EAR PROJEKT-AKCIJSKO ISTRAŽIVANJE: Humor u nastavi matematike
Autor: Lahorka Havranek Bijuković, 20. 10. 2022.
U školskoj godini 2022./2023. započelo se s provođenjem akcijskog istraživanja na temu primjene humora u nastavi matematike. Ime projekta: Upotreba humora u nastavi kroz poučavanje i upravljanje razrednom dinamikom Humor se često definira kao odlika zabavnosti ili komičnosti karaktera tj. sposobnost da zabavimo druge ljude tijekom međusobne komunikacije. Ovim istraživačkim projektom namjera je istražiti u kolikoj je mjeri, kada te na koji način prihvatljivo korištenje humora u nastavi. Istraživanje bi uključivalo ciljano i strukturirano korištenje humora kroz šaljive riječi, postupke učitelja ili njegove povratne informacije kroz poučavanje, uključivanje i interakciju s učenicima te upravljanje razredom. Također, istražilo bi se utječe li ciljano korištenje humora na prirodnost nastavnog procesa te stavove učenika prema ličnosti učitelja. Projekt će istražiti utječe li i u kojoj mjeri upotreba humora, anegdota i kratkih zabavnih monologa na pažnju i motivaciju učenika te na usvajanje i razumijevanje nastavnih sadržaja. Također, projektom će se istražiti u kojoj mjeri loše raspoloženje nastavnika(ili nasuprot tome, dobro raspoloženje) utječe na samostalnu aktivnost učenika na nastavnom satu i kod kuće. Ukoliko istraživanje pokaže učinkovitost ciljane upotrebe humora u kontekstu motivacije učenika, usvojenosti gradiva te kvalitete upravljanja razredom, namjera je humor češće implementirati u različitim aktivnostima i situacijama, ponajprije onim problemskim. Rezultati istraživanja bit će objavljeni početkom lipnja 2023. godine.