Aktivna metoda učenja koja potiče dobru inkluziju - suradničko učenje
Suradničko učenje jedna je od suvremenih metoda poučavanja koja se temelji na stajalištu da učenje proizlazi iz zajedničkog rada učenika, koji sami otkrivaju smisao sadržaja, a nastavnik ih samo usmjerava.
Dok strpljivo čekamo normalizaciju rada i života u epidemiološkom smislu, informirajmo se o prednostima ovog načina rada, za kojeg vjerujem da je svima dobro poznat. Također je moguće, posredstvom alata za e-učenje koristiti ovu inkluzivnu metodu i u radu online, što će biti zanimljivo vašim učenicima.
Odličan link za suradničko učenje u nižim razredima: https://www.profil-klett.hr/suradnicko-ucenje-u-nizim-razredima-osnovne-skole
Učenici stječu znanja u skupinama u kojoj svaki član individualno sudjeluje u aktivnosti koristeći pri tome znanje, iskustva, stavove, vještine i mišljenja drugih članova skupine u rješavanju zadatka. Zahvaljujući takvoj metodi, problem se sagledava i analizira iz različitih perspektiva, a ideje višestruko evaluiraju.
Nastavnici koji primjenjuju suradnički pristup poučavanju, smatraju se manje prenositeljima znanja, a više stručnjacima u dizajniranju intelektualnog iskustva svojih učenika.
Rad u skupinama ne podrazumijeva uvijek suradnju i nije svaki rad u skupini suradničko učenje. Iako učenici sjede u grupama i rade na istom školskom zadatku, taj rad može biti individualiziran. Npr. na satovima likovne kulture na kojem učenici u skupinama izrađuju individualne radove na istu temu. Nije dovoljno da su učenici podijeljeni u skupine već je među njima potrebno potaknuti interakciju u cilju suradnje. O suradničkom učenju može se govoriti ako svi članovi skupine rade na realizaciji zajedničkog zadatka, tj. rješavanju zajedničkog problema, ako uspjeh skupine ovisi o svakome članu i ako uspjeh svakoga člana ovisi o uspjehu skupine.
Skupine učenika koje surađuju mogu biti formirane prema različitim zahtjevima, odnosno kriterijima, ovisno o tome što nastavnik želi postići. Prije toga učenike je potrebno naučiti nekim specifičnim vještinama, kao što su na primjer aktivno slušanje, davanje dobrih objašnjenja, uključivanje drugih u aktivnost, međusobno uvažavanje. Upravo su to generičke vještine koje predstavljaju zahtjev suvremenog obrazovanja i izuzetno su cijenjene na tržištu rada.
Veliku ulogu u pružanju podrške primjeni metoda suradničkog učenja poput diskusije, debate, vršnjačkog učenja, grupnog istraživanja, rješavanja problema, oluje mozgova i drugih, imaju informacijsko-komunikacijske tehnologije, koje kroz širok spektar digitalnih alata specifičnih za pojedine metode suradničkog učenja optimalno iskorištavaju prednosti e-obrazovanja.
Autor: Gordana Benat
Izvori:
Galecka, J., Guznik, A., Mizerska, M., Nerc., O., Wisniowski, W., Zalevska, M., The Book of Trends in Education 2013/2014, Young Digital Planet
Kadum-Bošnjak, S.,: Suradničko učenje, METODIČKI OGLEDI, 19 (2012) 1, 181–199 , Link: https://hrcak.srce.hr/94728
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |