21. ožujka - Dan darovitih učenika
Autor: Administrator , 20. 3. 2019.
Autor: Andrea Koceić, psihologica Dragi učenici i roditelji, u svijetu se na današnji dan, 21. ožujka, svake godine obilježava Dan darovitih učenika. Ove godine nam je posebno drago istaknuti taj podatak jer smo se u sklopu školskog kurikuluma pod nazivom “Škola po mjeri učenika" u većoj mjeri posvetili identifikaciji darovitih učenika. Puno je definicija darovitosti kao i područja darovitosti. Jedna od definicija kaže: “Darovitost je svojevrstan sklop osobina na osnovi kojih je pojedinac u jednome ili više područja ljudske aktivnosti sposoban trajno postizati izrazito visok natprosječni uradak.” (Koren, 1989). Darovitost je rezultat kombinacije osobina: sposobnosti (opće i specifične intelektualne sposobnosti), osobina ličnosti i motivacije i kreativnosti. .........
Neke karakteristike darovitog djeteta:
- uči brzo i lako
- znatiželjno je i puno pita
- ima duži raspon pažnje i interesa od vršnjaka
- rješava zadatke brže i često drugačije od vršnjaka
- ima vrlo bogat rječnik i aktivno ga koristi
- brzo pamti, lako slijedi upute
- kreativno je i maštovito
- vođa je u različitim aktivnostima
Kako bi učenici mogli iskazati svoje mogućnosti, moraju se razvijati u sredini koja ih podržava. Zbog toga je važna suradnja roditelja, učitelja i stručne službe škole u prepoznavanju nadarenih učenika i pružanju onog potrebnog poticaja kako dijete ne bi postalo nezainteresirano za školu jer djetetove sposobnosti značajno prelaze zahtjeve redovnog školskog programa. Potrebno je dovoljno rano prepoznati one koji su potencijalno daroviti te im pružiti podršku.
U tu svrhu je u našoj školi započela identifikacija učenika drugih razreda. Identifikacija se temeljila na prikupljanju informacija od strane učitelja, roditelja i putem testiranja djece. Nakon provedene identifikacije s radom će započeti grupa darovitih učenika. Učenici u homogenoj grupi imaju priliku procijeniti vlastite sposobnosti, surađivati s drugim učenicima, ostvariti vlastite potrebe, raditi na emocionalnom i socijalnom razvoju i, naravno, poticati kognitivne vještine.
Dragi roditelji, ukoliko mislite da je upravo vaše dijete darovito, slobodno se obratite školskoj psihologinji kako biste se savjetovali i dogovorili na koji način pristupiti djetetu i kako škola može pomoći.
Vjerujemo da će zajedničkim radom nadareni dobiti upravo ono mjesto koje im pripada te da će imati mogućnost da na najbolji način ostvare vlastite potencijale.
Zadovoljstvo nam je obavijestiti sve naše drage učenike, djelatnike i roditelje da je naša škola već drugi put za redom koordinator međunarodnog projekta pod pokroviteljstvom programa Erasmus+. Naš prvi projekt "Od starog pisma do novog prijateljstva" uspješno smo priveli kraju i krenuli 1.9.2016. u realizaciju drugog projekta kojega smo nazvali "Mi djeca EU kažemo...".
Dvije su okosnice projekta: razvijanje osnovnih vještina (čitanje, pisanje, govorenje i slušanje) te zaštita dječjih prava. Sve vas pozivamo na suradnju u brojnim aktivnostima (poveznica: Projekti > Mi djeca EU kažemo...) koje ćemo provoditi u sljedeće dvije školske godine.
Dragica Reljić