Motivacija - Odnosi učenika i nastavnika povezani su s motivacijom za učenje (3. dio)
Ovaj aspekt motivacije odnosi se na preduvjet da se učenici u školi dobro osjećaju kako bi uopće mogli biti motivirani odlaziti u istu i učiti.
Ako uzmemo u obzir Maslowljevu piramidu potreba, potrebe niže u piramidi – fiziološke potrebe, sigurnost i ljubav tj. prihvaćanje – moraju biti zadovoljene kako bi pojedinci bili motivirani djelovati prema ispunjenju viših potreba – potreba za kompetencijom i samo-aktualizacijom. Iako se u stvarnosti učenici ne ponašaju uvijek u skladu s ovom teorijom, korisno je podsjetiti se potreba koje bi načelno trebale biti zadovoljene kako bi učenici bili motivirani za učenje.
Kakvo školsko okruženje zadovoljava pretpostavljene potrebe učenika kako bi oni bili motivirani za učenje?
Prije svega se radi o okruženju koje je fizički i emocionalno sigurno, te u kojem se poštuje zadovoljenje fizioloških potreba učenika. Međutim, ono što stvara školsko ozračje su prije svega odnosi među učenicima, nastavnicima, svim ostalim školskim osobljem i najvažnije – odnosi između učenika i nastavnika.
Veliki utjecaj na to kako će učenici doživljavati nastavu ima upravo mišljenje koja imaju o pojedinom nastavniku. Zaboravite na kazne i prijetnje kao metode ekstrinzične motivacije. Odnos nastavnika i učenika temeljen na strahu dugoročno ne koristi nikome. Potreba za prihvaćanjem i ljubavi prethodi kompetenciji i samoaktualizaciji.
U nastavničkom zvanju nepresudno je kontinuirano raditi na vlastitoj emocionalnoj kompetenciji, komunikacijskim i općenito pedagoškim kompetencijama kako bi održavali pozitivan odnos, povjerenje i poštovanje s učenicima. Kao nastavnik nemojte zanemariti ni odnose između učenika i njihovu grupnu dinamiku. Učenici koji imaju prijatelje u školi i međusobno se podržavaju radije će u nju dolaziti i aktivno sudjelovati.
Motiviranje učenika na učenje i aktivno sudjelovanje u nastavi jedan je od najizazovnijih zadataka svakog nastavnika. Ključno je međutim da kao pedagoški djelatnici kultiviramo ljubav učenika prema znanju i vještinama, prije svega vlastitim primjerom.
Za nastavnika je važno znati da možete utjecati na motivaciju učenika na sljedeće načine:
Nastavnik je ispunio svoj zadatak ako je pridonio pripremljenosti učenika na život, usađivanjem radoznalosti i ljubavi prema znanju i razvoju vlastitih potencijala.
Izvori:
Wikipedia, Outwardboundcroatia.com.
« Listopad 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |