Internacionalna diseminacija projekta u Palermu
Autor: Tajana Bundara, 22. 5. 2018.
Internacionalna diseminacija manuškog Erasmus+KA2 projekta “Mi djeca EU kažemo…” Na poziv Damjane Potočnik, članice našeg slovenskog Erasmus+tima i članice upravnog odbora međunarodnog udruženja The Learning Teacher Network, Tajana Bundara je otputovala u Palermo na konferenciju The Learning Teacher Network organizacije i s kolegicama iz projekta, Nataliom Caracci i Marjetom Raztresen predstavila naš projekt. Tema seminara održanog od 26.-29.travnja 2018. bila je “Immigration and Good Quality Education”, pa je fokus prezentacije bio na projektnim aktivnostima vezanim uz migrantsku krizu, a koje smo uspješno proveli prošlu godinu za vrijeme mobilnosti u Palermu i Ljubljani. Tom prilikom u Sloveniji posjetili smo Centar “Rog” smješten u centru Ljubljane - mjesto nulte tolerancije na diskriminaciju, oštre političke debate, drugi dom imigranata i azilanata, a potom, pod dirigentskom palicom naše pedagoginje Vesne Grubić, uspješno proveli aktivnost debate s temom “Imigrantska djeca se mogu uspješno integrirati u školski sustav.” U Italiji, na Siciliji smo posjetili Centro Astalli i Karitas, utočište izbjeglica, te svjedočili njihovim potresnim životnim pričama i sudbinama, upoznali volontore koji nesebično, u duhu altruizma i humanizma, pomažu lokalnoj zajednici. Direktna izloženost svih sudionika projekta izvornim životnim pričama i situacijama, primjeru velikodušnog dobrovoljnog rada za boljitak zajednice i čovječanstva, zasigurno je utjecala na perspektivu svih. Još jedan pokazatelj koliko je životno iskustvo i primjena nastave u “životnom laboratoriju” najbolja metodologija cjeloživotnog učenja, stvaranja kritičkog mišljenja, debatiranja i utjelovljenja građanina svijeta. Kreacija idejnog začetnika projekta, naše učiteljice Dragice Reljić, dotakla je najviše krugove europskog obrazovanja, pa čak i UNESCO i Kinu.