ŠKOLO LACKOVIĆA CROATE
Jutrom kad se probudim ja na školu pomislim
na lektire i zadatke, znanjem se ponosim
A u školi dani su kao sve iz bajke
crtam, pišem, glumim, o okolišu brinem se.
Školo Lackovića Croate
pjesmom slavim te
u srcu čuvam te.
Školo Lackovića Croate
i kada porastem
uvijek voljeti ću te.
Školo moja volim te.
Ove školske godine, nacionalni projekt „Čitamo mi, u obitelji svi“ povećan je za još jednu školu koja je prepoznala važnost ovog projekta. Pogodili ste, riječ je o školi Ivan Lacković Croata Kalinovac i o trećem razredu u kojem će se navedeni projekt provesti. Više o samom projektu pročitajte pod opširnije, a saznajte i koje to knjige putuju od učenika do učenika
O PROJEKTU
Nakon što učenici u prvom razredu osnovne škole nauče čitati, jako je važno da im možemo ponuditi zanimljivu literaturu za čitanje. No, koje god aktivnosti poduzimali školski knjižničari radi poticanja čitanja, radi stvaranja navike čitanja i otkrivanja čitateljskih estetskih užitaka, sve su one veoma ograničenog dometa, ako učenici prikladne poticaje ne dobivaju i u svojoj obitelji – zato jer učenici nižih razreda uče ponajprije oponašanjem, a sve do puberteta glavni su im uzori i autoriteti njihovi roditelji. Nema kvalitetnijeg poticaja i učinkovitije metode svladavanja tehnike čitanja, nego kad učenik svakodnevno gleda svoje roditelje kako čitaju i kako uživaju u pročitanomu štivu.
Projektom „Čitamo mi, u obitelji svi“ roditeljima se skreće pozornost na činjenicu koliko je vrijedno i nezamjenjivo da tijekom svih nižih razreda budu uzor svojoj djecu u čitanju, umjesto da ih tjeraju na čitanje. No, ovim projektom roditeljima se ne skreće samo pozornost na važnost čitanja, već ih se veoma efikasno pridobiva da tijekom tih dana na različite načine čitaju sa svojom djecom te da tako provodeći vrijeme dožive lijepe trenutke koje će dugo pamtiti. Hoće li možda promijeniti i svoje navike nakon toga – ostaje na njima.
Projekt se provodi s učenicima trećih razreda jer je primijećeno da u toj dobi dijete gubi interes za knjigu i čitanje. Svaki put kada učenik donese ruksak s knjigama u školu ima prigodu u nekoliko minuta drugim učenicima prepričati sve lijepo i zanimljivo što mu se dogodilo tijekom proteklih nekoliko dana kad su u njegovoj obitelji svi članovi čitali knjige iz knjižnične naprtnjače. I taj dan sljedeći učenik dobiva ruksak s knjigama i nosi ga kući. U knjižničnoj naprtnjači nalazi se, osim knjiga, i bilježnica u koju učenici sa svojim ukućanima upisuju doživljaje.
(Izvor: web stranica projekta „Čitamo mi, u obitelji svi“, URL: https://sites.google.com/a/knjiznicari.hr/citamo-mi-u-obitelji-svi/)
PROJEKT U NAŠOJ ŠKOLI
Projekt se, ovisno o veličini škole, odvija u tri kruga, a svaki krug ima svoj vremenski rok. U našem trećem razredu imamo 11 učenika, tako da smo se odlučili s projektom krenuti u trećem krugu, odnosno od mjeseca veljače. Što je zapravo i prigodno jer je veljača mjesec ljubavi, ali pritom ne moramo iskazivati ljubav samo prema simpatiji, već i prema nekim drugim stvarima. Pa zašto onda ne bi spojili ljubav i knjigu?
Knjižničarka je ujutro ušavši u školsku knjižnicu odmah primijetila ruksak pun knjiga s popratnim pismom, a pismo je bilo naslovljeno na učenike trećih razreda. I što je drugo knjižničarki preostalo nego li odnijeti pismo i ruksak u treći razred i pročitati im namijenjeno pismo.
Učenicima je pismo „poslao“ ruksak koji im je rekao kako se jako veseli što će boraviti u njihovim obiteljima i što će se družiti s njima, učenicima. Zamolio ih je da čuvaju knjige koje dobiju u ruksaku, tako da i drugi učenici mogu kasnije čitati te knjige i da napišu lijepe dojmove u bilježnicu dojmova, nešto mu nacrtaju ili napišu pjesmu.
Knjige koje se nalaze u naprtnjači su:
Nadamo se da će učenici, ali i njihove obitelji, uživati u pripremljenim im knjigama i uvidjeti koliko čitanje može biti zabavno.