PRODUŽENI BORAVAK
Suvremeni način života sve većem broju roditelja nameće potrebu zbrinjavanja djeteta mlađe školske dobi nakon redovne nastave. Produženi boravak je model koji rješava taj problem i ujedno pruža djeci i obitelji organiziran program u cilju potpunog psihofizičkog razvoja djeteta. U produženom boravku radi učiteljica razredne nastave za odjele koje pohađaju djeca uključena u produženi boravak. Nastavne metode prilagođavaju se s ciljem dobre artikulacije slobodnog vremena i samostalnog učenja. Odnos prema učenicima je roditeljsko-učiteljski. Učiteljica PB-a preuzima dio roditeljske uloge te je suradnja s roditeljima na prijateljskoj razini.
Ciljevi realizacije sadržaja u produženom boravku u skladu su sa općim ciljevima osnovnog obrazovanja (tri opća cilja):
1. Omogućiti djetetu pun život i otkrivanje punog potencijale kao jedinstvene osobe
2. Omogućiti djetetu razvoj u socijalno biće kroz život i suradnju s ostalima kako bi doprinio dobru u društvu
3. Pripremiti dijete za daljnje obrazovanje i cjeloživotno učenje (učiti kako učiti)
Specifični ciljevi:
• potpun i harmoničan razvoj djeteta
• važnost isticanja individualnih različitosti (svako dijete je jedinstveno; osigurava mu se razvoj svih potencijala)
• fokusiranje na učenje (ističe se važnost onoga što dijete uči i procesa kojim usvaja znanja)
• izmjena mnogobrojnih pristupa učenju
• učenika se nastoji osposobiti za samostalno učenje
• ističe se radost učenja i potiče motiviranost za učenje
• osvijestiti važnost učenja temeljenog na okruženju
• pismenost (jezična i matematička)
• razvoj osjećaja za hrvatski identitet
• razvijanje duhovne dimenzije života
• europska i globalna dimenzija modernog življenja
• pluralizam, poštivanje različitosti i važnost tolerancije
• funkcioniranje kurikuluma u odnosu na jednakost i korektnost pristupa u obrazovanju
• partnerstvo u obrazovanju
• uloga tehnologije u obrazovanju
• briga o djeci s posebnim potrebama
• temeljna uloga obrazovanja u ranom djetinjstvu
• olakšavanje prijelaza iz nižih u više razrede osnovnog obrazovanja
• uloga rada u produženom boravku u postavljanju uzorka za cjeloživotno učenje
Raspored rada u produženom boravku
Prihvat učenika od 6:30 do 7:30
Produženi boravak od 11:30 do 15:30
Prihvat učenika i učenički odmor od nastave u igraonici (slobodni razgovori, dječji tisak, društvene igre).
12:30 -13:00
Objed učenika – učiteljica organizira pranje ruku i smještaj djece. Tijekom objeda učiteljica provodi odgojno–obrazovni rad usmjeren na primjereno ponašanje pri objedu i komunikaciju s drugima.
13:00 -14:00
Organizirano slobodno vrijeme. To može biti izvanučionička nastava.
Kreativne radionice ili izlazak u školsko dvorište.
14:00 -15:15
Pisanje domaćih zadaća. Učiteljica produženog boravka također organizira individualni ili skupni rad radi pomoći u savladavanju određenih sadržaja.
Organizacija rada u produženom boravku
Slobodno organizirano vrijeme provodi se kroz:
· igraonice
· kreativne radionice
· društvene igre
· pričaonice
· gledanje filmova
· čitanje slikovnica i knjiga
· slušanje glazbe
. tehnike opuštanja