« Rujan 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 |
16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 |
23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
ŠKOLSKA GODINA 2024./2025.
Odluka o korištenju drugih obrazovnih materijala
Drugi obrazovni materijali - RAZREDNA NASTAVA
Drugi obrazovni materijali - PREDMETNA NASTAVA
KALENDAR RADA
šk. god. 2023./2024.
AKTIV BIOLOGIJE I KEMIJE 2021./22.
Nagrađeni e-twinning projekti
U Omišu, 8. srpnja 2022.
Objavila: Tamara Banović
_________________________________________________________________________________________________________________________
Školski vrt
Tijekom drugog polugodišta aktivno se pristupilo radu u školskom vtu, uživali smo i u plodovima našega rada. Klikom na sliku pogledajte kako nam je bilo!
Prezentaciju pripremila: Vedrana Pivčević, prof.
U Omišu, 7.7.2.2022.
Objavila: Tamara Banović
__________________________________________________________________________________________________________________________
Digitalni obrazovni sadržaji za učenike
Pripremila: Tamara Banović
Neobična svojstva vode (za učenike 7. razreda, Kemija - dodatna nastava)
Svojstva vode (za učenike 5. razreda, Priroda)
Pisanje jednadžbi kemijskih reakcija (za učenike 7. razreda, Kemija)
Nastajanje soli (za učenike 8. razreda, Kemija)
Zaštita od hladnoće (za učenike 6. razreda, Priroda)
GLOBE edukacija - Hidrologija (za učenike GLOBE grupe)
U Omišu, 1. srpnja 2022.
Objavila: Tamara Banović
________________________________________________________________________________________________________________________
eTwinning projekti Aktiva biologije i kemije u 2021./22. školskoj godini
1. Autorski projekt Ivane Balić i Tamare Banović - Biram zdravlje
2. Sudjelovanje u projektu (Tamara Banović) Priroda kroz eko datume
3. Sudjelovanje u projektu (Tamara Banović ) Webučionica
4. Sudjelovanje u projektu (Tamara Banović) Financijska pismenost
5. Sudjelovanje u projektu (Tamara Banović) Zdrava hrana svakog dana
6. Sudjelovanje u projektu (Tamara Banović) Pokusi su nova fora
7. Živi svijet pod mikroskopom (Ivana Balić)
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 30. svibnja 2022.
__________________________________________________________________________________________________________________________
SURADNJA S DIJABETIČKIM DRUŠTVOM IZ OMIŠA
Učiteljice Tamara Banović i Ivana Zemunik ostavruju višegodišnju suradnju s Djabetičkim društvom iz Omiša čime se poduže kvaliteta nastave i ostvaruju ishodi učena predmetnih kurikuluma Biologije 7. i 8. razreda:
BIO OŠ B.7.2. i BIO OŠ B.8.2.Analizira utjecaj životnih navika i rizičnih čimbenika na zdravlje organizma ističući važnost prepoznavanja simptoma bolesti i pravovremenoga poduzimanja mjera zaštite
BIO OŠ C.7.1. Uspoređuje načine prehrane te procese vezanja i oslobađanja energije u različitih organizama
BIO OŠ C.7.2. Uspoređuje energetske potrebe različitih organizama uzimajući u obzir potrebnu vrstu i količinu hrane za očuvanje zdravlja
BIO OŠ C.8.2. Povezuje hranidbene odnose u biosferi s preživljavanjem organizama
te se ostvaruju očekivanja međupredmetnih tema, a osobito MPT Zdravlje:
A.3.2.A Opisuje pravilnu prehranu i prepoznaje neprimjerenost redukcijske dijete za dob i razvoj.
A.3.2.B Opisuje nutritivni sastav procesuiranih namirnica i pravilno čita njihove deklaracije.
A.3.2.C Opisuje važnost i način prilagođavanja prehrane godišnjem dobu i podneblju.
A.3.2.D Opisuje važnost redovitoga tjelesnoga vježbanja kao važnog čimbenika tjelesnoga vježbanja kao važnog čimbenika regulacije tjelesne mase.regulacije tjelesne mase.
Suradnja se nastavila i u školskoj godini 2021./22. kroz nekoliko aktivnosti.
1. 20 000 plavih balona - inicijativom želimo podići svijest o dijabetesu tipa 1 i izazovima s kojima se više od 20.000 ljudi u Republici Hrvatskoj koji žive s dijabetesom tipa 1 suočavaju svaki dan.
2. U suradnji s udrugom Dijabetičko društvo Omiš provedene su radionice za učenike šestih razreda: Koliko je masan tvoj čips? i Skrivene masnoće i šećeri
3. Povodom 1. Hrvatskog dana šećerne bolesti, s korisnicima usluga Udruge Dijabetičko društvo Omiš podijelili smo knjižicu recepata "Što je danas na jelovniku?. (klikom pogledajte). Knjižica im se jako dopala te je Udruga preuzela financijaranje tisanja knjižice. Hvala im na suradnji i u ovoj školskoj godini.
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 16. svibnja 2022.
____________________________________________________________________________________________________________________________________
ŠTO JE DANAS NA JELOVNIKU?
Istraživački projekt iz biologije pod mentorstvom učiteljice Tamare Banović
Sažetak:
Razvijanje pravilnih prehrambenih navika u ranoj životnoj dobi preduvjet je za pravilan odnos prema hrani za čitav život. Cilj ovoga rada bio je osvijestiti važnost pravilne prehrane kod učenika i utjecati na poboljšanje njihovih prehrambenih navika tijekom školske marende. Istraživanjem je obuhvaćeno osam razrednih odjela, po jedan odjel svakoga razreda, tj. ukupno 172 učenika. U uvodnoj fazi istraživanja među učenicima je proveden anketni upitnik o njihovim prehrambenim navikama, a potom je slijedilo prikupljanje i popisivanje svega što učenici pojedu za vrijeme školske marende. Analiza školskih obroka napravljena je pet puta, jednom tjedno tijekom pet tjedana. Za pojedini razredni odjel analiziran je upitnik i sastav školskih obroka te su na temelju dobivenih rezultata osmišljene radionice koje su u trajanju od dva školska sata provedene među učenicima. Na kraju svake radionice učenici su imali priliku kušati za njih pripremljen zdravi obrok koji bi mogao postati zamjena nezdravim namirnicama koje vrlo često konzumiraju tijekom školske marende. Primjeri takvih jela objedinjeni su u digitalnu knjižicu recepata koja je dostupna svim učenicima naše škole. U kreiranju e-knjižice recepata sudjelovali su učenici uključeni u istraživanje i njihovi roditelji te se ona neprestano nadopunjuje receptima obroka koji se mogu pripremiti za školsku marendu. Nakon provedenih radionica i objave knjižice recepata ponovo je napravljena analiza školskog obroka te je proveden završni anketni upitnik kako bi se dobila povratna informacija o utjecaju vršnjačkog poticanja na promjenu loših prehrambenih navika tijekom školske marende. Rezultati pokazuju da su učenici u visokom postotku od gotovo 80 % imali loš izbor namirnica za školsku marendu te da je učestalost konzumacije voća bila manja od 20 %, dok niti jedan učenik za obrok nije imao uključeno povrće. Nakon provedenih edukacija i dostupnosti knjižice s primjerima zdravih obroka kod 85,7 % učenika, prema njihovoj osobnoj procjeni, dogodilo se poboljšanje u izboru namirnica za školsku marendu.
Ključne riječi: pravilna prehrana, školska marenda, prekomjerna težina, pretilost
Rad je dostupan na poveznici.
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 7. svibnja 2022.
_________________________________________________________________________________________________________________________
SURADNJA S KOMUNALNIM PODUZEĆEM PEOVICA
Učiteljice prirode, biologije i kemije Ivana Zemunik i Tamara Banović u ovoj školskoj godini ostvarile su višestruku suradnju s timom za edukaciju komunalnog poduzeća Peovica d.o.o. čime se bitno utjecalo na podizanju razine svijesti o važnosti razlikovanja otpada od smeća, na višestruku uporabu predmetna i reciklažu te su poboljšali naviku odvajanja i razvrstavanja otpada.
Tijekom prvog polugodišta učenici 8.d razreda s učiteljicama su bile na izvanučioničkoj nastavi reciklažnom dvorištu. Edukuatorice iz komunalnog poduzeća Marina Beović i Marijana Generalić provele su učenike kroz reciklažno dvorište, upoznale s djelatnostima koje obavljaju i procesom odvajnja i prešanja otpada. Potom je slijedila radionica "Izrada božićnih ukasa od otpada" te su načinjenim ukrasima učenici okitili božićno drvce.
Suradnja se nastavila tijekom Tjedna znanosti koji se u OŠ Josip Pupačić odžavao početko prosinca 2022. godine, provedene su radionice izrade božićnih ukrasa od otpada koje se učenici saklupljali tijekom mjeseca. Tim ukrasima uredili smo učionice i hodnike naše škole. Radionica je provedena među zainteresiranim učenicima petih i šestih razreda, a čijim provođenjem su ostvarenii ishodi predmetnih kurikuluma za prirodu 5. i 6. razreda:
OŠ PRI D.5.1. i OŠ PRP D.6.1. Učenik tumači uočene pojave, procese i međuodnose na temelju opažanja prirode i jednostavnih istraživanja.
OŠ PRI B.6.2. Učenik raspravlja o važnosti održavanja uravnoteženog stanja u prirodi i uzrocima njegova narušavanja
te ostvaruje očekivanja međupredmtne teme Održivi razvoj:
odr A.2.1. Razlikuje pozitivne i negativne utjecaje čovjeka na prirodu i okoliš.
odr A.2.2. Uočava da u prirodi postoji međudjelovanje i međuovisnost.
odr B.2.1. Objašnjava da djelovanje ima posljedice i rezultate.
odr B.2.3. Opisuje kako pojedinac djeluje na zaštitu prirodnih resursa.
odr A.3.3. Razmatra uzroke ugroženosti prirode.
odr A.3.4. Objašnjava povezanost ekonomskih aktivnosti sa stanjem u okolišu i društvu.
odr B.3.2. Sudjeluje u aktivnostima koje promiču održivi razvoj u školi, lokalnoj zajednici i šire.
Tijekom Zeleno-plavog tjedna koji se početkom travnja održao u našoj školi svi učenici naše škole posjetili su reciklažno dvorište i upoznali se s važnošću odvajanja otpada, a u našem školskom vrtu napravljena je radionica o kompostiranju i Peovica je našoj školi poklonila komposter!
U Omišu, 22. travnja 2022.
Pripemila i objavila: Tamara Banović
_________________________________________________________________________________________________________________________
5. TJEDAN ZNANOSTI
Od 2. do 8. prosinca 2021. godine u OŠ Josip Pupačić u Omišu održan je peti Tjedan znanosti. Ove godine po prvi puta u Tjednu znanosti provodile su se aktivnosti iz projekta Biosigurnost i biozaštita kojega u našoj školi provode učiteljice Tamara Banović i Ivana Zemunik. Učiteljice su zajedno s učenicima koji pohađaju INA Biosigurnost i biozaštita, pripremile digitalne društvene igre. U igrama su sudjelovali timovi učenika koje su činila četiri učenika, jedan učenih petoga, jedan šestoga, jedan sedmog i jedan osmog razreda. U Tjedan znanosti uključili su se i učenici OŠ Vijenac iz Osijeka s voditeljicom i idejnom začetnicom projekta Biosigurnost i biozaštita, Majom Kassa. Učenici su igri pristupali skenirajući QR kod ili preko poveznice. Igre koje su ih očekivale bile su: Puzzle, Memory, Osmosmjerka i Labirint. Dvije najuspješnije ekipe koje su brzo i točno riješile postavljene zadatke plasirale su se u završnu igri: Activity! 1, 2, 3
Autorice zadataka: Tamara BanovIć i Ivana Zemunik
Pripremila i objavila: Tamara Banović
U Omišu, 20. prosinca 2021.
_________________________________________________________________________________________________________________________
materijali za rad s potencijalno darovitim učenicima sedmog i osmog razreda Centra izvrsnosti SDŽ, pogodni za rad učenika na dodatnoj nastavi iz kemije i biologije te na GLOBE programu
TA ČUDESNA VODA...
Cilj radionice je upoznati svojstva vode izvođenjem pokusa u grupnom radu.
Materijale pripremile: Ivana Zemunik, prof. i Tamara Banović, prof.
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 15. prosinca 2021.
__________________________________________________________________________________________________________________________
materijali za rad s potencijalno darovitim učenicima sedmog i osmog razreda Centra izvrsnosti SDŽ, pogodni za rad učenika na dodatnoj nastavi iz biologije te na GLOBE programu
GDJE SE SKRIO KLOROFIL?
Cilj rada je odrediti prisutnost biljnih pigmenata u različito obojenim listovima smokve tijekom žućenja. Promjene se pratie na tri razine: vizualna promjena boje lišća, uočavanje biljnih pigmenata u stanicama lista korištenjem mikroskopa i pametnog telefona te odjeljivanje i određivanje pigmenata metodom kromatografije na papiru.
Materijale pripremile: Ivana Zemunik, prof. i Tamara Banović, prof.
Objavila: Tamara Banović
U Omišu, 30. studenoga 2021.