
Motivacija - Odnosi učenika i nastavnika povezani su s motivacijom za učenje (3. dio)
Ovaj aspekt motivacije odnosi se na preduvjet da se učenici u školi dobro osjećaju kako bi uopće mogli biti motivirani odlaziti u istu i učiti.![]()
Ako uzmemo u obzir Maslowljevu piramidu potreba, potrebe niže u piramidi – fiziološke potrebe, sigurnost i ljubav tj. prihvaćanje – moraju biti zadovoljene kako bi pojedinci bili motivirani djelovati prema ispunjenju viših potreba – potreba za kompetencijom i samo-aktualizacijom. Iako se u stvarnosti učenici ne ponašaju uvijek u skladu s ovom teorijom, korisno je podsjetiti se potreba koje bi načelno trebale biti zadovoljene kako bi učenici bili motivirani za učenje.
![]()
Kakvo školsko okruženje zadovoljava pretpostavljene potrebe učenika kako bi oni bili motivirani za učenje?
Prije svega se radi o okruženju koje je fizički i emocionalno sigurno, te u kojem se poštuje zadovoljenje fizioloških potreba učenika. Međutim, ono što stvara školsko ozračje su prije svega odnosi među učenicima, nastavnicima, svim ostalim školskim osobljem i najvažnije – odnosi između učenika i nastavnika.
Veliki utjecaj na to kako će učenici doživljavati nastavu ima upravo mišljenje koja imaju o pojedinom nastavniku. Zaboravite na kazne i prijetnje kao metode ekstrinzične motivacije. Odnos nastavnika i učenika temeljen na strahu dugoročno ne koristi nikome. Potreba za prihvaćanjem i ljubavi prethodi kompetenciji i samoaktualizaciji.
U nastavničkom zvanju nepresudno je kontinuirano raditi na vlastitoj emocionalnoj kompetenciji, komunikacijskim i općenito pedagoškim kompetencijama kako bi održavali pozitivan odnos, povjerenje i poštovanje s učenicima. Kao nastavnik nemojte zanemariti ni odnose između učenika i njihovu grupnu dinamiku. Učenici koji imaju prijatelje u školi i međusobno se podržavaju radije će u nju dolaziti i aktivno sudjelovati.
Motiviranje učenika na učenje i aktivno sudjelovanje u nastavi jedan je od najizazovnijih zadataka svakog nastavnika. Ključno je međutim da kao pedagoški djelatnici kultiviramo ljubav učenika prema znanju i vještinama, prije svega vlastitim primjerom.
Za nastavnika je važno znati da možete utjecati na motivaciju učenika na sljedeće načine:
Nastavnik je ispunio svoj zadatak ako je pridonio pripremljenosti učenika na život, usađivanjem radoznalosti i ljubavi prema znanju i razvoju vlastitih potencijala
.
Izvori:
Wikipedia, Outwardboundcroatia.com.
| « Listopad 2024 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
| 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
| 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
| 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
| 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |