Uvažavanje naše izvorne kulture i baštine s naglaskom na sportu
U projektu sudjeluju škole partneri iz pet država EU: Hrvatska, Poljska, Italija, Grčka i Irska. Učitelji iz navedenih škola se međusobno posjećuju tijekom dvije godine trajanja ovog projekta kako bi razmjenjivali svoja iskustva, upoznali se sa kulturama drugih naroda i država te usvajali dobre prakse poučavanja od svojih kolega pa ih primijenili u svojim školama.
Naglasak je na očuvanju vlastite kulturne baštine i nacionalnog identiteta te poštivanju kulturne baštine i identiteta partnerskih država razvijajući svijest da nas različitosti obogaćuju, a nikako ne dijele. Dobar primjer za ovo je upravo sport u kojem se ljudi iz različitih kultura zajedno natječu razvijajući osjećaj pripadnosti vlastitoj naciji, ali isto tako i osjećaj zajedništva i jednakopravnosti sa svim ostalim nacijama.
Smatramo da će sudjelovanjem u ovom projektu naši učitelji nastaviti razvijati svoje vještine kvalitetnog podučavanja učenika usvajajući nove i zanimljive metode rada od svojih kolega iz EU pa će koristi od toga imati i naši učenici kojima će nastava biti raznovrsnija i privlačnija što će ih dodatno motivirati za rad i stjecanje novih vještina.
Projekt u okviru programa ERASMUS+
KA2 - Suradnja za inovacije i razmjenu dobre prakse
KA229 – Školska partnerstva
Trajanje: 2018. – 2021.
Naziv: Uvažavanje naše izvorne kulture i baštine s naglaskom na sportu
Broj projekta: 2018-1-IE01-KA229-038757_2
U projektu su sudjelovale škole partneri iz pet država EU: Hrvatska, Poljska, Italija, Grčka i Irska. Učitelji iz navedenih škola su se međusobno posjećivali tijekom trajanja ovog projekta kako bi razmjenjivali svoja iskustva, upoznali se sa kulturama drugih naroda i država te usvajali dobre prakse poučavanja od svojih kolega pa ih primijenili u svojim školama.
Naglasak je bio na očuvanju vlastite kulturne baštine i nacionalnog identiteta te poštivanju kulturne baštine i identiteta partnerskih država razvijajući svijest da nas različitosti obogaćuju a nikako ne dijele. Dobar primjer za ovo je upravo sport u kojem se ljudi iz različitih kultura zajedno natječu razvijajući osjećaj pripadnosti vlastitoj naciji ali isto tako i osjećaj zajedništva i jednakopravnosti sa svim ostalim nacijama.
Sudjelovanjem u ovom projektu naši učitelji su nastavili razvijati svoje vještine kvalitetnog podučavanja učenika usvajajući nove i zanimljive metode rada od svojih kolega iz EU pa koristi od toga imaju i naši učenici kojima je nastava raznovrsnija i privlačnija što ih dodatno motivira za rad i stjecanje novih vještina.
Održana su tri sastanka sa transnacionalnim aktivnostima učenja, poučavanja i osposobljavanja, oba u trajanju od punih pet dana. Prvi je održan u gradu Splitu od 9. do 13. listopada 2018. godine čemu je prethodila uspostava grupe na aplikaciji WhatsApp za početno međusobno upoznavanje partnera i pripremu sastanka. Na samom sastanku pod radnim nazivom „A taste of Split“, provedene su sljedeće aktivnosti:
1. Doček svih sudionika uz predstavljanje škole, grada i države domaćina. Uz klapsko pjevanje koje je izvodio školski zbor naše škole a koje se nalazi na UNESCO-voj listi nematerijalne kulturne baštine naše zemlje, predstavljen je i grad Split kao sportski grad sa brojnim olimpijcima i klubovima koji su osvajali brojne medalje u velikom broju sportova. S posebnim ponosom je spomenuto netom osvojeno drugo mjesto naše reprezentacije na Svjetskom prvenstvu u nogometu.
2. Upoznavanje svih sudionika sa životom i radom u našoj školi. Razmjena iskustava i pokazivanje primjera dobre prakse međupredmetnog poučavanja tema kulturne baštine. Gostujući učitelji iz zemalja partnera su imali priliku prisustvovati izradi ali i kušati naša tradicionalna jela koja su pripremili naši učenici uz pomoć i suradnju svojih roditelja, djedova i baka kojima je to bila dobrodošla prilika za druženje i sudjelovanje u radu škole.
Primjer dobre prakse http://www.os-marjan-st.skole.hr/?news_id=346#mod_news
3. Razgledavanje grada Splita uz stručno vodstvo turističkog vodiča ali i učitelja i učenika škole domaćina. Upoznavanje sa svim povijesno-kulturnim znamenitostima kao što su Dioklecijanova palača (također na UNESCO-ovoj listi) stara 1700 godina u kojoj se nalazi i najstarija katedrala na svijetu (Sv. Dujma) koja se još i danas koristi. Također je organiziran i posjet muzeju Grada Splita uz stručno vodstvo kustosa. Gostima je detaljno ispričana fascinantna priča o nastanku i razvoju grada Splita od vremena drevnog Rimskog carstva do današnjih dana.
4. Razgledavanje grada Trogira, srednjevjekovnog bisera Jadrana i upoznavanje sa njegovom bogatom kulturnom i povijesnom ali i gastronomskom baštinom.
5. Posjet Poljudu, poznatom stadionu HNK Hajduk gdje je svim sudionicima ispričana priča o bogatoj sportskoj tradiciji grada Splita uz poseban naglasak na nogomet i ljubav Splićana prema Hajduku koji je ovjenčan nevjerojatnim brojem trofeja i pehara koje su gosti mogli vidjeti u klupskom muzeju.
6. Završni sastanak svih sudionika projekta te evaluacija provedenih aktivnosti.
Moramo istaknuti da su gostujući učitelji bili fascinirani Splitom i Hrvatskom, posebno našom bogatom i raznolikom kulturnom baštinom kao i ogromnim sportskim uspjesima.
Postavljena je i zatvorena grupa na društvenoj mreži Facebook za suradnju svih sudionika projekta:
https://www.facebook.com/groups/279279309565284/
U svim ovim aktivnostima su sudjelovali učitelji iz škola partnera u projektu te učitelji i učenici iz škole domaćina.
Održano je i primanje u Gradskoj vijećnici grada Splita gdje je sudionike pozdravio pročelnik Službe za društvene djelatnosti.
O projektu je izvijestio i sam grad Split:
http://www.split.hr/Default.aspx?art=10265&sec=2432
Učenici iz svih škola partnera su tijekom prosinca 2018. izradili božićne čestitke i razmijenili ih putem pošte ali i putem e-maila a iste su objavljene i u Facebook grupi.
Drugi sastanak sa transnacionalnim aktivnostima učenja, poučavanja i osposobljavanja pod radnim nazivom „A pinch of Apulia“ je održan u gradu Monopoli u Italiji od 1. do 5. travnja 2019. godine. Provedene su sljedeće aktivnosti:
1. Doček svih sudionika uz predstavljanje škole, grada i države domaćina. Nastup školskog zbora koji je izvodio tradicionalne talijanske pjesme i plesove.
2. Upoznavanje svih sudionika sa životom i radom u školi domaćinu. Razmjena iskustava i pokazivanje primjera dobre prakse međupredmetnog poučavanja tema kulturne baštine. Gostujući učitelji iz zemalja partnera su imali priliku i posjetiti područnu školu gdje su prisustvovali školskoj priredbi na temu kulturne baštine.
3. Razgledavanje grada Monopolija uz vodstvo učitelja i učenika škole domaćina. Upoznavanje sa svim povijesno-kulturnim znamenitostima ovog malog grada koji ima bogatu povijest. Također i posjet i obližnjem gradu Alberobello poznatom po jedinstvenim građevinama nastalim gradnjom bez veziva, isključivo od nepravilnog vapnenačkog kamenja, koje su preživjele od prapovijesti do danas a nazivaju se trullo. Trulli Alberobella se nalaze na UNESCO-voj listi svjetske baštine u Europi od 1996.g.
4. Izlet na tipično talijansko seosko imanje koje se zove “Masseria Vagone” gdje su se svi sudionici imali priliku upoznati sa bogatom i poznatom talijanskom gastronomskom tradicijom te su i sami mogli sudjelovati u kulinarskoj radionici izrade poznate talijanske tjestenine.
5. Posjet lokalnom veslačkom klubu osnovanom 1902. godine i jednom od najstariji u Italiji koji ima bogatu tradiciju i velik broj osvojenih trofeja. Upoznavanje i sa ostalim sportovima kojima se bave učenici ali i učitelji škole domaćina.
6. Završni sastanak svih sudionika projekta te evaluacija provedenih aktivnosti.
Održano je i primanje u Gradskoj vijećnici grada Monopolija gdje je sudionike pozdravio i sam gradonačelnik. O svemu su izvijestili i lokalni mediji.
Treći sastanak sa transnacionalnim aktivnostima učenja, poučavanja i osposobljavanja je održan u gradu Letterkenny u Republici Irskoj od 30. rujna do 04. listopada 2019.
Provedene su sljedeće aktivnosti:
1. Doček svih sudionika uz predstavljanje škole, grada i države domaćina. Nastup školskog zbora koji je izvodio tradicionalne irske pjesme i plesove.
2. Upoznavanje svih sudionika sa životom i radom u školi domaćinu. Razmjena iskustava i pokazivanje primjera dobre prakse međupredmetnog poučavanja tema kulturne baštine.
3. Razgledavanje grada Letterkenny uz vodstvo učitelja i učenika škole domaćina. Upoznavanje sa svim povijesno-kulturnim znamenitostima ovog grada koji ima bogatu povijest. Također i posjet gradu Donegal.
4. Izlet na najviše morske litice (Cliffs) u Republici Irskoj koje se zovu Sliabh Liag te posjet svjetionika Fanad.
5. Izlet u prekrasni nacionalni park Glenveagh u kojem se nalazi i istoimeni dvorac.
6. Završni sastanak svih sudionika projekta te evaluacija provedenih aktivnosti.
Navedeni sastanak je svojim prisustvom uveličao i Ministar obrazovanja Republike Irske g. Joe McHugh te predstavnici Irske Agencije za EU projekte koja se zove Leargas. Ministar je održao vrlo poticajan govor u kojem je naglasio važnost međusobne suradnje učitelja u Europskoj Uniji kako bi kod djece razvijali osjećaj zajedništva i pripadnosti europskom kulturnom krugu.
Ravnateljica OŠ Marjan, Zdenka Barović je ministru uručila i prigodan poklon, manžete za košulju marke Croata čime je i simbolično ukazala na bogatu hrvatsku kulturnu baštinu i činjenicu da kravata potječe iz Hrvatske.
Učitelji OŠ Marjan su imali priliku za kratko druženje i razmjenu iskustava sa ministrom obrazovanja koji je i sam učitelj sa bogatim iskustvom rada sa školskom djecom.
O ovome su izvijestili mediji u Irskoj
https://drive.google.com/file/d/1NckwFfUsPzbJmgiqrB04EHEQ76zu0TU9/view?usp=sharing
te Slobodna Dalmacija
Izvješće iz Irske možete pogledati ovdje http://www.os-marjan-st.skole.hr/?news_id=347#mod_news
Nažalost, nakon ovih sastanaka nije bilo moguće održati planirane sastanke u Ateni u Grčkoj i Krosnom u Poljskoj zbog izbijanja pandemije koronavirusa. Škole partneri su tijekom dvije pandemijske godine, 2020. i 2021. nastavili raditi na projektu virtualnim putem sve do njegova završetka u rujnu 2021.