ŠKOLO LACKOVIĆA CROATE
Jutrom kad se probudim ja na školu pomislim
na lektire i zadatke, znanjem se ponosim
A u školi dani su kao sve iz bajke
crtam, pišem, glumim, o okolišu brinem se.
Školo Lackovića Croate
pjesmom slavim te
u srcu čuvam te.
Školo Lackovića Croate
i kada porastem
uvijek voljeti ću te.
Školo moja volim te.
U petak, 27. listopada 2023. učenici polaznici dodatne nastave iz matematike sudjelovali su u Sudoku prvenstvu Hrvatske za osnovne i srednje škole. Natjecanje organizira Hrvatska Mensa i enigmatski klub Božidar Vranicki uz potporu Agencije za odgoj i obrazovanje te uz financijsku potporu sponzora i donatora i provodi se u tri kategorije: Bistrići – učenici od 1. do 4. razreda osnovne škole, Kadeti – učenici od 5. do 8. razreda osnovne škole i Juniori – učenici od 1. do 4. razreda srednje škole. Nakon školskog natjecanja slijedi još regionalno i državno natjecanje. Naša škola ove je godine sudjelovala po prvi put, a natjecanju je pristupilo 7 učenika u kategoriji Kadeti (5.-8.r.).
Sudjelovali su: Dora Vucikuja (5.r.), Andrej Kerečeni (5.r.), Dora Vlašić (6.r.), Josipa Selak (6.r.), Petra Barić (6.r.), Erin Kolaković (6.r.), Filip Dominiković (6.r.).
Svaki sudionik je dobio devet sudoku zadataka i to magični kvadrat 4×4, magični kvadrat 5×5, klasični sudoku 6×6, klasični sudoku 9×9, klasični dijagonalni sudoku, 12-34-56 sudoku, par-nepar sudoku, niz sudoku i susjedni sudoku koje su trebali riješiti za 45 minuta. Samo točno riješen zadatak donosi unaprijed određene bodove te nema parcijalnog bodovanja.
Ciljevi projekta vezani su uz razvoj i stjecanje vještina i znanja kod učenika:
- Razvoj matematičkih kompetencija, razvoj kognitivnih procesa, pamćenje, razumijevanje, primjenjivanje, analiziranje, vrednovanje, stvaranje, stjecanje znanja, činjenično (poznavanje osnovnih elemenata za rješenje problema), konceptualno (poznavanje međusobne povezanosti elemenata, poznavanje principa, teorija, modela i struktura za rješenje nekog problema), proceduralno (znanje „kako nešto učiniti“, poznavanje tehnika i metoda za odlučivanje pri rješavanju problema), metakognitivno (samoregulacija vlastitih spoznaja za savladavanje određenih sadržaja), razvoj osjećaja za timski rad kroz ekipno natjecanje, razvoj pozitivnog natjecateljskog duha, promidžba logičkih i problemskih zadataka, uočavanje i prepoznavanje potencijalno darovitih učenika.
S obzirom da su sudjelovali prvi put na ovakvoj vrsti natjecanja učenici su pokazali izvrsnu snalažljivost, spretnost i brzinu prilikom rješavanja sudoku zadataka te se nadamo da će se neki od njih plasirati i na iduću razinu natjecanja.