ŠKOLO LACKOVIĆA CROATE
Jutrom kad se probudim ja na školu pomislim
na lektire i zadatke, znanjem se ponosim
A u školi dani su kao sve iz bajke
crtam, pišem, glumim, o okolišu brinem se.
Školo Lackovića Croate
pjesmom slavim te
u srcu čuvam te.
Školo Lackovića Croate
i kada porastem
uvijek voljeti ću te.
Školo moja volim te.
KRITERIJI OCJENJIVANJA U 3.RAZREDU
KRITERIJI OCJENJIVANJA - 3.razred
1. HRVATSKI JEZIK
A) JEZIK
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
Jezične sadržaje svakodnevno i ispravno primjenjuje u usmenoj i pisanoj
komunikaciji.
U potpunosti razumije vrste riječi – imenice, glagole, pridjeve i samostalno ih bez
pogreške pronalazi u tekstu.
Primjenjuje pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova u imenima voda,
gora i nebeskih tijela. Samostalno primjenjuje bez pogreške, interpunkcijske
znakove, opće kratice.
Pravilno piše i izgovara glasove/slova č, ć, te glasovne skupove ije/je.
vrlo dobar(4)
Uz malu pomoć izvodi pravila i zaključke.
Razumije vrste riječi i pronalazi ih u rečenicama.
Razvijene sposobnosti analize i sinteze jezičnih pojava.
Primjenjuje pravopisna pravila o velikom slovu, glasovima/slovima č, ć
glasovnom skupu ije/je i interpunkcijskim znakovima.
dobar (3)
Učenik primjenjuje jezične sadržaje s manjim pogreškama u usmenom i pisanom
izrazu.
Traži potporu učitelja.
Imenuje vrste riječi, ali ih teže pronalazi u tekstu.
Znanje primjenjuje s povremenim greškama u usmenom i pisanom izražavanju.
Povremeno griješi u pisanju velikog početnog slova u imenima voda, gora i
nebeskih tijela, glasovnom skupu ije/je i glasovima/slovima č,ć.
dovoljan (2)
Teško i uz pomoć učitelja prepoznaje vrste riječi.
Teško primjenjuje naučena pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova,
glasovnom skupu ije/je i glasovima/slovima č, ć.
nedovoljan (1)
Niti uz pomoć učitelja učenik ne prepoznaje jezičnu pojavu.
Sposobnosti jezikoslovnog mišljenja nisu razvijene.
Gradivo ne primjenjuje u pisanom i usmenom izražavanju.
Ne razlikuje vrste riječi u rečenicama.
Nije usvojio pravopisna pravila o pisanju velikog početnog slova, glasovnog
skupa ije/je i glasovima/slovima č, ć.
B) KNJIŽEVNOST
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
Učenik konkretno i jasno prosunuje, raščlanjuje i (voneno) interpretira književni
tekst / djelo.
Učinkovito i spretno primjenjuje stečena znanja iz književno-teorijskog nazivlja
u interpretaciji književnog teksta.
Samostalno i točno izdvaja temu u tekstu, likove, mjesto i vrijeme radnje.
Samostalno pronalazi rimu u pjesmi, bez pogreške imenuje vrstu djela, basnu,
bajku, dječji roman.
Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik točno odgovara na pitanja, ispravlja
netočne tvrdnje, točno povezuje riječi i njihove definicije, točno nadopunjuje
zadane rečenice, prijevod rečenica je točan, te razumije jezičnu poruku.
vrlo dobar (4)
Učenik konkretno i jasno analizira književne tekstove / djela primjenjujući
stečena znanja iz književno-teorijskog nazivlja.
Razumije pročitano.
Razlikuje vrste književnog djela basnu, bajku, dječji roman.
Sudjeluje u interpretaciji književnog djela.
Razumije jezičnu poruku
dobar (3)
Učenik sudjeluje u analizi i interpretaciji književnih tekstova / djela. Uz malu
pomoć učitelja može primijeniti i stečena znanja iz književno teorijskog nazivlja.
Uz poticaj učitelja sudjeluje u interpretaciji književnog djela, odrenuje temu,
osobine likova, vrijeme i mjesto radnje.
Nakon čitanja/ slušanja teksta učenik sporije, ali uz pomoć učitelja točno
odgovara na postavljena pitanja.
Uz učiteljevu pomoć povezuje dio riječi i njihove definicije, može točno
nadopuniti dio zadanih rečenica.
Razumije jezičnu poruku.
dovoljan (2)
Učenik povremeno sudjeluje u analizi književnih djela. Teško usvaja književno
teorijsko nazivlje. Potrebna stalna pomoć učitelja.
Razvija književne sposobnosti.,
Ne razlikuje vrste književnih djela.
Nesiguran je u razumijevanju pročitanog teksta.
Razumije samo dijelove teksta, sporije i uz učiteljevu pomoć. Odgovara koristeći
uglavnom kratke odgovore. Povezivanje riječi i definicija je otežano.
nedovoljan (1)
Ne može niti uz pomoć učitelja analizirati književni tekst / djelo.
Ne sudjeluje u interpretaciji književnog djela.
Ne prepoznaje književno djelo.
Ne sažima pročitano.
C) LEKTIRA
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
Ispravno, prema zadanim kriterijima, redovito piše lektiru, često i više od
propisanog. Dnevnik čitanja jezično, stilski i sadržajno točan. Ima bogat i
aktivan rječnik.
Vrlo uspješno i samostalno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,
vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu.
vrlo dobar (4)
Dnevnik čitanja vodi stilski i sadržajno točno, ali s manjim jezičnim greškama.
Samostalno i opsežno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,
vremenom i likovima u u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu.
dobar (3)
Dnevnik čitanja sadržajno i stilski nepotpun.
Griješi u primjeni pravopisnih sadržaja.
Ne poštuje uvijek zadane kriterije u vonenju zabilježaka.
Uz pomoć uspješno uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,
vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu
dovoljan (2)
Dnevnik čitanja površan, stilski i sadržajno nedorečen s mnogo pravopisnih i
gramatičkih pogrešaka.
Uz pomoć djelomično uočava i obrazlaže povezanost doganaja s mjestom,
vremenom i likovima u svim lektirnim djelima, a osobito u dječjem romanu
nedovoljan (1) Nije pročitao lektirno djelo i nije vodio dnevnik čitanja.
D) JEZIČNO IZRAŽAVANJE
-pisano
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5) U potpunosti je ovladao pisanjem kraćih sastavaka.
Primjenjuje pravopisne i gramatičke norme.
vrlo dobar (4)
Učenik se pisano izražava, primjenjujući pravopisne i gramatičke norme.
dobar (3)
U pisanom izražavanju učenik obraća pozornost na sadržaj ,ali griješi u
pravopisnom i gramatičkom području.
Pokazuje ovladanost književno jezičnim normama.
dovoljan (2)
Pisano izražavanje u razvoju.
Ponavlja se i služi neodgovarajućim izrazima s čestim pravopisnim i
gramatičkim pogreškama.
Pisani izričaj nije slikovit i maštovit.
Nije ovladao književno jezičnim normama.
nedovoljan (1)
Niti uz pomoć učitelja ne uspijeva primijeniti pravopisne i gramatičke norme.
Ne može pisati kraće sastavke niti pravilno oblikovati rečenice.
-usmeno
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5) Lako komunicira i spretno oblikuje govorne poruke. Poštuje sve vrednote
govorenog jezika i uljudbena pravila komuniciranja.
Samostalno priča o stvarnom i zamišljenom doganaju.
Razlikuje obavijest kao vrstu teksta.
Izražajno glasno čita dramski tekst.
Aktivno sudjeluje u raspravi poštujući uljudbena pravila.
vrlo dobar (4)
Komunicira i povezuje riječi.
Samostalno priča o stvarnom i zamišljenom doganaju.
Izvješćuje o obavljenom zadatku. Pridržava se teme.
dobar (3)
Uz pomoć učitelja priča o stvarnom i zamišljenom doganaju i sudjeluje u
raspravi.
Glasno čita dramski tekst.
dovoljan (2)
Uz stalnu učiteljevu pomoć priča o stvarnim i zamišljenim doganajima.
Izvještava o obavljenom zadatku ne držeći se kronološkog slijeda doganaja.
U raspravi se ne pridržava teme.
nedovoljan (1)
Ne može niti uz pomoć učitelja postići poželjan stupanj komuniciranja.
E) MEDIJSKA KULTURA
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
Aktivno sudjeluje u raščlambi gledanog filma, TV-emisije i kazališne predstave.
Izrazito dobro povezuje riječi, sliku i pokrete.
Samostalno i bez pogreške uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg
filma, te radijske emisije.
Samostalno pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama.
vrlo dobar (4)
Aktivno sudjeluje u raščlambi gledanog filma, TV-emisije i kazališne predstave.
Uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske emisije.
Samostalno uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te radijske
emisije.
Samostalno pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama.
dobar (3)
Uz pomoć učitelja uočava razlike i sličnosti izmenu igranog i dječjeg filma, te
radijske emisije i pronalazi tražene riječi u dječjim enciklopedijama.
dovoljan (2)
Uz učiteljevu pomoć interpretira dijelove filma, TV-emisije ili kazališne
predstave.
Uočava razlike i sličnosti izmenu vrsta filma uz učiteljevu pomoć kao i traženje
riječi u dječjim enciklopedijama.
nedovoljan (1)
Niti uz učiteljevu pomoć ne može uspješno interpretirati TV-emisiju, film ili
kazališnu predstavu i koristiti enciklopediju
DOMAĆI URADAK
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
Uvijek točno i redovito rješava domaće zadaće kreativno primjenjujući stečena
znanja iz književnosti, jezika i medijske kulture.
Zadaće su vrlo uredne i često uradi više od zadanog.
vrlo dobar (4)
Redovito i uredno piše domaće zadaće primjenjujući stečena znanja iz
književnosti, jezika i medijske kulture.
dobar (3)
Redovito piše domaće zadaće. Zadaća mu je katkad nepotpuna
dovoljan (2)
Povremeno motiviran da izradi zadatke koji su površno i djelomično riješeni.
Češće zaboravlja napisati domaću zadaću.
nedovoljan (1)
Ponekad napiše zadaću koja je površna, nedovršena i neuredna. Dovršava mali
broj zadataka.
ODNOS PREMA RADU
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
Podjednako i izrazito aktivan u svim područjima nastave hrvatskog jezika.
Potiče ostale na rad i suradnju. Preuzima odgovornost za svoje napredovanje i
napredovanje skupine / razreda.
vrlo dobar (4)
Aktivan u radu . Gotovo uvijek pozorno sluša i aktivno sudjeluje u razrednim
diskusijama.
Voli suranivati.
dobar (3) Sporiji u radu, ali uporan. Povremeno očekuje pomoć učitelja u izvršavanju
zadataka. Sudjeluje u razrednim aktivnostima.
dovoljan (2) Traži pomoć učitelja u radu ili se oslanja na suučenike.
Ponekad sudjeluje u razrednim aktivnostima.
nedovoljan (1)
Rijetko kada je motiviran za rad. Nesamostalno i s nedovoljnim interesom prilazi
radu. Traži stalan poticaj i pomoć. Potrebna učestala kontrola i podrška učitelja.
Samo povremeno sudjeluje u razrednim aktivnostima.
PISANA PROVJERA ZNANJA
Znanje se pisano provjerava nakon obranenog, uvježbanog i ponovljenog nastavnog sadržaja.
U ocjenjivanju pisanih radova primjenjuju se sljedeći kriteriji:
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5) točnost 91% - 100%
vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%
dobar (3) točnost 68% - 79%
dovoljan (2) točnost 51% - 67%
nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%
2. MATEMATIKA
A) USMENA PROVJERA ZNANJA
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- točno i samostalno obrazlaže pravilo
- primjenjuje pravila (pravilo redoslijeda izvonenja računskih radnji)
- pravilno čita i piše brojeve do tisuću
- povezuje i razlikuje računske radnje
- objašnjava postupak računanja
- povezuje činjenice i prikazuje problem
- točno, samostalno i logički zaključuje
- u zadanom vremenu, samostalno i točno rješava najsloženije zadatke pisanog
zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja do tisuću
- samostalno rješava zadatke koji se odnose na geometrijske sadržaje
- izrazito uredno i precizno crta pravce i poolupravce, kružnicu
- samostalno i točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine
vrlo dobar (4)
- zadatke rješava bez pomoći, točno uz pokoju pogrešku i u zadanom vremenu
- uz manju učiteljevu pomoć rješava i složenije zadatke
- uočava i povezuje računske radnje uglavnom točno
- izriče pravilo, ali u primjeni ponekad griješi
- pravilno čita i piše brojeve do tisuću
- u zadanom vremenu, samostalno i točno rješava složenije zadatke pisanog
zbrajanja i oduzimanja, množenja i dijeljenja do tisuću
- samostalno rješava zadatke koji se odnose na geometrijske sadržaje
- izrazito uredno i precizno crta pravce, polupravce i kružnicu
- samostalno i točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje mase i tekućine
dobar (3)
- samostalno i točno rješava jednostavne zadatke, a uz pomoć učiteljice i
složenije
- zaključuje uz vonenje
- izriče pravilo, ali u primjeni griješi
- imenuje i uočava računske radnje, ali griješi u računanju
- pravilno čita i piše brojeve do tisuću
- radi uz poticaj i dodatnu pomoć
- polako i precizno rukuje geometrijskim priborom i zna nacrtati zadano
- samostalno ali uz manje pogreške točno pretvara mjerne jedinice za mjerenje
mase i tekućine
dovoljan (2)
- zadatke rješava vrlo sporo te često griješi
- uz pomoć učiteljice uspijeva riješiti jednostavne zadatke / (samo zadatke
s jednom računskom radnjom)
- prepoznaje i imenuje računske radnje, ali ih ne primjenjuje točno
- čita i piše brojeve do tisuću uglavnom točno
- prepoznaje i ponavlja pravilo, ali ga ne primjenjuje
- sporo i uz pomoć učitelja pisano zbraja, oduzima, množi i dijeli brojeve
do tisuću
- neuredno i neprecizno crta pravce, polupravce i kružnicu
- nabraja jedinice za mjerenje mase i tekućine
nedovoljan (1)
- ni uz veću pomoć nastavnika ne rješava zadatke pisanog zbrajanja i
oduzimanja do tisuću
- imenuje računske radnje, ali računa netočno
- ne prepoznaje matematičke zakonitosti i pojmove
- ne može izdvojiti problem u tekstualnom zadatku
- ne povezuje geometrijske sadržaje
- ne uspijeva točno i precizno crtati geometrijskim priborom
B) PISANA PROVJERA ZNANJA
Znanje se pisano provjerava nakon obranenog, uvježbanog i ponovljenog nastavnog sadržaja.
U ocjenjivanju pisanih radova primjenjuju se sljedeći kriteriji:
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5) točnost 91% - 100%
vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%
dobar (3) točnost 68% - 79%
dovoljan (2) točnost 51% - 67%
nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%
DOMAĆI URADAK
Vrednuje se točnost, samostalnost, redovitost i pisanja domaćih zadaća. Za učenike koji su
uključeni u produženi boravak ocjena se donosi na prijedlog učiteljice produženog boravka.
OCJENA
OCJENJIVAČKI
KRITERIJI - ZADACI
KOJE JE LAKŠE
BODOVATI
OCJENJIVAČKI KRITERIJI ZA ZADAĆE KOJE
NIJE JEDNOSTAVNO BODOVATI
odličan (5) točnost 91% - 100%
- domaće zadaće piše redovito, samostalno, izrazito
uredno i točno
- sve zadatke je sposoban sam objasniti i protumačiti
vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%
- domaće zadaće piše redovito, uredno i pretežno
točno
- ponekad ne uspijeva objasniti točno riješeni zadatak
dobar (3) točnost 68% - 79%
- domaće zadaće piše redovito, ali ne uvijek točno i
temeljito
- ne snalazi se u objašnjavanju riješenih zadataka
dovoljan (2) točnost 51% - 67%
- ponekad zaboravlja napisati domaću zadaću
- ne uspijeva objasniti riješeni zadatak
nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%
- u pisanju domaćih zadaća je izrazito neredovit
- ne piše redovito domaće zadaće
- zadaće su površne, često netočne i neuredne
ODNOS PREMA RADU
OCJENA ODNOS PREMA RADU
odličan (5)
- izuzetno pažljiv, marljiv, usredotočen, zainteresiran i aktivan u svim oblicima
rada
vrlo dobar (4)
- savjestan, vrijedan u izvršavanju većine zadataka, trudi se, ponekad ga treba
poticati na aktivnost
dobar (3)
- pokazuje interes za lakše sadržaje, izostaje temeljitost, odgovornost i
ustrajnost u radu
- često ga treba poticati
dovoljan (2)
- često zanemaruje izvršavanje zadataka, ne poštuje zadane rokove, radi samo
uz poticaj i kontrolu
nedovoljan (1)
- ni uz poticaj i pomoć ne izvršava zadatak, neodgovoran u radu, nepažljiv,
nemaran
ISPRAVAK OCJENE
Učenici koji su dobili negativnu ocjenu ispravljaju je u dogovoru s učiteljicom, nakon dopunske nastave, te
ponavljanja i vježbanja .
Ocjenu dovoljan (2), dobar (3) i vrlo dobar (4) učenici mogu ispraviti u dogovoru s učiteljicom, ako ta
ocjena odskače od prosjeka ostalih ocjena iz matematike.
ZAKLJUČIVANJE OCJENA
Zaključna ocjena na kraju nastavne godine, odraz je cjelokupnih odgojno- obrazovnih postignuća tijekom
školske godine.
Zaključna ocjena zaključuje se nakon donošenja ocjene za svaki element ocjenjivanja zasebno, a zatim
množenjem s odrenenim postotkom kako je navedeno:
- usmena provjera - 45%
- pisana provjera - 50%
- domaći uradak - 5%
Kod granične vrijednosti prilikom izračunavanja zaključne ocjene veliku važnost imaju bilješke o radu i
napredovanju, te zalaganju i odnosu prema radu. Učenik ima jednom pravo odgovarati za veću zaključnu
ocjenu.
3. PRIRODA I DRUŠTVO
ELEMENTI OCJENJIVANJA:
1.) USMENA PROVJERA ZNANJA
- vrednuje se stupanj usvojenosti znanja, sposobnost izlaganja gradiva, povezivanje ključnih pojmova
- učenik usmeno odgovara najmanje dva puta u polugodištu (ili više puta ako se radi o učeniku
kojemu je usmenim putem lakše utvrditi stupanj usvojenosti znanja)
- ispitujemo na svakom satu, bez najave
- učenik se može iz opravdanih razloga ispričati (bolest, putovanje ili druge obiteljske situacije koje
su spriječile učenika u učenju)
- postavlja se 5 - 10 pitanja ovisi o gradivu koje se ispituje
- na ocjenu koja se donosi utječe u odrenenoj mjeri aktivnost učenika na nastavnom satu i sam interes
za predmet
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- u potpunosti usvojio sadržaje
- kritički promatra, logički povezuje i pomoću ključnih pojmova samostalno
izlaže sadržaje, obrazlaže ih primjerima iz života
- pokazuje izrazit interes za predmet, samostalno proširuje i produbljuje znanje
( uspješno se služi tekstualnim izvorima znanja)
- aktivan u svim nastavnim situacijama
- primjenjuje stečena znanja u praksi
- izvrstan u snalaženju u prostoru i vremenu, kartografska pismenost na visokoj
razini
- sadržaje u potpunosti povezuje s neposrednim promatranjem šireg zavičaja
- uočava bitno u osnovno-zemljopisnim obilježjima zavičajne regije,
klimatskim uvjetima i životnim zajednicama, vodama, u zavičaju i njihovom
značenju
- razlikuje vrste prometnica
- u potpunosti razumije opasnosti i uvjete prijenosa zaraznih bolesti
vrlo dobar (4)
- bez većih teškoća usvaja znanja
- točno, umjereno brzo i samostalno odgovara na postavljena pitanja i uočava te
obrazlaže uzročno-posljedične veze
- pokazuje interes za predmet, često se javlja na satu
- uglavnom samostalno uočava spoznaje u prirodi i povezuje s neposrednim
promatranjem
- razlikuje vrste prometnica
- gotovo u potpunosti razumije opasnost i uvjete prijenosa zaraznih bolesti
dobar (3)
- sadržaje usvaja na stupnju reprodukcije
- uglavnom reproducira temeljne pojmove, ali ih nije u stanju obrazložiti i
upotpuniti primjerima
- izražava nesigurnost pri objašnjavanju činjenica i pojmova
- uzročno-posljedične odnose obrazlaže uz manju učiteljevu pomoć
- uspješan u snalaženju u vremenu i prostoru
- nesamostalno uočava spoznaje u prirodi
- razumije opasnost i uvjete prijenosa zaraznih bolesti
- s pogreškama primjenjuje znanje o zdravlju
dovoljan (2)
- otežano usvaja gradivo.
- u manjoj mjeri razumije sadržaje, a obrazlaže ih samo uz pomoć
- pokazuje slabu motiviranost za spoznavanje sadržaja
- usvojene sadržaje obrazlaže samo uz pomoć učitelja
- nesamostalno i uz pomoć uočava spoznaje u prirodi
- nepotpuno razlikuje vrste prometnica
- površno primjenjuje znanje o zdravlju
nedovoljan (1)
- izrazito teško usvaja gradivo (stupanj prisjećanja)
- ni uz pomoć učitelja ne uočava bitno
- neuspješan u snalaženju u prostoru i vremenu
- ne uspijeva uočiti promjene u prirodi
- ne uspijeva pokazati cestu ili prugu na zemljovidu
- ne objašnjava opasnosti i uvjete prijenosa zaraznih bolesti
2.) PISANA PROVJERA ZNANJA
- provjerava se i vrednuje znanje nakon svake obranene cjeline
- prema godišnjem planu i programu te vremeniku provjera piše se provjera nakon svake cjeline
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5) točnost 91% - 100%
vrlo dobar (4) točnost 80% - 90%
dobar (3) točnost 68% - 79%
dovoljan (2) točnost 51% - 67%
nedovoljan (1) točnost 0 % - 50%
- ukoliko su rezultati i uspjeh koji je razred iz neke cjeline postigao nešto niži ili viši od očekivanih,
postoci bodovne skale mogu se promijeniti (sniziti ili povisiti)
3.) PRAKTIČNI RAD
- vrednuje se promatranje i opisivanje procesa, praktična primjena stečenih znanja te interes za
nastavni predmet i zalaganje u izvršavanju zadataka
- vrednuje se i redovitost, točnost i urednost vonenja bilješki na satu i uspjeh izrade samostalnih
zadataka za zadaću
- ocjenjivati se može pojedini praktični rad zasebno (npr. izrada plakata, skupljanje i donošenje
različitih materijala za realizaciju nekog zadatka i sl.) i skupni radovi
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI ZA PRAKTIČNE RADOVE
odličan (5)
- praktične radove izvodi samostalno, precizno i spretno
- može objasniti postupak i uzrok
- redovito nosi pribor za rad
vrlo dobar (4)
- praktične radove izvodi samostalno, precizno i spretno
- teže objašnjava postupak i uzrok
- redovito nosi pribor za rad
dobar (3)
- praktične radove izvodi uz malu pomoć učitelja
- nije sistematičan
- ponekad nema pribor za rad
dovoljan (2)
- često nema pribor za rad
- neke praktične radove izvodi samo uz pomoć učitelja ili roditelja kod kuće
nedovoljan (1)
- praktične radove ne izvodi ni uz dodatnu pomoć učitelja
- rijetko nosi potreban pribor
4.) ODNOS PREMA RADU
OCJENA ODNOS PREMA RADU
odličan (5)
- aktivan i vrlo konstruktivan u radu
- pokazuje izrazit interes i sposobnosti u radu
- vrlo visok stupanj samostalnosti, kulture življenja i ekološke osviješćenosti
vrlo dobar (4)
- aktivan na satu
- interes i sposobnosti za predmet uspješno su razvijeni
- razvijena kultura ponašanja i ekološka svijest
dobar (3)
- povremeno aktivan u radu
- interes i sposobnosti za predmet su dobro razvijeni
dovoljan (2)
- potrebna je dodatna motivacija za aktivnost uz pojačanu kontrolu
- kultura ponašanja, ekološka svijest i interes u razvoju
nedovoljan (1)
- nerado pristupa svim vrstama aktivnosti
- za rad uvijek potreban stalan poticaj i kontrola
- kultura ponašanja, ekološka svijest i interes u razvoju
ISPRAVAK OCJENE:
- učenici koji su dobili negativnu ocjenu ispravljaju je u dogovoru s učiteljicom, nakon dopunske
nastave, te ponavljanja i vježbanja
ZAKLJUČIVANJE OCJENA:
- zaključna ocjena na polugodištu i na kraju nastavne godine, odraz je cjelokupnih odgojno-
-obrazovnih postignuća tijekom školske godine
- važnost ocjena po elementima je otprilike ovakva:
- usmena provjera - 50%
- pisana provjera - 40%
- praktični rad - 10%
- veliku važnost prilikom donošenja zaključne ocjene imaju bilješke koje se sustavno vode kroz
cijelu godinu o zalaganju i aktivnosti učenika na svim satovima
4. GLAZBENA KULTURA
A) pjevanje
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- izražajno pjeva i jasno izgovara tekst obranenih pjesama
- u potpunosti uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo
- u potpunosti slušno razlikuje pjesme različitog tempo i dinamike
- u potpunosti razlikuje visine i trajanje tonova
vrlo dobar (4)
- izražajno pjeva i jasno izgovara tekst obranenih pjesama
- uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo
- slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike i trajanje tonova
dobar (3)
- ponekad pjeva izražajno i jasno izgovara tekst obranenih pjesama
- ponekad uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo
- povremeno slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike
- ponekad razlikuje visine i trajanje tonova
dovoljan (2)
- samo povremeno pjeva izražajno i povremeno jasno izgovara tekst obranenih
pjesama
- djelomično uočava i izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo
- djelomično slušno razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike
- uz pomoć učitelja razlikuje visine i trajanje tonova
nedovoljan (1)
- ne pjeva izražajno i jasno ne izgovara tekst obranenih pjesama
- ne uočava i ne izvodi pjesme glasno i tiho, polagano i brzo
- slušno ne razlikuje pjesme različitog tempa i dinamike
- ne uočava visine i trajanje tonova
B)sviranje
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- točno svira i u potpunosti razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama
vrlo dobar (4) - svira i razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama
dobar (3)
- uz manju pomoć učitelja svira i ponekad razlikuje ritam i dobe obranenih
brojalica i pjesama
dovoljan (2)
- svira samo uz pomoć učitelja i ponekad razlukuje ritam i dobe obranenih
brojalica i pjesama
nedovoljan (1)
- ne svira i ne razlikuje ritam i dobe obranenih brojalica i pjesama
C) slušanje
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- u potpunosti slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački
sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)
vrlo dobar (4)
- slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe (izvodilački sastav, tempo,
dinamika ugonaj i glazbeni oblik)
dobar (3)
- uz manju učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe
(izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)
dovoljan (2)
- uz veću učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe
(izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)
nedovoljan (1)
- niti uz učiteljevu pomoć slušno uočava glazbeno izražajne sastavnice skladbe
(izvodilački sastav, tempo, dinamika ugonaj i glazbeni oblik)
5. LIKOVNA KULTURA
A) crtanje
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- u potpunosti uočava, prepoznaje i izražava ornament
- potpuno samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture
vrlo dobar (4)
- uočava, prepoznaje i izražava ornament
- većinom samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture
dobar (3)
- uočava, prepoznaje i izražava ornament
- povremeno samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke teksture
dovoljan (2)
- uz pomoć učitelja uočava, prepoznaje i izražava ornament
- najčešće uz učiteljevu pomoć samostalno uočava, prepoznaje izražava crtačke
teksture
nedovoljan (1)
- ne prepoznaje i ne izražava ornament
- ni uz pomoć učitelja ne prepoznaje i izražava crtačke teksture
B) slikanje
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- u potpunosti uočava i izražava kontraste boja i neboja
- samostalno vizualno opaža i izražava plohu
- samostalno razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem
- u potpunosti uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao
sastavnim dijelovima površine
vrlo dobar (4)
- uočava i izražava kontraste boja i neboja
- samostalno vizualno opaža i izražava plohu
- razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem
- uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao sastavnim
dijelovima površine
dobar (3)
- povremeno uočava i izražava kontraste boja i neboja
- uglavnom samostalno vizualno opaža i izražava plohu
- razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem
- povremeno uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao
sastavnim dijelovima površine
dovoljan (2)
- samo ponekad uočava i izražava kontraste boja i neboja
- uz učiteljevu pomoć vizualno opaža i izražava plohu
- uz pomoć učitelja razlikuje i izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem
- uz pomoć učitelja uočava i izražava slikarske teksture bojom, potezom i
mrljom kao sastavnim dijelovima površine
nedovoljan (1)
-ne uočava i ne izražava kontraste boja i neboja
- vizualno ne opaža i izražava plohu
- ne razlikuje i ne izražava se tonskim i kolorističkim slikanjem
- ne uočava i ne izražava slikarske teksture bojom, potezom i mrljom kao
sastavnim dijelovima površine
C) prostorno oblikovanje- modeliranje i granenje
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- u potpunosti uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i
udubljenom reljefu
- samostalno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora
- u potpunosti uočava i izražava ravnotežu u prostoru
vrlo dobar (4)
- uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom
reljefu
- samostalno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora
- uočava i izražava ravnotežu u prostoru
dobar (3)
- povremeno uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i
udubljenom reljefu
- povremeno uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora
- ponekad uočava i izražava ravnotežu u prostoru
dovoljan (2)
- uz pomoć učitelja uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom,
visokom i udubljenom reljefu
- uz pomoć učitelja uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga
prostora
- uz pomoć učitelja uočava i izražava ravnotežu u prostoru
nedovoljan (1)
- ne uočava i izražava doživljaj mase i prostora u niskom, visokom i udubljenom
reljefu
- ne uočava, razlikuje i izražava suprotnosti punoga i praznoga prostora
- ne uočava i izražava ravnotežu u prostoru
ODNOS PREMA RADU
OCJENA OCJENJIVAČKI KRITERIJI
odličan (5)
- redovito nosi pribor
- ima izrazito razvijen interes za rad
- u likovnom izričaju uporan, strpljiv i samostalan
vrlo dobar (4)
- redovito nosi pribor
- pokazuje veći interes za rad
- u likovnom izričaju uporan, strpljiv i samostalan
dobar (3)
- pribor za rad povremeno ne nosi
- pokazuje interes za rad
- u likovnom izričaju samostalan, ali često neodlučan
dovoljan (2)
- pribor za rad povremeno ne nosi
- pokazuje interes za rad
- u likovnom izričaju nije samostalan,
- radovi su često površni i nedovršeni
nedovoljan (1)
- ne nosi pribor za rad
- u radu nije samostalan
- potrebna je stalna pomoć učitelja
- radovi su često površni i nedovršeni
TJELESNA I ZDRAVSTVENA KULTURA
Motorička znanja
odličan (5) – učenik uspješno usvaja motorička znanja
- učenik bez poteškoća savladava motoričke zadatke
- tehnička izvedba je izuzetna ( izuzetno kvalitetna)
vrlo dobar (4) – učenik nema poteškoća u savladavanju motoričkih zadataka
- tehnička izvedba nije na očekivanoj razini
- motoričko znanje usvaja uz male korekcije
- učenik izvršava zadatke koji ne prelaze njegove mogućnosti
dobar (3) – učenik uz male poteškoće izvršava motoričke zadatke
-tehnička izvedba je površna i nesigurna te mu je potrebna pomoć (u realizaciji ili u izvršenju
zadatka)
- motorička znanja sporije savladava
dovoljan (2) – učenik uz učiteljevu pomoć usvaja motorička znanja, ali kretnje su nekoordinirane i bitno
odstupaju od pravilne izvedbe tehnička izvedba je nepravilna i neusklanena
nedovoljan (1) – učenik nije savladao motorička znanja i zadatke, ne može izvesti zadatak niti uz učiteljev
poticaj i pomoć (asistanciju)
Ovisno o uspjehu u praksi se često koriste formulacije : Programska jedinica je usvojena u potpunosti,
gotovo u potpunosti, većim dijelom,djelomično i nije usvojena.
Motorička dostignuća
Od najboljeg rezultata oduzme se najslabiji i zatim dobiveni broj dijeli sa 4. Ono što dobijemo uvrštavamo u
rezultate.
Npr. Najslabiji rezultat : 10,00 9,28 – 10,03 dovoljan
Najbolji rezultat : 7,00 8,52 – 9,27 dobar
10,00 – 7,00 = 3,00 : 4 = 0,75 7,76 – 8,51 vrlo dobar
7,00 – 7,75 odličan
Motoričke i aerobne sposobnosti
Provjeravaju se na početku i na kraju školske godine. Na početku školske godine treba za svakog učenika
ustanoviti razinu tih sposobnosti, kako bi se odredili načini i metode za njihovo poboljšanje.Na kraju školske
godine treba ustanoviti jesu li se i u kojoj mjeri promijenile te sposobnosti pod utjecajem tjelesnog
vježbanja. Vrednuje se postignuti rezultat, tj. osobni napredak.
Odgojni učinci rada
odličan (5) – pokazuje izraziti interes i aktivnost u radu, uporan i ustrajan, poštuje pravila igre, u igrama
osobne interese podrenuje interesu grupe, sportski se ponaša
vrlo dobar (4) – dosljedan u poštivanju pravila, aktivnost primjerena,razvijen osjećaj za zajedništvo, sluša
pažljivo i suranuje u radu
dobar (3) – nema dovoljno strpljenja, kod poteškoća odustaje od daljnjeg nastojanja u radu, realno
procjenjuje svoje mogućnosti, treba ga poticati i ohrabrivati
dovoljan (2) – ne poštuje pravila igre, aktivnost slaba i neprimjerena, nezainteresiran, ne brine o kvaliteti
svoga rada, sklon podcjenjivanju drugih učenika
nedovoljan (1) – učenik ne želi izvršavati programske zadatke unatoč sposobnostima i predispozicijama za
postizanje dobrih rezultata, ne nosi redovito opremu za vježbanje, učestalo ometa rad
Napomena
Kod ocjenjivanja i donošenja završne ocjene učenika oštećena zdravlja uzet će se u obzir stupanj i karakter
oštećenja zdravlja na temelju liječničke dokumentacije.