno traži nove informacije iz različitih izvora, transformira ih u novo znanje i uspješno primjenjuje pri rješavanju problema.
uku A.3.2. Učenik se koristi različitim strategijama učenja i primjenjuje ih u ostvarivanju ciljeva učenja i rješavanja problema u svim područjima učenja uz povremeno praćenje učitelja.
uku B.3.4. Učenik samovrednuje proces učenja i svoje rezultate, procjenjuje ostvareni napredak te na temelju toga planira buduće učenje.
uku D.3.2. Učenik ostvaruje dobru komunikaciju s drugima, uspješno surađuje u različitim situacijama i spreman je zatražiti i ponuditi pomoć
Uporaba IKT – a:
ikt A.3.1. Učenik samostalno odabire odgovarajuću digitalnu tehnologiju.
ikt A.3.2. Učenik se samostalno koristi raznim uređajima i programima.
ikt B.3.2. Učenik samostalno surađuje s poznatim osobama u sigurnom digitalnom okružju.
ikt D.3.1. Učenik se izražava kreativno služeći se primjerenom tehnologijom na stvaranje ideja i razvijanje planova te primjenjuje različite načine poticanja kreativnosti.
Održivi razvoj:
odr A.3.3. Razmatra uzroke ugroženosti prirode.
odr B.3.1. Prosuđuje kako različiti oblici djelovanja utječu na održivi razvoj.
Učenicu su svoje radove izradili koristeći digitalne alate po izboru. Kako izgledaju uratci možete vidjeti na sljedećim poveznicama:
http://bit.ly/Swayugljen
http://bit.ly/Kruzenjeugljikauprirodi
http://bit.ly/Kruzenjeugljikauprirodi2
http://bit.ly/Fosilnagoriva
Mentorirala i objavila: Tamara Banović, prof.
U Omišu, 15. siječnja 2020.
__________________________________________________________________________________________________________________________
Uz glazbu, sport i pravilnu prehranu do zdravog djetinjstva
Na zadovoljstvo učenika i djelaktnika škole projekt je odobren od Ministarstva znanosti i obrazovanja!
O čemu se točno radi, o kakvom projektu je riječ pogledajte na poveznici!
U Omišu, 15. siječnja 2020.
ANALIZA NAMIRNICA
Kao dio školskog preventivnog programa i projekta Probudimo se - počnimo zdravo živjeti, Dijabetičkog društva Omiš, kroz nastavu biologije učenici sedmih razreda su:
1. istražili sastav namirnica
2. razlikovali hranjive tvari i njihove uloge te izdvojili glukozu kao glavni izvor energije
3. objasnili važnost pravilne prehrane ukazujući na povezanost energetske vrijednosti hrane i očuvanja zdravlja
Učenici usvajaju znanja i vještine kojima mogu razlikovati one namirnice koje im omogućavaju preporučenu dnevnu količinu hranjivih sastojaka potrebnih za zdrav rast i razvoj.
mentori: Ivana Zemunik i Tamara Banović
NASTAVNI LISTIĆI: MASTI UGLJIKOHIDRATI BJELANČEVINE
U Omišu, prosinac 2019.
__________________________________________________________________________________________________________________________
RAD S DAROVITIM UČENICIMA U CENTRU IZVRSNOSTI
Učitelji naše škole Tamara Banović, Ivana Zemunik i Ivica Štrbac ove školske godine su predavači za potencijalno darovite učenike iz područja prirodoslovlja u Centru izvrsnosti Splitsko-dalmatinske županije.
Danas je među učenicima sedmih i osmih razreda provedeno niz radionica i istraživanja o tlu. Radionice se nalaze na poveznici - pozivamo sve zainteresirane učenike za sedmih i osmih razreda koji su zainteresirani za priložene sadržaje da se jave nastavnicama iz kemije i biologije kako bi iste proveli u našoj školi.
Tamara Banović i Ivana Zemunik
U Omišu, 30. studenog 2019.
GLOBE na CARNET Users Conference
GLOBE učitelji Tamara Banović i Ivica Štrbac održali su interaktivno predavanje na Carnet Users Conference, koja se pod nazivom „Na granici mogućega” održala u Šibeniku od 6. do 8. studenoga 2019. godine. U interaktivnom izlaganju „Kako su aplikacije olakšale rad GLOBE programa“ predstavljen je znanstveno obrazovni program GLOBE, prikazano je kako mobitele možemo iskoristiti u programu GLOBE te je opisana aplikacija GLOBE Observera koja obuhvaća 4 GLOBE protokola. Korištenjem ove aplikacije sateliti očitavaju lokacije mjerenja, a prikupljeni podatci direktno se šalju u GLOBE bazu podataka.
Izlaganje možete pogledati na poveznici: https://meduza.carnet.hr/index.php/media/watch/13821
Objavila: Tamara Banović
____________________________________________________________________________________________________________________
ATOM LIGA u OŠ Josip Pupačić
ATOM liga ekipno je natjecanje učenika osnovnih (samo 8.) i srednjih škola u znanju matematike, fizike i kemije. Natjecanje i liga nastala je sa željom popularizacije prirodoslovlja i matematike, veće motivacije učenika i njihovih mentora u radu te poticanja zajedništva i timskog rada. Organizator je natjecanja MAT, obrt za poduku, vlasnice prof. matematike Maje Zelčić.
Nakon završetka rješavanja, odgovori i rezultati poslani su na provjeru i bodovanje. U našoj školi sudjelovalo je 9 učenika i učenica osmih razreda koji su raspoređeni u tri ekipe. S nadom u dobar uspjeh očekujemo i drugo kolo koje će se održati u ožujku 2020.g.
Koordinatori organizacije projekta u našoj školi su učiteljice Tamara Banović, prof i Ana Jurčević, prof.
Natjecanje je održano 7. studenog 2020. g.
_____________________________________________________________________________________________________________
ZNANSTVENIK NASA-E PETER FALCON POSJETIO NAŠU ŠKOLU
U ponedjeljak 4. studenog 2019. naša škola je ugostila NASA-ina znanstvenika Peter Falcona, koji radi već 26 godina u NASA-inom centru JPL (Jet Propulsion Laboratory) u Pasadeni, California.
U predavanju pod nazivom „Proučavanje Zemlje iz svemira“ znanstvenika je objasnio čime se NASA bavi, zašto je bolje proučavati Zemlju iz svemira te zašto su oblaci bitni. Pokazao nam je kako iz svemira izgledaju erupcije vulkana, potresi, tsunami i hurrican, a isto tako naučio nas je na kojem principu rade sateliti.
Učenici su cijeli dan imali priliku družiti se s znanstvenikom i pritom postaviti brojna pitanja. Gostovanje znanstvenika smo iskoristili kako bi proslavili 5 godina postojanja GLOBE programa u našoj školi. Ovaj zanimljivi javni događaj organizirali su GLOBE voditelji naše škole Tamara Banović, prof. i Ivica Štrbac, prof.
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 4. studenog 2019
_________________________________________________________________________________________________________________________
IM FOR THE FUTURE - SCIENTIFIC CHILDREN WORKSHOP
Iako je nastavna godina završila prošli tjedan, danas 17. lipnja 2019.g. zgrada OŠ Josip Pupačić prepuna je zainteresiranih učenika sedmih i osmih razreda, koji su unatoč vrućini i praznicima, nahrlili na cjelodnevnu radionicu iz prirodoslovlja. Zahvaljujemo bivšoj učenici naše škole, dr.sc. Ivi Budimir, prof. matematike koja je sa studentima sveučilista u Padovi u sklošpu europskog projekta, omogućila bnašim učenicima jako zanimljivo predavanje i brojne radionice. Radni jezik je bio engleski, a koordinatorice projekta za našu školu su bile ravnateljica Škole Davorka Deur, prof. te učiteljica prirode i biologije Tamara Banović i učiteljica matematike i informatike Ana Jurčević, prof.
Kako nam je bilo pogledajte na poveznici:https://bit.ly/31rpIFb
__________________________________________________________________________________________________________________________
MODELIRANJE U NASTAVI BIOLOGIJE
Pri obradi tematske cjeline OBILJEŽJA ŽIVIH BIĆA I ORGANIZIRANOST U PRIRODI učenici sedmih razreda su na kreativan način izradili modele bakterijske, biljne i životinjske stanice. Na temelju praktičnog rada učenici će usporediti i opisati građu pojedinih stanica te povezati stanične organele sa zadaćama koje obavljanju. Mentori radionica su Ivana Zemunik i Vedrana Pivčević.
UZGOJ BILJAKA I ŽIVOTINJA
Zadnja nastavna tema u nastavi prirode 5 Uzgoj biljaka i životinja obrađena je kroz izradu i izlaganje učeničkih skupnih radova kako bi se potakao razvoj gospodarske, ekološke i društvene dimenzije građanskog odgoja te suradnički oblik učenja. Pogledajte neke od radova. Mentori Tamara Banović i Ivana Zemunik.
PROJEKT "EDUKACIJA DJECE O OŽIVLJAVANJU U OSNOVNOJ ŠKOLI"
I ovu nastavnu godinu u našoj se školi provodi projekt "Edukacija djece o oživljavanju (kardiopulmonalnoj reanimaciji) u osnovnoj školi" pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u suradnji sa školskom liječnicom dr. Brankom Huljev, a vježbe izvođenja reanimacije provele su se kroz nastavu biologije u osmim razredima.
UTJECAJ VLAŽNOSTI TLA NA KLIJANJE, PUPANJE I LISTANJE GRAHA
Naša škola kroz GLOBE program, njeguje međupredmetnu povezanost, te suradnju učenika razredne i predmetne nastave. Prikupljajući i analizirajući fenološke podatke već duži niz godina, saznajemo kako vegetacija odgovara na klimatološke čimbenike. Početak sezone rasta biljaka, kao i prestanak vegetacije ovisan je o vremenskim prilikama koje su tijekom godine promjenjive. Na pupanje i listanje (ozelenjivanje) utječu sunčeva svjetlost, temperatura i vlažnost zraka. Temperatura i vlažnost tla ovisni su o temperaturi atmosfere, kiše i otopljenog snijega. Kako su biljke ukorijenjene u tlu i ti čimbenici mogu se povezati s fenološkim svojstvima biljaka.
Cilj ovog istraživanja je učiti o pravilnim postupcima prikupljanja podataka i opažanja u prirodi, poučiti učenike postupcima unosa podataka i analizi rezultata, razvijati problemski pristup i poticati diskusiju, razvijati timski rad i suradničko učenje te primjenu IKT u nastavi, njegovati interdisciplinarni pristup u radu i suradnju učenika razredne i predmetne nastave.
Tijek rada i rezultate pogledajte u priloženoj prezentaciji.
Utjecaj vlažnosti tla na klijanje, pupanje i listanje graha.doc
Utjecaj vlažnosti tla na klijanje, pupanje i listanje graha.pptx
"BUDI I TI ZNANSTVENIK"
Petu godinu za redom učenici naše škole sudjeluju na smotri učeničkih radova "Budi i ti znanstvenik" u sklopu 17. Festivala znanosti u organizaciji Sveučilišta u Splitu. Učenici GLOBE grupe prezentirali su istraživački rad "Green down smokve", mentor Ivica Štrbac. Budući je tema ovogodišnjeg Festivala znanosti "Boje" učenici su pod mentorstvom Tamare Banović i Ivane Zemunik izveli niz pokusa pod nazivom "O vodi u bojama".
Povodom obilježavanja Dana voda, učenici šestih razreda pod mentorstvom Ivane Zemunik i Tamare Banović postavili su izložbu učeničkih radova pod nazivom "Od otpada do morskih organizama". Radove možete pogledati u prostoru Narodne knjižnice Omiš.
UTJECAJ MATEMATIČKIH KOMPETENCIJA NA RAZUMIJEVANJE KEMIJSKOG RAČUNA
Tijekom siječnja i veljače 2019.g. među učenicima sedmih i osmih razreda povedeno je metodičko istraživanje kojemu je cilj ispitati utjecaj matematičkih kompetencija na rješavanje kemijskog računa. Na ovo istraživanje potaknula nas je poražavajuća činjenica da veliki broj učenika postiže lošije uspjeh na pisanim provjerama u kojima se ispituje usvojenost zadataka temeljenih na kemijskom računu. Istraživanje su osmislile i provele učiteljice Tamara Banović i Ivana Zemunik. Rezultate istraživanja pogledajte u priloženim dokumentima.
Utjecaj matematičkih kompetencija na rješavanje kemijskog računa.pptx
Hrvatsko društvo za neuroznanost, Hrvatski institut za istraživanje mozga i Znanstveni centar izvrsnosti za temeljnu, kliničku i translacijsku neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 11. do 17. ožujka 2019. godine, osamnaesti puta u Hrvatskoj organiziraju Tjedan mozga, kampanju u svijetu poznatu kao Brain Awareness Week. Tema ovogodišnjega Tjedna mozga je neuroznanstveno istraživanje o učenju i pamćenju, a učenici naše škole u pratnji učiteljica Tamare Banović i Ivane Zemunik sudjelovali su u radionici „Kako stimulirati mozak magnetom?“.
SEKCIJA RIBE
Radionica "Neobična svojstva vode"
Tijekom nastavnog procesa učenici su praktičnim radom ispitali svojstva vode.
RAD U LABORATORIJU U OČIMA UČENIKA
Učenici 7.d razreda pravila ponašanja i rada u laboratoriju usvajali su u grupnom radu, koristeći digitalne obrazovne sadržaje dostupne na poveznici Kemija 7.
Ono što su usvojili, prikazali su zanimljivim video uratcima, vrednovali su svoje radove i jednoglasnom odlukom svih grupa, najboljim radom proglašen je rad kojega i ovdje možete pogledati.
PRAVILA PONAŠANJA U KEMIJSKOM LABORATORIJU
Mentorica: Tamara Banović
TjEdAn MoZgA u NaŠoJ šKoLi (2017 / 2018)
Hrvatsko društvo za neuroznanost, Hrvatski institut za istraživanje mozga i Znanstveni centar izvrsnosti za temeljnu, kliničku i translacijsku neuroznanost Medicinskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, od 12. do 18. ožujka 2018. godine, sedamnaesti puta u Hrvatskoj organiziraju Tjedan mozga, kampanju u svijetu poznatu kao Brain Awareness Week
Ove godine posebna je pozornost posvećena dvjema aktualnim znanstvenim temama – Mozak i umjetna inteligencija te Mozak-glad za kisikom i glukozom.
14.3.2018. učenici naše škole sudjelovali su u interaktivnom predavanju i radionicama pod nazivoma Budućnost neuroznanosti- Mozak i umjetna inteligencija u organizaciji navedenih institucija. Predavač je studentica Hana Đogaš. Pogledajte kako nam je bilo.
OBILJEŽAVANJE TJEDNA MOZGA U NAŠOJ ŠKOLI
U okviru Tjedna znanosti, koje već dugi niz godina, u ožujku organizira Medicinski fakultet iz Splita, za učenike osmih razreda upriličeno je predavanje i radionica pod nazivom „Kako radi naš mozak?“.
Voditeljice ovog događa bile su studentica medicine Hana Đogaš i tehničarka laboratorija na neurološkom odjelu Jelena Baričević. Koordinatorice ovo hvale vrijedna aktivnosti u našoj školi su nastavnice biologije i kemije Ivana Zemunik i Tamara Banović
PROJEKT "EDUKACIJA DJECE O OŽIVLJAVANJU U OSNOVNOJ ŠKOLI"
Projekt "Edukacija djece o oživljavanju (kardiopulmonalnoj reanimaciji) u osnovnoj školi" pod pokroviteljstvom Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta, u suradnji sa školskom liječnicom dr. Brankom Huljev, proveo se kroz nastavu biologije u osmim razredima.
OBILJEŽAVANJE TJEDNA MOZGA
Učenici naše škole na satu prirode i biologije uključili su se brojnim aktivnostima u obilježavanju Tjedna mozga, koji se obilježavao od 14.– 9. ožujka. Kao kruna tih događanja, bilo je interaktivno predavanje na Medicinskom fakultetu u Splitu.
Pod vodstvom nastavnica Tamare Banović i Ivane Zemunik sudjelovali su učenici koji pokazuju poseban interes za prirodoznanstvenu tematiku.
ARHIVA ŠKOLSKIH NATJECANJA IZ BIOLOGIJE
Testovi | Rješenja | Testovi | Rješenja |
2008.god. | 2008.god. | 2008.god | 2008.god. |
2009.god. | 2009.god. | 2009.god. | 2009.god. |
2010.god. | 2010.god. | 2010.god. | 2010.god. |
2011.god. | 2011.god. | 2011.god. | 2011.god. |
2012.god. | 2012.god. | 2012.god. | 2012.god. |
2013.god. | 2013.god. | 2013.god. | 2013.god. |
2014.god. | 2014.god. | 2014.god. | 2014.god. |
2015.god. | 2015.god | 2015.god. | 2015.god. |
2016.god. | 2016.god | 2016.god. | 2016.god. |
2017.god. | 2017.god. | 2017.god. | 2017.god. |
Izvanučionička nastava - PARK ŠUMA MARJAN
10.11.2015. godine učenici 6.c i 6.d razreda bili su na izvanučioničkoj nastavi u park šumi Marjan. Nastava se odvijala u suradnji s udrugom Sunce, a obradili su ekosustav šuma i mora.
Ciljevi nastave su :
• samostalno spoznavanje i stjecanje aktivnih znanja o bioroaznolikosti šumskog i morskog ekosustava te osvijestiti važnost čuvanja staništa
• razvijanje suradnje, oblikovanje visoke razine zornosti, razvijanje samostalnosti i jačanje timskog rada
• upoznavanje različitosti zavičaja i prilagodbe živih bića različitim klimatskim uvjetima
• osmisliti i izraziti svoj doživljaj na vizualan način
Aktivnosti učenika na terenu::
• promatrati životne uvjete prema uputama
• prema dobivenom uzorku detektirati biljku prema boji i teksturi
• uočiti razliku među pojasevima morskog ekosustava
• izraditi hranidbenu mrežu
• riješiti kviz kako bi uočili vlastitu ekološku osviještenost
U fotogaleriji pogledajte kako im je bilo.
NA RUBU KEMIJE
Jedan učenik 8.b razreda posebno se ističe među ostalim učenicima po istinskoj zainteresiranosti za kemiju. Zove se Luka Lozina.
Luka nam je na satovima kemije više puta ove školske godine demonstrirao svoje pokuse kojima je obogatio naše znanje iz kemije.
U svojim nam je pokusima pokazao:
Luka za sebe kaže da to nije ništa posebno te da je on jednostavno oduvijek bio zainteresiran za kemiju i kemijske pokuse. Nije ni čudo što je njegova profesorica Vedrana Pivčević rekla da nikada do sada nije vidjela takav prirodan talent i želju za znanjem.
NATJECANJE U KRISTALNOM RASTU "LJEPOTA KRISTALNIH PLOGA"
Od 10. do 12. mjeseca učenici naše škole sujelovali su u Plivinom natječaju "Rast kristalnih ploha".
Učenici 8 e razreda: Nikolina, Rina i Ante osvojili su visoko peto mjesto. Čestitamo!
DRAMATIZACIJA NA SATU BIOLOGIJE
Temu ovisnosti obradili smo uz maksimalan doprinos učenika. Učenici 8.k razreda samostalno su napisali tekst, podijelili uloge, osmislili radnju, uredili scenu, odglumili... Cilj je bio usvojiti osnovna znanja o ovisnostima te svladati vještine kojima će u životu biti sposobni izbjeći bilo koji oblik ovisnosti. Nadamo se da je cilj ostvaren!
INTEGRIRANA NASTAVA BIOLOGIJA - LIKOVNA KULTURA
Na satovima biologije učili smo o DNA molekuli, upoznali smo njezinu građu i uloge, a znanje smo produbili izradom modela na satovima likovne kulture...
EKO-RADIONICA
STUPNJEVI ONEČIŠČENOSTI KOPNENIH VODA
Učenici 6. razreda su izradili, samostalno prema uputama i od raznih materijala, modele četiri različita stupnja onečiščenosti kopnenih voda u kutijama od cipela.
1. stupanj- POTPUNO ČISTA VODA
2. stupanj - JOŠ UVIJEK ČISTA VODA
3. stupanj - ONEČIŠČENA VODA
4. stupanj - POTPUNO ONEČIŠČENA VODA
Rezultat rada najbolje je vidljiv uspoređivanjem sve četiri "bare"...
TERENSKA NASTAVA-VELEBIT
Održana je dvodnevna terenska nastava za 6. rezrede 1. i 2. lipnja na Velebit pri čemu su se integrirali sadržaji prirode, TZK, vjeronauka i geografije.
Učeničko viđenje terenske nastave možete vidjeti klikom na sliku...