Dana 9. veljače, kao drugi dan u drugom tjednu drugog mjeseca u godini obilježava se Dan sigurnijeg interneta. Za razliku od lani kada smo imali daleko veće mogućnosti da na različite načine obilježimo taj dan, ove godine bili smo u mogućnosti samo kroz online suradnju odraditi neke aktivnosti kako bi što više osvijestili problem nasilja na internetu.
Cilj obilježavanja Dana sigurnijeg interneta promicanje je sigurnije i odgovornije upotrebe online tehnologije i mobilnih uređaja, posebice među djecom i mladim kao i podizanje svijesti o sigurnosnim problemima na internetu.
Za učenike od 5. do 8. razreda u njihovim virtualnim učionicama na Microsoft Teamsu objavljeni su sadržaji Hrvatska regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (HAKOM) i Centra za sigurniji Internet (CSI), među kojima valja istaknuti brošura pod naslovom „Kako se zaštititi u svijetu interneta i mobilnih telefona“ koja sadrži praktične i korisne savjete o opasnostima i sigurnosti na internetu, zaštiti privatnosti i osobnih podataka, načinu ponašanja i odgovornoj uporabi društvenih mreža.
BROŠURE i WEB STRANICE (kliknite na sliku za čitanje):
9. veljače 2021. u vremenu od 9 do 19 sati održao se nagradni online kviz za djecu i mlade putem mobilne aplikacije. Drugo mjesto, odnosno drugu nagradu – tablet – osvojila je učenica 5.c razreda Monika Vuković. Čestitamo!
Učenici su od strane stručne suradnice psihologinje Sonje Štević-Mijošek upućeni na stranice HAKOM-a gdje se nalaze zanimljivi sadržaji kojima se može provjeriti potencijalni rizik za vlastitu privatnost kod odavanja osobnih podataka uslugama (Kalkulator privatnosti) ili istražiti postojeće prevare na Internetu i pogledati primjere stvarnih scenarija prevara (Katalog prevara na internetu).
Učiteljica Nataša Zenzerović s učenicima od 1. do 4. razreda PO Banjole, PO Ližnjan i PO Šišan odradila je sljedeće teme povodom obilježavanja DSI kroz nastavu informatike:
- Dobre strane interneta – kroz razgovor učenici su naučili što se sve na internetu može raditi i za što je internet koristan učenici su upoznali tražilice namijenjene njihovoj dobi i web stranice sa raznim zanimljivim sadržajima.
- Pristojno ponašanje u virtualnom svijetu – učenici su upoznali pravila pristojnog ponašanja na internetu i izrađivali strip i pisali poruke na tu temu.
- Osobni podaci – učenici su se upoznali s pojmom osobnih podataka i naučili kako osobne podatke ne smiju dijeliti s nepoznatima, gledali su crtani film na tu temu, igrali igru u kojoj su mogli prepoznati podatke o sebi koje smiju ili ne smiju objaviti na internetu.
- Razmisli prije nego klikneš – učenici su upoznati s time kako trebaju dobro razmisliti prije nego na internetu nešto kliknu i ukoliko im se pojavi kakav problem na internetu trebaju se obratiti starijim osobama, roditeljima ili učiteljima, gledali su videa na tu temu.
- Riječi mogu povrijediti – učenici su naučili kako moraju uvijek pažljivo razmisliti kako i što objaviti, napisati, poslati u poruci ili objaviti na internetskim stranicama, razmišljajući o osjećajima drugih kako nekoga ne bi povrijedili. Upoznali su pojam elektroničko nasilje, te odigrali igru na tu temu.
- Neznanac s druge strane ekrana - stvarna i virtualna prijateljstva (razlike), učenici su se upoznali s time da se preko interneta svatko može predstaviti kako želi i da je potreban oprez u komunikaciji.
- Sigurni s Neticom – čitanje slikovnice o sigurnom korištenju interneta
Učiteljica informatike Branka Kontošić sa svojim učenicima od 1. do 4. razreda matične škole, te 3. i 4. razreda PO Banjole održala je radionicu o sigurnijem internetu. Učenici su prvo gledali kratke video zapise:
- Sigurnost djece prije svega
- Zarobljeni u čarobnoj mreži
- Opasnost gdje god da klikneš
- Stani, razmisli, tek onda klikni
Nakon toga, analizirali su postupke likova te njihovo ponašanje u virtualnom svijetu.
Učenici 5.c razreda zajedno s razrednicom Anjom Orešković odradili su radionicu na Satu razrednog odjela na temu Dana sigurnijeg interneta, čitanje Netice te izrada kreativnih radova na temu sigurnijeg interneta, cijeli razred sudjelovao je u online kvizu te je jedna učenica osvojila nagradu. Također, učenici su potaknuti da provjere znanje svojih roditelja o problemima na internetu, te su im uručene diplome za dobro znanje na kvizu.